Végül is amit a gépkönyv ír az hülyeség és a 12 évente cserélő felhasználó tapasztalata a tuti! A mediterrán telek meg 1szer nem jön be akkor jön az obi van kenobi. Véletlenül sem arról van szó, hogy a hűtőkörböl fizikai képtelenség teljesen leengedni a lét.
A fagyállót meg minek kevergetni? Én készre kevertet vettem, ami -40 fokig jó. Elnézve a mediterrán teleket, amikhez pár év óta szerencsénk van, bőven túl van méretezve.
Fene tudja. Amikor leengedtem, zöldes trutymó jött ki. Utána felöntöttem ioncserélt vízzel és tiszta víz folyt ki, pedig közben megfordult a vízkör mivel járattam a motort és a termosztát is nyitott. Tehát ha a rendszerben maradt volna még hűtőfolyadék az keveredett volna a tiszta vízzel, de nem ez történt. Így nagyobb a sansza annak, hogy a Kalos vízköre csupán 4,5 liter körül van, nem pedig 7 liter, ahogy a gépkönyv írja.
13 év alatt kb 5x cseréltem hűtőfolyadékot a kalózon. Egyszer sem sikerült 4,5-5 lityinél többet leengedni. Én sem törtem le a csavart de tökmindegy hol engedi le. Az eredmény így is úgy is ugyanaz. Sőt ha előtte átmosta a rendszert még a fele-fele keverési arány sem baró. Reméljük nem lesznek kemény mínuszok.
A csavar a hűtőrendszer legalsó pontja. Ha ott nem folyik ki minden akkor máshol sem. A csavar műanyag, gumigyűrű tömítéssel. Nekem 12 év után simán kijött és visszatekerve, nem megtépve a csavart semmi gondja nincs, nem ereszt, nem szivárog.
Nem tőlem kerdezted bocs az okvetetlenkedésért de ha a csavat szeded le akkor sem jön ki teljesen a cucc ha a csövet szeded le legalább nem töröd bele a csavart....
Akartam már kérdezni, hogy az 1.4 16V motorból hogy célszerűbb leengedni? Ha lehúzom az alsó vastag csövet, akkor java része kijön gondolom, de mintha látnék egy leeresztő csavart a hűtő alján, ha jól emlékszem talán szemből a bal alsó sarokban, de a lökhárítótól nem lehet hozzáférni... Megéri lekapni a lökőst, és leereszteni rendesen a csavaron keresztül?
Majd járattam amíg efl nem melegedett, leengedtem, felöntöttem ioncserélt vízzel, járattam, leengedtem, mjad jött a hőtőfolyadék. Közben töltöttem bele ilyet:
Ha 12 éve nem volt cserélve benne van a pakliban, hogy hengerfejtömítéscsere is lesz a dologból. Inkább ne tegyen bele semmi adalékot ne borítsa fel az autó hőháztartását. Huhh de okos vagyok4 sör után..,
Mielőt lecseréltem a hűtőfolyadékot, tettem bel 5 mili spurit, és jártam vele egy darabig. Ahova kifolyt a lötyi, ott fémtiszta lett a blokk, nem beszélve a belső dolgokról.
Ha netán hűtőfolyadék cserén töröd a fejed akkor 5 liter kell. Az én F14S motorkódú kocsimba 4,4 litert tudtam beleimádkozni, miközben a gépkönyv 7 litert ír.
Mondjuk még kérdés az is, mennyire figyelted a szintet? Volt max szinten is, vagy csak belenéztél egyszer és "azta, minimum szinten van"? Mert az is lehet, mindig is azon a szinten volt, csak nem figyelted. Akkor rátöltesz egy keveset és máris megvan a max szint ami a tartály közepe, ahol a két félrész össze van illesztve.
Tapasztalatom szerint a Kalos hűtése annyira túl van méretezve, hogy nyári kánikulában lépésben haladva is max a ventilátor indul be de felforrni biztos nem fog a hűtőfolyadék. Vagy ha forr akkor nem indult be a kényszerhűtés.
A fogyás meg szivárgás eredménye, nyilvánvalóan, a kérdés már csak az, van-e látható jele vagy nincs. Ha van akkor legalább tudod, hol folyik el. Ha nincs, akkor a motortérben válik köddé a rossz tömítés miatt, gondolom.
Mikor tavasszal lecseréltem a hűtőfolyadékot, akkor kivettem a tágulási tartályt is, hogy megpróbáljam kicsit kimosni. Amikor visszatettem, a rácsatlakozó két vékony csőnél a szorító bilincsek már nem szorítottak rendesen és mindig volt pár csepp hűtőfolyadék a környékükön. Úgy hogy kénytelen voltam ABA bilicsekkel rögzíteni a gyári rugós szorítók helyett.