Nehéz kenyér, ez tény, de piócák. Amikor kötsz, akkor Te vagy a legszebb királyfi, aztán ha fizetni kell egy káreseménynél, akkor nagy ivben lesza.....
Viszont folyamatosan zaklatnak telefonon, mindenféle társaságok az ajánlataikkal.
Még zsigulis korszakban beszereltettem egy rejtett kapcsolót. Reggel elfelejtettem, hogy be van szerelve, az összes cigánygyerek tolta, huzta, ( kellő jattért !) vagy egy fél óra mulva jutott eszembe ( nagyon szégyenlem). Valóban célszerü megoldás az egyedi védelem.
A tiéden nincs "szervizüzem" mikor beviszed kikapcsolod, ha kihoztad vissza...így nem tudják még azt sem van benne...egyszer sajnos úgy felejtettem a Besztbe...míg vissza nem értem végig szirénázott nekik:-)))
Szia Laci! Az enyémben is van,és már többször is voltam vizsgán vele,és mindig engedték,hogy én álljak be meg ki vele! Szerintem is ez a normális a mai világban,senki nem várhatja el,hogy ilyen "titkokat"megosszunk egy idegennel!!! Ha nem tetszett volna nekik,tuti inkább elmentem volna máshová,mint,hogy eláruljam! :-)))
Az nagyon jó lenne, ha nem százezres tétel lenne... Ők merre vannak? Most múlt héten az elektromos biztonsági öv miatt hidaltam le... Nagy büszkén kicserélem a biztosítékot, műkszik is, erre elkezd füsölni (!) a vezetőoldali a hátsó ablak alatt... Gyorsan kikaptam a biztit is, és vártam vagy fél órát, hogy tutira nem gyullad-e ki... azt is megcsináltatom...
Szia Laci ! Igazad van, mondtad. Itt olyan sok érdekeset olvasok, gondoltam "megpenditem" hát ha van valami okosság amiről még mi nem tudunk. Különben amit ma végig hallgattam ( biztositási ügyben ), hát.... nehéz kenyér lehet az ügynökösködés.
Az enyémben is van. Egy érdekes stori. Mikor vittem vizsgára a gépet, kérdezték van-e benne valami trükk? Mondtam van. Erre a munkásruhás manus (olajos) azt mondja, akkor mutassam meg, hogy beálljon vele.
Mondom nem szeretném, végülis nem azért van, hogy mutogassam. Azt mondja, akkor álljak be én. Mondom oké. A vizsga végén megint bepróbálkozott, de nem engedtem neki.
Múlt héten kapott a gép négy új papucsot, aztán irány a futóműves.
Első kérdése látva az autót az volt, van-e benne trükk? Mondom van. Erre a főnök, akkor kérem legyen szives beinditani az autót, majd elment, elfordult, és mikor járt a gép beállt vele. Beállitották a futóművet, kétszer visszaálltak a géppel és egyetlen egyszer sem erőszakoskodott, hogy hogy kell inditani. Mindig udvariasan megkért, inditsam be, sőt, elnézést kért, hogy ennyi gondot okoz.
A multkor irtad, hogy az ajtó szervó "rakoncátlankodik ". Nekem az elöző bálnával volt ilyen probléma, egy kézi vákum pumpával kimérték és pár ezer Ft-ért megjavitották. Best-nél voltam javitatni. Érdemes megcsináltatni a szervót, mert ha rossz a behuzó, az ajtó becsukáskor vissza "rugozik ".
Nemtudom mennyiért adták volna a kupé-jét,de nem érte volna megvenni(ha már színre passzolt),aztán csak felfogatást keresni valami roncsban? Vagy egy nagyon elhasználtat keresni,és átrakni a huzatot?
Köszi! A fehér nekem is bejön nagyon, sokaknak egyébként nem tetszik, bár most nagyon kezd divatba jönni :) Mindenesetre én még nem láttam másikat a sajátomon kiívül :)
dhzsigmond! : Állítólag le lehet utólag fényezni, én is le fogom... gyárilag is le van egyébként.
Én is futottam egy kört a vétel után, tényleg nem lehet. Lopás ellen a legjobb és egyben a legolcsóbb megoldás egy rejtett kapcsoló. Én találtam egyet az enyémben pár hónap után, az előző tulaj nem is tudott róla :-) Ha át van kapcsolva, nem lehet elindítani, meg P-ből kivenni.
Nem gondoltam, hogy ennyien olvassák a fórumot. Ma öt biztositós hivott fel, ajánlatot tenni. Saját véleményem, ( a türelmesen végig hallgatottak alapján ) hogy ezeket a régi nagy vasakat nem lehet biztositani cascoval.
A képen látható helyen,a fejtámla bal oldali szárának vonalában neked kell kitapogatni a kárpit alatt egy kis kocka alakú gombot,és ha azt rugó ellenében benyomod,akkor lehet kihúzni a fejtámlát.
Az a baj, hogy színben passzoljon az ritka, úgy mint a jó állapotú is. A megoldás az lesz, hogy venni kell egy akármilyent és át kell húzatni.
A múltkor majdnem lett egy, csak amikor kiszereltem, akkor láttam, hogy az nekem nem jó, mert kupé volt és annak más a felfogatása. Van benne egy kis forgattyú ami felhajtja, ha az ülést előredöntik.
Igen, de kell hozzá az aluprofil meg a csavarok mert az nincs az ülésben csak a helye. A háttámlát előredöntöd amennyire csak tudod. Hátul alul kicsavarod a csavarokat majd leveszed a hátsó borítást és már bent is vagy a háttámla belsejébe. Jó ronda belülről:-)
Don Cuba topictársnak és neked is köszi - akkor ezek nem egész 2km-re laknak tőlem :)
Akkor egy másik kérdés: könyöklőt 124-esbe rakni, az mivel járhat? Az üléshez van rögzítve vagy az ülések közé? Eddig a legtöbb autómban van, pont az első automatámban nincs... :O
Ja, a lámpavisszajelző kialudt - hátsó helyzetjelzők cserélve 10W-osra :) Továbbá kapott Osram SVS-eket előre (H4), azóta lehet vele látni - bár a lámpákat megvettem, egy új lámpatest nyilván még sokkal több fényt fog adni, mint a 14 éves :)
Már csak egy aknába kéne lebújnom, mert az olajnyomás jól jönne, ez a fix 3bar nem tetszik a műszerfalon :D
Na hát meglestem a biztosítéktáblát a motortérben... sajna az el. roló nem amiatt nem műkszik :( Nem gond, tegnap valami el kezdett kerregni, szerintem az ékszíjnál egy görgő... emiatt elviszem, és akkor megcsináltatom az el. rolót, meg a biztonsági öv motorját is...
Egy kérdés... tud valaki esetleg egy szépen dolgozó bőröst? A könyöktámaszomat kéne megcsinálni... de láttam már egy-két munkát, amikből nem kérek. Szín nem stimmelt, elvált 2 nap után, túl vastag, stb....
Linkelek egy képet, amin jól látszik, hogy szét van karmolva a könyöktámasz... biztos én vagyok kukacos, de nekem nem tetszik így :)
Szerintem meg elbeszélünk egymás mellett :-) A w202-w210 (és az utolsó w124-esek) tehát az infra kulcsosók ha úgy tetszik, nem tartalmaznak semmilyen IMO box-ot. Ezek tények! Nincs bennük transzponder. Infra van. És az ECU végzi az imo feledatát. (logikus is igy, mert ha egyszer az ECU egyezteti a kódot, akkor miért is küldené ki egy ujabb dobozba, mikor ö maga végzi a gyújtást és a befecskendezést). Hol is lehetne a legegyszerübben ezeket tiltani. Ezeket az ECU-kat a VDO gyártja. Az ujabb autoknál (ahol az a kiráncigálos kulcs is van) ott van IMO box-nak nevezett doboz. Ott ez végzi a kód azonositást, és ez küldi az ECU-nak az engedélyező jelet. (Bosch)
Ez igy igaz, de az "állapot" nagyon nehezen megfogható és nagy részben szubjektiv megitélésen alapszik. Az itt irogatók közzül sokan vagyunk akik sokkal többet költünk a kocsinkra, hogy "rendben legyen " mint egy eladásra ki kozmetikázott gépre "müszakilag szükséges "költeni.. Csak egy példa. Komplett kipufogó katalizátorral "gyári "a bálnára 850 000 Ft. A Fogarasi úton a kipufogóklinikán 320 000 Ft ért komplett cserélik minőségi bizonyitvánnyal és zöldkártyával utángyártott kivitelben. Ki fizeti meg az 500 000 Ft-os különbözetet ?
28 milliós autóval szaladgálni a "termelésben " dolgozó emberek között ?.... Gazdaságosság?..... Szerintem 5 millió felett nem szabad egy autóra költeni a mai magyar viszonyok között. Kérdés hogy ennyi pénzért kinek mi éri meg, és mit vállal be kockázatnak. Valóban racionális választás a Kia klimával 3 millióért újonnan. Egyéni véleményem, a tévedés lehetősége lehetséges.
Megpróbálkoznak az eurotax árával, de ha te bizonyítani tudod, hogy az nem annyit ér, hanem xet (pl hirdetések, vagy felújításról szóló számlák, stb), akkor attól azért elérhető jelentős eltérés is akár.
Lopásnál meg az a gond, hogy az eurotax árát fizetik ki, nem pedig mondjuk 4 milliót, mert szerinteed annyit ér. Az pedig sokkal kevesebb. Van itt saját dílerünk, majd az megmondja mennyit ér papíron :)
Nagyon nem érted a dolgot, szerintem ha a leirtakból nem értetted meg akkor haggyuk az egészet. A blokkolást az immó végzi nem az ECU. A processor irás az immóban levőHC05X32-re vonatkozik. Mégegyszer a tipusok amit én irtam : :A-class 97-2001, C-class 96-1999, E- class 97-1999, CLK 98-2001, S- class 97-1998, ML 98-2000. Ez nem vita téma ezek konkrét tények. Ha nem tudnám olvasni a procit szerinted hogyan csinállnák kulcsot a mercikhez?
Szombaton hajnali 2:18-kor megszuletett Bendeguz Andras fiam, igerem ugy nevelem, hogy egy nap o is csak egy csillagosban erezze majd azt, amit itt mi mindannyian!
Akkor mar epp ideje volt... Asszem a regi 300 E-t, a 420-ast, meg a 300 D Turbot csinaltak a 4-Matic nevu osszkerekhajtassal, de lehet, hogy meg mas modell is volt ( negyhengeres benzines es szivodizel nem volt, azt tudom, de hathengeresbol lehet hogy a 260-ast meg a 280-ast is gyartottak "firmatikkal" )
Tudtommal a müszercsoport mögött van valami elektronika, aminek köze van az immohoz. Meg a motortérben a jobboldalon lévö elektromos dobozban a legelsö fekete doboz, de az nem tárol semmit, csak 4-5 relét egybeépitve.
Igazad van. (a motortető, amit vettem rá.. kissebb horpadás ezen is van, de eddig makulátlannak hittem, mivel nem látszódott rajta semmi) De mégiscsak jobban mutat fényesen az autó.:) Most a karcok is jobban fognak látszódni. Én vigyázok rá, csak nehogy valami ajtót nekinyomjanak a parkolókban...De gondolom a Te géped sem selyemfényű.:))
Gyári. 3000-es benzines, 4matic volt. Ha megnézed a haszáltautón a 124-eseket most is hirdetnek ilyen gépeket. Nekem nem volt sokkal másabb érzés vezetni mint a 'sima" hátsókerekest, de az is igaz, hogy nem használtam széksőséges körülmények között.
Szia ! A "matekod" igaz. Ez a casco azért kicsit motoszkál a fejembe mert valami biztositék jó lenne nem csak a jégkár hanem a lopás stb. kivédésére. Fényes nappal munkahelyről vitték el a 124-es négykerékmeghajtásos 94-es gépemet, kb. négy millát buktam, és nagyon kiszolgáltatva éreztem magamat. Ez " egyéni szoc. problem", csak felvetettem.......
asszem a Lucas-adagolós C 220D már többször volt téma és ha jól emléxem 97 utáni modellekben már ki van javítva az adagoló hibája. Tehát ha már a javított adagolód van, akkor nem valószínű...
...amúgy az EPC lámpás dolog akkor nem volt téma, az adagolóhalál szimptomái sokkal drasztikusabbak voltk, mint "nem indul, füstöl, nem veszi a fordulatot" stb.
Köszi szépen! Gyári? Hmm...Az meg milyen? Igazság szerint vettem már neki egy kihúzhatós fém antennát, ami kb. 1,5-2 méter hosszú. Nekem sem jön be ez a picike antenna... Nagy autónak nagy antenna dukál, valahogy így vagyok vele. De nem volt még időm feltenni rá, pedig biztosan jól fog rajta mutatni!:)
Sziasztok! C 220 D szakértő van esetleg? Visszatérő hiba, hogy nagy melegben kb 1/2 órás autózás után a gázlevételnél az EPC lámpa kigyullad. Újra indításnál megy egy darabig, de kis idő múlva ismét kigyullad. 100 e km-el ezelőtt vettem gyári új adagolót, tankot cseréltünk, és most ismét előjött a hiba. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy ennyit bír egy adagoló! Lengyel topicokban sokat írnak erről, de itt nem találtam semmit. 3 évvel ezelőtt az összes Bp környéki Mercisnél volt az autóm, de a konkrét adagolócserét ők sem merték biztosra mondani. Berizikóztam 1400 EUR-t, eddig bírta. Ősszel már előjött a hiba, télen semmi gond nem volt, de most a melegben ismét előjött. A szűrő előtt egyszerűen "begázosodik" az üzemanyag. Esetleg valami tanácsa van valakinek?
Szia! Muszáj neki! Szánom-bánom a kilincseket....:) Mentségemre: Megnéztem, a gumidugókat az ajtókban, mind a 3-at. (eszembe voltatok ám!)Aztán rájöttem, hogy nincs is ilyen pici imbuszkulcsom...A bugyikék zsiga az tescó-gazdaságos fehér festékkel lett fújva+volt egy pici kék festék bele. Falun jó az a parasztnak.:)) Se kipufogó, se műszaki, falun nem számít.:)))
A végén még autó lesz belőle! :-)) Mostmár sokkal jobban néz ki! ( a kilincseket megint nem szedted ki,irgum-burgum) Látom még v.mi bugyikék zsigára is jutott időd! :-))) (1.kép)
Jó pap holtig tanul.:) A szilikon a turtléből megpróbálta áthúzni a tervemet,,,,de időben megálltam,mikor láttam, mi a helyzet. 1 egész liter szilikon eltávolítót ráfújtam utána. A festék nem szereti a szilikont. Pedig át lett törölve vele. Tegnap esti kép. Kráter, fekete-pöttyök. Hála az égnek levitte róla a szilikont, és utána már engedte a festést a felületre.
A felkelő nap fényében. Ez is igen tuti kép! Ma reggel 7 órakor fújtam az első réteget, délután 3 felé meg a másodikat. Festék, és festék között úgy látszik, hatalmas a különbség! Múltkor selyemfémyűvel fújtam, most pedig magasfényűvel, ugyanaz az árnyalat, és a festékmárka is.
Sziasztok! Hazajöttem faluról! Civilizáció! Merci-fórum! Semmi festék, meg csiszolópapír! Végre!:) Üdvözlök minden kedves fórumtársat! Kész a piros!!! :))
Tényleg nem vita képpen, de "A centrálzár és az immó teljesen más fogalom . A kulcsban levő transponder kódját ellenőrzi és ha jó akkor küldi az ECU-nak. Valami ilyesmit irtam én is azt hiszem. De hogy egy w202-ben, vagy egy 98 előtti w210-ben hol van az immo box azt mond meg légyszíves. Mert én max ha 20 szór szedtem szét eddig , és nem találtam. És hogy nem az ECU maga az imo? Akkor hol történik a blokkolás? akkor immo nélküli ecu-val miért tudok járni? ÉS miért megy az autóm tetszőleges (még csak nem is tipus azonos, de IMMO-s ) ECU-val, ha az eepromba az eredeti kulcsnak megfelelő adatot irok? Az meg hogy 98-előtti ECU procijában is tudod írni az EEprom tartalmat, márcsak azét is érdekes, mert abban nincs eeprom, sem ROM csak RAM. ( SAB80C166W-M-T3) Ezekben van egy külső eeprom. 97-utáni w202 vgy 98 utáni w210-ben már nem igy van. Más tipusrol nyilatkozni nem tudok, mert olyanom még nem volt
Az enyémben van,és néha jó,hogy van! :) Sűrűn nincs használva,de télen párszor használtam már(egyszer még be is programoztam :-))) ) A motornak is jó,hogy melegen tartja,meg vicces mikor a kis kipufogója pöfékel. :-) Az utólagos beszerelésre sz.tem én sem vállalkoznék... :-(
amúgy ez az állófűtés qurva jó dolog, kár hogy a Merciken olyan hülye helyen van (jobb első kerékjárat eleje...azért is tettem le róla, hogy beépítsek egyet, mert jóval több mint százezerbe került volna. :-(
Mééér? :-)) Ha már ki kell vágni a deszkán az ülésfűtés kapcsolóinak a helyét,akkor egyben kivághatnád az állófütés panel helyét is, a két kapcsoló között! :-)))))
az ülésben a felülethez közel van egy NTC hőérzékelő. Az hídkapcsolásban van a vezérlővel, ami így egy teljesítménytranyót át adja a feszkót az ülésnek. A vezérlésben vannak a védelem, illetve, hogy mennyire engedje felmelegedni az ülést.
A centrálzár és az immó teljesen más fogalom . A kulcsban levő transponder kódját ellenőrzi és ha jó akkor küldi az ECU-nak. Ami tipusokat leirtam mindegyiken van gyárilag immóbox. Az immó nem az ECU !! A prociban lévő eepromot tudom irni. Nem akartam reklámot csinállni magamnak de ha már igy alakult. Belinkelem az immóboxot amiről beszélek:http://kulcsmasolas.com/mambots/editors/spaw/img_popup.php?img_url=/images/stories/start_error/start_error_02.jpg Ez egy Vitóé de ugyanilyen az amiről beszélek. Ha valaki tudna segiteni nagyon jó lenne. www.kulcszarszerviz.hu És higgyétek el tényleg nem a reklámért irtam a fórumra.
Ha már ilyen mázlid van,hogy találsz egy pár kockás ülést a saját szinedben,amiben ráadásul fűtés van,akkor az a minimum,hogy szép gyári módon be is kötöd!
Januárban nagyon fog tetszeni ám a mutatvány! :-))
Tehát nincs,a relék száma mire utalhat ? Mostmár kezdem amellett letenni a voksomat, hogy jó tudni , hogy van lehetőség rá, de nem igen lesz az bekötve.. Perszeee.. majd mikor itt lesz.. :-)))
Az elektronika tudja hogy a gyorsfűtés csak 5 percig menjen, utána átkapcsol normálra. (Elöször párhuzamosan van kötve az ülőlap a hátlappal, utána meg sorbakapcsolja őket.)
Ha az "imo"box-on a centrál vezérlőt érted, akkor csak részben igaz amit írsz. De olyan, hogy külön IMO-box, gyári legalábbis, nincs. A kulcs adja a kodot- a centrálzár érzékeli és ellenőrzi, Ha megfelelő, nyillik az ajtó. De ennek semmi köze az IMO-hoz. Mert ha a centrálzár elektronika elfogadta a kulcsot, akkor elkuldi az ECU-nak. Az is értelmezi, és ha elfogadja, akkor visszajelez a Centrálzár vezérlőnek, hogy ok. Ilyenkor nem villog a tükörben semmi. Az immo maga az ECU! Letiltva marad mindaddig, mig nem kap értelmezhető, számára előre kódolt, és a kódnak megfelelő adatokat. A centrálzár vezérlő egyszerüen felprogramozható a kulcshoz (sajnos !) De az ECU-ban egy eeprom tárolja a kódot. 93-w124; W202; w210 nél ha azonos az ECU akkor elég csak ezt az eepromot cserélni az eredetire. Csakhogy 98 utániakban van egy rész ami irásvédett, + a proci-ban nem csak RAM-van a hibakodoknak, hanem egy belső eeprom is. Ha ismersz olyat aki ezt is tudja irni, akkor szolj légyszíves, mert én is olyat keresek. :-)
Uff.. Az elektronika mit csinál ? Gondolom az ülésben lehet valami túlmelegedés elleni védelem, vagy rosszul gondolom ? Vagy talán állítható a hőfok is ?
Apropó. Ebben az ülésben van ülésfűtés is. Az én mostanimban van egy csatlakozó az alján, de az a biztonsági övhöz megy. Akkor most kell egy plusz kapcsolót csinálnom az ülésfűtéshez, vagy ez automata, mint a tükörfűtés ?
Néztem hírdetésed(szép autóóó) :) alig találtam meg:/csak egy tipp ird be hogy 126-os,mert ha valaki igy keresi a használtautó.hu-n ,hogy "126"-os akkor nem adja ki a te hírdetésed:(
és kár lenne,ha valaki ilyet keresne és nem találná,mert képek alapján jól néz ki:)
Jó,csak gondoltam,hogy az ár,lehet irányár is !(?) Mert,ugye ez "használtcikk"! A hsz-ed második felével egyetértek,a boltban,v. a benzinkúton sem lehet alkudni!!
Köszönöm a segítséget, kipróbálom. Ha áram nélkül fűtenie kellene, akkor tuti megszorulhattak, mert lehúzott csatinál sem fűt. Én még akkor levettem a fedelét, de meg sem tudtam mozdítani azokat a hengereket. elvileg simán ki kéne jönniük? Érdekes, hogy nemrég még működött.
Tudomásom szerint ez a Mercedesben a két fő vezérlőelektronikába van integrálva,amiknek ráadásul egymást is fel kell ismerniük.Nem olyan egyszerű dolog ez..
Még csak a tulaj feleségével beszéltem. Egyébként alkuban nagyon béna vagyok. Általában elviszem az áráért.. Egyébként az üzletemben meg néha már a tkm kivan az alkudozós emberkékkel. Nem arabok volnánk.. :-)
Igen,ezt Bő ing kolléga is említette,hogy sok felhalmozott cucc van náluk! Az még jobb is lenne,mert akkor nem kéne keresgélnem! Megszervezek egy "gyárlátogatást" magamnak! :-)
Maradt uj alkatreszem a mercibool. Aut valtoo olaj szuroo, gyari mercedes uj aklatresz, es a csereehez adtak a szalonba egy nagy tomiitest, ami asszem a valtoohazhoz kerul.
szuroo szama MA126 277 02 95 S 01-C-A5 tomiites szama MA126 271 10 80 S 01-C-A3
Osszesen 40 fontot fizettem erte, annyiert eladnaam + posta kts. Ha valakit erdekel itt 1-2 naponta olvasgatok, vagy nicknevemkukacfreemail.hu
Ja ezeket a 300as hoz adtaak. nemtom joo e mas tipushoz.
Megjegyzem! :-) Még akarok szerezni,előbb egy ugyanilyen színű hátsó ulést,és csak akkor lesz aktuális! De ettől függetlenül,beszélek velük,vagy ha arra járok be is megyek konzultálni! Köszönöm!
Szia '88 w126 300 se. Ez volt az elsoo Mercim, nagyon sok oromot szerzett. Kezdett sokba kerulni, es olyan osszegeket emlegettek a javiitasra hogy (anglia)...... de nindig szerettem volna egy V8 at, szal most arra gyujtok. Erdekes, hogy a 300assal nyugdijjas tempooban vezettem, neha volt egy kick down de semmi verseny. Most egy rizsrakeetaval jarok (1996 nissan micra 1.0L 16v) es egyszeruuen kenyszeriit hogy kinyomjam a szemeet. Nem ertem........
Ha leszeded a két szelepre menő csatit (3 vezeték) akkor teljes erőből fütenie kell. Ilyenkor egy rugó kinyitja a szelepeket. Jellemző hiba, hogy be vannak rohadva. (jobb esetben megszorult valami kóbor kosztol, de mind a kettő egyszerre?) Inkább az eredeti krómozása alá befészkelödöt rozsda miatt megszorul. Van akinek nyitott helyzetben (akkor füt mint a barom, és van akinek zárt állapotban. Két javitási mód van. 1. Csatit lehuzod, és látsz 3 érintkezőt. a középsöre teszed a 12V-ot, és valamelyik szélsöre a testet. miközben egy kalapács nyéllel, vagy egyébb alkalmas eszközzel kocogtatod. Járó motornál egyszer csak elkezd fűteni. leveszed a tápot, akkor lekell állnia a fűtésnek. ha nem akkor megint kocogtatod. Ezt ismétled amig rendesen , gyorsan nem vált. Majd jöhet a másik oldal. :-) 2. Kiszereled a szelepet. Leveszed a sapkáját, vigyázva drotokra. Kihuzod a dogot, és a rugokat. Megpucolod. Ha látványosan korrodált, akkor elviszed és ujra kromoztatod. És ujab 10 év tuti
3 érdemes megnézni a csatlakozón a feszeket is mielőtt nekiállsz. Fütés teljesebn fell, és akkor nincs rajta fesz. Fütés teljesen le, és akkor fesz van rajta. Érdemes próbalámpával csinálni!!
De működik, meg is lett a hiba. A lambda fűtés köre szakadt. Levettem a sarut, most egyelőre így megjavult, persze nem ez a végleges, mert csak átlagértékkel dolgozik. Látszik, hogy ki van törve a csati egyik lába, az lehet a baj. Hozzájuk nem ezért akarok menni, hanem elsősorban a hülyeségheket mutató külső hőmérőm miatt, meg azért, mert nincs fűtésem. Két hete még volt, most meg a radiátor felé menő csövek hidegek, akármit csinálok. Lehet, hogy nálam is az a duo valve vagy mi rossz,időm meg nincs rá :( Tipped nincs a dologra? Így ugyanis elég érdekes az automata klíma, meg lehet gebedni a kocsiban, mert csak hűt :)))
Más. Mivel vidéki vagyok, ritkán parkolok a városban. Tegnap bementem, beálltam a parkolóba, aztán rögögőgörcsöt kaptam mekkora a bálna :) :
Én azt javaslom, kérdezd meg őket, én is készülök hozzájuk, itt vannak a szomszédban, csak még nem volt időm, így személyes tapasztalatom még nincs róluk, de elég bíztatónak néz ki, szerintem sok mindent meg tudnak oldani. Egy telefont megérne.
Köszönöm! Tudsz valami címet/tel.számot adni? A vezetőoldalon elkezdett már kilyukadni a kopás,meg a könyöklömön is elkezdett kifényesedni az anyag! (kék sportline) Az ülések amugy jó állapotúak(nincsenek kiülve),meg kupéba sz.tem ugyanilyen szinű jó állapotú,(+felszereltségű) ülést nem igen lehetne találni.
A tetókárpitot ki kéne pucolni, vagy még inkább kicserélni. Tetőablak-beállítással futni kel még egy kört, mert lehúzza az egyik szélét :( Lökösöket be kéne állítani Fényszórómosókba gumit tenni, felszerelni. Csomagtartóban a régi hangszóró lukát behegeszteni, vagy betömni, mert a legtöbb hang ott jön be. Venni négy új műanyag köszöböt, ugyanis amim van, arra sikerült felragasztani a spangenberg féle fém designelemet, amitől pont annyival lett vastagabb hogy elnyomja az ajtót. Be kéne kötni a multikontúr ülést. Van még kb két három kárpitelem, amiből nem sikerült feketét találni (eredetleg kék vlt az autó bele, most egy utolsó szériás fekete ülésszett van bene) Szelepfedél polírt megcsinálni Lábtérben a kábeldzsumbujt rendbe tenni (minden megy amúgy, csak ha leveszed a kárpitelemet, nagy káosz fogad) Hátulra kéne a két olvasólámpa (megvolt nagyanyám meg azt hitte a dobozra hogy szemét és kidobta... rég káromkodtam annyira csúnyán :) Kéne a műszerfalba a hőmérséklet jelző (el van repedve), néha az ebayen van egy egy darab, már meg is rendeltem egyszer, csak a beszerlésnél elpattant :( A tempomatot végig kéne mérni hogy mi baja (elvben a kapcsoló jó) Hátsó szélvédőt újra kivenni, és berakni az új, immár nem karcos keretekkel. Kéne ey végső polír.
És a legújabb, kicsit elkezdett szólni a jobb hátulja, olyan gátlógyanús, de majd megnézetem futóművésszel.
Ennyi, azt hiszem látszik hogy semmi olyan mélyen pénztárcába nyúlós téma nincs benne, Ha lenne két rendes napom, amikor semmi más nincs, cask az autó, és ráérne a villanyász kollegám, szerintem a felét legalább ki tudnám ütni. Mondjuk most hogy megvan az Eldorado, lehet hogy lesz idő újra foglalkozni vele.
Természetesen.Az újpesti Bán-féle kárpitosműhely is részben bontókból vásárolja fel az üléseket a kárpit miatt.Ha elvállalják a javítást,akkor olyan részt szabnak be,ami eredetileg is varrott,és ilyenkor észrevehetetlen a bejavítás.
Én azt gondolom ( lehet sokan nem is értenek velem egyet), hogy egy 126-ost, de lassan egy 190-est is ilyen állapotban csak fanatikus vesz meg! Én az én 190-esemet 1.1 M-ért vettem és költöttem rá annyit, hogy most 1.6-1.7 M környéként tartok. (nem motorikusan, főleg esztétika miatt)
Ezért szerintem egy '98-as környéki kereklámpást (benzinest) is kaphattam volna, vagy egy jó "C" klasse-t, de mégse mérlegelem, hanem örülök a kocsimnak.
Ha ilyen lelkiismeretes gazdája vagy/voltál, mint ami a képekből is visszajön, szerintem ez az ár reális, de más vevő fejével nem tudok gondolkozni, hogy sok e vagy nem!
Irtad, hogy 5%, ami a felújításból hátra van! Mi az ami kimaradt még?
Nem is azért irtam, hogy holnap már ad is el a 124-est, mert a tied is gyönyörű, csak a netem fedeztem fel. Elnézést nem tudtam, hogy egy forumozó kollegáé! De függetlenül attól hogy kié, pedáns állapotban van!
Sziasztok, a Vag-Com-ról léptem át ide. Segitség kéne merci immóbox ügyben. Három napja keresem a neten és sehol semmi. Nem akarom elhinni. Ezek közül bármelyiké jólenne,(A-class 97-2001, C-class 96-1999, E- class 97-1999, CLK 98-2001, S- class 97-1998, ML 98-2000. ) Köszi elölre is ! peu.
Ez már nekem is eszembe jutott... Én arra gondoltam,hogy szerzek ugyanilyen szinű(mint az enyém)hátsó üléseket,mert azt talán előbb kapok mint elsőt,és annak az anyagával csináltatom meg a támla kidörzsölödését! Szerinted,egy ügyes kárpitos megtudja csinálni a hátsó ülések anyagából? Ugy,hogy tényleg frankó legyen?
Így van, ez az én gépem. Alapvetően marhára nem akarom eladni, viszont tegnap már átköltözött az Eldorado, jövő héten meg csatasorba fog állni. Mivel a belvárosban lakom, egyelőre nem megoldott hogy két autóra legyen parkolási engedélyem, ezért került fel egyáltalán. Egyelőre garázst keresek neki, aztán meglátjuk. Tényleg nem kenyérre kell az ára, úgyhogy nagyon alkudni nem fogok engedni, viszont ennyiért tényleg csak egy fanatikusnak kellhet egy 26os. Ha jön egy ilyen, akkor vérző szívvel de odaadom, ha nem, akkor megmarad találkozóra járós hobbigépnek.
Hát nem olcsóak,de legalább van,és így képről elég jónak néznek ki.Ha van rá keret,javaslom,vedd meg mindkettőt.Egyrészt a jobb ülések ülőlapjának tömése mindig jobb állapotban van,mint az örökké használt balosoké,másrészt ha hosszú távban gondolkodsz az autóddal kapcsolatban,akkor egy életre meg van oldva az esetleg sérülő kárpitok javítása.
A cimborám már egy éve keres ugyanilyet kékben,hogy a Bán Zsigáék ki tudják javítani a tipikus támlakidörzsölődését.
Egyébként kb egy éve volt az ürömi bontóban komplett ülések, kárpit szövetes sportline-os 80 e HUF-ért. Nem kockás, szövetes egyszín fekete. Mai napig siratom.. :-(((
Az ülés ára szerencsétől és helytől függően 5-15 000 ft,de kockás sporline mintával,pláne jó állapotba nem nagyon fogsz találni.Ha van is valakinek ilyen,az általában a komplett belsőt adja el egyben nagypénzért.
Milyen ki gyártja ezt a gyári telót?Autószerelő barátom kérdezte de nem tudtam megmondani.Nem rég lett cserélve nekem is gyárira de nem emlékszek a gyártóra.Alá meg nem fekszek ezért.
Elkezett mozogni vezetőoldali ülésem. Kiszedtem és a váz el van törve. Meg tudnám hegeszteni, de elég tré az egész belső. Néha átülök 5 percre az anyósülésbe, élvezkedem, milyen kényelmes (nincs kiülve). Nekem olyan kockás szövetbelsőm van. Mennyi lehet a korrekt ár egy bontott teljes belső ülás plusz kárpitért? Csak azért kérdezem, hogy ne vegyenek palira. (Mert ez már megtörtént, mikor az autót megvettem.. :-))).
Ezt a klippet mikor kijött, kb 500x megnéztem. Jó zene, jó nő, jó autó...
Soha nem volt ilyen gép a seggem alatt, de a fordulatszámmérő mutatója elárul valamit:-) Majd ha teli leszek lével.. Addig álmodik a nyomor: Hú de nyomnám neki..
(nem csak az ótónak)...Csak nehogy úgy járjak mint az öreg, járni alig tudó osztrákok akik olcsó ebéd reményében jönnek át Sopronba, a legújabb mercikkel..:-))))
szolnoki az ember, de hétfőn rákérdezek, vagy ha nem bánja, akkor megadom a számát, és beszélsz vele, hogy foglalkozik-e egyáltalán ilyesmivel - szolnokon egy elég komoly tuningműhelye van, azzal foglalkozik már vagy 15 éve..
De nem ám!! :)))))) Nem rád gondoltam,hogy elírtad,hanem a cikk íróra... És tényleg 30ezer nagyon durva,100millió -s is lehet a kár! Az rengeteg... Jó,hogy megtaláltad a cikket,így kizárva a találgatás! :)
Én "csak" a Mercedes gyárban jártam háromszor, de az udvaron ott is mindig van 1-2 ezer autó. A kiszállítás vasúton és közúton folyamatos, de akkor is van ekkora készlet.
Szerintem a 300db a just in time ellenére is képtelenség bármely autógyárnál is. Mondjuk a cikkben írt 30.000db a másik véglet, azt is nehéz elképzelni...
Csupán az én kicsit leszűkült látóköröm miatt gondolkodtam egysíkúan a munka autóról.
Az én 190-esem a te értelmezésedben részben munka autó de részben hobbi autó is! Néha bejárok vele dolgozni, de pl. téli napokon, amikor félek, hogy nekem jön valaki meg úgy általában véve is a városban jóval többet járok céges autóval. A 190-est inkább öncélú utazgatásokhoz, túrázásokhoz veszem igénybe! Ezért megyek vele évi 10-12 ezret! Megértem, hogy a bálnádat befogod mindennapi használatra, meg azzal jársz üzleti tárgyalásra, vagy éppen arra, amit a tevékenységi köröd megkíván, de attól még vigyázol rá és nem úgy használod mint egy "zöldcséges" mercit, hanem mint egy féltett, sokra cserült luxus autót.
Aki nem ért velem egyett, attól elnézést kérek, de én így látom! Üdv
Bocs hogy nem a "placod" körül gyujtöm az infot, de tegnap felétek jártam, és a vadász bolt előtt állt egy 124-es 93-as 300D turbó. Tudsz az előéletéröl valamit? Akár priviben is. Köszi, és bocs ha alkalmatlan.
A chip-elös embered nem tud véletlenül olyat, hogy a C220 höz vett "uj" komputert megbüvöli? A gond az, hogy az immo chip csere nem segit, mert az uj az nem 128-as, hanem 256os, és más cimen tartja a kódot.
Bár én is elgondolkodtam egy pillanatig a múlt héten, mikor jött a "csippelős" emberünk egy pdtdi-t okosítani, mert mutatta a programot a C180-ashoz 122@136LE baráti áron, de tényleg csak egy pillanatig tartott.. :))
"180 000 négyzetméter, azaz 180 négyzetkilométer, ..."
??????? Ha már annyira matekozni akarsz, ezt levezethetnéd!:-P Akárhogy számolom, nekem mindössze 0,18 négyzetkilométer jön ki. Füvet nyírni az is nagy terület, de gyárudvarnak azért elképzelhető méret. :-)
Nekem megfordult a fejemben, hogy ajánlatot teszek a Zsigának, biztositsa be a bálnáját nálam havi 30-ért, jégkárra. Ha egy évig nem veri el a jég, már nyereséges az üzlet. :)))
Én a helyedben odafigyelnék merci300-as kollégára.. :)))
"Az én 190-esem se vontat (igaz soha se volt rajta vonóhorog) és rajtam és a feleségeden kívül senki se üll benne. A hátsó üllésén az elmúlt 1.5 évben talán kétszer ülltek....."
Szia Toxic kolléga! Nos,amit írtál,abban lehet valami. Ebbe bele se gondoltam,hogy ennyi autó hova fér el! Lehet,hogy elírás... (?) Mondjuk ha 300,akkor azt azért nem hiszem,hogy a földhöz vágta öket! Még ha "kidobták",újrahasznosították is őket,akkor sem.
Tudom, hogy csak vasàrnap fogod elolvasni (feltéve, hogy visszaolvasol), de azért leirom. Veled is matekoznék egy kicsit. :)
Ezt irod:
"Jó lenne valamilyen casco a bálnára, de nem minden áron, ahogy irtam max 30 000 Ft/hó ami "megérti"."
Ez akkor azt jelenti, hogy évente 360 000 Ft-ot szànnàl biztositàsra.
Nos egy jégkàr esetén megsérul a gépteto, az utastérteto, a csomagtérteto és tételezzuk fel, hogy az oldalso elemek, ajtok teteje is egy-egy helyen. Ilyenkor az oldalso elemeket nem kell telibe fényezni, szàmolhatunk fél elemmel, tehàt osszesen 7 elem fényezésérol van szo. Nem ismerem a magyarorszàgi àrakat - gyanitom hasonlo az itteniekhez - de 150 euro/elem koltséggel szàmolva (helyi àr), az 1050 euro, tehàt 260-300 000 Ft kozott van a koltség.
Tehàt: ha csinàlsz magadnak egy ugynevezett biztositàsi alapot, ami semmi màst nem jelent, mindossze azt, hogy havonta berakod a kérdéses 30 000 Ft-ot az egyik szàmlàdra, akkor jo eséllyel nem fog gondot okozni egy esetleges jég àltal okozott kàr kijavittatàsa. Tovàbbà a biztositoval valo harc, avultatàs, idegeskedés szintén nem jelentkezik ebben az esetben. Ja, és, hogy nincs is ennyiért biztositàs? Az màr csak hab a tortàn. :)
Nincs autogyàr a foldon (nemhogy németorszàgban) amelyik 30 000 autot tart stock-on. Még a 3 000 is rengeteg.
Szakmàmbol kifolyolag jàrtam jonéhàny auto és jàrmugyàrban, mindegyik "just in time" rendszerben dolgozik, néhàny szàz autonàl sosincs tobb nàluk, mihelyt osszeàll egy rendelési kontingens - ez àltalàban néhàny nap - màr szàllitjàk is a megrendelokhoz, importorokhoz. Nem dolgoznak raktàrra. Ergo: az a 30 000 legfeljebb 300 (hàromszàz). Az meg egy autogyàrnak nem olyan nagy tétel.
Gondolataimat alàtàmasztanàm még egy kis matekkal is: egy àtlagos (kisebb) auto helyigénye 6 négyzetméter. Ez megszorozva 30 000-el, az 180 000 négyzetméter, azaz 180 négyzetkilométer, tehàt 10*18 km-es teruletrol beszélunk. Ekkora raktàra senkinek nincs.
De 30.000 autó ujrafényezése(sok horpadás eltüntetése)nem kis feladat/idő/pénz.
Nálunk volt egy ember akinek "rönó"márkakereskedése volt... Ez az ember egyszer eladott egy vadiúj kocsit,amivel rá párhétre karamboloztak! A motorháztetőről,meg máshonnan is vastagon pattogott le a gitt,egy helyrepofozott törött autót adott el "0 km-esnek"! Nagyon nagy botrány volt belőle, a "rőnó" azonnal szerződést bontott vele,kártérítés stb. És ez csak egy eset,ami kiderült... Azóta másik autómárka hivatalos kereskedője a mai napig! Na ehhez már pofa kell!!!!
Ha például bedöglene a klímám, ami az autóval,átírással,olajcserékkel,téligumival,javitási költségekkel is még bőven fél millió alatt van,akkor vennék valami hasonlót de inkább osztrákot,és akkor a plussz klímán kívűl fillérekért lenne egy csomó pótalkatrészem. http://www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/showAdvert8522747.html
Ez nagyon egyszerü! Felveszik a biztositási dijat , a felvett összeg töredékéért üjrafényezik és mint új autót eladják. Sok pert lehet olvasni ilyen és hasonló témában. Terepversenyen induló kocsiról tudok amit teljesen összekarcoltak stb..... és fényezés után mint demó autót 500 000 Ft árengedménnyel eladták.
Szia Laci !( Szép idő van, vasárnap estig külhon, most indulok.) Amit a klimáról leirtál igaz, de ezért abban egyetértünk, hogy a piacon ilyen bontott anyagból összerakott autót kinálnak full felszereltséggel az nem ugyan az mint a gyári ( sokszor az eladó is tudja )
Szia Laci! Na az még durva lehet,ennyi autóval el se tudom képzelni,hogy mit csinálhatnak! Botrányos pénzekbe kerülhet ez nekik,még ha autógyárról is van szó :-( Hiába a nagyüzem,ki nem dobhatnak ennyi kocsit a szemétbe... Kiváncsi lennék,hogy hogy oldják(oldották) meg!
Engedtessék meg, hogy ne értsek veled egyet ! A Mercedes 123-tól "felfelé" nem hobbi autó, hanem egy tartós,biztonságos,elegáns, kényelmes, napi használatra alkalmas ha ugy tetszik" munkaautó." Szerintem a hobbi az 60-as 70-es évek gépeinek a gondos helyreállitásánál kezdődik ( Az álomautó kiállitáson a jegypénztáros már előre köszön annyit nézegetem az ott eladó OT kocsikat ). A Hobbihoz nagyon sok pénz kell ( garázs, sok szabadidő, hozzáértés, müszaki véna stb ) . A Mercedessel való közlekedés egy élmény, a fenének van kedve átülni egy Opelba ha ott a Mercedes. Egyszer élünk, már tárgyaltuk hogy a luxus fogalma nagyon relativ. ..... (Természetesen nem téglaszállitást és költöztetést gondolok a munkaautó fogalma alatt.) Hogy meg ne egyetek le kell irnom, hogy ez a személyes véleményem, a tévedés lehetősége nem kizárt !!!)
Ha gyárit veszel annyi a különbség hogy minden új és minden külön van csomagolva,beszerelni ügyanúgy kell :) Nameg a klímáért nem fizetnék többet,mint amennyiért az autót vettem. Lehet a 22 éves motor megadja mágát egyik napról a másikra,és akkor leshetem benne a félmillás vadiúj klímát:))
Akiről írnak most a TC belsőségen,az az "olajleválasztós"srác,nem az aki itt is járt a fórumon? Még talán rakott is fel képet az apja(vagy ki) 123-as dieseléről?
Itt inkább azzal van a probléma, hogy nem tudni menyit ment már a szerkezet. Felújitani biztos kell rajta valamit már az indulásnál és még ki tudja mi jöhet elő.
Bekönyvjelzőztem magamnak,ezt a linket... Hátha veszek egyet(nem olyan vészes az ára),főleg egy jégkár esetén. Mondjuk a használatát ennek is bekell gyakorolni... Láttam már(csináltam is )jégkáros kocsit,nem egy szívderítő látvány!
Nekem ez borzasztó, egy "kupac" vezeték stb... ( komplett klima 30 000 Ft-ért )Szerintem még bontottan is ha valami minőségi áru akkor az eredeti ár 50 %-a alatt nem szabad eladni se megvenni. 30 éves tapasztalatom, hogy az ilyen 25 éves bontott lomokból össze "barkácsolt" autókkal van annyi probléma, hogy horror történeteket lehet hallani a Mercedesekről. Természetesen ez általánositás és saját vélemény, vannak kivételek.
Munka autó az is, amivel a kömüves szállitja a munkásait, meg az is, amivel üzleti tárgyalásokra mész, akár külföldre, akár itthon.
A kettő között még is nagy különbség van. Én nem munkásokat szállitok vele, de a munkámhoz szükség van rá. Az, hogy Merciben ülök, nem más tipusban, az az igényeimet tükrözi. Ettől függetlenül abban igazad van, hogy öreg Mercit hobbinak venni más kategória. De ez más kérdés.
15 netán 20 éves 124-est vagy 190-est vagy 126-ost már ne munka autónak vegyenek. Gondolom a te bálnád se munka autó, hanem azért tartod mert minden métert élvezel vele....
Én a munka autó alatt azt értem embereket szállítasz benne, meg vontat meg hasonló.... Szerintem arra egy Ford Mondeo, Opel Omega, vagy bármilyen nagyobb japán szekér tökéletes. Egy öregebb mercit az ember hobbiból, szeretetből tartson és ne a kenyerét keresse vele!
Az én 190-esem se vontat (igaz soha se volt rajta vonóhorog) és rajtam és a feleségeden kívül senki se üll benne. A hátsó üllésén az elmúlt 1.5 évben talán kétszer ülltek.....
Viszont szerintem egy hobbiautóban is fontos a klíma. Ilyen melegben egyszerűen elengedhetetlen, ezért azt gondolom, ha valakinek nincs benne, ha nem is gyárira de utólagosan érdemes legalább bontottat beépíteni. Persze mindenki döntse el neki megéri e vagy nem!
Kész az autóm. Meg kellett csapágyaztatni a katalizátor előmelegítőjének a kompresszorát, meg a generátor is teljesen fel lett újítva. A kompresszor gyakorlatilag átalakult szíjvezető görgővé, viszont sokkal csendesebb lett a motor. :) Most már hidegen is csak suhog. Este tízre raktuk össze, elkértem a szerelőm műhelyét, mert csak a jövő héten tudta volna megcsinálni. Hát nem kis meló volt, hihetetlen mennyire össze vannak zsúfolva a dolgok a motortérben, nagyon szét kellett burítani. Generátor felújítása alkatrészekkel, új csapágy a kompresszorra, esztergályos munkadíj, stb. összesen 35.000...............
Szerintem aki munkaeszköznek használja az autót, az nem vesz 15 éves 124.-est egy off új autó áráért, és nem szereltet bele klímát . Hobbyautónál pedig nem annyira számít a ráfordított idő és pénz.
Nem tudom láttál-e már "kiszerelt" klimát. Nekem az első 126-os gépembe nem volt, és a Bécsi út végén a volt orosz laktanyába egy bontóba vettem egyet ( rég volt, azt hiszem 1994 körül ) amikor megláttam mi minden van és mennyire kell szétszerelni az autót már megbántam az egészet. Telki község elött egy ezzel foglalkozó Úr szerelte be. Ugy emlékszem 250 000 Ft volt komplett, mert minden bontott dolgot nem lehet beszerelni. Persze azóta változott a technikai szinvonal, de az infláció is.
Konkrét példából kiindulva írtam a 100-at. Hirdettek 60-ért bontott 124-es klímát, amit itt egy igen jó és igényes szakember 35-40-ért beszerel. Ha jó a klíma, akkor ez így egy százasban megáll. Ha nem jó, akkor lásd előző hsz:)
A rizikó abban van, hogy honnan veszed. Bontóból, polcról tényleg kétesélyes a dolog. De ha találsz egy bomlófélben lévő autót, amiben addig jó volt és netán sajátkezűleg szereled ki, akkor nagy baj nem lehet. Ha mégis bontóból veszed (vagyis nem ismert az állapota és az sem, hogy mennyi ideje van kiszerelve), akkor legrosszabb esetben fel kell újítani pár dolgot (pl kompresszor), tömítéseket cserélni és így még rá lehet költeni újabb 50-100 ezret. Akkor is megéri szerintem. Ja, és jó szakember gyári minőségben be tudja szerelni 1-2 nap alatt.
Ez jó cikk! Tovább is kűldtem a kollégámnak.. A garázsában ráesett a síléc a BMW R1150R tankjára, és randán behorpadt... nemegyszerű javítani azt se.. hátha majd így ..
Nem vitatkozni akarok, de egy százasért: kopresszor,párologtató, hütő, csövek, elektronika, beszerelés, feltöltés, ( nem barkácsolva !) kicsit alul becsülted!
Újat biztos nem. Az ilyenek kint sem olcsók. Tavaly nyáron németben 1 hónapig voltam kint ilyenekre vadászni. Tényleg vannak ilyenek és téyleg ilyen idős Uraké. Főleg 200Dék. Nem 1-et megnéztem, de 7-8000 euró lett volna. Regadó miatt nekünk kizárt a behozatala. De az ukránok, szlovákok, .... viszik. Sőtt az ott dolgozó törökök, arabok, kínaiak klíma nélkül is és jobban veszik mint a 210est.
Minden tiszteletem a lelkiismeretes szerelőké! Tapasztalatom, hogy az "utólagos beszerelés " vagy nagyon drága az eredeti új ( 500 000 Ft körül ), vagy kompromisszum.
Ebben teljesen igazad van, de egy tényleg jó állapotú autóba, azért utólag is bele lehetne szerelni klímát, nem? Az más kérdés, hogy egy 75 Le-s dieselbe, ha beépítenek klímát, nem tudom mennyire érezhető a teljesítményén ? (Nem volt soha még 200D-m, így nem tudom)
Volt a totalcaron nemrég cikk, nem vákuum, hanem valami spec ragasztóval beleragaszt egy pálcát, azzal meghúzza, aztán a ragasztót valahogy hatástalanítaj (talán melegítéssel, vagy hűtéssel, mittudomén.
Épitettem most egy házat egy új autó kereskedés tulajdonos leányának. Az Úr mondta, hogy klima nélkül már gyakorlatilag nem lehet új autót eladni. Szerintem Németországban még hatványozottan igaz (klima nélküli autót nem lehet eladni ) ezért tud a "szegedi" Úr összeszedni valószinüleg olcsón nagyon kevés km.-ert futott fapados autókat.
Látatlanban is,simán el tudom képzelni... :-))) Lehet sírva fakadnék...
Jó nekem a sajátom,meg szeretem is,nem akarom még sokáig lecserélni!! :-) Néha-néha van hogy szívdobbanást érzek a CLK-k iránt,de annyira nem komoly,hogy váltsak,+nem lenne szívem az enyémet eladni,olyan jó kis autó! :-))
Azt hiszem év végén kollektiven fogunk ezzel a kötelező biztositással foglalkozni. Biztos van itt olyan kollega aki segit, hogy ebben a dzsungelben eligazodjunk.
Jó 'cakát .. nekem nincs gyerekem (kettőt kaptam a zasszonnyal együtt, de már nagyobbacskák), De a haveroknál megfigyeltem, hogy igen csipás a szemük egy pár hónapig..
:-))))))))))))))))))) Nagy spájzolós vagy! Mi mindened lehet már. Pollenszűrő, hosszúbetétes hátsó lökös, tükörállító, ...... Könyöklő az nincs ha jól tudom:-)
Hívd fel! Fogadom szerezne neked egy klíma nélküli "tekerősablakos" CE-t, kakibarna belsővel, vagy 3milláért, de csak 25392km lesz benne... Gyűjtsd a lóvét! :)))
ui.: Köszi mégegyszer a jókívánságokat mindenkinek! Túlvagyunk a "tejlázas" első pár napon, úgyhogy ha hozzászokunk újra a 3-5 óra alváshoz, akkor minden okés lesz... :)
Ezzel a kérdéssel most elbizonytalanítottál :-))) Ha tényleg lenne egy "frankó"akkor azért elgondolkodnék kicsit (persze csak ha fullos,ne kelljen már a mostaniból mindent átszerelgetnem) :-)
Vagy csak rájött, hogy jobb ha úgy fényképezi hogy a többi ne látszódjon:-) Nemsoká lesz időm és kikapcsolódásként isten bizony lemegyek és szétnézek nála. Majd mondom neki kupét ....:-)
Sajnos mostanság olyan szélsőséges az időjárás, hogy még a székeket, asztalt sem merjük a teraszon hagyni, mindig összepakolunk ha elmegyünk itthonról. Az autóról már nem is beszélve, ha haza jövök, első a garázs, de tényleg semmit nem tehetsz ha útközben ver el a jég.
Ráadásul most, hogy nyaralás előtt állok és abba az irányba megyünk, ahonnan jönnek ezek a viharok, azt hiszem egy ponyvát veszek a gépre és letakarom majd. De lehet, hogy semmit nem ér.
Viszont optimista vagyok és bizom benne, hogy megúszom :-)
A multkor mintha több mercije lett volna neki ! (?) Ezekszerint akkor azért valaki csak megveszi... Ha hozna egy nullkilométeres kupét,én megvenném :))))))
Én a Genertelnél vagyok biztosítva kötelező szinten. Nem igazán védték az érdekeimet a múlktkori csattanásnál. Miután bementünk az általam nagyon megkedvelt Úriember biztosítójába, rá négy napra felhívott egy emberke, hogy ő egy független kárszagértő és megbízást kapott a Generteltől, hogy kárszakértsen, most elkéri a fotókat az Alianztól, majd jelentkezik.. Azóta sem tudom ki volt Ő..Megkaptam a papírokat, hogy 50,,50 aztán sanyi.. Reklamáció után, megkaptam, hogy lehet küzdeni, de rendőr meg tanú híján, lehet kétszer annyiba kerül a eksön, mint a károm. Én úgy gondolom, hogy év végén váltok biztosítót, de olyat választok, ahol a szemébe tudok nézni az ügyintézőnek.. Meg ha irodájuk van itt, akkor nem kell levelezni.. :-)
Sajnos tudom, de próbálkozom, ( itt már sok okosat tanultam ). A guta megüt, ha egy keményebb jégverés után ujra kezdhetem a lakatos és fényező projektet.
Juj! Felhivtam ezt a GENERTEL biztositót. Nem semmi a szókincse a "terméket " eladni akaró Úrnak. Sajnos nekem nagyon piramis játéknak tünik a dolog, de ez természetesen a saját véleményem. A szokásos trükk, biztositási szerződéskor a kocsi 20 milliót ér, kár esetén 2 milliót ér az autó és abból jön le még minden féle szorzó.
Elkövetni bűntényt szoktak, a mondást meg ismerem. Részemről téma lezárva, jelenleg nem én vagyok az, aki "piszkoskodik". A nagyarcú "vendég vagy itt" szöveget meg tartogasd másnak, engem nem hat meg :)
Én kifejezetten útálom a saab-okat, randák is, meg a slusszkulcsot is rosszhelyre rakták :), úgyhogy sicc innen, és ne saabadkozzatok azzal, hogy más is offol, mert azok az offok nem másik off márkáról szólnak a legtöbbször, hanem a Mercisek egyéb viselt dolgairól, ami belefér a merci fórumba, de a hasznaltauto.hu-ról belinkelgetni mindenféle off xir-xart, aztán itt kitárgyalni, az már nem... szerintem.
Valóban sok volt, én már rég abbahagytam (volna) :) Ugyanúgy vagyok vendég itt, mint Te, vagy bárki más. De a hozzászólásaid számát tekintve úgy tűnik, hogy kicsit régebbi motoros vagyok nálad (pedig nem vagyok egy őskövület :) ). Peace továbbra is.
Igen,jól teccik "tévedni"! Bár én,most konkrétan nem erre gondoltam hanem pl. gumikérdés,fényezés,gázosítás,biztosítók stb. De ha már az A8-at szóba hoztad,az azért nem napokon keresztül volt téma! Meg ha jól emlékszem akkor ott inkább a "miért itt hirdeted stb" volt a kirobbanás oka "Málenkij"kollégától! Most meg egy "más"márka boncolgatásából.
Engedelmeddel, de a SAAB egy nagyon átlag autó, Ford, Opel, Rover stb..... ketegória. Ha ezen a fórumon a fenti autókat is tárgyalnánk , szerintem nagyon "szétesne" a forumunk........
tolem aztan mindenki azt ir, amit akar, max nem olvasom el. ha meg tul sok ilyen van, nem olvasom egyaltalan (kiveve a mocskos spammerek, termeszetesen)
amugy mi a merce? hany olvaso kell h egy tema erdekes legyen? hany napig tarthat?
Nézzenekoda CSE, már itt is oltanak, nem csak a VDanisban? Lehetséges, hogy akkor odaát mégse mindenki pinairígy meg tesfukar az autódra, hanem te mész szemben az autópályán?
Szerintem,ha 10-15 embert érdekel egy konkrét téma az egy kicsit más fénybe állítja be a dolgokat! Ha csak 2 ember,ráadásul egy konkrét(nem mercis)autóról diskurál napokon keresztül,az azért már zavarhat egy-két embert!
Nem tudom a freemailnél hogy műxik, de lehet hogy ott is tudsz írni egy OP-nak, ha fontosak a régi leveleid. Persze ehhez csinálnod kell egy új fiókot.
Ez a hangnem már tetszik, mindent meg lehet normálisan beszélni. Még mindig nem értünk egyet és azt gondolom, amit gondolok, de tiszteletben tartom a kérésedet és nem fogom folytatni (itt) ezt a témát.
Nézd, a következő a helyzet. Én egy szót nem szóltam akkor, amikor ezt a témát elkezdtétek itt, mert gondoltam, majd ha lényegében kitárgyaljátok, elmentek az illetékes topicba, ahol lehet folytatni, részletezni, megbeszélni az off autó problémáit, a motorokról, meg bla, bla. De most azt látom, hogy "kellemesen" befészkeltétek magatokat a Mercedes topicba, ami nekem csipi a szememet.
Ezért szóltam már, mert ez nem idevaló téma.
Ez nagy sértés volt?
Ha nem, akkor tisztelettel kérlek, menjetek abba a topicba, ahol ezt a témát vesézik.
Elfogadom, nincs is ezzel gond, de én néha kicsit rugalmasan értelmezem ezt az offolás dolgot. Én azon a véleményen vagyok, hogy a egy márkáért rajongó bagázs írogat egy fórumra, akkor ott becsúszhatnak mellékes témák is - mint azt a mellékelt ábra is mutatja. Te meg ezt fogadd el. Peace :)
Nem szeretném,ha úgy éreznéd,hogy most lecsesztelek,mert nem ez volt a szándékom! Csak megjegyeztem,hogy rosszul értelmeztél valamit. Amúgy nagyon sok 190-es mercis kolléga van még itt,és az én tapasztalataim szerint még soha senki ez miatt nem nézett le senkit.
Naneba' :) Van egyébként, ott még szigorúbban veszik a tagok az offolást, amivel egyébként szerintem semmi probléma. Itt a Merciért rajongók gyűlnek össze és beszélgetnek, néha másról, mint a Mercedes. Semmi kivetnivalót nem találok a dologban, de ha téged rendkívüli módon irritál ez az érintőleges SAAB téma, akkor ajánlom figyelmedbe az egéren található görgőt, mint megelőző eszközt :)))
Ha saját szolgáltatónál van az emiled, hívd fel őket, megoldják. Ha valami freemailes, csinálj újat, meg azért dobj egy mailt az operátonak, mi a helyzet, töröljék a régi címet. Nevet megadni felhasználónévnek meg jelszónak, öreg hiba. Inkább: VVbGG765GG76ZZ765432DDD.. :-)))) Mondjuk ez hülyeség, én pl a személyi számomból kreáltam egy részletet (nem kettessel kezdődik), az nem, valami könnyen kideríthető. Annyit meg nem ének azok a magán emilek, hogy gépet állítson rá a feltörésre a csávó.
"Ne haragudj, de rosszul esett, amit irtál, mintha az én autóm alsó kategóriás lenne..."
Nyugodj meg,senki nem nézte le az autódat ,ZoliC220 kolléga sem!!!! Legközelebb,kicsit figyelmessebben is elovashatnál egy-egy hozzászólást... Ha elovasod mégegyszer,te is megfogod látni,hogy teljessen más volt a mondanivalójának a lényege! (nem akartalak kioktatni,ez csak egy megjegyzés)
Az egyik faszi nem akarta odaadni próbakörre. Mondom ha nem próbálhatom ki, nem veszem meg. Próba nélkül nem vesz az ember autót. Aszongya akkor nem veszem meg. Játszotta az agyát, jó nagy simlis fazon :) 1.8-ért kínálta a 380SE-t, pár hónap alatt eladta, rá két héttel haver látta, hogy már elindul a rohadás a bal hátsó (asszem) sárvédőn, nem sokkal rá meg felkerült a hasznaltauto.hu-ra 1,1-ért. Aztán megint megvették :))) És ez a kívülről szépnek tűnő, jó vas, képzelem milyen lehet az olcsóbb kategória :O
Nekem eszembe se jutott, hogy kereskedésből vegyek autót. A tulajok jó része is kamus, hát még a kereskedők... Tisztelet a kivételnek. Megnéztem egy 560SEC-et anno, hogy hátha. Német rendszám, 3 millió plusz regadó. Aszongya a tulaj, hogy újrafújatta, a telioldalakat, a tükröket és a kilincseket valami kékre fényeztette baszki, az autó amúgy blauschwarz. Szép volt, de 3 kiló volt benne, behozva 4,5-ben állt volna meg. Megbeszéltük a találkozót, aszongya találkozzunk egy barátjánál, egy autókereskedésben, mert hogy ott lemosatja. Mondom jó. Aztán dumálgattunk (rendkívül antipatikus fazon volt, ilyen tipikus "úgyis átbaszlak köcsög" feje volt. Aztán odament hozzá egy csicskája, hogy "figyelj, van itt egy Omega, kérdezi a mittoménki hogy micsináljunk vele". Nekiszegeztem a kérdést, hogy akkor te most kereskedő vagy-e. Neeeem, dehogy, tagadott :))) Aztán ezt a kocsit se vettem meg. :)
Ezzel a dízellel tilos 9-3-ast venni. Fos Opel motor. Füstöl, nem megy, hangos, kulturálatlan. Csak benzinest. A 2.0 kisturbós 150 lóval megbízható darab, a kisnyomásúakat sose tolni veszik, könnyebb egy szépet kifogni. Ez egy jó széria egyébként a SAAB-nál, az előtte lévő, újabb 900-as hibáit javították ki. Az az autó katasztrófa, olyan minőségi hibák vannak benne, hogy az ember csak néz ki a fejéből. Nem is csoda, hogy a típus futása alatt a 900-asért felelős vezetőség hatszor cserélődött ki :) De ez a 9-3-as jó, illetve jobb, a 9-5-ösnél mindenképp.
Igen, az nekem nem elhanyagolható, hogy nézz ki a tulaj, hogyan beszél a kocsijáról, esetleg ha próba úton a tulaj vezet, hogy bánik a kocsival!
Ez legalább olyasn fontos, mint maga a kocsi. Ezért nem tartom szerencsésnek kereskededésből kocsit venni, mert ott a legtöbbször a legjobb jóindulattal se tudja a nepper ( elnézést nyelvbotlás volt: a kereskedő) hogy milyen a kocsinak az előélete.
Amikor még autóvásárlás elött áltam néztem nagyon egy 124-es 300 D-t, de a kereskedő olyan szöveget vágott le, ami inkább rombolta a vásárlási kedvemet, mintsem javította volna. Amugy meg azt mondta tip - top, hibátlan, stb... aztán elmentem ráadásul Debrecenbe ( pedig Bp-i vagyok ) és éppen arról az oldaláról nem készített fotókat ahol rohadt szegény kocsi. Meg az állapota se volt pont olyan mint aminek lefestette! Mindegy régi történet!
http://www.hasznaltauto.hu/1900533_saab_93_1998
Ilyesmi kocsit nézett ki,nem pont ezt de hasonlót! Ez diesel!!! Ezek megbízhatóbbak vagy úgyanolyan megbízhatatlan romok?
Én a diffit total felújítottam. Pedig nem búgot, azért nem rángatot elöl- hátul, de volt holtjátéka, és ha nyomtam neki a gázt majd hirtelen le le kellett venni a gázról a lábam (pl. fékezéskor városban) akkor ütött egy elég csúnyát a diffi. Az előző tulaj erre biztos túl "sporolós"volt. Én fél évig elviseltem, aztán döntöttem a felújítás mellett. Minden mozgó-kopó alkatrészét kicserélték, gyakorlatilag egy új diffit kaptam, ami mindennel együtt ( szét szedés, kiszerelés, felújítás, az összes tömítés kicserélése, olajjal feltöltés és visszaszerelés ) 115-ezer volt. Azóta ezt nem csinálja. Ne haragudj, de rosszul esett, amit irtál, mintha az én autóm alsó kategóriás lenne... Azért jelenleg nem Fiat 500-asom van, persze lehet még:))) A motorja 2.5 TD 126 LE, azért ez nem anniyra kicsi, mégha a kasznija nem óriási. 190-es kaszniból ez a legnagyobb diesel amit vehettem.
Másrészt ha pl. "A" klasse mercim lenne, és abba az automata elromlik, azt is fel kell újítani, nem csak a 600 SEL-ben adja meg magát a váltó. Az oka a váltó esetleges problémájának szinte minden esetben, hogy nem cserélik le az olajat. Én vétel után szűrőt és olajat is cseréltettem benne. Amiko merciket néztem 10 tulajból nyolc értetlenül nézett és bizonygatta a váltóban soha se kell olajat cserélni, ezt látom egy nagy problémának. Arról még nem hallottam, hogy lehet az automatán állítgatni, de utána nézek, és annak is nem e valamilyen gumi tartó bakk öregedett el benne. Amugy melegen azért nem vált csúnyán, kivétel 1-ből kettesbe egy kicsit rángat alacsonyabb fordulaton, atöbbi fokozatban szép kultúrált.
Ok. bocs de tényleg nem vagyok járatos az informatikában. Nem rég az e-mail címemet is feltörték és megváltoztatták a jelszót. Ráadásul a nevem volt a cím és azóta valaki partizánkodik vele. Tudom, hogy off téma, de ha tudtokvalami megoldást arra, hogy lehetne az új jelszót kideríni az jó lenne.
Nálam a rostély nem jött le úgy külön, mint a képeken látható. Csak az alsó résszel eggyütt tudtam kivenni, amihez előtte pár dolgot ki kellett még szerelni ahogyan a hszekben leírtam.
Köszi :) Igen, minden nap várom, most beleüljek, vezessem, halgassam, szagoljam :)
Én is ebben az árkategóriában néztem 126-osokat és egy se volt szép. Mindnek volt valami defektje, ami elvette a kedvemet. Az egyik gányul újra volt fényezve törés után (ez a gyorsan 80ért körbe), a másiknak a zárhídjáról is pattogzott a gitt és minden eleme rohadt, a harmadiknak csörömpölt a motorja (gondolom láncos volt) és úgy en bloc elmondható, hogy a tulaj sem volt szimpatikus - ez ugye nem elhanyagolható.
Az Aero mindig drágább lesz, mert az a csúcsmodell. Ugyanúgy, ahogy a 126-osok közül az 560-asok drágábban futnak jóval, mint mondjuk az 500-asok vagy a 420-asok.
Azt szeretném megkérdezni a nagyérdemü Kollegáktól, hogy valami olcsó cascot nem tudtok ami a jégkár ( elemicsapás ) stb. esetén valamit téritene? Egyre szaporodnak az ilyen esetek. Nem vagyok egy garasos tipus de max. 30 000 Ft/hó összegig érdekelne a dolog. "Hivatalos " biztositókat megkérdeztem telefonon, de 80 000 -100 000 Ft/hó összegről beszéltek és még avulás, önrész stb.....
vazzeg..., a 24-essel en is bealltam a fer. gyorsforgalmi ala amikor lattam, hogy jon a terminator. En hulye nem vartam ki a veget. Leszakadt eloszor csak az eso, na mondom akkor menjunk legalabb tiszta lesz a verda, erre 2 perc mva jott az cseresznye ice... bealltam egy fa ala, es fulemet befogva vartam. Ez a monsun tenyleg vilag vege kepet mutatott tegnap este. Ilyet meg nem eltem at, aszittem kinyirja a kasztnit, ezzel szemben gondoltam... ha 18 ev-et kibirt a 24 akkor talan ezt is megusszuk. Este nem lattam horpadasokat, majd most megnezem.
Nincs valakinek képe/ábrája a 124-es pollenszűrő-kiszerelést megkönnyítendő? Kezd idegesíteni hogy esőben párásodik a szélvédő - csak ezért klímázni az túlzás, az ablakrafújatás meg nem javít (ezért tippelek a pollenszűrő emelkedett nedvességtartalmára :D).
St185 kartács szerint nem egyszerű annyira kiszedni/kicserélni, de 7végén van időm, szóval megcsinálnám valamikor.
Érdemes megnézni a difit-is. A 124-asem minden indulásnál(elöre hátra) rántott. Aztán kiderült, hogy a kordán jó 45 fokot kotyogot. De tényleg, nagyon jól be lehet állitani a váltót. Felujitani Merci váltot inkább csak a felsöbb (erösebb) kategoriában szokás. Javítani persze lehet de az messze nem horror árú, és inkább csak tömités csere, vagy valami szimering. Na meg persze egy gondatlan gazda után. Már töbször irtam, de az 1987-es 230-as automatám (amit már piszkált órával vettem) és én magam tettem bele 350e Km-et. Eladáskor volt bene 650eKm-er! És a váltója vaj puhán váltott. Nem csúszott, nem rántott. Tökéletes volt. Az volt z első automatám. És azóta is csak az van. és mindig is olyat fogok venni. Meg klimásat! mert a klima sem kényelmi felszerelés hamarosan, hanem biztonsági. 40 fokban araszolni a fekete aszfalton, miközben melletted füstöl egy Tatra, az nem épp stresz oldó tud lenni.
A melóhelyemen a 7 órás szünetben sokan elnéztük mennyire szokatlanul felhős van. Nagyon csúnya fekete felhős volt az egész égbolt, és igen gyorsan haladtak. Még valaki mondta is: -jég van benne. Ki lehetett belőle nézni simán azt az ítéletidőt, amit leírtál. Részvétem az autód miatt.:(
Megoldoodott a probleema a gepemmel. ELADTAM!!!! Baromira sajnaltam, meg akkor is ha nem volt igazan joo az utobbi idooben. Komolyan nem volt joo erzes otthagyni, aztan eljonni a kis szutyokkal. Azaz megvan mar az utoodja is de nem irom le mi mert nem vok raa buszke. Kis spooroloos szutyok. (Most kicsit sporolni kell)
De ezzel csak adtam magamnak ujjabbeselyt hogy hamarosan W126 V8 tulaj lehessek.
Szal innentool read only leszek. De azert ratok figyelek majd...:)
Szia! Ez a váltó-hiba ugyanaz, ahogy leírtad, mint a 190-esemél. Az enyém is szépen vált minden fokozatot, kivétel, amikor 1-esből 2-be vált fel, akkor ránt egy nagyot. Ha finoman gyorsítok, 1-2-es között, akkor nincsen rántás. Levegőszelep-beállítással, váltóolaj+szűrő cserével a hiba orvosolható.(hozzáértőtől ezt a tanácsot kaptam, de én már nem játszottam végig) Ha már mindezt végigzongoráztad, akkor lehet még valami. Váltótartó gumibak. Aknáról nézz a géped alá, és mozgasd meg a váltót. Ha azt látod hogy nagyon mozgatható, a gumibakot már jócskán elmarta az olaj, akkor érdemes lenne kicserélni. Gondolj bele! A váltó a gumibak miatt már nem áll fixen a helyén, váltáskor elmozdul lefele-felfele, kottyanik egy nagyot. Talán ez miatt van az a csúnya rántás. Én erre tippelek. Számolj majd be a fejleményekről, engem is érdekel ez a hiba!
oh, nekem nem volt ra szuksegem, en gondos gazda vagyok, megfelelo allapotban tartottam az autoim, mindig indult mind, sose hagyott ott egyik se (kiveve karambol)
Peti! Van e500-as(124) lökhárítóba való ködlámpa üveged,v.komplett lámpa? Vagy tudsz szerezni? Mennyiért? Mind a 2 üveg kavicsos nekem. Kiszedtem,megnéztem BOSCH,de a számát nem tudtam leolvasni,mert úgy volt rányomtatva,és olvashatatlan.
:-((((((( W202 nem jég álló. Bár cseresznye méretű jég esett. Döbbenetesen kopogott. Bal tükör oda lett. Géptetőn 2.3 horpadás (javítható talán) De a csomi tetö az szerintem csúnya (reggel kiderül) mert egy ág ráesett. 5!!!! mp alatt lett szélcsendből, átláthatatlan jégeső. 10 perc alatt annyi eső esett, hogy az úttesten, és a járdán egy síkban volt a víz. A csatornákból felfelé jött a víz. Még 2-3 perc és befolyt volna az autóba. Igy pont az ajtó aljáig ért. Ledöbbentett. (Bp Vi. kerület)
Sajna az Autodata-ban és az Autofit-ben sem találok biztosíték kiosztást a 126-osokhoz, elég szegényes az adat a régi típusokról... Van itt akinek ilyen van, ha jól tudom, majd az kisegít remélhetőleg egy fotóval.
85-ös, azaz váltóév... azóta se tudom, hogy melyik. A műanyag körben az új, a klíma az új, de szerintem K, nem KE jet van benne. A ruszki oldal szerint az új. :))) jó velem
Enged meg, hogy gratuláljak a kocsidhoz. Tényleg szép darab így képek alapján, biztos elmény lehet vele haladni az úton....
Azzal nem értek egyet, hogy nem lehet találni itthon szép 126-ost, bár hibátlant biztosan nagyon nehéz. Én korábban úgy nézegettem 1.5-1.8 M körül azért lehet találni, de lehet tévedek!
A haverom továbbra is nézi a SAAB-okat, de még nem döntött ebben. Az Aero Saab drágább a többinél, vagy 9 éves korukra már egy áron futnak ?
Ha már biztosíték a téma- 126, 500-hoz van valakinek biztosíték kiosztása? Nyitva hagytam, úgy mentem a Balcsira. a papír meg odalett. Lepsénynél még megvót :)))
Ja amúgy hazudok, mert egy biztosíték nem volt jó. Megörültem, hogy biztos az lesz, de aztán mikor beraktam, a rossznak vélt elektromos biztonsági öv kelt életre :) Sajnos a vezető oldali motorja enyhén el kezdett füstölni, úgyhogy inkább gyorsan kivettem a biztosítékot, nehogy leégjen a kocsi... Ezt is vihetem megcsináltatni :(
Köszi... Sajnos ott már néztem, és nincs rolóhoz biztosíték... Most azért átfésültem egyenként a biztosítékokat, de mind jó... Gondoltam hátha van még egy biztosíték tábla valahol az autóban, mondjuk a motortérben... én nem találtam. Ezért kérdeztem.
Csinálja melegen is. Igazándiból nem vagyon csúnyán vált, de azért szerintebb finomabban kellene működnie. Főleg ha "R"-be teszem, ott lehetne finomabb. A váltó amúgy vajpuhán működik, mármint amikor az automatát kapcsolom, "D" -be vagy "N"-be vagy 2-3-ba ott nagyon szép. De ha "D" -be vagyok és lassan megyek vele (éppen csak alig nyomom a gázt, ott nem vált szépen. Egy rántással érzékelem, hogy váltott :( Ha erőteljesebben nyomom a gázt pl. 2500 feletti tartományban és kihuzatom neki, ott sokkal finomabban, puhábban vált.
Mi lehet az oka? Nem akarom azonnal 300-400 ezerért felújítani, de ha szükséges azt se sajnálom tőle!
úrak,C220 cdi,203-ashoz keresnék túrbónyomás szabályozó szelepet(vákumbox),ami a túrbóra van építve,mert a Pappas csak turbóval együtt árúlja és azt én képtelen vagyok megfizetni.
Kérem ,ha van ötletetek írjátok meg,nagy segítség lenne.
Meg tudná nekem mondnai valaki, hogy 98-as 140-es coupe-nál hol tudom lecsekkolni a hátsó el.roló biztosítékát? Az owner's manual-ban nincs benne :( Egyszercsak meghalt, felment, de azóta nem jön le... nem kattog, meg se nyekken, ezért gondoltam, hogy csak a biztosíték.
Így van, az enyémen is állandóan előjött valami elektronikai marhaság, most a Mercinél is deja vu'-m van. A kaszni meg egyszerűen gyenge volt. Egyszer átmentem 20-al egy fekvőrendőrön, aztán összerogytak a tornyok. Még egy kinyírhatatlan dolog volt benne, az automata váltó. Azóta sem mentem ilyen gyönyörűen és érezhetetlenül kapcsolóval. Akkor szerettem meg nagyon az automatát. Persze az nem német volt benne, hanem BorgWarner véle amcsi 4 seb-es. Azzal a gombbal lehetett visszaváltani 4-esből 3-asba manuálisan sportosabb vezetéshez, mert 4-esben csak 1500-at pörgött 100-nál.
Nem akarom összehasonlítani, annál is voltak hibák, csak azok tervezhetőbb szervízek voltak. Amúgy én is ennyi körül szánok még rá, remélem utána jó darabig hűséges társ lesz.
Ugyanakkor hihetetlen élmény egy Rolls, azt is hozzá kell tennem. Nekem nem volt soha, de ebben ültem félelmetes. Amikor nyitott géptetővel sem hallod egyszerűen, hogy jár a motor...
Szóval ott és akkor megérzi az ember, hogy igen, van az S-klassenél feljebb is. Félreértés ne essék, nem technikailag gondolom, abban általában eléggé hátul kullognak a Rollsok, de kit érdekel? :)
Van a klubunkban egy Rollsos kollega, megkérdezem tőle hogy mire kell számítani. Gyanítom hogy minden horror pénzért van hozzá, hiszen még az öreg Mercihez képest is kevés van belőle. Szóval ha össze van barkácsolva, nekem erős a gyanúm, hogy egy jó állapotúhoz képesti árkülönbözetből nem tudod majd helyreállítani.
Tapasztalom, hogy Te is sok autót "elfogyasztottál ". Van egy nagyon szép Rolls eladó (csodálatos az a hűtörács), csak a mostani tulaj szörnyű dolgokat művelt vele, nem tudom az apósom ( nagy ezermester ) mit tudna vele kezdeni. Az utolsó kereklámpás kiadás. Mi a véleményed megvehető?
Azért ebben vannak fokozatok. Rántania nem szabad. Érzeni meg úgy van ahogy mondod, a Mercedeseken érezni a váltást. Eddig csak az amerikai autóimban volt olyen váltó, amiben gyakorlatilag nem volt érezhető, meg egy Rollsban, de abban is amerikai a váltó :)
A 90-es évektől csak automata kocsi van a családban, azért merek mint laikus beleszólni. Véleményem szerint az autómata váltót is meg kell szokni és vannak a váltónak sajátosságai. Hidegen nem szabad "észnélkül" huzatni, ha egy mód van rá kis gázelvétellel lehet segiteni a váltást, stb.... Szerintem minden Mercedesen ( az újakat nem ismerem ) érezhető a váltás az autómatánál, ez nem hiba.
Modntam én hogy ugyanaz? :) Bár valóban félreérthető, azt akartam leírni, hogy ezekben a csúcs opelokban kb a motor az egyetlen, amit nem lehet agyonverni. A futómű, az elektronika, meg a kasztni, az pusztult rendesen. És ez igaz a Senator S6 3 literesére és az Omega V6osára is, csak ha jól tévedek a senator még láncos volt, az Mv6 meg már szíjas, és 60000 volt a szíj csereintervalluma.
...bocsi, hogy "beszállok" a beszélgetésbe, ...de nekem is csak a 3-bol 4-be (utolsó) váltás torténik finoman a tobbi általában rántva. 1990/24/200e. Van tipped?? Olaj már let cserélve.
Csak gratulálni tudok, hogy két millióért egy S500-as tulajdonosa vagy. Igy teljesen más a helyzet. Gondolom egyetértünk, hogy ha még 200-300 e Ft ot ráköltöl egy ilyen fullos luxus autóra, talán bosszantó, ( és nagyon nem esik jól ) de valahol érthető. Nem tudom milyen autóval hasonlitod össze (amelyiknek nem voltak hibai használtan), ezeket az 500-as Mercedeseket szerintem átlagon felül "megnyúzták " az előző tulajdonosai ( azért adják el ilyen olcsón ).
Nekem is volt Senatorom, de abban SOROS 6-os láncos motor van, 12 vagy 24 szelepes hengerfejjel, 180 vagy 204 lóerővel. Tényleg megölhetetlen. Az omega V6-osa teljesen más.
nem mondom, hogy a '88 as 124 nem rohad, néhány helyen van kis rozsdafolt, de szerintegy 20 éves autótól ne várjunk csodákat. Viszont azt elvárnám, hogy egy 10 éves MB ne rohadjon, nem tudom, lecserélném már a jó 200D-t, csak nem tudom, hogy mire.