Keresés

Részletes keresés

DAttis Creative Commons License 2019.09.12 0 0 319998

Mivel vagy 30 éve nem bicajoztam és nem is lesz jellemző a jövőben sem azt hiszem felesleges ezen gondolkodnom
 

Előzmény: trizs77 (319997)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.12 -1 1 319997

Azt eldöntheted Te magad, hogy neked mi a nehezebb ?

 - a Döbrentei térről feltekerni a Citadellához ?.....................................kb. 2 km

 - a Döbrentei térről el/fel tekerni Árpádföldre a Muzsika utcához............kb. 18 km

 

A két hely kb. egyforma magasan fekszik.

Előzmény: DAttis (319996)
DAttis Creative Commons License 2019.09.12 0 2 319996

De ugyanolyan hegymenetben kell feltekerni mondjuk az Őrsről Cinkotára mint mondjuk a Széll K   térről a Rózsadombra?

Az igaz már kisiskolás korunkban "tanították" Ferihegy (a reptér környéke) olyan magasságban van mint a Gellért hegy. Kicsit nehezen hihető de így van.

Előzmény: -Smiley- (319989)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.12 -2 0 319995

Nem.

 

Nem írnám be, mert a Veszprém városi közlekedése topikban írták be nekem, de két napon át nem tudtam megnyitni.

Béna vagyok.

 

Mire egyik olvtársunk elküldte.

Köszönöm neki.

 

Pedig nagyon tanulságos, minden olyan  a városi közlekedésért érdeklődő számára aki kíváncsi rá, milyen szintű emberek vannak döntési pozícióban megyei jogú városainkban.

 

Mellesleg nem annyira rossz az eredmény mint az előző években.

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152409138&t=9239294

 

 

Előzmény: FOMA (319986)
v_peti Creative Commons License 2019.09.12 0 2 319994

Annó egy vasút építése ellen a tiltakozók azt az érvet hozták fel, hogy a postakocsi is csak félig van kihasználva, minek építsünk oda vasutat?

 

JakiHUN Creative Commons License 2019.09.11 0 15 319993

Csak egyáltalán nem releváns tény. Ma a 32-es busz sokkal kevésbé színvonalasan adja meg azt a kapcsolatot, amit a meghosszabbított 3-as megadna. Az új felüljáróval alapból sokkal kisebb lenne a menetidő, mint a Róbert Károly körút felé kerüléssel, és a villamos be sem dugulna rajta, óriásit dobva a megbízhatóságon. Örsön túlról indulókat is bevonzhat az új közvetlen kapcsolat.

 

Hogy ez tényleg mennyit számít, és mennyire meg tudja dobni az utasszámot, a gyakorlatban nem olyan rég végignézhettük, az 1-es meghosszabbításakor, kétszer is. Ma már a régi 103-as utasainak töbsszörösét viszi át a hídon a villamos, de a pár évet élt csonka 103-as sem bírná már el azt az utasmennyiséget, ami Kelenföld és az Etele út között a villamoson van.

Előzmény: yohshe (319991)
vrobee Creative Commons License 2019.09.11 -1 16 319992

Az én tényszerű válaszom pontosan ugyanaz, mint máskor, és pontosan ugyanúgy nem fogod felérni ésszel.

Ahogy a fonódón se a 86-os mai utasszáma van jelen, vagy az 1-es villamoson sem az egykori 23-as villamos utasszáma van jelen, úgy ezen a vonalon se a 32-es mai forgalma fog utazni.

Egy hiányzó hálózati elem leendő forgalmát egy meglévő gyenge minőségű összeköttetés alapján megítélni nagyjából annyira szakszerű, mintha az M0 keleti szektor leendő forgalmát annak idején a Csömör-Kistarcsa földút forgalma alapján becsülte volna valaki.

Előzmény: yohshe (319991)
yohshe Creative Commons License 2019.09.11 -13 1 319991

Számok.

Írtam hogy a 32 -es 7-8 perces követése nem éppen villamosra kalibrált utas mennyiség.

Ez egy tény.

 

Nem találom a te tényszerű válaszodat. Elvesztek a frusztrált a személyeskedéseid között?

 

Előzmény: vrobee (319970)
tranvía Creative Commons License 2019.09.11 0 3 319990

A villamossal kapcsolatban egyetértek, szerintem is a 3-as egy része északnak fordítandó. Emellett - ha az M1 eléri a Kassai teret - a 69-est is áthoznám Angyalföldre, de a Béke téren délnek fordítva. Számos hiányzó vagy ma rossz kapcsolatot adna meg Zugló-Pestújhely térségének, főleg ha később tovább megy a Nyugati felé. Az 1-esre Óbuda fele meglenne az átszállás a Lehel/Róbert keresztnél, Stadionok fele pedig úgyis inkább az 5-ös nyerő a Thökölynél.

 

Lépések egy pesti fonódó hálózat felé.

Előzmény: vrobee (319974)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319989

Cinkota Ilonatelepi környéke olyan magas mint a rozsadomb. 

Előzmény: rezignált (319972)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319988
Igen, a Szentendrei út adná magát, de amíg nem lesz ott nagy átépítés (rakparti HÉV helyett M5 a Szentendrei út alatt) addig esélytelen.

A Bécsi út is csak akkor jöhetne szóba, ha az aranyvölgyi hosszabbítás megvalósul (jelenleg esélytelen).

Hát, a rákosszentmihályi megállás a kapcsolatokon sokat nem segít, kvázi átmegy a városon megállás nélkül. Nem értem miért nem lehetett erre előre megállóhelyeket építtetni. A 150-essel összevonás tervben volt, nem tudom miért lett elvetve, de addig, amíg szintén nincs metrókapcsolat (az Üllői útnál) addig szintén értelmetlen. Pár hónapja a kalauzok még Piliscsaba-Gödöllő járatokról beszéltek (a vágányzári Piliscsaba-Pécel után). Eldönthetnék már...
Előzmény: Il Leone (319982)
rm40 Creative Commons License 2019.09.11 0 2 319987
FOMA Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319986

Esetleg azt is beírnád, hogy hol van?:-)

 

Elsőre ezt találtam: 

 

http://www.veszprem.hu/veszpremieknek/onkormanyzat/kozgyules/kozgyulesi-jegyzokonyvek

 

Előzmény: trizs77 (319985)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.11 0 1 319985

Nagyon tanulságos.

 

Kis magyar városi közlekedési valóság 2019-ből

 

(12. oldaltól)

Tetszenek a képviselői hozzászólások.

Az anyázást és a politikai oldalvágásokat tessék belőle ki- leszűrni.

A többi a lényeg.

 

 

VMJV_Önk_közgyűlése_20190822_rendkívüli ülésének jegyzőkönyve.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-es troli Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319984

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152409324&t=9008229

Atmeneti megoldas, ill hosszútávú javaslat 😊

Előzmény: Il Leone (319982)
attus germanicus Creative Commons License 2019.09.11 0 1 319983

Egy fontos lépés, véleményem szerint jó irányba.

Előzmény: rm40 (319978)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319982

A 3-as átvitele Budára szükséges, a kérdés, hogy ott hol és hogyan lehetne elvarrni.

Persze a legegyszerűbb, hogy járjon csak a Flórián térig, mert a Bécsi úti végállomásra már nem férne be, csak ha az egészet átépítenék.

A Szentendrei út jó lehetne, kérdés, hogy ki az aki bevállalná, én mondjuk nem tartanám ördögtől való dolognak de ott a Bogdáni úttól északra nagyon sokba kerülne az átépítése, szóval nem biztos, hogy egy villamosos projekt elbírná annak a költségét, és ha a felüljárón túl is jutnánk, akkor a két irány közötti zöldsávban ott lenne a villamos, még az út egyik oldalán ott lenne a hév, ami elvágná a lakótelepet a villamostól.

Erre megoldás lehetne, hogy a HÉV pálya mellé a Búza utcába menne a villamos, csakhogy elérje a lakótelep északi végét.

 

Mondjuk nekem az jutott eszembe, hogy a Vihar utca - Huszti úton vinni a villamost észak felé a Búza utcáig, ha a Szentendrei út humanizálását senki nem vállalná be.

 

A többivel egyetértek, meg lehet adni a meglévő M1 végállomással is a kapcsolatokat, ha a 62-es nem északnak, hanem délre a Mexikói út M felé.

 

A vasúttal kapcsolatosan is egyetértek veled, így nem sok értelme lesz, a Piliscsabai vonatok Kőbánya felsőig közlekedtetése úgy, hogy nincs köztes átszállópont nem sokat fog érni, mert Kőbánya felső igazából a semmiben van, ha adna egy metrókapcsolatot amit KöKi, vagy Kelenföld meg tud adni, akkor még elfogadható lenne.

De KöKi-re nem tud menni, mert azokat a vágányokat feladta a vasút, és KöKi is eléggé tele van, és valószínűleg a Fradi - Kelenföld szakaszra sem fér be több vonat.

A Kunszentmiklósi vonatokkal meg valószínűsítem, hogy nem véletlenül nem kötötték össze őket.

Előzmény: Közlekedésguru (319958)
paca664 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319981
Előzmény: sz_b (319963)
paca664 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319980

Ha a bérlés alatti lakatolás és a támaszhoz lakatolva leadás már egyszer működik, akkor onnan nem lehet elvben nagy lépés a tetszőleges helyen - üsse kavics, lakatolva - leadás sem. Nem kellenek utacasarkonként dokkolóállomások csak zöld Bubis támaszok, több helyen. Szerintem már az is nagyon sokat segítene.

Előzmény: vrobee (319949)
paca664 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319979

Érdekes módon én mostanában már nem látom gyakorinak a fékproblémát. Sokkal jellemzőbb hogy a csengő letörik, hiányzik.

Előzmény: vrobee (319947)
rm40 Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319978
paca664 Creative Commons License 2019.09.11 0 1 319977

Köszönöm.

 

Ennek azért van jelentősége - itt, ebben a topikban is - mert az egy tipikus magánvasutas, néhány vonalas szigetüzem pártíz darab dízel motorvonattal, amit az államvasút sem kiköpni, sem lenyelni nem tudott. Ezért került magán üzemeltetésbe. Tipikus nyugat-európai megoldás a mellékvonal-problémára, de itt off. Egyébként rosszul emlékeztem, nem Veolia hanem Arriva. Két éve még nem volt villamosítva, dízel GTW-k jártak ott.

 

És ilyen módon alma-körte relációba esik a budapesti elővárosi vasúthálózattal, csupán erre szerettem volna felhívni a figyelmet.

 

Köszönöm.

Előzmény: trizs77 (319934)
Dreamy Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319976

Hajaj, és ez még csak egy vasúti pálya, ami elvág két települést. Az összes többin is durva a helyzet, lásd Élessarok, Kőér utca, stb. Rengeteg már régen tervezett átvezető út kellene: Körvasút körút (Kőér utca - Gitár utca), Külső Kerületi körút (Szemeretelep), Akna utca, Felsőcsatári út, sok helyen még terv sincs az átkötésre.

Előzmény: Il Leone (319973)
Dreamy Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319975

Maga az Üllői út is egy dombra visz fel, aminek a teteje a Szarvas Csárda tér. Ezután lejt, a nagy BURMA egy "völgyben" van, majd újra emelkedik egy kicsit. Másik tető a Gloriett tér. Budapest keleti részén is éreztetik hatását a Gödöllői-dombság nyúlványai, de egyik sem vészes, nem Rózsadomb vagy Sas-hegy szintű terep.

Előzmény: rezignált (319972)
vrobee Creative Commons License 2019.09.11 0 1 319974

Tulajdonképp a NLK vonala túlságosan is közel szorul a Hungáriához. Ez adottság, ezzel kell főzni, de ideálisan valahol északabbra lenne egy összeköttetés, csak az meg nem tudna hova befutni Zuglóban. Így ennek az összeköttetésnek az elsődleges szerepe az lesz, hogy tehermentesíti a Hungária túlterhelt csomópontjait, és valamelyest rövidíti a két kerület közti átjutást.

 

A villamost nézve egyre inkább szimpatikus nekem az a régi ötlet, hogy a Béke úton észak felé kellene fordulnia egy viszonylatnak. Ennek mondjuk elsősorban akkor lenne értelme, ha tényleg elérné a Kassai tér magasságát az M1.

Előzmény: Il Leone (319973)
Il Leone Creative Commons License 2019.09.11 0 2 319973

A Róbert Károly körút és az Árpád út között bárhová építesz egy különszintű átvezetést a vasúton az kb. ordító hálózati hiányt old meg, az, hogy a Szegedi úti átkötés tulajdonképpen elsődleges fontosságú, az az, hogy ma két egymással valamilyen szinten párhuzamos tengely pont előtte találkozik a XIV. kerületi oldalon, ami az M3 bevezetőjénél koppan, ha csak közútilag nézem.

 

A kötöttpálya is adja magát itt, mert az Erzsébet királyné útig meg van.

 

A prezin látható hídhoz:

 

Értem, hogy miért 4+3 sávos hidat terveztek oda, hiszen a XIII. kerület felől így lehet a legkönnyebben megadni az M3-ra a közvetlen kapcsolatot, az a balra kanyar valószínűleg a legerősebb forgalmi irány lenne, szóval egy sáv biztos kevés lenne erre, annak a kanyarodásnak a tiltása pedig jelentősen csökkentené a közúti hasznokat.

 

Az pedig nem lehet cél, hogy az Ungvár utca és a Rákospatak utca kapja meg az autópályára tartó forgalmat.

 

Szerencsétlen dolog, hogy a hídon kell biztosítani az osztályozó sávokat is, de a 2+2 sávot csak úgy tudod tartani, hogy az autópálya bevezető kapcsolatokat nem adod meg.

Előzmény: vrobee (319941)
rezignált Creative Commons License 2019.09.11 -1 1 319972
Előzmény: Lovrin (319956)
DAttis Creative Commons License 2019.09.11 0 0 319971

"...Mert annak is úgy lenne értelme, ha mondjuk átkanyarna a Várkert Bazár / Clark Ádám tér  - Krisztinaváros - BAH csomópont/MOM park térségébe. (egy másik ág, meg mondjuk valahogy a Várba felmehetne felszínen (akkus szerelvényekkel), mert a 16-os busz lassan már vicc kategória. )..."

Álmodjunk nagyot ami aztán magyar módra 1000 évig úgy se valósul meg.

Egyébként tetszik de azért a Várba feljáró  földalatti az eléggé sci-fi  ismerve a magyar gondolkodást, előbb épülne meg ilyen Német vagy Franciaországban.

Ahogy Lyonban működik is "fogaskerekű metró" is :P 

https://www.youtube.com/watch?v=30ZHKH7R3_U

Előzmény: -Smiley- (319965)
vrobee Creative Commons License 2019.09.11 -1 4 319970

számok

na, számot, azt nem láttunk még tőled. legalábbis olyat, amit nem hasból írtál be.

Előzmény: yohshe (319968)
7-es troli Creative Commons License 2019.09.11 0 2 319969

Ebből egyedül a Béke téri, Újpest felé vezető kiágazás az, amit mindenképp meg kell épiteni a Robert Károly krt fele vezető alapból megépítendő vágányon kivul. arra Nem tudok választ adni, kell-e Újpest felé újabb villamosjárat, de inkább legyen meg a vagany osszekotes előre, ne utólag kelljen megépíteni.

Előzmény: -Smiley- (319966)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!