Keresés

Részletes keresés

JakiHUN Creative Commons License 2019.09.07 -1 7 319841

Azt azért tegyük hozzá, hogy Pákozdra így napi 6 közvetlen helyett napi 34 átszállásos eljutási lehetőség van Budapestről. Szerintem viszonylag egyértelmű, hogy az utasérdek a sűrű, ütemes, sok csatlakozást nyújtó közlekedés, nem pedig az, hogy napi 6 közvetlen buszhoz kelljen igazítaniuk az életüket.

Arról nem beszélve, hogy így a költségek növekedése nélkül nem csak Budapest lett sokkal jobban elérhető, de most már van értelmes eljutás a tó települései között is. 

Előzmény: -Smiley- (319837)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.07 -2 1 319840

Számtalan lehetőség van az elővárosi közlekedésben olyan változások bevezetésére mint amit leírtál:

 

 - Tiszaújváros és Miskolc között,

 - Kazincbarcika és Miskolc között,

 - Hdmvhely és Szeged között,

 - Tápiószecső és Budapest között,

 - Isaszeg és Budapest között,

 - Csorna és Győr között,

 - Füzesabony és Eger között,

 - Piliscsaba és Budapest között,

 - stb, stb,

 

símán megszüntethetőek a helyközi buszok, hisz helyettük van, ma is üzemelő elővárosi vonat.

Előzmény: gabor144 (319835)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.07 -2 1 319839

Gyönyörű elveket írtál le, de még itt a fórumon ülő olvtársak közül is, 10-ből 9 máshogy és máshogy értelmezné ezek végrehajtását.

 

Itt mi elbeszélgethetünk, hisz időnk van, ilyenről.

 

De a végrehajtó szolgálatnak utasítást kell adni, ők nem rendezhetnek minden egyes helyközi viszonylatról három napos szimpóziumot.

 

 

Előzmény: gabor144 (319835)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.07 -4 2 319838

Ha majd gondolat rendőrre lesz szükség, nem fogom elfelejteni a nevedet, mint önként jelentkezőét.

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (319831)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.06 -1 2 319837

Ezzel csak az a gond, hogy régen felültem Pesten a Pákozdi vagy Kisbéri buszra és ott leszálltam.

 

Jelenleg elvonatozol  40 kmgt ahol átszállhatsz a buszra. Feltéve ha a vonat nem késik, vagy a busz megvarja a vonatot.( Kesztölcön nem szokás vevárni egymást) Ha az utolsó járat nem várja be akkor az*pó van, és séta....  Jó ez az utasnak? 

Előzmény: gabor144 (319835)
attus germanicus Creative Commons License 2019.09.06 0 4 319836

>az lenne a mutyis módszer?

Nem. A mutyis módszer az, hogy van öt hely, ahol a busz egyaránt jobb kiszolgálást ad, mint a vonat. Ebből az ötből háromnál megszűnik a busz, és marad a vonat, mert hát elv, hogy ahol van vasút, az legyen előnyben. Kettőnél meg megmarad a busz, mert a helyi polgármester elintézi. 

Előzmény: gabor144 (319835)
gabor144 Creative Commons License 2019.09.06 0 1 319835

Az, hogy az utasok számára menetidőben, kényelemben jelentkező előnyöket és hátrányokat (és gondolom még üzemi szempontokat) konkrét helyszínenként mérlegelve születik döntés párhuzamosság megszüntetésről, és ott történik meg, ahol ez az utasnak csak minimális vagy még akkora érdeksérelmet sem jelent (lehetőleg valamilyen vasúti fejlesztéséhez (sűrítés, jobb vonatok, menetidő-csökkenés)kapcsolódva, és/vagy ráhordva a korábbi közvetlennél sűrűbb eljutási lehetőséget adva), az lenne a mutyis módszer?

 

Valósult meg pár ilyen a közelmúltban, például Kesztölc és Piliscsév esetében, de a Bp-Tatabánya-Kisbér buszjáratok vasúttal párhuzamos szakaszon falujáróvá alakítása is ez, mert így menetidőben a vonatra átszállás már sokkal jobb. Megszűntek a buszjáratok a 7-es főúton Bp-Székesfehérvár között is, az itt offtopic távolásgi járatokat most nem említem.

 

Nem tudom, hogyan születtek ezek a döntések, de a végeredmény szerintem utas szempontból egész elfogadható, az első bekezdésemben foglalt szempontokat nézve. Kevés ilyen van? Tán mert ennél több helyen már túl nagy lenne a közösségi közlekedéssel utazók érdeksérelme, és nem lépik meg.  

Előzmény: trizs77 (319830)
orangutan Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319834

Az állomáson és a csatlakozó vonaton is bemondják, hogy a következő S60 vezető hiányában kimarad. A megbízható, hiteles kommunikáció, amit tegnap is voltam bátor megemlíteni.

 

Azt is be tudják mondani, ha az S2 terelve közlekedik, a mélyállomás helyett fentről indul (200 m + mozgólépcső), aki azzal menne, az inkább menjen el az S3-mal 2 megállót, ott közös peronon lehet átszállni. Valamiért nem kell azon variálni, hogy mi lesz, ha kimegy elé a tübingeni szemêly, és nem éri el.

Előzmény: vrobee (319823)
vrobee Creative Commons License 2019.09.06 0 9 319833

Az a módszer lenne a jobb, amikor az egyes helyszíneken az előnyöket és a hátrányokat (utasérdek, üzemviteli szempontok...) mérlegelve célzottan és differenciáltan születnének meg a döntések egy-egy térség kiszolgálásáról.

 

Meggyőződésem, hogy nem lehet miniszteri direktíva szintjén rendezni ezeket a kérdéseket. Minden helyszín más és más.

Előzmény: trizs77 (319830)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2019.09.06 0 2 319832

Az ok: Ma kezdődött a 250. tanév az Egyetemen.

Előzmény: toto92 (319829)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2019.09.06 -4 16 319831

"Akárhányszor ajánlottuk fel a kötött pálya hívőknek, hogy mondják el mit akarnak, még azt se tudták megfogalmazni mi a vágyuk ?"

 

en kotottpalyahivokent pl. azt szeretnem, hogy hagyd abba a hulyesegeid es felinformacioid forumra spameleset.

Előzmény: trizs77 (319830)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.06 -8 0 319830

A mutyis módszer jobb lenne ?

 

Ebből is egy kicsit másikból meg nem tudom mennyit ?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Akárhányszor ajánlottuk fel a kötött pálya hívőknek, hogy mondják el mit akarnak, még azt se tudták megfogalmazni mi a vágyuk ?

 

 

 

Előzmény: vrobee (319822)
toto92 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319829
Zindexen felújítás befejezését írták. Mindenesetre örülök a hírnek, hiszen ezek szerint minden rendben a fővárosi tömegközlekedéssel ha ilyenekre van energia.

Ja, nem.
Előzmény: 08-73 (319828)
08-73 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319828

Nem éppen... a Pandák belső kijelzője már ezt írja ki.

Előzmény: toto92 (319827)
toto92 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319827
Majd ha felújították.
Előzmény: 08-73 (319824)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.09.06 -2 3 319826

Emlékmű nincs a közelben? Még nem késő, lehetne mondjuk Semmelweis Klinikák - Tarlós István Emlékhely M. 

Előzmény: 08-73 (319824)
L45H Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319825

Németországban az sem ritka, hogy bemondják, hogy ajtóhiba van. Szóval a "műszaki ok - forgalmi ok" kettősnél mélyebbet is lehet választani anélkül, hogy a cég bénázása túl nyilvánvalóvá válna. Ez szerintem egy járható út.

Előzmény: attus germanicus (319815)
08-73 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319824

M3 vonalán a Klinikák új neve (és ugye érintettként hétvégi M3P, 914, 914A, 950, 950A): Semmelweis Klinikák (felszínen ugyebár az M jelzéssel kiegészítve) 

vrobee Creative Commons License 2019.09.06 0 1 319823

Igen, ez határeset, de azért itt a mozdonyvezető maga mondta be az okot.

Egy cég szvsz. nem állíthatja pellengérre egy dolgozóját a nagyközönség előtt - főleg nem bármiféle vizsgálat nélkül. Ha hibázik, a munkaszerződés szerint felelősségre lehet vonni.

Előzmény: attus germanicus (319815)
vrobee Creative Commons License 2019.09.06 -1 6 319822

Ez ugyanúgy marhaság, mint a másik véglet.

Előzmény: trizs77 (319821)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.06 -10 4 319821

Jó lenne eldönteni , hogy ha már van egy adott vonalon kötött pálya ; azt helyezzük elő térbe és a busszal csak ráhordunk.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Több mint 20 éve mondom, hogy próbáljuk ki.

Ne beszéljünk róla, hanem csináljuk meg.

 

Ha félünk az eredménytől válasszunk ki egy megyét (mindegy melyiket) és ők legyenek a kísérleti alanyok.

 

Ne járjon párhuzamos busz.

Minden helyközi busz csak a legközelebbi vasútállomásig járjon.

 

Vagy Budapesten:

Amelyik úton van villamos sín, ott ne járjon busz.

 

 

 

 

Előzmény: 435-ös (319817)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.06 -2 1 319820

Ikarus 260/280

 

Nyilván senki se mondja ki hogy ezek a típusok környezetvédelmi besorolása elég gyatra a ma már nagy számban alkalmazott egyéb járművekhez képest , arról nem is beszélve hogy magaspadlósak.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Attuskám !

 

Nem tudom mit olvasol, de ezeket minden olvtárs, minden BKV vezető,  kimondja, leírja.

 

Előzmény: DAttis (319819)
DAttis Creative Commons License 2019.09.06 -3 1 319819

"...Nyilván a 260/280 család is olcsóbban fut, mint bármely új busz, mégse nagyon forszírozza ezt sehol senki :)..."

Nyilván senki se mondja ki hogy ezek a típusok környezetvédelmi besorolása elég gyatra a ma már nagy számban alkalmazott egyéb járművekhez képest , arról nem is beszélve hogy magaspadlósak.

Csak "szeressük" a 260/280 Ikarust mert a "mienk" és a maga korában korszerű megbízható volt csak már lassan 2020-at írunk.
Szép lett volna ha az Ikarus előállított volna korszerű alacsonypadlóst ugyanolyan sikerrel mint a 200-as család, de hát ez már a "mi lett volna ha" kategória ne menjünk bele.

Előzmény: Komlósfecskés (319816)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.06 0 0 319818

Jó lenne eldönteni , hogy ha már van egy adott vonalon kötött pálya ; azt helyezzük elő térbe és a busszal csak ráhordunk ; vagy értelmetlen módon párhuzamosan járatjuk , tovább növelve a felesleges káoszt , anyagi költségeket.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ma már nem, de régebben sok ilyen egyeztetésen részt vettem megyeszékhelyeken, minisztériumban.

 

Akárhányszor felvetődött, hogy a nagyobb kapacitás miatt a vonat maradjon, a busz szűnjön meg a legfelháborodottak azok voltak, akik a párhuzamosságok megszüntetéséért a kötöttpálya előnybe helyezéséért az előző napon a leghangosabban kampányoltak.

 

Ennek akkor voltak vicces, voltak néiesch megnyilvánulásai, amik ma már nem lehetnének, mert majd minden ilyen megbeszélésen minimum kettő résztvevő, lehallgatja a többiek hozzászólásait, felveszi és ha érdeke úgy kívánja akkor másnap közzé teszi.

 

Akkor még elhangozhatott megyeszékhelyi közgyűlési elnök szájából:

 

......".....Hagyjál már a tegnapi beszédemmel. Utazzon vonattal akinek két anyja van. Busz marad. Amíg én itt vagyok, marad....."

 

Ezt egy Budapesttől 120 km-re lévő megyeszékhely első embere mondta saját párttársának, 24 szemközt, amiért az figyelmeztetni akarta arra, hogy tegnap egy nyilvános rendezvényem pont a fordítottját mondta.

 

Mi csak hallgattunk.

Tanultuk a politikát.

 

 

Előzmény: 435-ös (319817)
435-ös Creative Commons License 2019.09.06 0 5 319817

El kellene gondolkozni kinek mi a feladata , hol milyen távolságot , térséget , utasszámot mivel kell kiszolgálni .

 

Az általad említetthez hasonló szinte az egész agglo , de nekem szívem csücske Gödöllő !  :-(

 

HÉV , Vonat , 2 féle busz 

 

A HÉV kritikán aluli járművei , átlag 40km/h pályája ( holott a német kocsik elvileg a 70-et is bírnák ) és persze a kiskirályos módon kiosztott megállók ( lásd Kerepes vagy Mföld egymás seggébe érőmegállói )  Ennek eredménye , hogy az alig 22 km-et 50 perc vagy a felett teljesíti .

 

Vonat , ami most és még hónapokig szét van ütve , de amíg egyben volt akkor sem tudta mi az  hogy menetrendi közlekedés 

 

Busz , párhuzamosan a Hévvel a régi 3-on vagy pályás busz az M3-on ami 6 - fél 7 után kuka 

 

Jó lenne eldönteni , hogy ha már van egy adott vonalon kötött pálya ; azt helyezzük elő térbe és a busszal csak ráhordunk ; vagy értelmetlen módon párhuzamosan járatjuk , tovább növelve a felesleges káoszt , anyagi költségeket .

 

Ehez pedig már csak a társaságok tulajdonosai miatt is országos színtű döntés kell !

Előzmény: trizs77 (319811)
Komlósfecskés Creative Commons License 2019.09.06 0 3 319816

Az más kérdés, hogy a hármas csatolt Desiro a legdrágábban futó szerelvénye a START-nak.

 

Nyilván a 260/280 család is olcsóbban fut, mint bármely új busz, mégse nagyon forszírozza ezt sehol senki :)

 

napi kb.40 személyvonatából talán 6-9 csurig töltött, míg a másik kb. 30 igen szellős.

 

 

Egyrészt a szentendrei HÉV-en is találhattál igen szellős járatokat ma reggel is, hogy egy klasszikust idézzek :) Másrészt a vonalvezetésben van potenciál Ócsáig, persze ezt is olcsóbban, de nem feltétlenül színvonalasabban el tudja vinni a buszcsorda, el kell dönteni, mit akarunk.

Előzmény: trizs77 (319811)
attus germanicus Creative Commons License 2019.09.06 0 4 319815

Pár hete egy szombat este Kölnből jöttem haza. A gyorsítotton Euskirchen előtt bemondta a mozdonyvezető, hogy ő nagyon sajnálja, de neki most lejár a munkaideje, a váltás meg nem érkezett meg, szóval végállomás. Van ilyen is.

Igaz, azt nem részletezte, hogy a váltás miért jött.

Előzmény: vrobee (319814)
vrobee Creative Commons License 2019.09.06 -1 4 319814

Nem hiszem, hogy van olyan hely a világon, ahol bemondják azt, hogy a vonat azért áll, mert a mozdonyvezető q. másnapos / a józsi nem rendelt izzót, és kiégett a jelzőben a legutolsó is / belever a zindex a karterbe. Hanem mondanak valami általánosságot, hogy műszaki hiba vagy forgalmi ok vagy akármi.

Csak normális helyen nem kell vezig-helyettesi szintig eljutni, hogy meglegyen a megfelelő bemondás.

Előzmény: trizs77 (319813)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.06 -2 4 319813

Kb. 3 éve (?) történt, hogy az egyik vonat elejéről eltűnt a mozdonyvezető.

A vonat indulna, a külsős mellette toporog, masiniszta sehol.

Ok.

Ritkán de van ilyen.

 

Azon a napon, fél órán belül,  Vezig helyettesig futott a kétségbeesett kérdés :

 

Mit mondhatunk be ?

A válasz lakonikus volt:

Akármit de az igazat nem.

 

Mellesleg kiderült 20 percen belül, hogy egy síma emberi fegyelmezetlenségről volt szó, amiért az elkövető később meg is kapta ami jár.

 

De a besz.....s az igazság kiderülésétől, mindent felülírt.

Másnap megvolt a Könyves Kálmán körúti irodaház kávézó munkatársainak az aznapra rendelt röhögni valója.

 

Pedig semmi különleges, semmi veszélyes nem történt.

 

 

Előzmény: Racilaci (319812)
Racilaci Creative Commons License 2019.09.06 0 9 319812

Gondolnám, hogy:

 

- én vagyok az utas, engem tájékoztatnak

- én nem a pályavasúttal állok szerződéses kapcsolatban, hanem a Starttal (100-ból 99 utas nem is tudja, hogy van különbség)

- a tájékoztatást a Start oldja meg

- ha ezt kiszervezve, pénzért teszi meg, az az ő dolga

- de ami ott elhangzik, azért ő fizet abból a célból, hogy engem, mint a vásárlóját kiszolgáljon

- ennek megfelelően tökmindegy, hogy milyen úton-módon, de végső soron a tájékoztatás a Start dolga.

 

 

Így aztán, ha a pályavasút tartósan rosszul tájékoztat, de a Start ezért fizet és ellenében nem lép fel, én meg hülyén maradok, az nem a pályavasút, hanem a Start felelőssége. 

Előzmény: r1232 (319806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!