Keresés

Részletes keresés

tamasi 48.-49. Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4886
Nagyon szépen köszönöm a leírást, a képeket és az információt a segítséget meg főleg! Őszintén szólva tényleg nagyon dúrván összetört a Btx 035...! Nem olyan rosszak a képek róla mint írtad, azért lementettem őket! Köszönöm még egyszer a segítséget! Esetleg létezhet valahol valakinél a Btx 035 - ről olyan kép amelyiken ereje teljében látható a gép még? Ha valaki találkozott volna vele valahol akkor kérem jelezze! Ezt is köszönöm! Üdvözlettel: tamási 48. - 49.
Előzmény: Bárdos Imre (4867)
cs1014 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4885
Köszönöm!

Ezért írtam, hogy nem a konkrét esetre vonatkozólag, de eszembe jutott ez az.
Előzmény: dzcsiga (4884)
dzcsiga Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4884
A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó

Vonatkoztassunk el a jelen esettől, mert senki emlékét nem kívánom sározni, és nincsenek információim arról, hogy mi történt aznap azon a csörgőn.


Arról nekem sincs információim arról, hogy mi történt aznap azon a csörgőn, de azt tudom, hogy az mv és azellenörzést végző utazó felvigyázó barátok voltak.
Előzmény: cs1014 (4879)
division by zero Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4883
Jó lenne azokat a gálosfai felvételeket is előásni valahonnan!
Előzmény: Bárdos Imre (4876)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4882
Az ígért részlet:
Előzmény: Bárdos Imre (4881)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4881
Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy milyen volt a hangulat a mozdonyon ezt csak az érintettek tudhatnák, de ők mindketten meghaltak. Viszont azt nem írtam az előbb, hogy az esemény idején sűrű köd volt (lásd a beszúrt idézetet a baleseti értesítőből), így könnyen lehet, hogy a személyzet egyszerűen nem vette észre a jelzőt.
Előzmény: cs1014 (4879)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4880

Akkor a harmadik héten, mert addig a Balcsin nyaralok. :-)

 

Előzmény: Bárdos Imre (4878)
cs1014 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4879
A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó

Vonatkoztassunk el a jelen esettől, mert senki emlékét nem kívánom sározni, és nincsenek információim arról, hogy mi történt aznap azon a csörgőn.

(...)

Elgondolkodtató a jelenleg (hazánkban, és néhány hasonló múltú ország vasútján, vagy hatalmukat évező, fitogtató ellenőrző közeg ténykedése során) a vonali ellenőrzések alkalmával uralkodó hangulat, a kontroll esetenkénti stílusa.
Láttam kollégákat, akiknek görcsbe rándult a gyomra az ellenőrző közeg megpillantásakor, és létezhet olyan ellenőrzésre jogosult személy, akinek a jelenléte feszélyez a vezetőálláson, magyarul zavar a munkámban.
Végezzünk el egy gondolatkísérletet. Tegyük fel, hogy a közeg jelenléte zavaró, viselkedése irritáló, eltereli a masiniszta figyelmét a munkájától, és a konfliktus kerülése érdekében nem akarja az akadékoskodó "vendéget" letuszkolni a gépről. Spékeljük ezt meg némi köddel, esővel, sötéttel. A gépész el van foglalva az őt csesztető góréval, figyelmen kívül hagyja az egyébként is alig látható előjelzőt, melyet az egyébként szintén jogosítvánnyal rendelkező felsőbbség sem vesz észre. A főjelzőt az utolsó pillanatban veszik észre, nagy rémület, mégnagyobb fékezés. Toldjuk meg ezt egy szabálytalanul, TH-n túl végzett tolatássalm, és már kész is a tragédia. Elképzelhető egy ilyen történet? Ki(k) a hibás(ak) de jure? És de facto?

Ezért (is) vagyok ellene azoknak a módszereknek, annak a b***ogatósdinak, amit sok vasúti vezető alkalmaz a végrehajtószolgálat dolgozóival szemben. Ha egy embert tendenciózusan egy rossz iskolásgyerekként kezelnek, hajlamos előbb-utóbb (akár tudat alatt is) azonosulni a rá osztott szereppel. Ez pedig azokban a munkakörökben, mely gyakran igényel gyors, felelősségteljes, és súlyos döntéseket, semmiképp sem szerencsés. Gyakran látható olyan is, hogy a döntést nem az határozza meg, mi előnyösebb egy bizonyos helyzetben, hanem az, hogy mit szól hozzá a góré. Ez pedig veszélyes.

Elnézést, hogy hosszúra nyúlt, de az eset felvetett bennem bizonyos gondolatokat, és ezt szükségesnek éreztem megosztani veletek.
Előzmény: Bárdos Imre (4875)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4878
9-től 3 hétig szabin leszek a tervek szerint, akkor talán megejthetjük. :))
Előzmény: m61019andras (4877)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4877

Köszönöm szépen, aztán egy sör mellett kicseréljük. :-)

 

Előzmény: Bárdos Imre (4876)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4876
Nem, ez a filmezés leírása. "Magyar Filmgyártó Vállatanak Almamellék és Gálosfa volt vasútállomásokon való külső felvételeivel kapcsolatos kérelme" igen hangzatos címet viseli az irat. Az is kederül belőle, hogy a film eredeti címe "Tartályvonat Pest Felől" lett volna és a jelzett vonal ekkor már megszünt, de a bontási engedélyt még nem adták ki rá.

Temészetesen megírom Naked a filmet.
Előzmény: m61019andras (4874)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4875
6619
Előzmény: cs1014 (4873)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4874

Ez annak a balesetnek a valós leírása?

Tényleg úgy történt ahogy a filmben?

"Nem jelzett tartályvonat"?

Előzmény: Bárdos Imre (4871)
cs1014 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4873
Melyik vonat haladta meg a jelzőt?
Előzmény: Bárdos Imre (4867)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4872

Valamikor majd légyszi írd meg nekem, én is viszek cserébe egy csemegét. :-)

 

Előzmény: Bárdos Imre (4869)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4871
Sőt, egy kis csemegém is van róla.


Előzmény: m61019andras (4868)
kenyér. Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4870
Csúnya vége lett a Btx-035-nek.
Előzmény: Bárdos Imre (4867)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4869
Már hogy ne lenne meg? :))
Előzmény: m61019andras (4868)
m61019andras Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4868

Imrém, nincs meg Neked véletlenül digizve a "Kihajolni veszélyes"?

 

Előzmény: Bárdos Imre (4866)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4867
A dátum 1991.02.20. 6:09-kor a Macs állomás III vágányára behaladó 6619 sz. vonat (M41 2186) a bejárati jelzőtől 163,1 méterre, 71 km/h sebességgel ütközött az átállást végző, határon kívülre húzó 6670 sz. vonattal ( Btx 035). A 6619 vezetőállásán ellenörzést végző T. Gy. utazó felvigyázó, valamint S. Gy., a 6670 számu vonat mozdonyvezetője a helyszínen, M. I. a 6619 számu vonat mozdonyvezetője a baleset után tíz nappal a kórházban belehalt sérüléseibe. Rajtuk kívül egy vasutas és 19 utas szenvedett különböző foku sérüléseket.

Az M41 2186 "A" vége súlyosan megsérült, de a gép túlélte a balesetet. A Btx 035 azonban nem volt ilyen szerencsés.

A baleset oka "Megállj" állású jelző meghaladása és tolatás időbeni befejezésének elmulasztása volt.

A képek minőségéért elnézést, újságból vannak.

Előzmény: tamasi 48.-49. (4825)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4866
Túl sokat információm nincs, de legalább egy pontos dátumot tudok mondani. 1992.02.16. (vasárnap) a Hungarocamion Iveco márkáju pótkocsis kamionját gázolta el a vonat a Méta utcai átjáróban (Sajnos nem ez volt ott az első és nem is az utolsó gázolás.) Valamiért az rémlik, hogy a 2814-es volt, de erre nem mernék megesküdni. Ha összefutok a mozdonyvezetővel, megkérdezem tőle.
Előzmény: hol_itt_hol_ott (4827)
Bazsi75 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4865
Már mindegy :) A fekete autó úton van feléd :))))
Előzmény: Törölt nick (4864)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4864
köszi ;) (ha napokban vmi ebből fakadó baleset történne, semmi közöm hozzá :P )
Előzmény: Infós (4861)
m41 2197 Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4863
Nem brahi.Én is olvastam a 7o-es évek elején Mo.-on terjeszkedő IPM.-ben.Komolyabb ujság mint a ma megjelenő "bulvárlapok".Bocs nem is ujság,MAGAZIN.Ettől függetlenül biztos hogy nem ezae leg elterjedtebb módszer az USA.-ban,de létezett.
Előzmény: manhattani (4851)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4862

Tehát:

"(...), a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni."

Helyesen:

"(...), a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen ellenállás (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni. A 6000 kg-s előírás a megfelelő csuszmákolás miatt van előírva, ám lehet, ennél kevesebb is működteti."

Előzmény: Infós (4861)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4861

Több fajta megoldás létezik, a szigetelt sínnél a kerék fémesen összeköti a két sínszálat, így közöttük a (jó esetben) közel végtelen (jó esetben) közel nullára csökken, így akár sönthatásként, akár kapcsolóként tud működni.

A tengelyszámláló jellemzően egy hangolt rezgőkör, amit a kerék, mint nagy fém, elhangol, így megváltozik a szűrt frekvencia értéke, azaz a gerjesztő frekvenciával szemben nagyobb (vagy kisebb, attól függ) ellállással lép fel. Ha ügyes az ember, egy lapáttal is be tud számoltatni vele pár tengelyt (azaz akármennyit), de nem biztos, hogy érdemes. :-)

 

(Egyrészt a sinen állva egy lapáttal veszélyes lehet, ha elkap a vonat, mert belemerültél a tengelyszámlálók rejtelmeibe, arról nem is beszélve, ha valaki csak annyit lát, hogy nagyon nézegeted a pályát, mindenféle szerszámokkal: ha egy jóvágású hazánkfiával találkozol, még lehet, hogy meg is ver, mint potenciális kábeltolvaj-jelöltet.)

 

Tehát maradjunk inkább annyiban, hogy mindent lehet, a kérdés, hogy érdemes- (és szabad-) e. :-)

Előzmény: Törölt nick (4860)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4860

A franc akar börtönbe kerülni !! :D Hová süllyedne ez a világ, ha már a vasútbarátok is szabotálni akarnak :DD

 

De azért gondolom olyan könnyen nem lehet befolyásolni...A súlyt is érzékeli?vagy csak a tengelyekkel számol?

Előzmény: Infós (4858)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4859
Előzmény: Hentes2 (4855)
Infós Creative Commons License 2007.06.21 0 0 4858
Lehet, ha mindenképpen börtönbe akarsz kerülni vasúti közlekedés veszélyeztetése vagy milyen címen.
Előzmény: Törölt nick (4857)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.20 0 0 4857
De. Lassan kezdem megérteni...És tényleg, manuálisan, emberi erővel-ésszel, lehet befolyásloni, zavarni egy fénysorompó működését? Gondolok én itt az érzékelő rongálására, vagy bármi másra :D
Előzmény: Bazsi75 (4846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!