175 hőértékű Isolator 0,5 mm hézagra beállítva. pl. MOL kúton is árulják. Nagyobb hőértékűt könnyebben beköp. Azért valami vékony lapot jó hordani magadnál a gyertyakulcs mellé, nekem néha kell egy kis gyertyapucc nagy kihúzatás után.
Megoldottam a benzinszint megemelését! Látszólag az úszón lévő tű hosszát nem lehet állítani. De lehet! Egy fogófal megfogtam a tűt, és kézzel óvatosan elkezdtem tekerni az úszót. Közben össze felé nyomtam mindkettőt. KB. 1mm-t toltam beljebb, és ennyi elég is volt a megfelelő szinthez. Köszönöm a tanácsot, egy jót motoroztam az udvaron, mert ugye biztosítás még nincs kötve, nameg sisakom sincs... Így azért nem merek kimenni a városba.
Ha a motorban a gyárinál nagyobb főfúvóka van,elképzelhető, hogy nem tud elegendő benzin utánfolyni az úszóházba. Ha gyári a főfúvóka:
A régi karbin: -A felső rész(a benzincsövön lévő)emelése-süllyesztése vastagabb-vékonyabb tömítés által.Vastag tömítés:magasabb benzinszint. -Az úszón lévő acéltű hosszának módosítása,illetve helyzetének változtatása az úszóhoz képest.
Az újon: -nem tudom,majd megnézem :)
Az is lehet,hogy kosz miatt nem áramlik át a benzin(bár azt írtad,hogy kifújtad).
Ma kapott a Riga-4-esem új kondenzátort, beállítottam a megszakítót, előgyújtást saccra :), és öntöttem bele egy kis benzint. Ugyan az a jelenség, mint Nálad!!! Ha megcumiztatom a karbit, szépen megy, de egyszer csak elkezd szédelegni, akkor újra nyomkodás és minden ok vagy 2 percig aztán előlről... Én is szétszedtem a karbit, átfújtam, kitisztítottam. Az a baj szerintem, hogy a tű hamar zár, nem kap benzinutánpótlást az úszóház. De hogy lehet benzinszintet állítani ezen a karbin? El nem tudom képzelni ! :(
Szerintem a másfél fordulatos érték adott,azon nem kell változtatni.
Az alapjárat se rossz,beáll az is,csak mellette folyamatosan kell nyomkodnom a szivatót hogy benzin menjen a hengerbe.A benzin ellátással lehet gond,pedig a karbiház ránézésre jó ki is fujtam süritett levegővel meg át is mostam porlasztó tisztítóval.Az uszó nem sérült.
Lennie kell ott egy keverék állító csavarnak. Azt becsavarod teljesen, majd 1,0-1,5 fordulattal ki csavarod. Beindítod a motort, próbálsz gázt adni és eközben nagyon fííííííínoman állítgatod a csavart. Akkor jó amikor a legjobban pörög a motor.
Ez az én javallatom. Alapjárat milyen? Ha van rá mód : úszószint állítás
Mi lehet a rigám gondja?Beindul,de ha sebbeségbe rakom akkor leáll és ereje sincs hogy elinduljon és csak akkor jár ha a karbinak a pupáját nyomogatom.Furva volt és uj a dugó is benne.Szikra van.
Én a karbira tippelek,bár kipucoltam,és minden rendben ránézésre.
Üdv! Keresek mini rigámhoz kapcsolási rajzot! Olyat main megvan jelölve, hogy a tilisztoron mit hova kell csatlakoztatni. A kezelésiútmutatóban lévőn nem tudtam eligazodni.
Van egy 1987-es Mini Rigám ELADÓ. Fémsárvédős kereklámpás. A sárvédők és a tank kicsit rozsdás volt ezért újra kellett festenem. Egyébként a váz festése még zsír. Bowdenek épek. A motorja S-58, kormányváltós, kevés km-es blokk, motorcserés volt mert sokat állt és berohadt a V501-es blokk. Új gyári henger dugó bejáratva. Erős, jól húz. A gumik eredetiek. 30000-et gondoltam érte (irányár).
Féltve őrzött kincsem az a (eredeti festésű, 1983-as évj) Riga, amit 1989-ben a ballagási pénzemből vettem 2000 Ft-ért. Akkor kb kétezer km volt benne, most kb 3000. Nem használom, de el nem adnám a világ minden pénzéért sem.
Szakállas vicc: hogyan tudod megduplázni a Rigád értékét? Úgy, hogy teletankolod.
Üdv! Tanácsot szeretnék kérni. A pedálos Riga12-esem eddig 55-öt tudott 1,7l fogyasztás mellett,most csak 50-et,és a fogyasztás is 1,9 lett.1-ben sem pörög már 20 felett.Kicsit csörög fél óra motorozás után.Mi lehet a baja?Régebben 60 felett is ment,csak akkor már nagyon rezonált(karom-lábam elzsibbadt). Gyertya:Isolator260. Van valami 5letetek?
Látom a Verhovina is téma ezen a fórumon, így hát én is kérdeznék tőletek. Van egy Verhovina-4 es a garázsban ferde tankos, pedálos, amit előhoztam, leporoltam, kipucoltam a karbit. Van benne 10e km. Most ott tartok, hogy vmi értelmes gyertya kéne bele, mert anélkül ugye max. tekerhetem :)) Tudnátok bele ajánlani valamit?
Tegnap megvettem a szimmeringeket 500Ft/2db, a kondenzátort 500Ft/db, kipufogó tömítő 550Ft/db. Most, hogy így jól beruháztam, már csak a jó időt várom 7VG-re :)
Sziasztok rigások ! Én egy babettát szereltem fel k 35-ös karbival, de hiányzik a légszűrő hozzá ! Érdeklődnék, hogy tud- e közületek valaki eladót ilyet ? Köszi !
A főtengelyszimering mérete 35X15X7 mindkét oldalon, és lehet kapni. Javaslom a gyújtásoldalra porvédőset tegyél, tovább tart. Az a "tömitőmadzag" azbesztzsinór. Kondenzátort nem kapsz eredetit, de a Simsonéval kitünően működik. A leirt tünetek alapján gyújtáshiba szerintem. A K35-ös karbi tűszelepje még új korában sem zárt 100%-osan, , ez nem probléma. Inkább hogy nyomás alatt nem tudja leadni a szikrát, és ezért a sok rugdosástól (tekeréstől :-)) teliment a forgattyúsház benzinnel. A szimeringek az állásban is tönkremennek, ezt mindenképpen cseréld ki ha nem akarsz meglepit. Az előgyujtás pontos értéke 2.6-2.9mm. A henger és kipufogókönyök közé elvileg nem kell tömités, de tekerhetsz az asztbesztzsinórból. A könyök és dob, ha hollanderes, akkor oda kell, ha bilincses akkor nem. Ha nem akarod hogy szeleljen, akkor FBS nevű tömitőpasztával (ez olyan mit a sziló, csak hő és olajálló, és tubusos) kend körbe, illetve azzal rakd össze.
Köszönöm a tanácsokat, ennek a tömítőmadzagnak utánajárok, a kipufogó teljesen tiszta, múlt 7VG-n szedtem szét, takarítottam ki, de nem is volt tulképpen koszos, szelel rendesen. A furulyán alig volt valami lerakódás. Ha legközelebb jó idő lesz, újra próbálkozom :)
Olaj: rossz szimmeringnél inkább az olaj hígul be a keveréktől a blokkban tapasztalatom szerint (nyomáskülönbség). Amúgy hihetetlen sok olajat képes a keverék összetrutymákolni a hengerben is, elég ha látod a dekompresszor mit köp ki magából egyenesen a gyertyára...
Mindenesetre ne zárd ki a szimmeringet, de az utolsó legyen, mert sokat kell hozzá bontani (kuplung balon vagy lendkerék jobbon). Ha befolyik az olaj, már brutálisan át kell eresztenie.
Füst: valami hőálló kócmadzag (gondolom teflon) rátekerhető a találkozási pontra, a könyöknél én is láttam a nyomait, de meghúzva a dob/könyök rögzítő gyűrűt nem füstöl rossz felé. A hengernél lehet tömítő pasztát vagy a kályháknál használatos hőálló "madzagot "használni. Vagy alufólia csíkot besodorni és rászorítani a cuccot. A kipufogó amúgy szelel? Komoly lerakódások lakhatnak benne...
csak egy gondolatmenet, ami a rigás honlap hsz-i olvasása alapján és az én problémám összevetéséből fogalmazódott meg, amit meg fogok nézni:
Indítási próbálkozások közben, amikor egyet-egyet pöffent a gép, azt láttam, hogy a henger és a kipufogó találkozásánál olajat köpköd ki a motor, ami szépen csorgott lefelé a könyökön. Na mármost honnan jön ez az olaj? Arra tippelek, hogy a főtengely-szimmeringem igen csak kivan, és onnan szívja be a motor, és ezért /is?/ nem akar beindulni. Utólag visszagondolva a gyertyán is látható volt egy fényes bevonat, amit mindig automatikusan letöröltem,azt hittem a sok be nem gyulladt keverék az. Ez részemről egy elvi eszmefuttatás, bevallom, még soha nem láttam a baloldali dekli nélkül a motorblokkot, nem tudom, mi van alatta :((( Csak sejtem :))) Hozzáértők szerint valós lehet a vázolt problémám, vagy csak egy selejt szellemi termék ? :)
Egyáltalán kapható ilyen szimmering valahol? Vinni kell a régit vagy van mérete? Még két kérdés: A kipufogó torokhoz kell-e tömítés, mert ezexerint, ha az olaj kijön, ott a füst is jönni fog, pedig a két anya meg van húzva! Ahol a kipufogó könyök belemegy a dobba, ott van egy bilincs, alatta is szelel, oda sem kell tömítés?
Csak ne zárjon nagyon...nekem gyakorlatilag át kellett fúrni a főfúvókát (60-as, "új fajta" karbi) de a régi Verhóm is koszos volt rendesen: átfújás, pucoválás minden nagyobb állás után. Előgyújtás 2-2,5 körül, de Rigaklub oldalról le is tölthető a teljes gyári anyag, nagyon jó! Sok sikert!
Szerintem a tűszelep zár, mert nem folyik a karbiból a benzin, ha nyitva a csap. Bár az enyém nem berúgókaros, hanem pedálos, de éreztem párszor , hogy visszarúg. Ezt mi okozza? Nem a helytelen előgyújtás? Az előgyújtás értékét azt tudom, felső holtpont előtt 2,5-3mm, csak a beállítás menetére lennék kíváncsi.