A Drehscheibe-re is feltettem ezt a somogyszobi történetet. Meg is érkezett az első hozzászólás a porosz kocsival kapcsolatban. Nagy valószínűséggel a breslaui Vasútikocsiépítő Rt (később LHW) által 1897-ben a Hohenlohe-Oeheringen herceg számára szállított szalonkocsiról van szó. Ezt "Kattowitz 2901"-ként a Kattowitz-i (Katovice) Királyi Vasútigazgatóságnál állították szolgálatba.
Paul Dorst "Der rote Teppich" (A vörös szőnyeg, Franckh'sche Verlagshandlung Stuttgart, 1965) látható egy gyári fénykép (31.o)
A metrós topicban felmerült egy budapesti eset, amikor valahol a Nagyvárad tér környékén egy elgurult kocsit a zsilipkapuval fogtak meg. Tudtok róla valamit? Én sajnos csak ennyit tudok...
1921.07.03. reggel a gőzben álló, szerelendő 377,149 gőzmozdonyt a szerelést végző munkás megindította, hogy ráálljon a salakolóra. Azonban azt megállytani nemtudta, így betörte a fűtőház ajtaját és nekiment a Hohenlohne herceg tulajdonában lévő 2901 sz. porosz termes(szalon)kocsinak. A kocsiban jelentéktelen károk keletkeztek (pl. ütköző meghajlott), javítását az Északi Főműhely végezte. 18/1921/13319
A balesetet okozó munkást (valószínűleg példát statuálandó (ne felejtsük, 1921-et írunk!!!)) elbocsátották és körlevélben tájékoztatták a többi igazgatóságot is, hogy máshol se nyerjen felvételt.
Van, onnan tudom, hogy cirmos volt. Áldozatok/sérültek nem voltak, csak az utolért 2890/a sz. tehervonat (a 2880 is teher volt) három utolsó kocsija siklott ki és borult fel, jelentős anyagi kárt és három órás pályaelzárást okozva. Három balesete biztosan volt, bár az6 egyikről csak azt tudom, hogy megtörtént. A többi kérdésedre sajnos nem tudom a választ.
Elnézést, hogy itt kérdezem, de nem találtam nemzetközi topikot. Az 1989-es ufai balesetről érdeklődnék, van-e valakinek több adata róla, mint ami itt van:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ufa_train_disaster
Nem értem, hogy lehet, hogy 600-an meghaltak, valószínűleg a legtöbbük gyerek, és az egész neten mindössze ilyen kétsorosok vannak róla...
Erről a balesetről van képed? Áldozatok is voltak? Hány balesete volt ennek a gépnek? Mikor volt utoljára nagyjavításon a remot előtt? Bocs a sok kérdésért, de az egyik kedvenc Szergejem.
A 216-os Szergej 1978.07.12-én is összetört Bakonysárkány állomáson, mikor a 2890/a sz. vonat élén rádurramt a 2880 sz. vonatra. Viszont ott nem tört össze ennyire és még cirmos festésű volt.
A 216-os Szergej 1992 dec 31-én törött össze biztosan Pusztaszabolcson, amikor az 1175-ös Szilivel horzsolódtak! Ennek kapcsán lett a Szili selejtezve.
A 978-as hsz-ben találtam egy képet az összetört 216-os Szergejről. Tudnál segíteni abban, hogy mikor, hol és miért történt ez a baleset? Előre is köszönöm.
1969.12.08. 14:50. A Nagycsány mh. közelében lévő sorompó nélküli átjáróban - a 22, sz. őrháznál, a pálya 627+09 szelvényében - az egyenes állásu 375,945 psz. géppel továbbított 6695 sz. tehervonat elgázolta majd a másfél méter mély anyagárokba lökte a 12. sz. AKÖV GC 12-76 frsz. IK66 típusu autóbuszát. Az ütközés pillanatában a gép első futójával kisiklott, síntörést okozott, majd 120-150 méter megtétele után megállt.
Az autóbuszon utazók közül hat személy (köztük a gkv. ) 8 napon túl, öt 8 napon belül gyógyuló sérüléseket szenvedett, halálos áldozat szerencsére nem volt. Az autóbuszt 1971.07.07-én selejtezték.
A balesetért a bíróság az autóbusz vezetőjét hibáztatta, aki a KRESZ szabályainak megszegésével, figyelmetlenül hajtott a sínekre. Mindezért egy év hét hónapi szabadságvesztésre és a vezetéstől való egy éves eltiltásra ítélte. Szabadságvesztés büntetésének azonban csak felét kellett letöltenie, mert a közkegyelem gyakorlásáról szóló 1970. év 7 törvényerejű rendeleti dőközben életbe lépett.
A balesetről két ügyiratot találtam a MÁV Központi Irattárban, a 18832/1969 és a 9964/1970 számuakat. Az autóbusz további sorsát illető adatokat Lovász György bocsátotta rendelkezésemre.
Az imént mesélte egy vevőm a gyerekkori "élményeit":
1970 telén (+-1 év) Az ex. 62-es vonalon a Nagycsány és Csányoszró közötti útátjáróban az autóbuszuk tehervonattal ütközött. A tehervonat Nagycsány irányából érkezett, a busz pedig Besencére tartott. Az ütközéstől a tehervonat gőzmozdonya kisiklott, miközben a buszt az árokba lökte.
Több súlyos sérült volt, halálesetre nem emlékszik.