Keresés

Részletes keresés

Vaskerekű Creative Commons License 2004.04.08 0 0 148
Szia!

A miskolci FVV-k addig járnak, amíg el nem készül a "zúj" áramátalakító és forgalomba nem áll a második kontingens E1-es. Ez menetrendszerint szeptember-október, gyakorlatilag szerintem elghamarabb november-december. Akkor azonban tényleg eltűnnek... :(((((
Szegeden egyelőre három KT4-es van, felújítás elkészülte várhatóan augusztus végére tehető, plusz egy van Prágában. Többi egyelőre jegelve a Combino-mizéria miatt. Szóval ott jobb a helyzet (a Bengáli-fanok szempontjából).

Egyszóval: irány Miskolc!

Üdv: Vaskerekű

Előzmény: davill (147)
davill Creative Commons License 2004.04.08 0 0 147
Köszi nektek!
Az az idén mikorra tehető?
Nyáron még járnak?
A Szegediekkel mi lesz, ha jönnek a "zúj" tuják? Itt leginkább a felújítottakra gondolok.
Előzmény: fvv1200 (145)
n-misi Creative Commons License 2004.04.08 0 0 146
davill!
Szegedre 2004. március 18.án megérkezett 3db KT4-es villamos a németországi Postdam városából (106, 121, 206) Illetve jött még 3db (112, 124, 221) ami vissza lett küldve mert az ottaniak a COMBINOval egy picit befürödtek. A 3 itteni KT4-es ha minden jól megy az ?szre szolgálatba álhat! Ha többre vagy kiváncsi nézz át a ---Szeged(tömeg)közlekedése--- fórumba és ott kérdezz "mdozsa"-tól! ? tudja elmondani a legpontosabb és legfrissebb részleteket.
misi
Előzmény: davill (144)
fvv1200 Creative Commons License 2004.04.08 0 0 145
Üdv!
Miskolcon még járnak Bengálik,de sajnos nagyon úgy tűnik,hogy idén befejezik a 40 éves pályafutásukat:((
DE! Debrecenben ha minden jól megy még sokáig cammognak ezek a vén rókák;)))
davill Creative Commons License 2004.04.07 0 0 144
Sziasztok!
Mint neketek nekem is ez a kedvenc típusom!
IMÁDOM!!
Azt akarnám megkérdezni, hogy igaz az a hír, hogy Szegedre tátrák érkeznek? És ha igen akkor mikor? És mikor állnak forgalomba? Ugye nem nyáron, hanem jó soká?!
Még valami, Miskolcon még járnak ezek a típusok?
Minden választ előre is köszönök!
gmarc Creative Commons License 2004.04.07 0 0 143
17-én megyek Szögedébe. Majd jelentkezem a képekkel.
vizes zsemle Creative Commons License 2004.04.04 0 0 142
kontroller! Fotót! Még fotót!
Előzmény: kontroller (128)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.19 0 0 141
Itt vannak a KT4-esek:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Tátra-mániás vagyok.
Fáradt Vándor Creative Commons License 2004.03.15 0 0 140
KÖszi a választ...
Előzmény: BPO-700 (119)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.14 0 0 139
Ha már homár;


Az egész szegedi kirándulás képekben.

Van fönt téves dolog; akkor még úgy tűnt, hogy B6 kocsikat is vesz a Társaság.

--

Aztán ha leküzdöm a lustaságomat, bescannelem Miskolcot is meg Debrecent; ott is sok-sok Bengáli van lefotózva!

KZsoci Creative Commons License 2004.03.14 0 0 138
Köszönöm, ez így nagyon korrekt.

Csak azért, mert én ezt egy nagyon jól sikerült képnek tartom (szerencsés beállítás, fények + a sok szép falevél :) ), és lassan már múzeális értéke is lesz (ld. KT4).

Előzmény: n-misi (136)
fvv1200 Creative Commons License 2004.03.14 0 0 137
Üdv Debrecenből!
Ma (tegnap is)forgalmi járat volt a 484.
Érdekessége,hogy normál esetben forgalmi tartalék.
Ma egyébként a 489 volt az forgalmi tartalék.
Érdekessége,hogy normál esetben forgalmi járat.
n-misi Creative Commons License 2004.03.14 0 0 136
"Nem baj, hogy fönt van a honlapomon (személyiségi jogok meg satöbbi)?"
1.: Bár nem szeretem ha engem fotóznak (gyerekkorom óta sohasem tudtak még engem lefényképezni normálisan mert mindig volt valamilyen zavaró körülmény [ÉN]) de mivel ez közterületen készült, és a jvez. (én) nem csinálok semmi olyat ami sértené mások érdekeit illetve nem szabálytalankodom igy szerintem semmi akadálya!
2.: Mivel én is sokat fotozok ezért tudom, hogy milyen rossz ha az elkészült képet valaki megtorpedozza (PLÁNE HA ÉPPEN MEGISMÉTELHETETLEN JELENSÉG LÁTSZÓDNA RAJTA)avval hogy nem akarja, hogy Ö szerepeljen a képen. Ezért én ha tehetem és az illetö TÉNYLEG teljesen felismerhetö a képen valamilyen formában akkor meg szoktam mutatni az illet?nek a képet és megbeszéljük a dolgt! (Álltalában megenyhülnek.)
3.: Azt hiszem én eléggé nehéz helyzetben vagyok itt Szegeden a fotózás terén mert míg a többiek "külsösök" addig én állando céltáblája vagyok egyes kollégáimnak! Félreértés ne essék: a Villamos és Trolivezetö kolléágák 87%-a nem törödik a "munkásságommal" 10% nem nézi jó szemmel de békén hagy, és 3% van aki megpróbál "bemocskolni". "BIZTOS LESKEL?DIK ÉS BEMÓSZEROL A FÖNÖKNEK". De sebaj! Nem törödöm velük ez van!
A kép a tied te csináltad és senkinek nem tartozol semmive inkább én köszönöm hogy rendelkezésemre bocsáltottad!
Bocs ha hosszú voltam!
Előzmény: KZsoci (135)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.14 0 0 135
:DDDDDDDDDDD

Nem baj, hogy fönt van a honlapomon (személyiségi jogok meg satöbbi)?

Arra emlékszem, hogy volt egy járművezető hölgy is a villamoson, de ő már az Anna-kútnál leszállt, nem ment el Kecskésig.

Előzmény: n-misi (134)
n-misi Creative Commons License 2004.03.14 0 0 134
"Ismerős villamosvezető? :)"
NANÁ AZT HISZEM SAJÁT MAGAMAT TALÁN MÉG MEGISMEREM! KÖSZÖNÖM A KÉPET!
:-)
Előzmény: KZsoci (133)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.13 0 0 133
Ismerős villamosvezető? :)

A MAIL ELMENT...

Előzmény: n-misi (124)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.13 0 0 132
Ooops! Na ezt látod nem tudtam! Egyébként még MIskolcon megvan akerek 100-as (kár, hogy nem láthattam), de csak nosztalgiaként
Előzmény: kontroller (116)
division by zero Creative Commons License 2004.03.13 0 0 131
"Igen, van, pl. SzKT kocsiszini latogatas is a 80-as evekbol, szkennelek majd meg..."
Várjuk!
Előzmény: kontroller (128)
kontroller Creative Commons License 2004.03.13 0 0 130
...es az erosaramu csatlas lehetosege sincsen meg.
Előzmény: kontroller (129)
kontroller Creative Commons License 2004.03.13 0 0 129
Hogy vidéken volt-e csatolva? Nem hiszem, mert nem az volt a célja!
Forgalomban biztos nem, mert kozvetlen kapcsolasu kocsi.
Előzmény: BPO-700 (119)
kontroller Creative Commons License 2004.03.13 0 0 128
Igen, van, pl. SzKT kocsiszini latogatas is a 80-as evekbol, szkennelek majd meg...
Előzmény: vizes zsemle (121)
kontroller Creative Commons License 2004.03.13 0 0 127
Koszi! :-)
Előzmény: division by zero (122)
sam_a_szem Creative Commons License 2004.03.13 0 0 126
Üdv mindenkinek!
"Egyebkent a ketarcu, egyoldaliajtosokbol is csak 2+1 db van mar Szegeden," már sajnos ez nem igaz! csak a 660-as forgalmi és a 656-os oktatókocsi létezik! A 662-es eltávozott közülük!
sam
Előzmény: kontroller (116)
n-misi Creative Commons License 2004.03.13 0 0 125
Megvan a 820-as, viszonylag jó egészségnek örvend, a minap vele dolgoztam! Egész jól birja korát, meghazudtolóan viselkedik!
:-))
Előzmény: 37-es (112)
n-misi Creative Commons License 2004.03.13 0 0 124
El tudnád nekem küldeni ez a fényképet nagy méretben? (VAN EGY SEJTÉSEM)A mail címemre. /misi_nagy@freemail.hu/
El?re is köszi!
Előzmény: KZsoci (123)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.13 0 0 123
division by zero Creative Commons License 2004.03.13 0 0 122
Klassz kép a 3-as régi végállomásáról!
Előzmény: kontroller (116)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.03.13 0 0 121
jó a kép! (Somogyi vége)
van még régi szegedi fotod?
Előzmény: kontroller (116)
BPO-700 Creative Commons License 2004.03.13 0 0 120
"...csatolva lehessen közlekedhessen..."

helyesebben: csatolva közlekedhessen!

Előzmény: BPO-700 (119)
BPO-700 Creative Commons License 2004.03.13 0 0 119
Itt pesten sosem volt csatolva, mert nem arra a célra építették! Amúgy nem volt olyan vonala (ahol jártak), ahol csatolva lehessen közlekedhessen.
Eredetileg a villamos(ok), pontosabban a proto ütköző nélkül készült, de rájöttek arra, hogy fel kell szerelni, mert ha (pl.) lerobban, akkor továbbítani lehessen (vontatással, tolatással).

Hogy vidéken volt-e csatolva? Nem hiszem, mert nem az volt a célja! Viszont elképzelhető hogy csatolva (ha nem is üresjáratban) csonkamenetben mehetett, amíg nem állta útját a következőnek...

Előzmény: Fáradt Vándor (118)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2004.03.13 0 0 118
SZiasztok Benga-fanok!

Tisztelettel kérdzezném, hogy a Bengák alkalmasak voltak-e csatolt üzemre, illetve ha igen, akkor jártak-e valahol párban... Köszi

kontroller Creative Commons License 2004.03.13 0 0 117
657: marminthogy elsonek selejtezett- akartam vala irni, az elso termeszetesen a 651.

Es jo lenne mar a width es a height szavak jelenteset is tudni - node sebaj, van mar lapitott bengank is... :-)

Előzmény: kontroller (116)
kontroller Creative Commons License 2004.03.13 0 0 116
Hali,

Egyiranyu benga mar nincsen forgalomban, Szegeden egyet hagytak meg nosztalgiakocsinak. (Mashol sincsen forgalomban az orszagban.)

Talan az egyoldaliajtosokra gondolsz, de azok is ketarcuak! Egyebkent azert gondolom, hogy valami konfuzio van, mert a honlapodon (ami egyebkent tok jo, gratula!) olvastam, hogy "egyiranyu, 5 ajtos", na ilyen nem volt, amelyik egyoldali, 5 ajtos, az mind ketiranyu.

Egyebkent a ketarcu, egyoldaliajtosokbol is csak 2+1 db van mar Szegeden, ezeket sem adjak ki forgalomba, csak ha valami gikszer van a tobbivel.

Illusztraciokent az elso, igen fiatalon selejtezett kocsi ebbol a sorozatbol:




Milyen szerencse, hogy en mar 10 evesen is bengakat fenykepeztem! :-)))

Előzmény: 4030 4141 (111)
Phoenix 5 Creative Commons License 2004.03.12 0 0 115

FVV Cabrio :((((((((((8

Előzmény: Vaskerekű (45)
gmarc Creative Commons License 2004.03.12 0 0 114
Bagojj Lucifer szerepében a topicon:-) De nem baj:-)

Egyelőre úgy tudom, hogy 6 db. KT4 jön, amelyek egyirányúak és egyoldaliajtósak, úgyhogy itt-ott kisebb pályaépítéseket is kell majd végezni.

Ami engem illet néhány héten belül ellátogatok Szegedre megörökíteni magamnak a Bengákat.

A T6A2 pedig kontrolleres, és nem pedálos.

Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.12 0 0 113
Miért szomorú, hogy jobb (bár használt) villamosokkal cserélik le akár az összes házicsuklóst? Én azt is nagyon remélem, hogy Debrecenből is végképp eltűnnek a menetrendszerinti forgalomból.
Előzmény: 37-es (112)
37-es Creative Commons License 2004.03.12 0 0 112

És hány Bengát fognak ezek a KT4-esek helyettesíteni? Talán az összeset? És ha tényleg ez lenne a (szomorú) igazság, mit gondolsz meddig lehet Szegeden még FVV-vel találkozni?
Egyébbként megvan még a 820-as (ex FVV 1200)?

Lehet hogy egy év múlva Debrecen lesz az egyetlen városunk ahol még menetrendszerint lehet ezeken a hangulatos villamosokon utazni?!

üdv.: 37-es

Előzmény: sam_a_szem (108)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.11 0 0 111
A KT4 kétarcú, vagy az egyirányú bengák helyibe lesz? És végül is hány darab? És miért pont KT4 lesz? Meg tudja vki mondani, hogy pedálos avagy kontrolleres a T6A2?
Előzmény: Törölt nick (109)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.11 0 0 110
Wow! Új villamostípus Magyarországon? Az oldalamon villamosavsut.fw.hu-n láthattok sok képet a Bengálikról.

Üdvözlök mindenkit: 4030-4141 (ma a 61-esen)

Törölt nick Creative Commons License 2004.03.11 0 0 109
Jelen állapotok között ez nem reális elképzelés. Lehet erre azt mondani, hogy sajnos, végülis mindegy. Fenntartani azt a villamost, az rohadt nehéz ügy.
Az magánvéleményem, hogy addig lehet megmenteni egy villamost, amíg az évente pár alkalommal közlekedik csak.
Előzmény: gmarc (106)
sam_a_szem Creative Commons License 2004.03.11 0 0 108
Üdv mindenkinek!
Tegnap kaptam egy mailt JENS GECKS német villamosbaráttól a következö szöveggel:

"Hallo, sam_a_szem!

Ma indult Potsdambol az a vasuti vonat, amely szallitja a Szegednek szant KT4-eseket. Ugyhogy lehet figyelni Rokus pu.-t.

Szia, Jens"

El sem hiszem! Ébren vagyok vagy álmodom? CSIPJEN MEG VALAKI!
:-)))))))))))))))))

sam

Előzmény: gmarc (107)
gmarc Creative Commons License 2004.03.11 0 0 107
Szegediek!

A KT4D-k mikor érkeznek illetve mikor állnak forgalomba?

Előzmény: n-misi (105)
gmarc Creative Commons License 2004.03.11 0 0 106
Egyetértek azzal, amit mondasz. Én is tisztában vagyok vele, hogy ezek idejétmúlt járművek. Nem azt akartam kihozni belőle, hogy maradjanak, hanem a következőt:
szerintem a Bengáli-fanok azon aggódnak (meg én is), hogy a forgalomból kivonás egyenlő a teljes eltűnéssel. Ha országosan marad 3 belőlük mutatóba, ráadásul a múzeumok mélyén, akkor még csak nem is nosztalicskázhatunk velük, gyakorlatilag megszűnnek létezni. Így van ez az eddig "megmentett" villamosokkal is. Legalább mondjuk vasárnaponként egy járművet berakhatnának egy startba egy vonalra, aztán lehetne nosztalgiázni.
Előzmény: Törölt nick (104)
n-misi Creative Commons License 2004.03.10 0 0 105
Üdvözlök mindenkit!
Misi vagyok szegedröl polgári foglalkozásomat tekintve VILLAMOSVEZET? hobbimat tekintve BENGÁLI RAJONGÓ! Nagyon örülök annak, hogy végre van egy olyan fórum ami kedvenc tipusom rajongotáborát fogja össze. Az az igazság, hogy ha az ember nem szereti ezt a tipust tiszta szívéböl (akár vezetni, akár utazni vele) akkor tényleg nagyon meg lehet utálni mert elavult korszerütlen "ódivatu" "nem európai". Én anno mikor megjöttek hozzánk a TATRA-k akkor nagyon bepánikoltam, hogy uristen mire én villamosvezetö leszek addigra ez a tipus el fog tünni, de szerencsére nem így történt, és így én már 3. éve vezetem ezt a tipust (20 éve rajongok érte) de én még mindíg nem tudok betelni vele! S?t megmondom öszintén sokkal jobban szeretem vezetni mint az "europai szinvonalu" TATRA-kat!
A tény az tény: ezek a kocsik müszakilag elavultak, korszerütlenek (már születésük pillanatában azok voltak), de engem nagyon megfogtak. Ezért ha tehetem szabadid?mben is sokat utazok velük és fotókat készítek melyek sam_a_szem tar-os oldalán megtekinthet?k. A dokumentálás érdekében pl. pénteken ellátogatok Debrecenbe is meg ha az ég is úgy akarja májusban Miskolcra amíg még van miért!
misi
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.10 0 0 104
Akkor leírom máshogy magyarul, jó? Merthogy nem arra válaszoltál, amit írtam.
Nekem is megboldogult ifjúságom villamosa a házicsuklós, mert bár emlékszem egészen kicsi koromból láncospótkocsisra is, azért hosszú éveken át csak ez volt Miskolcon. Rendben. A pofája Kellemesen gömbölyded, tehát aranyos jószág. De már nagyon régen nem lenne szabad menetrendszerinti forgalomban közlekednie.
Szeresse nyugodtan, aki akarja. Mondom, nekem is vannak nosztalgikus érzéseim ezzel kapcsolatban és talán egy rövid percig távolba révedő szemekkel hozom majd párhuzamba elmúlásukat az előbb már említett fiatalságom elmúlásával is.
Viszont azt fenntartom, hogy azok a szólamok, amelyek komolyan elégedetlenek, mert kivonják őket a forgalomból, azok felelőtlenek és remélhetőleg távol vannak minden, ezzel kapcsolatos döntési helyzettől. Mert más a hobbiutas és más az, akinek nap mint nap ez izéli szét a valagát. Ma ez már nem elfogadható színvonal (igazából korábban se volt az, de akkor párnaként lebegett alattunk a cuculista öntudat).
Előzmény: gmarc (98)
gmarc Creative Commons License 2004.03.10 0 0 103
és az enyém a 100-as, és az index se szúrta el:-)))
Előzmény: BPO-700 (101)
BPO-700 Creative Commons License 2004.03.10 0 0 102
Köszönet a BENGÁLI-rajongóknak!
Előzmény: BPO-700 (101)
BPO-700 Creative Commons License 2004.03.10 0 0 101
Hmm! Megélte 100-ik hozzászólást is!

:)

gmarc Creative Commons License 2004.03.10 0 0 100
Elfogadom, én lusta voltam visszakeresni, valóban ez komplikált ügy. A másik fele remélem többé-kevésbé stimmel:)
Előzmény: Hamster (99)
Hamster Creative Commons License 2004.03.10 0 0 99
"az UV-k persze készültek, de korántsem akkora számban, mint kellett volna"
Csak a rend kedvéért: pont az volt a gond, hogy azért nem készültek UV-k, mert inkább csuklósokat akartak az FVV-nél (lásd itt), és bár ezt a verziót később elvitatták, UL-nek nevezték, de mind az eredeti hozzászóló személye, mind a számok arra utalnak (pont akkor ejtették vissza évi 100-ról évi 50-re az UV-kat, amikor kijött a Benga, és még szinte utassszámra is stimmel a mennyiség), hogy biza lehet valami a sztoriban. Azért azt a vitát ne kezdjük újra (hacsak nincs valakinek új információja - akár pro, akár kontra), de ezt le kellett írnom :)
Előzmény: gmarc (98)
gmarc Creative Commons License 2004.03.09 0 0 98
Sziasztok.

Szerintem ezt a topikot akik létrehozták, azért hozták létre, mert szeretik a Bengálikat. És ha szeretik a bengálikat, akkor valamilyen szubjektív ok miatt szertik, mert ha szeretünk valamit, akkor abban nagyon sok szubjektív értékítélet van. Természetesen a Bengálinak is vannak hibái, meg minden másnak is, tehát a kritikákat szerintem szívesen fogadjuk, de nem olyan kicsengésű kritikákat kéne itt hangoztatni, hogy aki a Bengálira azt mondja hogy jó, az nem gondolkodik helyesen, vagy neadj'isten nem normális. Akárki akármit mond, én értékes járműnek találom a Bengálikat, kellemes nosztalgiával gondolok rájuk, és azért igyekszem minél többször utazni rajtuk, mert hamarosan kihalnak, és a Szentendrén álldogáló múzeumi szobornak nem olyan a feelingje mint egy "élő" példánynak. Rajongók vagyunk, és ne próbáljon senki minket megtéríteni:-)

Akinek nem tetszik, az fogja fel úgy, hogy akik fényképezzük és kutatjuk ezeket a járműveket, egyfajta értékmentést végzünk, mert kétségkívül egy színfolt tűnik el vele az utcáról, és biztos vagyok benne, hogy aki naponta sokszor utazik rajta és utálja, azért majd az unokájának mégiscsak egyfajta nosztalgiával fog beszélni róla. (Akinek nem inge, ne vegye magára).

És a másik a Benga eredetéről:

A síndöcc-topikban ezt egyszer kitárgyaltuk, röviden csak annyit, hogy akkoriban nem volt terv (és pénz) újabb villamosokra, az UV-k persze készültek, de korántsem akkora számban, mint kellett volna. Ebből aztán olyan lett, hogy a régi ikerkocsikat bevitték főjavításra, és gyakorlatilag az alváz keretét meghagyva, meg a tengelyeket, ráépítették a Bengálikat (Füzesi fmh.). Az első ezért 3720 és 3721-es számú volt egyszerre. Meg akkor volt ez a csuklósítási lz is, mert a csukló = modern. Summa summarum: így nem új villamos épült, hanem tervtörvényileg meg népgazdaságilag felújítottunk villamosokat, ami ugye másik fejezet (felújítás, és nem új gyártás) a tervtörvényben. Nohát ez a csavar vezetett a "korszerűtlen és csúnya" Bengálikoz, mikor az UV már készült és az ICS-t is tervezgették már.

Előzmény: Törölt nick (95)
kontroller Creative Commons License 2004.03.09 0 0 97
Ja, egyebkent a fulke nagyon sokaig egyaltalan nem volt "szigetelt":
Ime bizonysagul egy kep a Villamos.Budapest.Hu-rol!
Persze azert egy nyitottperonos, allos favazashoz kepest kenyelmesebb volt.
Előzmény: sam_a_szem (94)
kontroller Creative Commons License 2004.03.09 0 0 96
Hali mindenkinek!
Az FVV-k úgy tudom két régebbi kocsi alvázából kerültek kialakításra (javítsatok ki ha rosszul tudom) és ezek akkor (1963-ban) már közel harminc évesek voltak.

Akkorhat javitok! :-)))
A 3132-3133-at ebbol a celbol valoban el is bontottak, de olyan rossz allapotban volt az alvaza, hogy mar a prototipust is uj alvazra epitettek. Eppen ezert volt kulonosen ertehetetlen dontes az ereteti, elonytelen alvazmeretek (nagy padlomagassag!) megtartasa. Ez egyebkent 1961-ben volt.

Miskolc: Bengalevaltas az aramatalakito elkeszulte utan, min. 8 honap meg.

kiskoruti UV+P+UV
Nos, ezt nem agyaltam ki, hanem tobbektol is hallottam, pl. attustol is a nagytopikon. Egyebknet a kocsiszam is eleg necces a kombinok erkezese utan, ha nem tartunk meg nehany UV-t, mert addig meg bovitesekkel is szamolni kell, ami biztos: 18-as es 1-es hosszabitasa, ami valoszinu: 3-as hosszabbitasa.

Sam
A tarhely 60 mega, mondjuk lehetne tobb is...
Amit a benga vezertoallasarol irsz, az igaz, a vezerek megsem szerettek, ezt elso kezbol tudom!

Előzmény: 37-es (92)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.09 0 0 95
Lehet, hogy már írtam valamelyik tömegközlekedési topikban:
A házicsuklósok olyanok, mint a havasi kürtszó: csak messziről szépek.
Továbbá szeresse az, aki utazik rajtuk (na, az nem fogja), aki viszont nem, az csendes beletörődéssel fényképezgesse csak őket, aztán nézegesse múzeumban. De az a magatartás, hogy távolról "követelni" a forgalomban tartásukat, nos az más személy hímvesszője csalánnal való verdesésének minősített esete.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (88)
sam_a_szem Creative Commons License 2004.03.09 0 0 94
kontroller!
Én ezt arra értettem, hogy régen amikor még fapados, nyitott (csapórácsos) villamosok jártak akkor az utasok és a személyzet is jobban megbecsülte és szerette a mübör üléses zárt szekrényü viliket. Akkoriban még nem volt az a fene nagy jó világ mint most, hogy fütve legyen az utastér zárt szigetelt legyen a fülke (gondoljunk csak bele Pesten csak az utóbbi idöben kezték az UV-kon és az ICS-ken a fülkéket zárttá tenni!) Bár az utobbi években ismét "divat" lett muszályból a "fapados" a vandalizmus végett.
A www.nexus.hu-n mekkora a tárolhatosági kapacitás? Mert rengeteg képem van! Ha bejönne a dolog akkor lehet, hogy a tar-on lév? képeimet is átpakolnám rá.
sam
Előzmény: kontroller (87)
37-es Creative Commons License 2004.03.09 0 0 93

Szia kontroller!

OFF
Én is cáfoltam hogy egy ICS tud-e helyettesíteni egy pótos UV szerelvényt. Kézenfekvö megoldás lenne az amit leírtál, hogy UV-k maradnak a 47/49-en a metró átadásáig.
De szerintem a BKV most minél hamarabb ki akarja selejtezni a régi tujákat és ezért nem hiszem hogy 2006-ot túlélik. Az hogy nem elég egy ICS befogadóképessége nem érdekli öket, akkor is ha majd csúcsidöben alig lehet felférni rájuk. Mit számít a BKV-nak az utaskényelem?

Egyébbként 2006 melyik hónapjára tervezett az UV-k végleges forgalomból kivonása?
ON

üdv.: Matyi (37-es)

Előzmény: kontroller (81)
37-es Creative Commons License 2004.03.09 0 0 92
Többen kezdték a topicban a Bengákat UV-val összehasonlítani. Mivel teljesen más a két kocsi felépítése, szerintem nincs sok értelme öket hasonlítgatni:

Az UV kocsik amikor elkészültek az akkori technikai fejlödésnek megfeleltek, söt kimondottan modernek voltak (forgóváz, távvezérlés stb.)
Az FVV-k úgy tudom két régebbi kocsi alvázából kerültek kialakításra (javítsatok ki ha rosszul tudom) és ezek akkor (1963-ban) már közel harminc évesek voltak.
Ezeket figyelembe véve azt mondhatjuk hogy az UV-k akkoriban valóban "új villamosok" voltak, míg a Bengálik már építésük idején is elavultnak számítottak.

Én elvileg az UV-hez kötödök jobban, mert azt gyerekkorom óta élöben ismerem és nem csak a Szentendrei közlekedési múzeumból (a Miskolci 147-es). Mégis fontosnak tartom most hogy elmenjek vidékre és ott még megörökítsem a még megmaradt Bengákat, nekem nagyon tetszenek. És szerintem egy tipikusan MAGYAR gyártmány és már azért is szeretni kellene.

Ha valaki tud újdonságokat a Miskolci Benga-leváltásról kérem tegye ki ide a topicba. Köszi

Előzmény: kontroller (81)
fvv1200 Creative Commons License 2004.03.08 0 0 91
Én ezt úgy értem hogy lerobbant Bengát jóval kevesebbszer látok mint Kcsv-t,ill a Bengák általában(bár esztétikailag nem a legjobb állapotban vannak),szinte elpusztíthatatlanok,ha jobban odafigyelnének arra,hogy a napi karbantartásokat lelkiismeretesen megcsinálják,akkor még simán eldöcögnének vagy 10 évig.
Előzmény: vizes zsemle (90)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.03.08 0 0 90
"...a villamosok nagy része itt DEBRECENBEN készült,és megbízhatóan működnek a mai napig..."

Te fvv1200, ez biztos??
Mert itt Szegeden, ahogy én látom, és a fórumon olvasom, sok-sok mindennapos baj van velük és szintén a fórumon olvastam, hogy a 820-as (ex1200) a (z egyik) legmegbízhatóbb, amely ráadásul bpesti gyártmány...

Előzmény: fvv1200 (89)
fvv1200 Creative Commons License 2004.03.08 0 0 89
Üdv!Debreceniként fenntartom a jogot arra,hogy szeressem ezt a villamostípust,amely nagyon is meghatározója a városképünknek,habár manapság már valóban kevésbé mint 15-20 évvel ezelőtt.
Továbbá eltökélt lokálpatriótaként hadd legyek büszke arra,hogy a villamosok nagy része itt DEBRECENBEN készült,és megbízhatóan működnek a mai napig.És nem utolsósorban kíváncsi lennék,és ez nem rosszmájúság részemről,hogy a Kcsv-6 1 s-ek hány évig fogják bírni?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (88)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2004.03.08 0 0 88
biztos, hogy a Bengáli nem igazán korszerű már de azért igenis hozzá tartoznak e 3 város képéhez

Biztos? Miskolcikent (es villamost kedvelokent) irom, hogy a Bengali NEM tartozik a varos kepehez es altalaban veve az utasok NEM szeretik. Lehet e tipust is szeretni, tavolrol talan szep is, foleg, ha csak passziobol kell utazni rajta, evente egyszer-ketszer. A rajongok szamara es a leszolgalt evek elott tisztelegve a 100-as megorzesre kerult, nosztalgiameneteken reszt vesz a jovoben is -- minden mas Bengali pedig a remenyek szerint iden befejezi miskolci palyafutasat es palyarongalasat. Sok evtizeden at keseritette meg sokak eletet, mikozben sufni-tuning jarmu letere probalt a "videknek ez is jo lesz" szemleletnek megfeleloen szolgalni. Nem sokon mult, hogy a diosgyori vonal meg nem szunt miatta, mert a palyafelujitasra alig sikerult osszekalapozni a penzt. Es mar a nyolcvanas evek elejen almodoztunk a Tatrak erkezeserol -- vagy barmirol, ami levalthatja a Bengalit. Amit nem kellene az UV-vel egy napon emliteni, mert az UV messze kiforrottabb konstrukcio.

/a/

Előzmény: zaronka (72)
kontroller Creative Commons License 2004.03.08 0 0 87
Nekem a www.nexus.hu (ingyenes) jobban mukodott, mint a tar.hu, erdemes megprobalni.

Mind az utasok mind a személyzet álltal!
Egyetertek, hogy a bengalinak van/lehet egyfajta "romantikaja", de az koztudott, hogy a szemelyzet kezdettol fogva nem szivlelte ezeket a kocsikat.
Az egyik legismertebb pelda az utkozonelkuliseg miatti kinlodas, sokszor a vezereknek kellett a vegallomason bekuszni a kocsi ala, hogy a csatlorudat beillesszek.
Aztan persze hamar megjelentek az utkozok... :-)

Előzmény: sam_a_szem (86)
sam_a_szem Creative Commons License 2004.03.08 0 0 86
Csak nyugodtan! Végülis csak eljutunk odáig, hogy minden villamos tipusnak meglesz a saját foruma! Énnekem akkor is a BENGÁLI lesz az igazi villamos!Csak az a baj, hogy nem születtem úgy 10, 15 évvel hamarabb, mert akkor még ezek a villamosok az UV-val együtt a legszebb fénykorukat élték és sokkal nagyobb volt a "megbecsülésük" is! Mind az utasok mind a személyzet álltal!
MÁS: tudna valaki ajánlani egy ingyenes szervert ahová a képeinket felpakolhatnám? Ugyanis a TAR folyton sz@rakszik és a mailban feltett kérdésemre sem írták meg, hogy az új képeim miért nem jelennek meg. PEDIG VAN EGY CSOMÓ ÉS ÍGY AZOKAT FELTÖLTÖGETÉS UTÁN (AMI MELLESLEG NAGYON SOK ID?MET ELVESZ ÉS FÉL?, HOGY A F?NÖKÖM BESOKALL) BE KELL LINKELNEM A FÓRUMOKBA MERT A "FELDOLGOZÁS ALATT" FELIRAT SENKINEK NEM MOZGATJA MEG A FANTÁZIÁJÁT!
El?re is köszönöm!
Előzmény: KZsoci (69)
VJancsi Creative Commons License 2004.03.06 0 0 85
most ha jól tudom ott egy sincs forgalomban leszámítva egy-két különvonatot

A húsz NoHAB-ból 5,5 működőképes tudtommal, ez több, mint 25%-os arány, ami a másik három típusból szvsz soha nem lesz (örülhetünk, ha 1-1 megmarad). Igaz, hogy menetrend szerinti személyvonatokkal nem járnak, de egy csomó különvonatot, és egyéb vonatokat ilyenek visznek.

Előzmény: zaronka (84)
zaronka Creative Commons License 2004.03.06 0 0 84
Bocs ezt nem egészen értem!
lehet, hogy vak vagyok de pár éve én nem igazán látok Nohabot, azelött elmentem Tapolcára volt jó pár, most ha jól tudom ott egy sincs forgalomban leszámítva egy-két különvonatot szintén nincs, bár most ne lenne igazam. Egyébként a vilikkel kapcsolatban úgy gondolom egyedül Debrecen volt az aki nem külföldi villamosokat vett /kcsv-6/. Ez a típus menyivel szebb, esztétikusabb mint ezek a különböző tatra vagy egyéb ahogy az egyik tanárom mondaná "gyütment" villamosok
És ha tudtok légszi válaszoljatok előző hozzászólásom kérdéseire!!!
Előzmény: VJancsi (73)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.06 0 0 83
Sőt: kaphatnának alacsonypadlós középrészt is! :)))))
Előzmény: KZsoci (82)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.06 0 0 82
Jaja, lehetne belőlük például csatolható KCSV.

Álom-álom-édesálom. :))

Előzmény: kontroller (81)
kontroller Creative Commons License 2004.03.06 0 0 81
Mondjuk szerintem is 100000x jobb az UV, de megertem, hogy aki bengak kozott nott fel, annak az a villamos.

OFF
2006-os UV irtas: en egyebkent egy olyan verziot is hallottam, hogy a metro megepiteseig a 47/49 UV+P+UV marad, az pedig 2008-ra (most mar inkabb 2009-re) teheto.
Szolo ICS a Kiskorutra tul keves lenne, csatolt meg nem fer be, tehat amig megepul a metro, ICS-k a mennek a muhelybe kipofozodni.

Előzmény: 4030 4141 (79)
kontroller Creative Commons License 2004.03.06 0 0 80
Koszi a valaszokat!
Előzmény: fvv1200 (77)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.06 0 0 79
"Mondjuk Budapesten mar nyert az UV" -Hú, de még milyen fölényesen... Az UV 100.000x jobb, mint a Benga, és csak 2006-ban teszik ki a szűrüket, úgyhogy nem tudom...
Előzmény: kontroller (75)
torqmatic Creative Commons License 2004.03.06 0 0 78
Elhataroztak, hogy jusztse vesztnek villamost, akkor sem, ha valami tok jo palyazati lehetoseg adodik, vagy penz all a hazhoz?

1. Ezt így nem lehet kijelenteni, bármi megtörténhet...
2. ...De most a trolibuszokat fogják lecserélni, az elkövetkező néhány évben erre, és az ezzel kapcsolatos beruházásokra kell a pénz

fvv1200 Creative Commons License 2004.03.06 0 0 77
VJancsi elmondta helyettem a lényeget.
Előzmény: kontroller (75)
VJancsi Creative Commons License 2004.03.06 0 0 76
Mondjuk ezt a hozzalallast azert nem ertem...
Elhataroztak, hogy jusztse vesztnek villamost, akkor sem, ha valami tok jo palyazati lehetoseg adodik, vagy penz all a hazhoz?

Szvsz össz. arról van szó, hogy most a troli járműpark cseréjét tekintik fontosabbnak, és a Bengák lecserélésére 2006-nál hamarabb nem szánnak pénzt.

Előzmény: kontroller (75)
kontroller Creative Commons License 2004.03.06 0 0 75
Milyen uj tatrak erkeznek Szegedre?

fvv1200:
Mondjuk ezt a hozzalallast azert nem ertem...
Elhataroztak, hogy jusztse vesztnek villamost, akkor sem, ha valami tok jo palyazati lehetoseg adodik, vagy penz all a hazhoz?

...

Erdekel, hogy vegul is az 5 evvel idosebb UV tipus vegul is abszolut gyoztes lesz a benga felett, vagy nem. (Mondjuk Budapesten mar nyert az UV.)

Előzmény: zaronka (72)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.03.06 0 1 74
"Ejjj, te nem szereted annyira a Bengálikat, ugye?"

Lassan 30 éve volt, hogy a születésem után pár nappal már vittek haza, persze hogy Bengálin és azóta folyamatosan jártam a Bengán a sulikba, majd dolgozni, úgyhogy bármennyire is érdekel a sorsuk, mostanra ELÉG VOLT belőlük.
Körbefényképeztem a meglévő példányok nagy részét, és mostanában átszoktam a buszra...
puff

Előzmény: Vaskerekű (66)
VJancsi Creative Commons License 2004.03.06 0 0 73
Ja és szomoró évek ezek az igazi közlekedés barátoknak: kiemelkedő járműtípusok tűntek és fognak eltűnni:: BENGÁLI, ZIU, UV, NOHAB.

Remélem, hogy a felsorolt négy típus max. annyira fog eltűnni, mint a NoHAB!

Előzmény: zaronka (72)
zaronka Creative Commons License 2004.03.06 0 0 72
Teljesen igazad van, biztos, hogy a Bengáli nem igazán korszerű már de azért igenis hozzá tartoznak e 3 város képéhez mindennapjaihoz. Szerencsére mind a 3 városban volt lehetőségem -e típussal utazni, engem megfogott.Egyébként néha az az érzésem nem a villamosokat, hanem az utazóközönség egy részét kellene lecserélni lásd: rongálás, filc stb.
Ja és szomoró évek ezek az igazi közlekedés barátoknak: kiemelkedő járműtípusok tűntek és fognak eltűnni:: BENGÁLI, ZIU, UV, NOHAB.
Egyébként a 3 városban mennyi idejük van még?
Van esély hogy Szegeden a pár felujított Benga túlélje a "csodálatos" tatra villamosok érkezését?
Előzmény: Vaskerekű (66)
VJancsi Creative Commons License 2004.03.06 0 0 71
De Szegeden és Debrecenben még maradnak, igaz?
Nálunk még biztosan lesznek pár évig.

Végülis lesz Debrecenben TW6000?
Szerencsére nem. De ez már pár éve (a pestiek érkezése) lefutott ügy.

Előzmény: 4030 4141 (70)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.06 0 0 70
De Szegeden és Debrecenben még maradnak, igaz? Végülis lesz Debrecenben TW6000?
Előzmény: Vaskerekű (66)
KZsoci Creative Commons License 2004.03.06 0 0 69
OFF

Kíváncsi vagyok hogy hányan anyáznának, ha nyitnék egy topikot, hogy "A TATRA T3/T4 messze a legszebb formájú villamos, amit valaha kiötlöttek". :)))))

Előzmény: sam_a_szem (68)
sam_a_szem Creative Commons License 2004.03.06 0 0 68
"Csakhogy vannak, akiknek a Bengáli A VILLAMOS, messze a legszebb formájú villamos, amit valaha kiötlöttek." SZÍVEMB?L SZÓLTÁL!
Előzmény: Vaskerekű (66)
Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.06 0 0 67
1: 9 db (talán 10)
2: Igen
Előzmény: 4030 4141 (63)
Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.06 0 0 66
Ejjj, te nem szereted annyira a Bengálikat, ugye? :)
Amit leírtál az egyébként mind így igaz (az idegesítőt leszámítva). Csakhogy vannak, akiknek a Bengáli A VILLAMOS. Ezen "nemjó, de öreg, sínpusztító, zajos, idegesítő" járművek évtizedekig meghatározták Szeged, Miskolc és Debrecen villamos-közlekedésnek arculatát és meg lehetett szeretni őket, egyszerűen mert olyan szeretnivalók a hibáikkal együtt (pl: villanyfék kihagy, ajtó véletlenszerűen nem záródik/nyílik, stb). Ja, és a felorolt rossz tulajdonságokkal szemben elmondható, hogy ez messze a legszebb formájú villamos, amit valaha kiötlöttek (szerintem, persze elfogult vagyok).

Kidobásuk Miskolcon - sajnos - napirenden van. Legalább valaki örül ennek is...

Vaskerekű

Előzmény: vizes zsemle (64)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.06 0 0 65
Tyű, öregem, de szereted a Bengálikat...
Előzmény: vizes zsemle (64)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.03.06 0 0 64
Remélem, legalább Miskolcon kidobálják a nemjó, de öreg, sínpusztító, zajos, idegesítő FVV-ket.
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.06 0 0 63
Hány E1 érkezik? Ez már teljesen leváltja a jó öreg Bengálikat?
Előzmény: Vaskerekű (62)
Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.06 0 0 62
Szia!

Miskolcra elvileg ebben a hónapban érkezik az újabb adag E1-es a Bengálik teljes leváltása céljából.
A 151-es nem is olyan zajos, a 168 pl. hangosabb, a 164-est meg egyenesen nem lehetett kibírni - béke poraira.
Azér' én szerettem...

Üdv: Vaskerekű

Előzmény: 4030 4141 (61)
4030 4141 Creative Commons License 2004.03.05 0 0 61
Úgyhallottam, Miskolcra fog érkezni még E1-es, hogy teljesen leváltsa a Bengáliakat. Igaz ez? Életemben egyszer ültem Bengálin (Miskolcon a 2-esen), de engem nem ragadott el ennyire. Mondjátok, az összes olyan zajos, mint az a szerencsételen 151-es.
Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.05 0 0 60
Szia!

A 661-es volt, de képet csak szegedi állapotában tudok küldeni (ha kell). Sajna a film címét sem tudom...

Üdv: Vaskerekű

Előzmény: vizes zsemle (59)
vizes zsemle Creative Commons License 2004.03.04 0 0 59
Ki tud valami pontosabbat arról a szegedi 6xx-es bengáról, amelyiket az HBO-nak adtak el, majd filmforgatas kereten belul robbantottak fel?
Kep?
fvv1200 Creative Commons License 2004.03.04 0 0 58
Üdv!
Ma olvastam a Debrecen című újságban,hogy 2006-ig biztosan nem érkeznek új villanyosok városunkba.Tehát remélem addig még biztosan utazhatunk Bengával!:))B E N G Á L I F O R E V E R!
fvv1200 Creative Commons License 2004.03.03 0 0 57
Üdv mindenkinek!
Ma este is közlekedett a 484.Ami egy forgalmi tartaléktól elég furcsa.:))
Előzmény: fvv1200 (51)
gmarc Creative Commons License 2004.03.03 0 0 56
Megvan még az én kis 151-esem?;-)
Előzmény: Vaskerekű (55)
Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.03 0 0 55
OFF
Jaja ;)
ON
Előzmény: gmarc (48)
Herb Atea Creative Commons License 2004.03.03 0 0 54
A villamosoknak is vannak érzései. ;)

Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.03 0 0 53
Szia 37-es!

Egy nap 12 kocsit adnak ki a 2-esre. Ebből 4 kétrészes van, ezek szoktak az E1-esek lenni (egy vagy kettő pótkocsis), a többi Benga, esetleg KT8-as. Az ötödik E1-es általában a tanulójárat. Hétvégén kilenc kocsit adnak ki, ebből egy, max. kettő E1-es van, kiinduló-beálló. Ezen felül, ha mázlid van, kifoghatsz egy 1-es Bengát, pénteken például a 168-assal sikerült Diósgyőrbe menni, miközben a 210-es Tátra 2-es volt...

BENGÁLI RULEZ!!!

Üdv: Vaskerekű

Előzmény: 37-es (50)
Vaskerekű Creative Commons License 2004.03.03 0 0 52
Pici helyesbítés:

0: Vasgyár - Vasgyár körjárat (hétköznap műszakváltáskor, hétvégén egész nap)
4: Tatárdombi elágazás - Tatárdomb (műszakváltáskor Vasgyár - Tatárdomb)
A hejőcsabai vonal annakidején a 2-es számot viselte, ekkor még a Tiszai - Vasgyár járat az 1-es volt.

Vaskerekű

Előzmény: FOMA (49)
fvv1200 Creative Commons License 2004.03.02 0 0 51
Üdvözlet Debrecenből!
Ma délután közlekedett a 484.(Hivatalosan forgalmi tartalék 6 ajtós Benga:))
37-es Creative Commons License 2004.03.02 0 0 50
Szia Vaskerekű, sziasztok Miskolciak és nem-Miskolciak!
Elöször is minden Miskolcitól elnézést kérek az idétlen szövegemért, hogy az Acélvárosba már nem érdemes elmenni miután nincs már Benga! Ez nem sértés volt!!! Mindenképen el fogok menni Miskolcra!
Vaskerekű, még lenne egy kérdésem: Hány Benga van üzemben a Miskolci 2-es vonalon az öt Bécsi mellett? És hétvégén mi a helyzet?
ÉLJENEK A BENGÁLIK!!!
37-es üdvözöl mindenkit
Előzmény: Vaskerekű (45)
FOMA Creative Commons License 2004.03.02 0 0 49
3 Diósgyőr - Vasgyár
0 Marx tér - Vasgyár
Előzmény: 4030 4141 (47)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!