Miért kell vacsora közben
- vérzô nôket
- szaros pelenkákat
- büdös fogakat és protéziseket
- WC és mosdókagyló tisztítókat
- WC papírokat
- és ráadásul unalmas, egyforma, fantáziátlan mosóporokat
néznem
Ezek milyen életérzést adnak?
Szerintem semmi közük nincsen a valódi marketinghez.
Én gyűlölöm ezt a tipikus álértelmiségi hozzáállást - útálni kell a reklámokat, meg hogy színvonalatlan szarok az ember átlát ám rajtuk...
A reklámpiac nem véletlenül növekedett 40 százalékkal az elmúlt évben. Igenis egyre profibbak a magyar reklámok, a globális reklám hibájába már nem nagyon esnek bele (a helyi sajátossságokra figyelnek). A reklámpiacot multik uralják, mármint multi reklámügynökségek - nemzetközi szakemberek részvételével. Én se csípem amikor vacsi közben a betétek nedszívóképességét demonstrálják nekem, de há nem is nekem szól a reklám. A tixreklám pl az egyik leghatásosabb volt egy idejig, bár én is kiszaladtam a szobából ha megláttam, de a Juli néni pl vette a mosóport a hatására. Egy vicces reklám inkább az üógynökségnek jó mint a megbízónak. (van hogy mindkettőnek)
Sokszor nem terméket hanem érzéseket vásárolunk amikor megveszünk egy dezodort sőt kólát vagy autót is. (Ford KÁt a csúcsnőnek, fiatal és laza vagy igyál Fantát, ha hódítani akarsz Axe, stb) Ezeknek az érzéseknek a kialakításában nélkülözhetetlenek a reklámok.
Monthy
Vannak azért tényleg jók is. Nekem legújabban a CNN-en sugárzott Rogers@home reklám tetszett (kábelTV-s netszolgáltató) amikor mutatnak három szörnyülködő gyereket, majd az egyik lehajol, kihúzza a falból a telefondugót és ilyet szól: "Nem hülyülök... apám ezt használja a netezéshez" erre a másik megkérdi: "mennyi idős az apád?"
majd mutatják őket megint egy lépcsőnél és az előző mondja a másik kettőnek: "Az emeleten apámnak van olyan dolga is amit írógépnek hívnak..."
Kicsit se állítják be őskorinak a telefonos netet... ha valakinek egyszer lesz esélye nézze meg... hatalmas :)))))
A reklam a harmadik evezred (kezdetenek) müveszete.
Szerintem.
Függetlenül attol, hogy jo vagy rossz.
Ha megnezel nehany reklamot egy orszagban, többet tudsz meg rola, mintha több utikönyvet elolvasnal.
Előljáróban szeretném leírni, hogy nem szokásom reklámokat nézni, se hazait, se külföldit. Ténnleg. Valaki szellemesen megjegyezte a távirányítója életkorát :) Ez nagyjából nálam is igaz.
Nos.
Az elöbbiekben sokaktól olvastam, hogy 'azok a hülye nyugati reklámok'.
Van az RTL2 német csatin egy reklámokkal foglalkozó műsor, hetente egyszer. Nem mindig látom, mer' annyira azér' nem érdekel. Viszont amikor megnézem, mindig jókat derülök a sok agyatlan, humoros reklámon. Tényleg nagyon jók! És ezeket is a "nyugati" reklámszakemberek csinálták. Nem tudom, hogy létezik-e ilyen szakember nálunk, de a műsorban még nem volt magyar reklám. Pedig mindenféle nemzetiségű létezik a finntől kezdve a hollandig, minden.
No, mindegy, csak leírtam, hogy biztosan vannak azért jó szakemberek, akik tudnak jó reklámokat csinálni.
Nem reklámos vagyok. De minden nagy cégnél van ismerősöm aki ilyen területen dolgozik, mert akkor végeztem az egyetemen, amikor betódultak a multik, és az évfolyamtársaim után kapkodtak két kézzel.
Az akciós reklámoknál azt valóban nehéz eldönteni, az akció vagy a reklám volt-e jó vagy rossz, de azt nagyon egyszerű eldönteni, hogy a kettő együttesen jó volt-e. Ha megnő a forgalom jó, ha nem, rossz.
Az általános reklámoknál (márpedig az itt szóba jöttek - mosópor, fogkrém, betét stb. - nem akciós reklámok!) még egyszerűbb. ha elkezdesz egy új filmet vetíteni és felmegy a forgalmad akkor jó. Ha nem, akkor rossz.
Gwalker: Szerintem le sem fizették ezeket a fogorvosokat. Én megkérdeztem a fogorvosomat. A válasz:
Nyugodtan használhatja akármelyiket, lényegében egyformák, ami fluor tartalmu az mind jó, csak az íze meg a szine különbözik.
Na most ha ezt a fogorvost az X és Y fogkrémgyár is megkérdezi, akkor valószínűleg mind a kettő beírhatja , hogy ez a fogorvos is a mi termékünket (IS) ajánlja. (Csak az IS-t lenyelik.)
Egyébként elég hihetően hangzott, amit a fogorvosom mondott, és biztos nincs ezzel a véleményével egyedül a szakmában.
igen tudom. De ez -amennyire én tudom- kis hazánkban még nem ilyen kiforrott, bár elég gyorsan kezd normalizálódni a helyzet. Azt pedig, hogy pl egy marketing akciót csinál egy cég, és azt kommunikállja, azt például elég nehéz a vásárlásokból kihámozni, hogy ennek hány százalék vette az akció, hány százaléka a reklám miatt, és hány száaléka vette volna meg reklám, esetleg akció nélkül is a terméket.
Egyébként te marketingkommunkációs területen dolgozol?
Még csak annyit, hogy szerintem azért az a sok buta marketing manager Amerikában bizony megeszi a világot, bármennyire is fáj ez nekem. Nézz csak körül.
Az igaz, hogy a multik valóban csak néhány filmet forgatnak az egész világra. Viszont ezeket nagyon alaposan tesztelik.
Itthon pl. az igazán nagy cégek (pl.a Tix gyártója) kizárólag csak úgy kezdenek el vetíteni reklámfilmeket, hogy behatóan teszteli azokat a termék célközönségén. És ha az ún. "purchase intention" (azaz vételi szándék) nem éri el a 70-80%-ot, akkor nem vetítik a filmet. Ezek után pedig mérik, hogy a reklámfilm hatására emelkedik-e a termék forgalma. Ha nem, akkor a filmet bizony kicserélik. A fogyasztó a pénztárcájával szavaz. Ez az egyetlen mérvadó feedback. A többinek nincs jeletősége. Tök mindegy, hogy Neked vagy nekem tetszik-e egy reklám. Az a lényeg, hogy a megcélzott fogyasztók vegyék a terméket.
Ezek a nagy cégek mind-mind kőkeményen profitorientált cégek. Hidd el, nem költenének sok százmillió forintot olyan reklámfilm vetítésére ami nem jó. Jó reklámfilm pedig az, amely hatására a fogyasztók megveszik a tereméket. A "művészi hatás" nem számít.
télleg tetszik, na. Nem néznek hülyének benne, kedves, és mekkjegyzem róla a babaszappantot.
Tudod, hogy én nem értek hozzá, úgyhogy hiába vigyorox: akkor is teccik. Tőlem aztán szakmailag bármilyen lehet... :)
Az a helyzet, hogy mára Magyarországon a reklámszakma egy kicsit gyengélkedik. Nem tudják eldönteni, hogy most akkor merre tovább.
Az a sok tökugyanolyanmintanyugatireklámok reklám azért van, mert a TV-ben leginkább multik reklámoznak. Namost a sok buta marketing manager Ámerikában azt hiszi, hogy ő ott kitalálja, és globálmarketinggel megeszi az egész Földet.
Pedig dehogyis.
Ilyenkor aztán megcsinálnak egy reklámkampányt, és leforgatják ugyanott, más-más országbeli szereplőkkel, és akkor azt hiszik, hogy milyen jól lefordították az adott ország kultúrájához.
Szerintem ha lesz megfelelő feedback, lesz haladás is ezen a téren.
Tehát az ilyen egyen a TV nézőt hülyének néző reklámokat vagy multik csinálják, vagy olyan reklámügynökségek, akik az előbbi reklámokat látva, azt hiszik, hogy így kell.
Kitől idézek?: "Gondolkodás nincs, enyém lesz a kincs!"
Asszem a Kukori-Kotkodában volt egyszer, hogy valamelik kokas olvasta az újságot és az egyik oldalon volt egy hirdetés, ami egy nagy sültcsirkét ábrázolt. A felirat pedig: kössön életbiztosítást! Szóval szerintem a reklámiparban valahol itt kéne lenni a belépő szintnek. Aki ennél kevesebbet tud, az inkább csak ragassza az óriásplaktátokat, mintsem tervezze azokat. Persze ez a tvre is igaz.