Egy Clint Eastwood western film címét idézném: "Nincs bocsánat", mert nincs rá szükség. Én sem születésem óta kapásból tudok mindent, pláne ilyen utánakutatós témákban.
Így nincs értelmezve, mert közötte folyik a Duna. Mindkét oldalról vezetett a partig egy-egy vágány, mert katonáék pontonhíddal gyakorlatoztak az átjutás és az elvtársak dicséretének érdekében.
Van egy Szalkszentmárton Petőfi Tsz 5 km iparvágány.....
A #20905-ben ajánlott térképgyűjteményt ajánlom én is. Látszik, hogy az évek során többször is változott a számozás, ott viszont a megszűnés évének ismeretében kiválasztható az utolsó verzió.
Az iparvágányok:
1bm: Andor utcai vontató-iaprvágány
93: Miskolc- Diósgyőr
1cm: Soroksár-Szemeretelep ,Nagy- Kis Burma
20p: Ajka-Felsőcsinger
20o: Ajka-Padragkút
Szalkszentmárton-Dunaújváros......
Így nincs értelmezve, mert közötte folyik a Duna. Mindkét oldalról vezetett a partig egy-egy vágány, mert katonáék pontonhíddal gyakorlatoztak az átjutás és az elvtársak dicséretének érdekében.
42L: Dunaújváros–Dunaújváros kikötő: ebből ágazott ki a partra a vonal.
151L: Szalkszentmárton–Petőfi TSZ: itt meg csak erről tudok.
A vasútállomások.hu vonalszámozási rendszere az oldal saját belső használatára való. Megpróbál igazodni egyfelől a magyar számozáshoz, másfelől a szomszédos országok vonalszámozásához, harmadrészt a viszonylatok megválasztásánál a történelmi hűséghez, de ez csak kompromisszumokkal-kényszermegoldásokkal sikerül.
Csütörtöki vagy pénteki Magyar Nemzetben volt cikk a balatonfenyvesi kisvasútról. Van perspektíva a csisztapusztai vonal felélesztésében, de pénz nincs, de majd talán valakik valamikor pályáznak voalamire, stb... röviden és tömören a lényege.
Hozzáteszem még, hogy a folyamat ma még, talán visszafordítható lenne! Mind a fürdőhely elérhetősége, és talán jövőbeni prosperitása, de mind a kisvasút jövője szempontjából.
Áll a vonat... de a vonal is...
Még nem loptak el sokat, még pótolható, a hiba kijavítható...
És akkor már nem lesz elveszett vonal e pályán, nem lesz elveszett vágány...
Sziasztok! Októberben jártam Csisztapusztán. Volt alkalmam szemrevételezni az egykor szebb napokat és működőképpességet megélt kisvasút végállomását is. Jóllehet van külön kisvasút fórum is, de úgy gondolom, amit írok, nem off-topic, azaz itt (is) helyénvaló, legfőképp itt, hiszen valljuk be, jelenleg a vonal elveszettnek tekinthető, de hozzátenném, nem tekintendő!
Hisz amíg áll a vonal, s a csisztai fürdő működik, talán van remény e kötött pályás közlekedés visszaállítására is, valamilyen módon. Különös tekintettel arra, hogy - kiként megtudtam - a csisztai fürdőhöz közösségi közlekedés (azaz busz, vonat, stb... bár hogy mi lenne még... ) révén nem lehet eljutni!!!
Következtetés: ott a kisvasút!
Ennek fényében mégis meglepő cikkek jelennek meg, sajnos!
Nem lista, hanem első olvasatra a 1978/1979-es menetrendből:
Celldömölk-Fertőszentmiklós: 9-es, mint ma a Fertő-Pomogy része. Franciavágás-Móricháza: 506
Ebben az évben pl. a mai 14-es (Csorna-Pápa) 13-as volt, a 13-as (Ttb-Pápa) pedig 12-es, Oroszlány meg a 12a. A 29-es 31-es volt, a 26-os alsó szakasza (Bsztgy-Kh-Tp) 33a és 33. A 65-ös 42-es, a 6-os (Bicske-szfv) 36 és így tovább. Tehát a ma még üzemelő vonalak számozása is változott az idők során.
1973/1974-es menetrendből:
Celldömölk-Fertőszentmiklós: 9-es.
Cegléd-Hantháza: 141
Hetényegyháza-Kerekegyháza: 143
Cegléd-Vezseny kisvasút: 311
Zalabér-Balatonszentgyörgy: 27, mert a Hajmáskér-Lepsény-Dombóvár a 49-es úgy, ahogy egynek is épült.
Zalabér-Sárvár: 28
Sárvár-Hegyfalu-Bük-Répcevis: 14
Szombathely-Rum: 19.
Kapuvár környéki GV: 350a és 350b.
Zirc-Dudar: 11a.
Mór-Pusztavám: 34, ekkor a mai 5-ös 35-ös számmal futott.
Lepsény-Mátyásdomb: 355
Dombóvár környéki GV: 358, 359
Somogyszob-Barcs: 58
Középrigóc-Kaposmérő: 55
Kaposvár-Szigetvár: 54
Pécs-Harkány-Beremend: 63 (Beremenden volt a Barcs-Középrigóc-Harkány vonalnak a vége is)
Solt-Dunaföldvár híddal együtt: 151a.
Szeged környéki GV: 314, 314a.
Mezőtúr-Túrkeve: 124
Mezőhegyes-Battonya-Lökősháza körüli GV: 355, 388a, 388c, 392, 356
Debrecen-Nyírbéltek: 330
Nagykálló-Nyíradony 113. Érdekes, mert ekkor a Nyíregyháza-Mátészalka a 112-es, legutóbb ugye meg pont fordítva volt és van ma a 113-as.
Baktalórántháza-Kisvárda: 116 (ekkor a Nyíregyháza-Vásárosnamény a 115-ös volt, a tiborszállási a 118-as, zajtai a 117-es)
Sátoraljaújhelyi GV: 334, 333, a nyírvidéki a 331, 332.
Hali! Itt a harmadik, győri iparvágánybejárós rész, most az elfeledett GYSEV Rába parti vágányok nyomait kerestük. Minden kiegészítést, képet elfogadunk! :)