Szerintem ideje leszállni a témáról ... Az embernek nagykorára kialakul egy természetes jogérzéke. Az emberek összességének ilyetén jogérzékét hívhatjuk társadalmi morálnak. Egyfelől ma ezt a morált büntetlenül lehet rombolni, elég hozzá ránézni egy tévéképernyőre, vagy beleolvasni egy bulvárújságba - a deviancia a menő, attól leszel sztár. Manapság ezt egyéniségnek hívják. De példánkhoz visszatérve nem csak ezzel lehet rombolni a morált, hanem a következő két eszköz is nagyon jó a célra: 1. Hozzunk ostoba szabályokat és törvényeket. Kavarjuk össze őket úgy, hogy egy egyetemnyi jogász se tudja a belső ellentmondásokat kibogozni. A legjobbak a salátatörvények erre a célra, amivel legalább 10 másikat módosítunk. 2. Tegyünk látványos kivételeket a jóelvtársak részére. Ők majd vezethetnek tajtrészegen 120-al. Legfeljebb ha elcsapnak egy motorosrendőrt, vagy nyomorékká törnek 3-4 nőt a buszmegállóban, egy kicsit több időbe kerül a csávót kivakarni, de semmi gond.
Ehhez képest a következőt kellene tenni: - Kamerát minden rendőrkocsiba. - A felvett szabálysértést, a büntetési tétellel együtt ki az internetre. - Elrentettő szabálysértésért elrettentő büntetést. Ha kell jövedelemarányost. Ha a jövedelem nem arányos az autó értékével, vagyonvizsgálatot. - A valóban veszélyeztetést okozó szabálysértést büntetni, nem a betű szerintit. Ennek emgítélésére kiválóan alkalmas a fent említett nyilvánosság. - A befolyt büntetést vissza a rendőrségnek, és abba hagyni az efölötti álszent nyavalygást. - Értelmes sebességkorlátozásokat és táblákat. - Ugyanitt szeretném látni a kinfelejtett vagy szabálytalan táblákért felelős megbüntetett közútkezelők és útépítők díjtételeit is. Mehet a pénz ugyanúgy a rendőröknek.
Vagy Te nem veszed eszre magadat meg mindig, vagy en nem ertelek... ugyhogy mashogy kerdezek. Kotelezo a gyerekules az autokban (mar ahol lehet). Szerinted, a rendornek be kell tartania vagy nem? (vagy felreertem azt az utolso magyarazo bekezdesedet). atompyka - amugy tenyleg nem eletszeru - peldajanal maradva, Te tolatnal, hogy vissza tudj menni a zarovonal atlepese nelkul?
Ja, és voltam már helyszínelni olyan balesetben, amikor a gyerek a két üléstámla között kolbászolt anyu-apu között, majd egy szemből szabálytalanul közlekedő autós miatti vészfékezés következtében mint egy 10 kilós zsák krumpli, önállósítva magát kirepült szétnyílott koponyával a szélvédőn. Állítólag túlélte, de nehezen hiszem el.
Mar bocs, de folyamatosan a be KELL tartanirol beszelsz, mig az utolso bekezdesedben pont Te magyarazod,hogy minek van ertelme es minek nincs. Ezt most nem ertem. Be KELL tartani azt a franya szabalyt, vagy sem? (a MINDIG szot nem irom oda, mert a "nem mindig" valojaban egyenlo a "nem"-mel ugye...)
Nem az van, hogy ELFOGADOM, be KELL tartanom a szabályokat, hanem elkezdem keresgélni, hogy van-e lehetőség VALAMI OLYAT találni, ami miatt kibújhatok a szabály alól. Na meg ha már ezalól, akkor a többiek alól is... Néha szégyellem (ilyen kontextusban), hogy magyar vagyok.
Ha mutatsz EGYETLEN országot, ahol van gyerekülés a taxiban/rendőrautóban (és a népek emiatt feljogosítva érzik magukat, hogy NEMCSAK EZT, hanem ennek alapjaiból kindulva az összes többi szabályt is komolytalannak, betartani szükségtelennek tartsák), akkor nem fogom szégyellni.
Egyébként igazad is van. Nem gyermekülés kell, hanem egészen egyszerűen 150 centi alatt ki kell tiltani a gyerekeket az autóból.
Azt írod, hogy már túl vagy azon a koron, hogy kisgyerekeid legyenek, már felnőttek. Akkor már akár lehetne is annyira komoly a gondolkodásod, hogy belegondolsz, milyen számban vannak taxiban utazó kisgyerekek, milyen számban rendőrségi autóban utazó talált gyerekek és milyen számban családi autóban a hátsó 3 ülésen szabadon bolyongó/kóválygó kölkök, akiknek annyira agyatlanok a szülei, hogy nem képesek felfogni, miért is van MINDENKÉPPEN szükség a mai rohanó, felgyorsult világban biztonsági gyermekülésre.
Gondolom, azért van a szabsértési előadó (majd esetleg a bíró), és nem büntetőgép, hogy az ilyen egyedi körülményeket figyelembe vegye.
Macika, igazad van, de (én legalábbis Ausztriát ismerem ilyen szempontból) arrafelé tudhatod, hogy a rendőr is korrekt, nem akar csak azért megbüntetni, hogy pénzt keressen.
Mit tennél a következő szituban? Kétszámjegyú főútvonal, kanyargós, de kellő odafigyeléssel belátható út. Autók sorban mennek ki előzni a pótos Ifát. Az előzés közepénél jársz, mikor egyszer csak a szaggatottból záróvonal lesz az egyik kanyar előtt, de előzést tiltó tábla nélkül. Ha szó szerint veszed a kreszt, akkor elvileg satu, ha sikerül megállni a záróvonalig, akkor vissza, ha nem, akkor tolatás a záróvonal kezdetéig. Esetleg lelassítani annyira, hogy a záróvonal végénél fejezd be az előzést, de ez nem megy, mert az a következő dombtetőn túl van, ami már beláthatatlan.
(Én anno kifizettem a helyszínit, ma már - főleg, ha komolyabb összeget kérne a rendőr, aki amúgy kifejezetten ezért állt kint - vitatkoznék.)
Tegyük fel, hogy igazad van abban, hogy a németajkú népek igen fejlett felelősségérzettel rendelkeznek. De attól még ez kivétel. A magyar nép ezirányú tulajdonsága egyáltalán nem rosszabb az átlagnál. Van hova fejlődni, ismerjük el. De ami van, nem kirívó szégyen, és ehhez kell alkalmazkodni. Ne alkossunk olyan szabályokat, amelyek eleve átgondolatlanok, ha azt felétételezzük, hogy az a nép, akinek készül olyan fajta, hogy direkt szeret halászni a zavarosban.
A gyereküléssel kapcsolatban jutott eszembe: hogyan kezelik a kérdést a taxisok? Mondjuk egy 3 és egy 5 éves gyerekkel be akarok szállni egy taxiba. Mondjuk a nyaralásbl jövet, a reptéren. Van náluk gyerekülés? (az én gyerekem még a gyerekülés-őrület előtt kinőtt a szabály alól, taxiba meg nem ültem jónéhány éve). Ha van, és nincs rá szükség, hova teszik, foglalja a helyet a csomagoktól.
Arra is kiváncsi lennék, ha egy rendőr egy elcsavargott gyereket talál, akkor beülteti-e az autóba, vagy szépen beviszi a kapitányságra busszal/gyalog?
Az a baj, hogy NINCS olyan jogszabály, aminek nincsen kiskapuja. Fizikailag lehetetlen hozni. Próbáld ki, találj ki megoldást olyan jogszabályokra, ami manapság sok kiskapus. Nekünk egyszer adták ezt a feladatot. Befürödtünk. Ugyanis olyan jogszabályi összefonódások/átfedések vannak, amik egy teljesen elölről kezdett jogszabályrendszer felépítése nélkül egyszerűen kivitelezhetetlen a reform, a változtatások véghezvitele.
Persze gondolom, ezt Te is tudod.
Mellesleg dolgoztam kint Németországban majd 1,5 évet, valamiért ott (meg Svájcban is pl.) vállalták az emberek a felelősséget a cselekedeteikért. Nem voltak olyan hitványak, hogy csak addig voltak nagyképernyős fiúk, ameddig állt a balhé, aztán meg jött a mutyizás, a hazudozás, a büntetés elkerülése, korrumpálás stb...
Az a baj, hogy a szándékod tulajdonképpen érthető és jogos. De ha nem törödsz azzal, hogy úgy szabályozz, ami ellenőrízhető, akkor mindenki ki fogja játszani, az ellenőrzésre hivatottak pedig feladják az ellenőrzést és széttárják karjukat. S ha te erre azt mondod, hogy ez a magyar ember gyalázatos hibája, akkor egyrészt évedsz, mert szvsz a népek többsége így viselkedik, másrész viszont, még ha így is van, akkor is e mellett a tény mellett nem lehet elmenni, alkalmazkodni kell hozzá: Olyan szabályt hozni, amit be lehet tartatni az adott körülmények között.
Tehát te nem vállalnád be. Jogos! De: Mégis támogatsz egy olyan szbaály létrehozását, ami egy általad bevállahatalan helyzet bevállalására kényszerít egy csomó embert. Hát szép. Ne más farkával verd a csalánt!
A haverom összetörte az autóját, az első rendszám is ripityára törött, most az autó elkészült, de a rendszám még nem jött meg. Azóta első rendszám nélkül közlekedik, járja az országot, két nap elteltével már elmúlt a félelme, mert senki egy szót nem szólt neki érte.Azóta számolja, hogy hány rendőr látta. Jelenleg 200 felett jár. Azt mondja nekem, ezek után csodálkozunk, hogy sok autós első rendszám nélkül jár? Tudtuk, hogy a mi városunkban szarnak rá, de hogy szinte mindenhol a dunántúlon? Még lézeres mérés is volt 4 db, ott sem zavarta őket. Ennyit a szabálybetartatás témájáról. Amíg ez így megy, addig nem lesz közlekedési morál javulás.
Bizony, valahol el kellene kezdeni tenni is valamit. Mert lehet itt hozni szigorúbbnál szigorúbb jogszabályokat, ha senki sincs, aki betartatná. Merem állítani, hogy a mai jogszabályok 80%-a képes lenne betölteni a feladatát, ha szigorítás helyett betartatnák, de KIMÉLETLENÜL!
Nem tudja kontrolálni, de nem is ez a cél szerintem. Amint említettem, aki hülye, haljon meg, de én hadd kössem be magam, ha be szeretném. Jelenleg nincs lehetőségem erre, és ez jó lenne, ha változna.
A biciklisek mellényéről meg továbbra is annyit, hogy szvsz az volna az igazán tuti megoldás, ha kisteherautóval járkálnának rendőrök éjjel, és az összes kib@szott kivilágítatlan biciklisnek lefoglalnák a bringáját, fel a platóra, fényvisszaverő mellény ajándékba a parasztra, út szélén otthagy, aztán értemehet és elviheti, ha ott helyben felszereli rá a magával hozott kötelező felszerelést.
Macika, te mernél vezetni úgy egy buszt, hogy tudatában vagy annak, hogy ha mögötted 8 sorral valaki kikapcsolja az övét,akkor téged büntetnek? Bevállalnád?
Nekem nem lesz sem hosszabb, sem vastagabb, sem keményebb a férfiasságom, ha szabályt szegek, így aztán szeretem betartani a szabályokat.
Én nem vállalnám be. A vakmerőségnek, az adrenalinfelhalmozásnak NEM mások életének veszélyeztetésénél van a helye. Szerintem.
Aki hülye és nem bír magával, az legyen bázisugró, veszélyeztesse saját magát, legyen öngyilkos, rohadtul nem érdekel.
Ha én beülök a veztő mögötti ülésbe, és ugyan induláskor bekötöm magam, de menet közben kikapcsolom, azt milyen alapon tudja kontrollálni a vezető? Ebben igazad van, de akkor is úgy érzem, ő a felelős.
(Mondjuk nem tartana sokból hogy a vezetőüléshez hasonlóan a többi öv bekötöttségét is látni lehessen a műszerfalon.)
De a hajót nem a kapitány vezeti. Ha én beülök a veztő mögötti ülésbe, és ugyan induláskor bekötöm magam, de menet közben kikapcsolom, azt milyen alapon tudja kontrollálni a vezető?
Egy buszban meg aztán fokozottan így van. Hogyan gondolohatja egy é rtelmes ember, hogy a buszvezető meg tud felelni ennek a követelménynek?
Macika, te mernél vezetni úgy egy buszt, hogy tudatában vagy annak, hogy ha mögötted 8 sorral valaki kikapcsolja az övét,akkor téged büntetnek? Bevállalnád?
Persze, csak a különbség ott van, hogy ha hozzád beül, akkor nem léphetsz fel jog szerint ellene úgy, ahogy a kapitány a fedélzeten. Mer Te nem tartóztathatod le, nem veheted őrizetbe, míg a kapitány igen. A kapitán a hajón hatóság. Te nem vagy az az autódban.
Szokásjog szerint lehet, de hivatalosan jog szerint nem.
A kapitány a hajón letartóztathat, őrizetbe vehet, amíg a parton át nem ad a hatóságnak, házasságot hitelesíthet, párt adhat össze, születéskor anyakönyvvezetőként funkcionál, és még sorolhatnám.