Ma is mentem vele egy keveset És most nem égett nem világított az a jelzés most teljesen minden rendben van mégis csak a lambdaszonda lehet ha jól sejtem azt csinál ilyen produkciót
sehol ne keresd a hibát, és nem fogod tudni orvosolni. el kell menned egy olyan helyre ahol van felkészültség, és ki kell olvasni diaggal, sok mindenhez kapcsolódhat ez a jelzés.
leggyakrabban valamelyik lambda szonda meghibásodására utal olyankor ha nem csökkenti a teljesítményt a motormenedzsment.
De most van egy másik problémám a műszerfalon megjelent egy sárga színű piktogram hibajelzés Megnéztem A katalógusban hogy ez mit jelent annyit ír róla hogy "motorhiba" De mivel sárga színű azt gondolom hogy nem kell azonnal le állítanom az autót
szerintetek hol keressem a hibát lehet hogy csak elektromos kontakt hiba?
98 as smart fortwo ban cseréltem a múlt héten elemet a kulcsban. Minden ok volt, nem felejtett el semmit. Nagyon csúnya volt a kulcsház, ezért rendeltem egy újat. Mire mindent átszereltem, addigra nem.indul. x van a műszerfalon, nem megy a központi zár sem. Hogyan tudom betanítani újra?
a gyári gombsor nem oldotta volna meg a problémá mert nem úgy van kialakítva az elektromos rendszer. a Sam modulba menő jelet FET-ek kapcsolják és ha nincs az opció benne baszhatod. valószínűleg ezért csinálták úgy ahogy. Működik? a célt elérte vele aki csinálta.
a tompított betegsége tipikus hiba a smartoknál, a SAM modul sajnálatos módon szétég, elkorhad annál a kicsatlakozásnál. a cseréje horror.
a tetőszigetelésedre visszatérve, azt csak hiszed hogy nem bánt semmit, az ecetsav ami a szilóban van felgyorsítja a korróziót és bizony ott acélváz van amiről elvált az eredeti ragasztás.
vajon miért nem ezzel ragasztják a szélvédőket, műanyag elemeket a karosszériához?
a Te autód, azt csinálsz vele amit akarsz, de ha idejössz kérdezel, akkor köszönd meg, vagy nem, de és ne háborogj.
amit eddig segítettem szívességből tettem, nem kötelező ezt tennem. és nem is fogom a továbbiakban.
kellemes kínlódást a fogalmatlan válalkozókkal akiket a jövőben megtalálsz
Akkor hadd gezzem össze a dolgokat, hogy jól látom-e:
Az, hogy valami kontár, akinek ez a tanult szakmája, a másik jóképű azon kérésére, miszerint "százezer forintba került volna" a ködlámpát is kapcsoló gombsor, csak az Isten tudja, mit merre kötött át az egyébként addig üzemszerűen(! Amire te kapásból, látatlanban rávágtad, hogy elektronika hibás) működő világításon, az teljesen rendben van, mi kárt okozhat...
Bezzeg ha én leszigetelem a tetőt, hogy ne ázzon az atyaúristen is, olyan anyaggal, ami rugalmas, tömít, szigetel és amúgy még ragaszt is, az anyagot viszont nem bántja, mert úgy gondolom, hogy sem réz, sem márvány nincs ott szabadon, én helyrehozhatatlan károkat okoztam az autóban, a továbbiakban nekem válaszolni már nem kell. Köszönöm szépen...
Bocsi... 😊 Tisztában vagyok vele, hogy ez már nem AZ az autó. Ezt nem szabad otthon fúrni-faragni. Canbus az édesanyja is. Ezért vagyok rohadt pipa a billenőkapcsolós világítás miatt.
Ugyanakkor engem fürdetett meg. Plusz még nem tudom, mi mindent a tetőben a térképlámpán kívül.
Mi a különbség az "A" és a "B" szerviz között? A mostani a kétkulcsos volt.
Figyelj, nekem sosem volt ESP-s autóm, de még csak ABS-es sem. De hogy ezen valami nem jó, az tuti. Kerék simán kipörög még aszfalton is, múltkor jól keresztbe fordult alattam, ez nem gömbölyű.
nem csak az elmulasztottra, a következő szervizig megtehető távolságra is ha rákattintasz. amikor letelt akkor elkezd villogva figyelmeztetni, illetve ha az időből futsz ki akkor elkezdi a napokat számlálni. valamint azzal hogy egy, vagy két villáskulcsot mutat, jelzi hogy A, vagy B szerviz az aktuális.
a háromszög az ESP beavatkozására figyelmeztet, pl túlpörgő kerék esetén a csúszós úton...
a szilózással jól kiba...tál mindenkivel, újra kellett volna ragasztani a tetőt a karosszériához normálisan, viszont a szilikonozás mindenféle tapadást gátol.
autóiparban a szilikon nem használatos, azt a budiszerelők, építőiparosok használják.
Jó, akkor alapkérdések: a villáskulcs csak az (elmulasztott) ütemezett karbantartásra figyelmeztet?
A "check engine" lámpa motorral kapcsolatos hibára?
A "⚠" minden más hibára?
Konkrétan olyan szinten ázott be az autó a múltkori hó után, hogy litereket pisilt befelé a napellenző tengelye mellett. Utána rakta ki a kulcsokat, megijesztett. Azóta leszigeteltem a tető és az eresz közötti 10-10 milliméteres hézagot fekete sziloval... 😀
Pár napja vettem egy smart ezres 2007 ben gyártott kisautót és a km órában van egy kijelző ami a futott kilométert mutatja fölötte van egy kicsi szám amit át lehet váltani először a órát mutatja majd a kinti hőmérsékletet ès utánna A következő szám most 5,3 matt mutat De ezt nem tudom hogy mi
Lehet, hogy belekerült a hibalista a szervizkönyvbe? 🤔 Azt mondták, csupa elektromos hiba: kormányszervo, klímavezérlés (mind működnek)stb. Azt kérdezték, hogy nem merült-e le az akksi újabban, mert őszerintük olyasmire utal a lista. Nálam nem. Annyi van csak, hogy (bekapcsolt világítás mellett) ha jár az utastéri ventilátor, és leesik a motorfordulat (alapjáratra), akkor lelassul a ventilátor.
a buherált világítással ne problémázz, sanszos hogy a SAM modul hibás, (ennek a cseréje kb az autód értékének a fele) azért nem volt tompított, és a ködlámpa pedig nem volt kiépítve gyárilag.
a húszezrest ne tartsd tizenként cserélj olajat.
a hibalistát le kellett volna fotózni, kaphattál volna infókat hogy mi a gáz közülük.
mellesleg nem mindegy hogy tárolt vagy jelenlévő hibaként van regisztrálva....