Nos a héten le is zárult a Red Bull részéről az audit. A kollégák néhány igen apró, pár nap alatt kijavítható részlettől eltekintve, maximálisan meg voltak elégedve az eredménnyel, és engedélyezik a gép versenysorozatban történő megjelenését.
Egy rövid kis programot is repült Peti a géppel, és a szakemberek is úgy ítélték meg, hogy különösen jó repülési tulajdonságokkal bír a Racer.
A motor paramétereinek mérése is igen jó eredményt hozott.
Az ígért pálya is meglesz, február elején, közepén, de egyelőre nem nyilatkozhatunk arról, hogy hol, és pontosan mikor.
Ha megkapom a Red Bulltól az áment, tudni fogtok róla.
Ezt azoknak írom egyrészt, akiknek ígértem, hogy szólok, ha lesz ilyen, másrészt hogy azoknak az idegeit borzoljam, akik mindvégig negatív hangnemben beszéltek az egész projektről, illetve a gyárról, annak gépeiről.
Ha már ennyire komolyan veszed a végén levő szmájlival viccként jelzett szösszenetet, jártam, igaz három éve, nyáron. Azon az úton, ahogy én odamentem (gyalog), nem mennék végig a tegnapi-mai időben kocsival.
Hadd helyesbítsek, tiszteletben tartva mindenki véleményét.
Valóban nem lenne szerencsés összekeverni az almát meg a körtét, de az az info egyáltalában nem helytálló, miszerint csak Péter vállalta volna a Racer berepülését.
Péter tulajdonképpen a Racer ötletgazdája is, ő kérdezte meg a Corvust, hogy tudnának-e egy versenygépet építeni neki.
Senki más nem is került szóba értelemszerűen berepülés ügyén, kivéve természetesen Kovács Pali bácsit, aki a cég berepülő pilótája.
Nem tudom, honnan is van az az info, hogy senki sem fogadta el a felkérést a sok-sok pilóta közül.. Nem is nagyon lehet, hiszen senki mást nem is kértek meg rá.
Javaslom a tisztelt topic olvasóknak-iróknak hogy válasszuk külön Péter -senki által sem megkérdőjelezett-sikeres életútját,a repülős társadalomban elfoglalt helyét,és a Corvus aircraft munkásságát,rapszódikus "sikereit".
Nem volna túl szerencsés összemosni a Corvus és B.Péter nevét,még akkor sem,ha épp ő fogadta el egyedűl -a több felkért pilóta közül- a Racer berepülést,esetleges depütálását az vörös bika futamain.
Nos, a design a héten lett kész, az adatmigráció és az új tartalmak feltöltése kb két hetet vesz majd igénybe, ígynagyon remélem, hogy január végére megleszek vele.
Jelenleg a C.A tőkéjét majd 90% a különféle állami-uniós támogatások teszik ki.
Ezzel nem volna baj,de ahoz,hogy rentábilis profit jelentkezzen a csekéj eladások után bizony nincs fizikális idő -amely a tipus gyenge pontjait vizsgálja az eladások elött-a mindenre kiterjedő tesztekre.
Ezért kell megérteni a Hatóság "kötekedését",ki szeretné akár B.P félbevágva,vagy tolószékbe látni???Senki,azt hiszem ezzel itt mindenki egyetért!!!
A félresikerült protopéldányok, a sajnálatos balesetek végigkisérik a repülés fejlesztését. De ehhez olyan tőkeerős cégek kellenek, akik tudnak annyi protógépet, nullszériát, tehát saját példányt építeni, amin ezek a sajnálatos dolgok kijönnek. Nem lehet ezeket a tapasztalatokat fizető vevők bőrére megszerezni, mert az a szó szoros és átvitt értelmében is pilótajáték.
"...Szerintem senki sem halálos itéletet akar a Corvusra, hanem azt látni, hogy a cég valóban mindent megtesz a hibák kijavításáért és ennek kézzelfogható jelei, eredményei lesznek...A cégnek szerintem akkor lesz igazi esélye, ha hitelesen fel tudja mutatni azt a bizonyos valódi szembenézést a gondjaival és vázolni tudja a jövőképét. Szines szappanbuborékokkal ez nem fog menni.
Szvsz. a Corvusnak nem amiatt kell szégyenkeznie, hogy szétesett a gépe, hanem azért, ahogyan kezelte az eseményeket...Itt keményen szembe kell nézni a hibákkal, mert a gép nem attól lesz jó, hogy a gyártó annak nevezi..."
Az h ezzel a Corone II -vel mi történt ... nem ismerem a pontos sztorit ...
>>
szomorú , mert látom h nem happy end lett a vége ...
VISZONT: én hiszek abban h mint mindenből tanultak a mérnökök , a fejlesztésbe bevont mérnökök erről tanúskodnak ..., doktoranduszok, professzorok, adjunktusok stb. szakértők igen is össze tudnak szerintem hozni egy jó paripát ! (nehogymár nem ...)
Azt gondolom h megint azzal jön mindenki hogy mi volt a múltban , keress rá az említett .pdf file -re , olvasd , és figyeld meg h a cég is próbált előre lépni, PC tervezőprogik, fejlesztési segítségek stb. egy CÉL ÉRDEKÉBEN.
szerintetek hogy kellene egy repülőt megalkotni ? mert vmi ÚJ kitalálása az egzakt tudomány ??? csak úgy felvázolom és jó lesz ??? fenéket , abszolut nem biztos h valami elősre szuper lesz ... (sajnos)
Ti azt gondolom eleve halott ügynek tekintitek ezt a projektet (esélyt sem adtok neki) ...
>> holott pl. volt a Mercedes rénszarvas teszt ... biztos emlékeztek , úgy teleaggatták elektronikával a gépet h most "meg se" billen >> nemhogy borul
és
Tévhit lenne azt hinni, hogy egy új dolog megalkotása az elsőre sikerül, és nincsenek műszaki malőrök, vezsteségek, áldozatok , konsturkciós hibák stb
A tervezőasztali rajz a valóségban azért mindig picit máshogy ölt alakot ---
Én bízom a Corvus -ban , és remélem Ti, a kételkedők tábora is végül örülni fog egy magyar repülő sikerének. Remélem
De az is lehet h nektek lesz igazatok, és a hurrá-optimizmus nehéz és göröngyös úttá avanzsál ... (remélem akkor nem jöttök majd az én megmondtam típusú dolgokkal)
Tudomásúl kéne venni a Corvusnak(is),hogy nem működik a pár éve bevett gyakorlat,miszerint "Pali-Bandi"odaszól a faházba,oszt löhet ragasztani a lajstromot.
Hogy többek között miért nem működik?Hát ezért:
"A vizsgáló bizottság szerint a baleset a repülőgép műszaki alkalmatlansága miatt következett be. A Corvus Corone MK II-es a lezuhanását megelőzően a levegőben gyakorlatilag széthullott. Előbb a magassági kormánya szakadt le, majd felcsapódott a jobb szárnya, ami csonkolta a pilóta lábait, és kettévágta az utast"
A bizalom fontos dolog,de csak egyszer lehet eljátszani.
Hát ha megengeded idéznék egy korábban neten talált .pdf file-ból amit a 2009-es szolnoki Repüléstudományi Konferencián prezentáltak (a file fejléce szerint):
CSAK HOGY TUDD H MIT, kiket NÉZEL ENNYIRE SEMMIBE...
Cím:
" ...A legmagasabb színvonalú szinkronmodellezési CAE technológiát megvalósító Solid Edge ST alkalmazása nagymértékben járult hozzá ahhoz, hogy a Corvus Aircraft Kft hét hónap alatt kifejlesztette és legyártotta a versenyrepülés legújabb modelljét a CORVUS RACER 540 típust (1. ábra), melyen előzetes tervek szerint Magyarország legkiválóbb pilótája Besenyei Péter repül majd a Red Bull Air Race versenysorozat keretében. A fejlesztés egyes lépéseiben részt vettek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Repülőgépek és Hajók, Polimertechnika, Anyagtechnológia, Hegesztési Osztály és Gépszerkezettani Intézet tanszékei is, valamint a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Repülő és Légvédelmi Intézete."
Ha neked ez semmi ...
Sebaj Te olvass Bli**et ,meg B*rs-t és abból "jó"-informálódj!
Mert kb. az ilyen embernek vannak ilyen véleményeimint neked (Ha tévedek sorry)
A hatóság úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a holnap átadásra kerülő sokezer oldalnyi dokumentáció rendben van, akkor a gép megkaphatja a HA-XPB lajstromot.
Köszönjük ezeket az infokat. Így már kicsit más a "leányzó" fekvése. Ha ez egy adott feladatra épített célgép talán még kritikusabb a gazdasági háttér, de ez nem a repülősök, hanem a bankárok világa.
Csak ugyi ezek a fontos információk nem jöttek le se a sajtó, se a cég nyilatkozataiból.