Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 1 319571

Nem ez a neheze, mert itt az egyik oldalon végig autómosó, benzinkút, sírköves, raktár meg virágbolt van. Majd nem lesznek ott.

nnen háttal van egy háztömbnyi hossz, az a palacknyak, ott mindenképpen családi házat kell bontani sajnos. Onnan tovább meg teljesen ki van szabályozva a vágányok helye, be sincs építve.

Előzmény: trizs77 (319561)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319570

De, úgy elférne, az az egyik változat. Nyilván magas kockázatokkal. A másik a kisajátítás.

Előzmény: -Smiley- (319569)
-Smiley- Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319569

Adyn járok heti 2-szer ki a Havannára. Mint lejjebb írtam KÖZÖS HASZNÁLATÚ PÁLYA.  Azaz semmit nem bontasz, az út forgalmi sávjában menne a villamos.   (ahogy a Gubacsin).

 

Úgy se férne el? 

Előzmény: Dreamy (319560)
paca664 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319568

És lám.

Előzmény: Lovrin (319565)
sz_b Creative Commons License 2019.08.26 0 3 319567

Visszatérve a Széna téri Volán állomás költözésének témájára.

Pár napja arra jártam a Széll Kálmán téren az új helyén, megnéztem.

Való igaz, hogy a tárolást nehéz megoldani, ottjártamkor 2 busz állt a 2 kijelölt megállóhely mögött, majdnem rálógva a Dékán utcára.

Amúgy ezt leszámítva nagyon kulturált, mint a képeken is látszik. Szép új tájékoztató oszlopok, kijelzők, automaták.

Asszem valaki attól félt, a keskeny járdán hogy férnek el majd a szegény utasok akik buszra várnak. Nos emlékeztetnék arra, hogy a tér felújításakor az itteni járdaszakaszt iszonyúan kiszélesítették, (akkor még) indokolatlannak tűnve. Látszik az egyik képen, hogy milyen szépen elfér sorban északról dél felé haladva

- még a járdán parkoló fehér kisteherautó is,

- így is jó széles járda a gyalogosoknak,

- növénykazetta sáv,

- buszmegálló várakozós sáv.

attus germanicus Creative Commons License 2019.08.26 0 8 319566

Ráparkolt a kerékpársávra. Elvitték. 

Gondolta, ilyen az emberrel egyszer az életben fordul elő, három nappal később megint a kerékpársávon parkolt. 

 

Esetenként 290 eurót kell fizetnie (büntetés + elszállítás díja), szerintem nem érte meg. 

 

Lovrin Creative Commons License 2019.08.26 0 1 319565

"A Csapó utca közterületi szélessége a kerülethatár és a Barcsay utca közötti szakaszon 23 m-re növekszik. Az útszakasz legnagyobb részének beépítése kialakult, ezért itt az útszélesítéshez területkisajátításra és épületek bontására is szükség lesz."

 

http://www.bp18.hu/images/dokumentumok/hirek/hirdetmenyek/42_es_villamos_KSZT_2015_small.pdf

Lovrin Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319564

Az Ady E. utca szélessége 15 méter. Csak az úttest.

Itt faltól falig van 13 méter.

Azaz vagy utat szélesítenek házsor bontással, vagy a közúti sávban vezetik villamospályát.

Valahogy megoldották a terveken.

Előzmény: trizs77 (319561)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319563

Így van, jelenleg lehetetlen. Csak az út legalább egy oldalán lévő házak 1 teleknyi bontásával lehet teljesen új elégséges kapacitású utat építeni. 

Előzmény: trizs77 (319561)
Dreamy Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319562

1-es villamost nyilván át lehet hozni a vasúti töltés alatt, legfeljebb a Gazdagrét felé nem tudná megmászni az emelkedőt. :-)

Előzmény: meizo (319499)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.26 -3 1 319561

 

42-es villamost ide ?

 

Ide kell beépíteni 2 db villamosvágányt + 2 gjmű forgalmi sávot ?

 

 

Dreamy Creative Commons License 2019.08.26 0 3 319560

Igen, mindig szoktak olyanok is írni a 42-es villamos meghosszabbításáról, akik még a környéken se jártak.

A Puskás Ferenc és a Csapó utca éppen olyan széles, hogy két autó elfér egymás mellett. Ehhez még van egy méter zöld terület és egy méter járda, majd a házak homlokzatai. A zöldterület rovására ki lehetne építeni megfelelő védőtávolságú villamospályát, de a közművek már csak a villamos pályatest alatt lehetnek.

Szóval ilyen keskeny közúton épített villamospálya jelenleg nincs Budapesten, nem is tudom, hogy volt-e?

A Barta Lajos utcában is csak annyi lehetőség van, hogy a parkolást meg kell szüntetni, és a megállóknál a zöldterületből elvéve lehet megfelelő szélességet biztosítani. A Kinizsi utcában néhány méterre mennének a vágányok a házaktól, ahol még sosem volt villamos. Szóval van itt probléma bőven, nem ez a legegyszerűbb építési beruházás. Meg sem közelíti az Etele út ügyét, ahol a vágánytengelyektől közel tíz méterre lévő házakban lakók tiltakoztak a megvalósítás ellen.

Előzmény: -Smiley- (319521)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319559
A Népliget állomás elhelyezkedése fix a körút miatt, ellenben az Ecseri úti eltolható a vasút felé, a jelenlegi kijárat nem középen lenne, hanem elől/hátul és így lehetne iránytól függően a másik vége a vasút felé lényegesen közelebb. A gond az, hogy épp most csinálják és kétlem, hogy a jelenlegi tervek ezt tartalmazzák.
Előzmény: seadxdx (319557)
siófoki35 Creative Commons License 2019.08.26 0 6 319558

Városi révközlekedés Ráckevén ;) (Angyali és Kerekzátony szigetekre, menetrend szerint)

 

seadxdx Creative Commons License 2019.08.26 0 2 319557

Ha jól emlékszem, volt valahol egy diasor, hogy a vasúti megálló az Üllői másik oldalán épülne fel, és hát elég messze lesz az Ecseri úti metrómegálló tőle. Népliget másik kijárat szerintem is jó lenne. Ugyan akkor is kellene gyalogolni a csarnokig, de olyan 200 métert lehetne spórolni.

Járulékos haszonként az aluljáróban csökkenne a tömeg, és a szerelvényen kicsit jobb lenne az utaseloszlás. Látható, hogy a leszállók többsége a Nagyvárad téri végén van a szerelvényeknek, a csarnok meglétekor pedig értelemszerűen növekedne ez a szám az állomás utasszámával együtt. Aki akar, mehet a vasút irányába, a többieknek pedig marad a mai aluljáró

Előzmény: MCA-001 (319552)
DAttis Creative Commons License 2019.08.26 0 3 319556

"...Minden beruházásra lehet találni egy adag Nimby-t aki nagy hangon fog akadékoskodni, hogy minek ez ide, eddig is megvoltunk nélküle, nehogy már megépüljön. Aztán ha elkészül az adott beruházás, szép csendben ő is ugyanúgy rájön hogy mégsem dől össze a világ, esetleg élvezi is az előnyeit. P..."

Ja, az 1-es Etele térig meghosszabbításnál is voltak ilyen szájkaratézók...mert hogy a busz csendesebb   és különösen a Tátra zajos  a "sípoló" hangjával majd élhetetlen lesz a környék

Az UV nem volt zajos 50 évig a visító hangjával amikor gyorsított fékezett??

Előzmény: Lovrin (319548)
meizo Creative Commons License 2019.08.26 -1 2 319555

Nem szoktam vagdalkozni. ;)

A probléma többrétű: forgalmi és műszaki.

Röviden összefoglalva (nem könnyű :) ): a villamos nem hoz semmivel sem több utast (napi pár ezer keresztmetszetben), mint akármelyik másik lakótelep közelébe tervezett villamosvonal (lásd korábbi BKK-s nagy villamos tanulmány). Ha Bartók felé viszed, akkor konkurál a jóval gyorsabb 4-es metróval, ha Etelére viszed az pedig, nem számottevő célpont a nyugati oldalnak.

Műszakilag probléma a vasútállomáson történő átvitel. Akármelyik irányból próbálod meg (Bartók Béla vagy Etele út), az adottságok miatt mind az alul- mind a felül vezetés problémás. Ha nem akarjuk ellehetetleníteni a Somogyi villamospálya lehetőségét, akkor azt jelenti, hogy utána kell le vagy felmenned. A lemenetel okés, de felül a vasút miatt nem érsz fel, vagy már a Somogyi előtt fel kell menned, de akkor ugrott a járműteleped. Nem beszélve a biztosítandó ingatlan és közúti kapcsolatokról. Az Etelénél nagyjából ugyanez, de még rosszabb a helyzet, mivel itt a Somogyitól majdnem fele olyan közel van az állomás. A nyugati oldalon sem vihető el értelmesen Gazdagrét felé  részben a magassági viszonyok (pl. a Balatoni út 8-10 méterrel, Gazdagrét min. 20-25 méterrel van magasabban a Péterhegyi útnál), részben a beépítés miatt (közúti aluljáró, lakótelep és utcái, Bp ONE stb.). Természetesen semmi sem megoldhatatlan, de jobban megnézve elég hamar kiderül, hogy adott körülmények között értelme semmi. Nem véletlen, hogy a villamos átvitele bár térképen adja magát, az elmúlt sok X év fejlesztési terveiben még említés szintén sem került be semmibe.

Előzmény: névtelen (319500)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.26 0 0 319554

Ehhez - és a vasúti megállóhoz is - az Ecseri úti állomás van közelebb, főleg új kijárattal.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

A 373 méter átszállási sétához még hozzájön a lépcsőzés fel a vasúti hídra, ahol az új vasúti megálló lenne.

 

 

Közlekedésguru Creative Commons License 2019.08.25 0 1 319553

Ehhez - és a vasúti megállóhoz is - az Ecseri úti állomás van közelebb, főleg új kijárattal. A vasúti megálló nagyon régi hiány, ideje lenne végre ott 3-as metrókapcsolatot adni a vasútnak. Reméljük, ha másért nem, hát ezért talán...

Előzmény: MCA-001 (319552)
MCA-001 Creative Commons License 2019.08.25 -1 2 319552

A Népliget mellett épülne fel az új 20e fő befogadására képes új multifunkciós csarnok.

Az átadás várhatóan 2020 végére várható.

 

Vajon az M3 felújításához kapcsolódva megépül e a Népliget metróállomás második kijárata?

És a Népliget vasúti megálló?

 

https://index.hu/sport/kezilabda/2019/08/25/gulyas_gergely_sportcsarnok_100_milliard_svedorszag_tele2_arena/

08-73 Creative Commons License 2019.08.25 -5 0 319551

Il Leone jól írja: a 12-essel mostani formájában tényleg nem sokat lehet kezdeni, kb. semmit.

 

A 12-es villamos: ha elkészül a metrópálya a 14-es helyett, ennek is _lehet_ szerepe.

A 42-es itt meg a hosszabbítás a kérdés, hogy az reális-e.

 

És, van egy csomó példa, a megszüntetés ellen:

- ha anno a 43-as villamos nem szűnik meg, akkor legalább a Camponáig lehetett volna egy értelmes, fejleszthető, vonal, de nem lett.

- A Rákóczi úti és a Thököly úti villamos is egy hiányzó pont ma (az Erzsébet híd villamos átvezetéssel)

- A Bajcsy Zs. úton is a 14-47/49 összekötés hiányzik ma is

- stb. egy csomó vonal, ami anno "értelmetlen" lett volna, ma pedig hálózati hiány.

 

Nagyjából a Bajcsy villamosnak lehet realitása. A többit felejtsük el.

Előzmény: névtelen (319527)
08-73 Creative Commons License 2019.08.25 -8 0 319550

"csak a megfelelő távolságról kell figyelembe venni."

 

Meg egy kicsit finomítani a kritikátlan vasút- , és villamos imádatodon! ;)

Előzmény: Lovrin (319549)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.25 -1 3 319549

Ezzel nem azt akarom mondani hogy automatikusan le kell söpörni a lakossági aggályokat, csak a megfelelő távolságról kell figyelembe venni.

Előzmény: Lovrin (319548)
Lovrin Creative Commons License 2019.08.25 -1 7 319548

"Ami viszont talán érdekesebb kérdés, hogy az ott élők akarnák-e a villamost, mert ez sokkal többet számít, minthogy a közlekedésbarátok mit szeretnének."

 

Minden beruházásra lehet találni egy adag Nimby-t aki nagy hangon fog akadékoskodni, hogy minek ez ide, eddig is megvoltunk nélküle, nehogy már megépüljön. Aztán ha elkészül az adott beruházás, szép csendben ő is ugyanúgy rájön hogy mégsem dől össze a világ, esetleg élvezi is az előnyeit. Persze nehéz meghúzni a vonalat mi számít jogos aggodalommal és túlzó akadékoskodásnak, de ha mindig az ott lakók szava döntene (ráadásul az ellenzők mindig túlkiabálják a támogatókat kisebbségből is), tuti nem épülne semmi sehova.

Előzmény: Il Leone (319543)
18-09 Creative Commons License 2019.08.24 0 4 319547

Semmi akadálya a 42-es hosszabbításának.

 

Ja de... másra ment a Uniós pénz. Ez úgy látszik, senkinek nem volt fontos. Csak a kivitelezésre kell kiírni tendert és indulhatna az építkezés, ha lenne rá forrás... és idén 20 éve, hogy a főváros megrendelte az első tanulmánytervet a hosszabbításról. 

Előzmény: -Smiley- (319546)
-Smiley- Creative Commons License 2019.08.24 -1 1 319546

Ha pár kisebb megállót kigyepálnának a 42-es vonalán (és valami útonmódon megoldható lenne hogy szintben keresztezze a 142-es vonalat) akkor simán kimehetne a Havannán át Gloriettre.  Utasok bőven lennének rajta. (Tudom ott van az az 500 méteres szakasz, ahol vegyesen menne a közúttal, dehát kit zavar, 51,52,17 vonalon is van ilyen, sőt Miskolcon az új szakasz is vegyesen van használva egy szakaszon.

 

Úgyhogy nem tudom miért ilyen ördöngősség lenne ez, és maximálisan támogatom azt, ahogy buda belső területéről eltűnt számos buszjárat, úgy pesten is lehetne villamost építeni és ritkítani a buszokat.

Előzmény: névtelen (319544)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.24 0 4 319545

Azért a 42-es villamos végállomása egy kicsit más szerintem. Ott maradt a hurokvégállomás egy olyan viszonylatnak, ami legsűrűbben 10 percenként közlekedik és semmi nem indokolta, hogy a hurok fennmaradjon, az maximum villamosbarát szemszögből érthető számomra.

 

A Városház tértől kifelé az egy megállós hosszabbítás olyan minimális pluszt adna, ami miatt szerintem nem érné meg, a vasútállomás elérése pedig ma a lehető legrövidebb útvonalon megoldott a villamosvégállomás felé a polgármesteri hivatal előtt vezeő út pont a villamosvégállomást és a vasútállomást köti össze.

 

Az mondjuk mindig meglep, hogy mennyire kettős mércével méregetés van.

 

Budafok és Nagytétény esetében zavaró lenne a 6 normál nyomtávú vasúti pálya egymás mellett, de ugyanez a Duna túlpartján a XVII. kerületben nem zavarna senkit, hogy a 80a és a 120a mellett még metró is legyen ott, ráadásul ott a 80a mostani átépítése után egy távoli jövőben, ha a metró kimenne odáig, akkor nem 6, hanem 7 normál nyomtávolságú vasúti pálya lenne egymás mellett.

 

A XVII. kerületben is meg lehetne oldani, a vasútra rájordó buszhálózatot, és a vasúton a 15 percenként mindenhol megálló vonatot.

 

Nem azt mondtam, hogy holnap építsük vissza a villamost a Nagytétényi útra, hanem azt, hogy ha valaki látna benne fantáziát, akkor az egy nagyon érdekes és szép feladat lenne tervezői oldalról, és azt, hogy viszonylat egyszerűen meg lehetne oldani a ma a Városház téren végállomásozó viszonylatok meghosszabbításával.

Előzmény: névtelen (319544)
névtelen Creative Commons License 2019.08.24 0 0 319544

Mindig van olyan, akit zavar, lásd, 42-es villamos végállomás rövidítés, ezer éve ott volt, mégis lakossági panasz..

Amúgy, szerintem a hosszabbítás erre nem időszerű.

Ami fejlesztés észszerű lehet, az a vasútig történő 1 megállós hosszabbítás. Ennek a helye is megvan, értelme is lenne (vasúti csatlakozás és lakótelep feltárása). Ennél tovább már nem..

(ad abszurdum, ha Budafokon lenne villamos az bizonyos pontokon 6 normál nyomtávú vasúti pályát jelentene egymás mellett...)

 

Amiben talán lehetne ráció, az a 40a vasútvonal "hévesítése", tehát legalább 15 perces ütemes követés, mindenhol megálló vonatokkal, és egy új, 30a-val közös megálló Albertfalván, pl. esetleg Köki végállomás, új budai/pesti megállókkal, valamint a ráhordó hálózat/átszállópontok kialakítása. Kérdés, hogy kivitelezhető-e, befér-e.. lehet-e valós szerepet adni neki.. mennyibe kerülne, megtérülne-e..

Előzmény: Il Leone (319543)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.24 0 1 319543

Nem maradt meg, és ennek a JH topiktárs által említetteken túl más is közrejátszott.

 

Lehet, hogy többek számára kevésbé ismert dolog, hogy Budapesten a viszonylathálózat egy még a Bszkrt. idejében megvizsgált, és kitalált rendszer szerint fejlődött, és annak lényeg tulajdonképpen az volt, hogy forgalmas csomópontokig közlekednek az egyes tengelyeken a villamosok, erre az egyik legjobb példa a Nyugati pályaudvar volt, ahol az észak és dél feleől érkező viszonylatok visszafordultak, és ilyen volt sokáig részben a Móricz Zsigmond körtér is.

 

Aztán később, ahogy a forgalom jelentősen nött a gerinceken, hogy minél kevésbé legyen zavarérzékeny a forgalmas tengely próbálták az azokon közlekedő viszonylatok számán csökkenteni, ami természetesen nem mindig és nem mindenhol sikerült, de pl. a Fehérvári úton emiatt a koncepció miatt maradt meg a 47-es, a 9-es viszonylattal sokáig, és vágták vissza a 41-est, és a 43-ast is, így tudták a legnagyobb zavarmentességet és a maximális kapacitást biztosítani a belső részeken.

 

Azért ne feledjük azt sem, hogy akkor is tekintettel kellett lenni a kiadható járművek számára.

 

A 133E a kinti szakaszon valóban ugyanolyan lassú, de a belső szakaszon azért gyorsabb tud lenni még a forgalmi torlódások ellenére is.

 

Ami viszont talán érdekesebb kérdés, hogy az ott élők akarnák-e a villamost, mert ez sokkal többet számít, minthogy a közlekedésbarátok mit szeretnének., és ehhez van egy történetem is.

 

Amikor kollégámmal voltunk kint a Városház térnél helyszínelni, akkor egy bácsi rémülten kérdezte, hogy ugye nem akarják a villamost meghosszabbítani, mert már az is zavarja az ott élőket, ameddig ma el tudnak menni a villamosok a Mária Terézia utca 25.-ig.

Előzmény: névtelen (319539)
Il Leone Creative Commons License 2019.08.24 0 1 319542

A külső egyvágányos szakaszon Hamster oldala szerint volt egy kitérő a Diósárok megállóhelynél, de azt forgalomban nem használták, ebből én azt gondolom, hogy a külső szakaszon még lehetett volna sűríteni, ha azt a kitérőt használaták volna.

 

A leromlott pályaállapotot értem, bár azért láttuk már, hogy akár Budapesten milyen pályákon mentek a villamosok, ahhoz képest a korabeli képekem nem is tűnik annyira romosnak a pálya, de ez nyilván lehet érzéki csalódás is.

 

A Budafoki pincéknél a szűkületet értem, bár erre talán még lett volna mód, ahogy névtelen topiktárs írta egy fonódásos szakasszal, és a közúti forgalomtól egy kicsit nagyobb biztonsági távolsággal nem okozott volna gondot akkoriban sem a szembe közlekedő villamos, vagy egyszerűen a két vágányt azon a szakaszon a forgalmi sávokra lehetett volna vinni, de ez utóbbi akkoriban biztosn nem lett volna jó megoldás, a közúti torlódások miatt, de ma már ott van a vasút túloldalán a 2x2 sávos 6-os út fővárosi szakasza.

 

Bizonyára ma is nehézséget okozna az a szakasz, ahogy te is írod, de ezek az igazán szép kihívások és feladatok a közlekedéstervezésben, hogy hogyan lehetne ezt megoldani.

 

Abban én is biztos vagyok, hogy a Camponáig lenne forgalma, de azt sem zárnám ki, hogy akár a Baross telepig is indokolt lehetne, persze ehhez egy jó forgalmi vizsgálatra lenne szükség.

 

Ma amikor ez a vonal praktikusan valószínűsítem, hogy a 47 vagy az 56-os, vagy mindkét villamos meghosszabbítását jelentené talán jóval életképesebb lenne/lehetne.

Előzmény: John Howard (319536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!