Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A kondenzáció szempontjából jobb, ez is ott van előtte, ez fontos. Minél nagyobb a különbség az előremenő és a visszatérő között, annál nagyobb a kondenzációs hatásfok.
Az ebédlőajtó mellet van rögtön. Hm, akkor az nem jó? Két ablak van, az ajtó mögé nem rakhatom esetleg beljebb egy méterrel. Ez fontos vagy részletkérdés? Ma láttam hogy ugyan ez a mester egy ismerősömnél fel rakta kinti hőmérőt egy safoto kazánhoz. Ellentmondások sora..........
Ja, azt nem mondtad, hogy Szlovákia....itthon ez minimum harmadával többe kerül... Ha a bejárati ajtónál van a termoszát, akkor az nem szerencsés, célszerű minél beljebb tenni. Egér nem megy bele az üveggyapotba, te is leteheted, hiszen csak kicsomagolod és lefekteted, a lényeg, hogy szorosan egymás mellé tedd a teljes födém területén a csíkokat, a második sort pedig merőlegesen tedd az elsőre, hogy tuti lezárja a légréseket.
Egér nem fészkel bele a szigetelésbe? Az üveggyapot nem tűnik túl drágának. Azt ha megvenném én is le rakhatom gondolom? Minden hivatalosan és legálisan van. A cső is bent van a kéménybe..... AZ árat csak forintosítottam, én a szlovák oldalon lakom és euróban fizettem. 1200 euró volt munkával együtt. Azt meg nem mondta a mester hogy nem jó helyen van a vezérlő egység. A magasság meg van de az ajtó mellet van közvetlen. Megfigyelés. Az egyik radiátor mögé ragasztottam hővisszaverőt. Azon érezni hogy jól fűt. Úgy hogy mindegyik hátához fogok ragasztani mert meg éri.
Valamit valamiért, de erre is vannak megoldások, pl. fából építesz a födémre egy padozatot, és aláteszed a gyapotot. Én 20cm-et javaslok, annak már van érezhető hatása. Vagy a tetősíkot szigeteled, de az macerásabb, oda már kellenek technikai fóliák is, ha most nincsene, stb, stb... A födémszigetelés hatékonyabb, hiszen így a padlást is fűtenéd, aminek lássuk be nincs sok értelme.... Gondolom számla, gázterv, kéményseprő stb nélkül volt ennyi, mert csak anyagárban többe kerülnek ezek....garancia papírok le vannak pecsételve?
Szóval első a szigetelés, anélkül soha nem lesz olcsó fűtésed...a termosztátod elhelyezése sem mindegy, hogy hol van, lehetőleg ajtó, ablak közelében ne legyen és 150cm magasságban ideális elhelyezni.
Én amúgy midnen nap felírom mennyi a hőmérséklet reggel 6-kor, este 10-kor, kint és bent a fontosabb helyiségekben.
Illetve még a kinti min/max-ot is felírom. Napi középhőmérséklet talán jobb lenne, de azt nem tudtam a környékünkről még megszerezni, mérni meg nem tudom, mert nincs adatrögzítős hőmérőm.
Mindezt pont azért, hogy lássam az elkövetkező munkák mit hoznak.
Ha nem nézzük, hogy ha folyamatosan megy kazán több áram fogy - bár az is a lakást fűti, igaz 3x-os áron gázhoz képest - , akkor az lenne az ideális, ha mindíg az aktuális hőveszteséget pótolná a kazán. Tehát csak tartaná a beállított hőfokot.
Mindamellett a lehető leg"hidegebb" visszatérővel
Kapcsolgatás nélkül (bár van aki szerint ez nem lényeg...)
A visszatérő víz hőfoka a lényeg kondenzáció szempontjából
Jobb a 80 fokos előre és 30 vissza, mint az 50 előre, 45 visszatérő...
Igen, 70 foknál tudja a 21 fokot..... A másik ház is régi építés, de lehet nem beton blokk. Emeletes, panel radiátorokkal. Viszont a beállításokat nem tudom. Még egy kérdés....mivel én nem vagyok jártas az ilyen dolgokban. A vezérlő egység az ajtónál van a falon. Tőle balra az ablak mellet van egy kinti benti hőmérő amin mindig 1-2 fokkal kevesebb van. Jelzem északi leghidegebb szoba.
Mondjuk ha azt nézzük, hogy az emberek 90%-a azt se tudja mennyi m3 fogy havonta gázból-vízből, azért több mint a semmi ..
Viszont igérem, ha új házat veszek egy -egy "változtatás" után, minimum várok 5 évet a következővel, hogy megfelelő referencia tartományok legyenek és kiküszöböljük az évek közötti eltéréseket !
És persze vezetem a napi induló-vég-átlag hőfokot, napsütéses órák számát, légmozgás sebességét, páratartalmat !
Ezt én mind meg kaptam egybe durván 370 000 forintért. Kazán, Bojler, Sensys, Kinti hőmérő. +szerelés is benne van. Ha le üveggyapotozom a padlást azon már nem járhatok gondolom?
Kondenzációs kazánnál szerintetek melyik a jobb "megoldás", ha az előremenő vizet feljebb vesszük, több energiát használ, de rövidebb ideig, vagy pedig alacson yelőremenő pl 45-47 fok, így viszont tovább fűt, kevesebb energiával.
Szeretném megkérdezni, hogy az " Ariston Genius Premium 24" kondenzációs kazánban hol van a szűrő, amit ki lehet és ki is kell tisztítani? Az történt nálam ugyanis, hogy ha bekapcsol a fűtés akkor nem a maximum gázmodulációval fűt, hanem csak 4 vonalacska jelenik meg. Gondolom, hogy a szűrő eltömítettsége miatt a szivattyú nem tudja olyan intenzitással forgatni a vizat, hogy az az elején a maximum értékkel melegítsen. A kazán bekötése után ugyan is maxon ment mindig egy darabig.
Nem ismerem közelebbről ezeket a kazánokat, de ha úgy általában megnézed az épületgépészeti áruházak kínálatát, itthon inkább a Westen, Bosch, Ariston, Vaillant, Baxi, Immergas, SD stb. szorti a jellemző. A logika alapján ezekből a készülékekből jobban felkészültek az eladók, a tervezők, a szervizesek, és valószínűleg az alkatrész ellátottságuk is jobb. Emiatt nem látom annyira létjogosultságát a Fonditalnak. Az Anteával a Genus ára megegyezik, utóbbi sokkal elterjedtebb, itt is több fórumtag használ ilyet, általában elégedetten.
Megoldás, max. 20 fok éjjel-nappal...mivel a szigeteletlen fal és födém miatt hatalmas a hővesztesége a háznak nem tudsz tenni ez ellen így a semmit szigetelés nélkül. Illetve de, még egy zokni a lábra , meg vastagabb pulóver és dunyha éjszakára....
Vagy számolsz, 10 cm üveggyapot négyzetmétere 500-600ft körül kapható. Ha nem nagy felületű a födémed, akkor ebből két réteget pontosan, átfedésekkel illesztve leterítesz a födémre felülről és már sokat fog számítani...2-3 hónap alatt behozza az árát a kevesebb gázszámlával.
Azt nem tudom ki beszélt rá téged a kondikazánra meg a sensys-re, mert ezek árából egy teljes szigetelést rá tudtál volna tenni a házra szinezés nélkül, és egy olcsó turbós kazánnal bőven jó lett volna a fűtésed az 5 db radiátorra.
Sziasztok hozzászólók. A fal 30 as beton blokk a padlás is szigeteletlen. Igaz le van betonozva de úgy látszik az nem elég. Hitel most nem jöhet szóba. Most költöztem ide, már van hitelem sajna. Jelenleg munka egy szál se. Éjszak 21 fok nappal 20..... Kérdés. Meg történhet az hogy ezen a házon szigetelés nélkül 20 fok a max amit el lehet érni? Mert este mikor 21 fokot állítok nagyon sokáig éri el...Szóval sokat megyen a kazán. Másik dolog, esetleg az lehet a gond hogy a 60 fokos víz nem elég? Vagy itt jön képbe a szigetelés? Ellentmondás, másnál nagyobb házban egyel kevesebb radiátorral miért tud spórolni? Nem értem én ezt. Ami még eszembe jutott, ha megyen a kazán...miért végig 10 kw al megyen? Azt is olvastam hogy kb 8-10 fok különbségnek kell lennie a kimenő s a visszajövő között.....nálam ez megvan 20 is néha- Ez így megfelelő? Válaszotokat előre is köszönöm!