Keresés

Részletes keresés

Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.23 0 0 876
Nos a héten le is zárult a Red Bull részéről az audit. A kollégák néhány igen apró, pár nap alatt kijavítható részlettől eltekintve, maximálisan meg voltak elégedve az eredménnyel, és engedélyezik a gép versenysorozatban történő megjelenését.

Egy rövid kis programot is repült Peti a géppel, és a szakemberek is úgy ítélték meg, hogy különösen jó repülési tulajdonságokkal bír a Racer.

A motor paramétereinek mérése is igen jó eredményt hozott.

Az ígért pálya is meglesz, február elején, közepén, de egyelőre nem nyilatkozhatunk arról, hogy hol, és pontosan mikor.

Ha megkapom a Red Bulltól az áment, tudni fogtok róla.

Ezt azoknak írom egyrészt, akiknek ígértem, hogy szólok, ha lesz ilyen, másrészt hogy azoknak az idegeit borzoljam, akik mindvégig negatív hangnemben beszéltek az egész projektről, illetve a gyárról, annak gépeiről.



Vgyuri Creative Commons License 2010.01.22 0 0 875
Ha már ennyire komolyan veszed a végén levő szmájlival viccként jelzett szösszenetet, jártam, igaz három éve, nyáron. Azon az úton, ahogy én odamentem (gyalog), nem mennék végig a tegnapi-mai időben kocsival.
Előzmény: rali (874)
rali Creative Commons License 2010.01.22 0 0 874
Jártál te már ott?
Ugyehogy nem.....
Előzmény: Vgyuri (873)
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.22 0 0 873
Belefulladtak a sárba-hóba Ballószög felé :-))
Előzmény: aero111 (872)
aero111 Creative Commons License 2010.01.22 0 0 872

Múltkor írtad, hogy előreláthatólag Január 20-21-én lesznek itt az Air Race technikai szakemberei megnézni a Racer-t.

Végül is eljöttek megnézni a gépet ? Ha igen mi volt a véleményük a gépről ?

Előzmény: Pylon-Hit (870)
Vgyuri Creative Commons License 2010.01.22 0 0 871
És főleg ne keverjük össze a légialkalmassági berepülést a versenyszerű használati körülmények-lehetőségek kikisérletezésével.
Előzmény: PÁJLOT (869)
Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.17 0 0 870
Hadd helyesbítsek, tiszteletben tartva mindenki véleményét.

Valóban nem lenne szerencsés összekeverni az almát meg a körtét, de az az info egyáltalában nem helytálló, miszerint csak Péter vállalta volna a Racer berepülését.

Péter tulajdonképpen a Racer ötletgazdája is, ő kérdezte meg a Corvust, hogy tudnának-e egy versenygépet építeni neki.

Senki más nem is került szóba értelemszerűen berepülés ügyén, kivéve természetesen Kovács Pali bácsit, aki a cég berepülő pilótája.

Nem tudom, honnan is van az az info, hogy senki sem fogadta el a felkérést a sok-sok pilóta közül.. Nem is nagyon lehet, hiszen senki mást nem is kértek meg rá.
Előzmény: PÁJLOT (869)
PÁJLOT Creative Commons License 2010.01.16 0 0 869

Javaslom a tisztelt topic olvasóknak-iróknak hogy válasszuk külön Péter -senki által sem megkérdőjelezett-sikeres életútját,a repülős társadalomban elfoglalt helyét,és a Corvus aircraft munkásságát,rapszódikus "sikereit".

 

 

Nem volna túl szerencsés összemosni a Corvus és B.Péter nevét,még akkor sem,ha épp ő fogadta el egyedűl -a több felkért pilóta közül- a Racer berepülést,esetleges depütálását az vörös bika futamain.

 

Egyelőre.

 

 

 

Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.16 0 0 868
A designt a Red Bulltól kapjuk, de a tartalom feltöltését, a frissítéseket én intézem.

Természetesen fent lesznek rajta a gépek is, használható, szép fotókkal, adatokkal.
Előzmény: aero111 (867)
aero111 Creative Commons License 2010.01.16 0 0 867

Értem és köszi a választ. Nem is tudtam, hogy a honlapot is te csinálod, azt hittem, hogy valami honlapkészítő céget bíztatok meg vele.

 

Az új honlapon lesznek fenn Péter jelenlegi gépparkjáról technikai infók és fotók ?

Gondolok itt az MXS (N806PB) Extra 330 L (HA-PET) Extra 300 S (HA-RED), illetve a tavaly novemberben érkezett Extra 300 SR (DEUSR) gépekre.  

Előzmény: Pylon-Hit (866)
Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.15 0 0 866
Nos, a design a héten lett kész, az adatmigráció és az új tartalmak feltöltése kb két hetet vesz majd igénybe, ígynagyon remélem, hogy január végére megleszek vele.
Előzmény: aero111 (865)
aero111 Creative Commons License 2010.01.15 0 0 865

 

Körülbelül mikorra várható Péter honlapjának teljes megújulása ?

Előzmény: Pylon-Hit (863)
viricsi Creative Commons License 2010.01.15 0 0 864

Az imént olvastam egy hírt a ferihegyi intraneten, amely egy repülés-biztonság irányítási kéziköny megjelenéséről szól.

Az ajánlójának néhány sora erős áthallást mutat.

 

" ...Mindannyiunknak van azonban néhány közös feladata, íme néhány általános érvényű szabály a könyvből:

  • feladataink elvégzéséért és saját hozzáállásunkért vállaljunk felelősséget;
  • nyíltan és őszintén beszélünk az eseményekről és vonjuk le a tanulságokat;
  • nemcsak magunk, hanem kollégáink és ügyfeleink épségével is törődünk. ..."
  • Előzmény: viricsi (860)
    Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.15 0 0 863
    a csekély el-ypszilonnal rendben lenne...
    Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (862)
    JACOB VAN ZANTEN Creative Commons License 2010.01.15 0 0 862

    Ez pontosan igy van!

    Jelenleg a C.A tőkéjét majd 90% a különféle állami-uniós támogatások teszik ki.

    Ezzel nem volna baj,de ahoz,hogy rentábilis profit jelentkezzen a csekéj eladások után bizony nincs fizikális idő -amely a tipus gyenge pontjait vizsgálja az eladások elött-a mindenre kiterjedő  tesztekre.

     

    Ezért kell megérteni a Hatóság "kötekedését",ki szeretné akár B.P félbevágva,vagy tolószékbe látni???Senki,azt hiszem ezzel itt mindenki egyetért!!!

    Előzmény: Vgyuri (861)
    Vgyuri Creative Commons License 2010.01.14 0 0 861
    A félresikerült protopéldányok, a sajnálatos balesetek végigkisérik a repülés fejlesztését. De ehhez olyan tőkeerős cégek kellenek, akik tudnak annyi protógépet, nullszériát, tehát saját példányt építeni, amin ezek a sajnálatos dolgok kijönnek. Nem lehet ezeket a tapasztalatokat fizető vevők bőrére megszerezni, mert az a szó szoros és átvitt értelmében is pilótajáték.
    viricsi Creative Commons License 2010.01.14 0 0 860

    Engedd meg, hogy idézzem magamat:

    "...Szerintem senki sem halálos itéletet akar a Corvusra, hanem azt látni, hogy a cég valóban mindent megtesz a hibák kijavításáért és ennek kézzelfogható jelei, eredményei lesznek...A cégnek szerintem akkor lesz igazi esélye, ha hitelesen fel tudja mutatni azt a  bizonyos valódi szembenézést a gondjaival és vázolni tudja a jövőképét. Szines szappanbuborékokkal ez nem fog menni.

    Szvsz. a Corvusnak nem amiatt kell szégyenkeznie, hogy szétesett a gépe, hanem azért, ahogyan kezelte az eseményeket...Itt keményen szembe kell nézni a hibákkal, mert a gép nem attól lesz jó, hogy a gyártó annak nevezi..."

    Előzmény: erotikgames (859)
    erotikgames Creative Commons License 2010.01.14 0 0 859

    Az h ezzel a Corone II -vel mi történt ... nem ismerem a pontos sztorit ...

    >>

    szomorú , mert látom h nem happy end lett a vége ...

     

    VISZONT: én hiszek abban h mint mindenből tanultak a mérnökök , a fejlesztésbe bevont mérnökök erről tanúskodnak ..., doktoranduszok, professzorok, adjunktusok  stb. szakértők igen is össze tudnak szerintem hozni egy jó paripát ! (nehogymár nem ...)

     

    Azt gondolom h megint azzal jön mindenki hogy mi volt a múltban , keress rá az említett .pdf file -re , olvasd , és figyeld meg h a cég is próbált előre lépni, PC tervezőprogik, fejlesztési segítségek stb. egy CÉL ÉRDEKÉBEN.

     

    szerintetek hogy kellene egy repülőt megalkotni ? mert vmi ÚJ kitalálása az egzakt tudomány ??? csak úgy felvázolom és jó lesz ??? fenéket , abszolut nem biztos h valami elősre szuper lesz ... (sajnos)

     

    Ti azt gondolom eleve halott ügynek tekintitek ezt a projektet  (esélyt sem adtok neki) ...

     

    >> holott pl. volt a Mercedes rénszarvas teszt ... biztos emlékeztek , úgy teleaggatták elektronikával a gépet h most "meg se" billen >> nemhogy borul 

    és

    Tévhit lenne azt hinni, hogy egy új dolog megalkotása az elsőre sikerül, és nincsenek műszaki malőrök, vezsteségek, áldozatok , konsturkciós hibák stb

     

    A tervezőasztali rajz a valóségban azért mindig picit máshogy ölt alakot ---

     

    Én bízom a Corvus -ban , és remélem Ti, a kételkedők tábora is végül örülni fog egy magyar repülő sikerének. Remélem

     

    De az is lehet h nektek lesz igazatok, és a hurrá-optimizmus nehéz és göröngyös úttá avanzsál ... (remélem akkor nem jöttök majd az én megmondtam típusú dolgokkal)

     

    Bízom benne h nem ez utóbbi lesz.

    Előzmény: PÁJLOT (858)
    PÁJLOT Creative Commons License 2010.01.14 0 0 858

    Tudomásúl kéne venni a Corvusnak(is),hogy nem működik a pár éve bevett gyakorlat,miszerint "Pali-Bandi"odaszól a faházba,oszt löhet ragasztani a lajstromot.

     

    Hogy többek között miért nem működik?Hát ezért:

     

    "A vizsgáló bizottság szerint a baleset a repülőgép műszaki alkalmatlansága miatt következett be. A Corvus Corone MK II-es a lezuhanását megelőzően a levegőben gyakorlatilag széthullott. Előbb a magassági kormánya szakadt le, majd felcsapódott a jobb szárnya, ami csonkolta a pilóta lábait, és kettévágta az utast"

     

    A bizalom fontos dolog,de csak egyszer lehet eljátszani.

    Előzmény: Pylon-Hit (852)
    viricsi Creative Commons License 2010.01.14 0 0 857

    Nézd, nem akarom felmelegíteni a töltött káposztát, de nézd meg ezeket a hozzászólásaimat ill. a felmerült kérdéseket.

    Ezek a kérdések szerintem továbbra is aktuálisan itt lógnak, mivel válasz nincs, csak elutasítás.

    Ha lenne őszinte válasz, az sokkal többet jelentene, mint akárhány lelkesítő ill. lekezelő hozzászólás.

     

    Előzmény: erotikgames (856)
    erotikgames Creative Commons License 2010.01.14 0 0 856

    Hát ha megengeded idéznék egy korábban neten talált .pdf file-ból amit a 2009-es szolnoki Repüléstudományi Konferencián prezentáltak (a file fejléce szerint):

     

    CSAK HOGY TUDD H MIT, kiket NÉZEL ENNYIRE SEMMIBE...

     

    Cím:

    " ...A legmagasabb színvonalú szinkronmodellezési CAE technológiát megvalósító Solid Edge ST alkalmazása nagymértékben járult hozzá ahhoz, hogy a Corvus Aircraft Kft hét hónap alatt kifejlesztette és legyártotta a versenyrepülés legújabb modelljét a CORVUS RACER 540 típust (1. ábra), melyen előzetes tervek szerint Magyarország legkiválóbb pilótája Besenyei Péter repül majd a Red Bull Air Race versenysorozat keretében. A fejlesztés egyes lépéseiben részt vettek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Repülőgépek és Hajók, Polimertechnika, Anyagtechnológia, Hegesztési Osztály és Gépszerkezettani Intézet tanszékei is, valamint a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Repülő és Légvédelmi Intézete."

     

    Ha neked ez semmi ...

     

    Sebaj Te olvass Bli**et ,meg B*rs-t és abból "jó"-informálódj!

     

    Mert kb. az ilyen embernek vannak ilyen véleményeimint neked (Ha tévedek sorry)

     

     

    Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (850)
    Törölt nick Creative Commons License 2010.01.14 0 0 855
    THX
    Előzmény: Pylon-Hit (854)
    Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.14 0 0 854
    EXPERIMENTAL
    Előzmény: Törölt nick (853)
    Törölt nick Creative Commons License 2010.01.14 0 0 853
    Milyen kategóriában "neveztek" a gyártók?
    Előzmény: Pylon-Hit (852)
    Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.14 0 0 852
    Igen, tegnap átvették az anyagot. Január végére ígérték, hogy végeznek vele.

    Na addig drukkolhatunk.:)
    Előzmény: aero111 (849)
    Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.14 0 0 851
    ..erre már tényleg nincs mit mondani.

    Te képviseled az átlagos magyar mentalitást. Lassan valóban kellene nyitnom egy duzzogók topikot a hasonló gondolkodásúaknak :)
    Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (850)
    JACOB VAN ZANTEN Creative Commons License 2010.01.14 0 0 850

    Holnap megkapják a több ezer oldalt,a Hatóság  megköszöni,átlapozza,és kiállitja a lajstromot....haha,ennek a "pilóta viccek"topika volna a helye!

    aero111 Creative Commons License 2010.01.13 0 0 849

    Sikerült átadni a dokumentációt a hatóságnak ?

    Mennyi idő kell nekik amíg áttanulmányozzák a több ezer oldalt ?

     

    Előzmény: Pylon-Hit (848)
    Pylon-Hit Creative Commons License 2010.01.12 0 0 848
    ...és akkor hogy a remény ne haljon meg:

    A hatóság úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a holnap átadásra kerülő sokezer oldalnyi dokumentáció rendben van, akkor a gép megkaphatja a HA-XPB lajstromot.

    Drukkoljatok ! Köszi..
    Törölt nick Creative Commons License 2010.01.11 0 0 847

    Köszönjük ezeket az infokat. Így már kicsit más a "leányzó" fekvése. Ha ez egy adott feladatra épített célgép talán még kritikusabb a gazdasági háttér, de ez nem a repülősök, hanem a bankárok világa.

    Csak ugyi ezek a fontos információk nem jöttek le se a sajtó, se a cég nyilatkozataiból.

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!