De ugyanolyan hegymenetben kell feltekerni mondjuk az Őrsről Cinkotára mint mondjuk a Széll K térről a Rózsadombra?
Az igaz már kisiskolás korunkban "tanították" Ferihegy (a reptér környéke) olyan magasságban van mint a Gellért hegy. Kicsit nehezen hihető de így van.
Nem írnám be, mert a Veszprém városi közlekedése topikban írták be nekem, de két napon át nem tudtam megnyitni.
Béna vagyok.
Mire egyik olvtársunk elküldte.
Köszönöm neki.
Pedig nagyon tanulságos, minden olyan a városi közlekedésért érdeklődő számára aki kíváncsi rá, milyen szintű emberek vannak döntési pozícióban megyei jogú városainkban.
Mellesleg nem annyira rossz az eredmény mint az előző években.
Csak egyáltalán nem releváns tény. Ma a 32-es busz sokkal kevésbé színvonalasan adja meg azt a kapcsolatot, amit a meghosszabbított 3-as megadna. Az új felüljáróval alapból sokkal kisebb lenne a menetidő, mint a Róbert Károly körút felé kerüléssel, és a villamos be sem dugulna rajta, óriásit dobva a megbízhatóságon. Örsön túlról indulókat is bevonzhat az új közvetlen kapcsolat.
Hogy ez tényleg mennyit számít, és mennyire meg tudja dobni az utasszámot, a gyakorlatban nem olyan rég végignézhettük, az 1-es meghosszabbításakor, kétszer is. Ma már a régi 103-as utasainak töbsszörösét viszi át a hídon a villamos, de a pár évet élt csonka 103-as sem bírná már el azt az utasmennyiséget, ami Kelenföld és az Etele út között a villamoson van.
Az én tényszerű válaszom pontosan ugyanaz, mint máskor, és pontosan ugyanúgy nem fogod felérni ésszel.
Ahogy a fonódón se a 86-os mai utasszáma van jelen, vagy az 1-es villamoson sem az egykori 23-as villamos utasszáma van jelen, úgy ezen a vonalon se a 32-es mai forgalma fog utazni.
Egy hiányzó hálózati elem leendő forgalmát egy meglévő gyenge minőségű összeköttetés alapján megítélni nagyjából annyira szakszerű, mintha az M0 keleti szektor leendő forgalmát annak idején a Csömör-Kistarcsa földút forgalma alapján becsülte volna valaki.
A villamossal kapcsolatban egyetértek, szerintem is a 3-as egy része északnak fordítandó. Emellett - ha az M1 eléri a Kassai teret - a 69-est is áthoznám Angyalföldre, de a Béke téren délnek fordítva. Számos hiányzó vagy ma rossz kapcsolatot adna meg Zugló-Pestújhely térségének, főleg ha később tovább megy a Nyugati felé. Az 1-esre Óbuda fele meglenne az átszállás a Lehel/Róbert keresztnél, Stadionok fele pedig úgyis inkább az 5-ös nyerő a Thökölynél.
Igen, a Szentendrei út adná magát, de amíg nem lesz ott nagy átépítés (rakparti HÉV helyett M5 a Szentendrei út alatt) addig esélytelen.
A Bécsi út is csak akkor jöhetne szóba, ha az aranyvölgyi hosszabbítás megvalósul (jelenleg esélytelen).
Hát, a rákosszentmihályi megállás a kapcsolatokon sokat nem segít, kvázi átmegy a városon megállás nélkül. Nem értem miért nem lehetett erre előre megállóhelyeket építtetni. A 150-essel összevonás tervben volt, nem tudom miért lett elvetve, de addig, amíg szintén nincs metrókapcsolat (az Üllői útnál) addig szintén értelmetlen. Pár hónapja a kalauzok még Piliscsaba-Gödöllő járatokról beszéltek (a vágányzári Piliscsaba-Pécel után). Eldönthetnék már...
A 3-as átvitele Budára szükséges, a kérdés, hogy ott hol és hogyan lehetne elvarrni.
Persze a legegyszerűbb, hogy járjon csak a Flórián térig, mert a Bécsi úti végállomásra már nem férne be, csak ha az egészet átépítenék.
A Szentendrei út jó lehetne, kérdés, hogy ki az aki bevállalná, én mondjuk nem tartanám ördögtől való dolognak de ott a Bogdáni úttól északra nagyon sokba kerülne az átépítése, szóval nem biztos, hogy egy villamosos projekt elbírná annak a költségét, és ha a felüljárón túl is jutnánk, akkor a két irány közötti zöldsávban ott lenne a villamos, még az út egyik oldalán ott lenne a hév, ami elvágná a lakótelepet a villamostól.
Erre megoldás lehetne, hogy a HÉV pálya mellé a Búza utcába menne a villamos, csakhogy elérje a lakótelep északi végét.
Mondjuk nekem az jutott eszembe, hogy a Vihar utca - Huszti úton vinni a villamost észak felé a Búza utcáig, ha a Szentendrei út humanizálását senki nem vállalná be.
A többivel egyetértek, meg lehet adni a meglévő M1 végállomással is a kapcsolatokat, ha a 62-es nem északnak, hanem délre a Mexikói út M felé.
A vasúttal kapcsolatosan is egyetértek veled, így nem sok értelme lesz, a Piliscsabai vonatok Kőbánya felsőig közlekedtetése úgy, hogy nincs köztes átszállópont nem sokat fog érni, mert Kőbánya felső igazából a semmiben van, ha adna egy metrókapcsolatot amit KöKi, vagy Kelenföld meg tud adni, akkor még elfogadható lenne.
De KöKi-re nem tud menni, mert azokat a vágányokat feladta a vasút, és KöKi is eléggé tele van, és valószínűleg a Fradi - Kelenföld szakaszra sem fér be több vonat.
A Kunszentmiklósi vonatokkal meg valószínűsítem, hogy nem véletlenül nem kötötték össze őket.
Ha a bérlés alatti lakatolás és a támaszhoz lakatolva leadás már egyszer működik, akkor onnan nem lehet elvben nagy lépés a tetszőleges helyen - üsse kavics, lakatolva - leadás sem. Nem kellenek utacasarkonként dokkolóállomások csak zöld Bubis támaszok, több helyen. Szerintem már az is nagyon sokat segítene.
Ennek azért van jelentősége - itt, ebben a topikban is - mert az egy tipikus magánvasutas, néhány vonalas szigetüzem pártíz darab dízel motorvonattal, amit az államvasút sem kiköpni, sem lenyelni nem tudott. Ezért került magán üzemeltetésbe. Tipikus nyugat-európai megoldás a mellékvonal-problémára, de itt off. Egyébként rosszul emlékeztem, nem Veolia hanem Arriva. Két éve még nem volt villamosítva, dízel GTW-k jártak ott.
És ilyen módon alma-körte relációba esik a budapesti elővárosi vasúthálózattal, csupán erre szerettem volna felhívni a figyelmet.
Hajaj, és ez még csak egy vasúti pálya, ami elvág két települést. Az összes többin is durva a helyzet, lásd Élessarok, Kőér utca, stb. Rengeteg már régen tervezett átvezető út kellene: Körvasút körút (Kőér utca - Gitár utca), Külső Kerületi körút (Szemeretelep), Akna utca, Felsőcsatári út, sok helyen még terv sincs az átkötésre.
Maga az Üllői út is egy dombra visz fel, aminek a teteje a Szarvas Csárda tér. Ezután lejt, a nagy BURMA egy "völgyben" van, majd újra emelkedik egy kicsit. Másik tető a Gloriett tér. Budapest keleti részén is éreztetik hatását a Gödöllői-dombság nyúlványai, de egyik sem vészes, nem Rózsadomb vagy Sas-hegy szintű terep.
Tulajdonképp a NLK vonala túlságosan is közel szorul a Hungáriához. Ez adottság, ezzel kell főzni, de ideálisan valahol északabbra lenne egy összeköttetés, csak az meg nem tudna hova befutni Zuglóban. Így ennek az összeköttetésnek az elsődleges szerepe az lesz, hogy tehermentesíti a Hungária túlterhelt csomópontjait, és valamelyest rövidíti a két kerület közti átjutást.
A villamost nézve egyre inkább szimpatikus nekem az a régi ötlet, hogy a Béke úton észak felé kellene fordulnia egy viszonylatnak. Ennek mondjuk elsősorban akkor lenne értelme, ha tényleg elérné a Kassai tér magasságát az M1.
A Róbert Károly körút és az Árpád út között bárhová építesz egy különszintű átvezetést a vasúton az kb. ordító hálózati hiányt old meg, az, hogy a Szegedi úti átkötés tulajdonképpen elsődleges fontosságú, az az, hogy ma két egymással valamilyen szinten párhuzamos tengely pont előtte találkozik a XIV. kerületi oldalon, ami az M3 bevezetőjénél koppan, ha csak közútilag nézem.
A kötöttpálya is adja magát itt, mert az Erzsébet királyné útig meg van.
A prezin látható hídhoz:
Értem, hogy miért 4+3 sávos hidat terveztek oda, hiszen a XIII. kerület felől így lehet a legkönnyebben megadni az M3-ra a közvetlen kapcsolatot, az a balra kanyar valószínűleg a legerősebb forgalmi irány lenne, szóval egy sáv biztos kevés lenne erre, annak a kanyarodásnak a tiltása pedig jelentősen csökkentené a közúti hasznokat.
Az pedig nem lehet cél, hogy az Ungvár utca és a Rákospatak utca kapja meg az autópályára tartó forgalmat.
Szerencsétlen dolog, hogy a hídon kell biztosítani az osztályozó sávokat is, de a 2+2 sávot csak úgy tudod tartani, hogy az autópálya bevezető kapcsolatokat nem adod meg.
"...Mert annak is úgy lenne értelme, ha mondjuk átkanyarna a Várkert Bazár / Clark Ádám tér - Krisztinaváros - BAH csomópont/MOM park térségébe. (egy másik ág, meg mondjuk valahogy a Várba felmehetne felszínen (akkus szerelvényekkel), mert a 16-os busz lassan már vicc kategória. )..."
Álmodjunk nagyot ami aztán magyar módra 1000 évig úgy se valósul meg.
Egyébként tetszik de azért a Várba feljáró földalatti az eléggé sci-fi ismerve a magyar gondolkodást, előbb épülne meg ilyen Német vagy Franciaországban.
Ahogy Lyonban működik is "fogaskerekű metró" is :P
Ebből egyedül a Béke téri, Újpest felé vezető kiágazás az, amit mindenképp meg kell épiteni a Robert Károly krt fele vezető alapból megépítendő vágányon kivul. arra Nem tudok választ adni, kell-e Újpest felé újabb villamosjárat, de inkább legyen meg a vagany osszekotes előre, ne utólag kelljen megépíteni.