Ez tök jó. Én nem találtam se váltószakit, se ezermestert, aki bevállalta volna a váltóm szétszedését és javítását. Ha nagyon belejösz , jópénzért javíthatod a váltóinkat:)
Sziasztok! Lassan összerakom a vàltót,gondoltam megosztok pàr csapàgy meg szimmering méretet.főtengely hàtsó szimmering 82x105x13 peremes, csapàgy 6203 2RS nyelescsapàgy a vàltóban 6208 2Rs .Van még a vàltóban 6204 , NJ22/28N, ezt ki akartam cserélni,de maradt, mert baromi dràga.Érdekes,hogy szinte az összes csapàgy a vàltóban gumitömitett.
Johnnybàcsi ,ha javasolhatom a terepvàltó javitàshoz érdemes először azt a részt leszerelni amin az első kihajtàs van.Ezt külön hat csavar fogja és ebben vannak a kapcsolóvillàk és csak ott van reteszelés is a terepvàltóhoz.Persze elengedheti màstól is az összkereket .Ezt is le kellett szerelnem,mert a kihajtàs mögötti szimmeringet is cserélnem kell.A tengelyt rögzitő anyàt nem sikerült lelazitanom, majd a légkulcs letekeri.
Hello! A jeepalkatresz.hu_n nézz utàna a gömbcsuklóknak. Én onnan vettem néhàny éve koreait,de a cj7-é is ugyanaz,ha. Jól emlékszem a biztosító gyűrűt nem lehet csak dísznek ràtenni,mert nút nincs rajta.
Hello Machines! Amit leirtàl az olvasva egy normàl tàrcsa,kétoldalàn ferrodollal ha jól értelmezem.Vettem egy újat Isuzu Trooper szerintem ugyanaz, csak 6 helyett 4 csillapitó rugó van az bordàshüvely körül. A kinyomócsapàgy is Isuzu. A vàltó darabokban csapàgyak katalógus méretűek.
Bocs, hogy ilyen későn válaszolok, de kiment a fejemből a mérés. Most, hogy visszaolvastam a beírásokat, jutott az eszembe.
A pontos mérete 9,05mm. De! Van egy kis gond! Az a tárcsa, amelyik nekem van gyári dobozban, elég érdekes! Úgy néz ki, mintha az lenne, de van egy furcsaság. Ez kettő tárcsa egymáson és a két tárcsa között van egy hullámos rugó tárcsa. Szóval amikor megmérem így kirugózott állapotban, akkor annyi, mint fent leírtam. Viszont össze tudom nyomni a két tárcsát és akkor olyan 8.5mm lehet. Lehet, hogy ez a tárcsa mégsem belevaló? Vagy valami utolsó szériák módosított (finomított) tárcsája? Ami nálad van, az is ilyen?
Szia Johnnybàcsi! Köszönöm a vàlaszt,jó ötlete volt Machinessnek!Ez a repedés akkor jellemző a típusra?
Azt szeretném kérdezni,hogy mennyi lenne a vàltó àra,illetve hol tudom megnézni, és ha megegyezünk megvenni?
Ha nem akarod itt írni ez a mail címem, jozsef.nagy@man.eu.
Amúgy szétszedésben van tapasztalatot?Kuplung felől làtok egy ablakot meg az alu rész utàn egy szétszedési lehetőséget,gondolom ott kell megkezdeni,a kulissza így kívülről úgy tűnik középen az acélhàzban van.
Kérdezted egy koràbbi részben, mi a dupla kuplungozàs vàltàskor.Ezt a fajta vàltàst a régi tolókerekes vàltóknàl,mint pl a Csepel tgk, kellett alkalmazni, felkapcsolàsnàl kuplung kinyom üresnek tesz,kuplung felenged,újra kuplung ,felkapcsol,kuplung felenged.visszakapcsolàs hasonló,csak az üres helyzetben kell egy gàzfröccs,utàna kuplungozàs és visszakapcs Mivel fogaskerekek kapcsolódnak egymáshoz,a kerületi sebességeket kell azonosra hozni a reccsenésmentes kapcsolàshoz. A szinkronvàltónàl szögsebesség azonossàg kell,ezt biztosítja a szinkrongyűrű,nem tudom,nem próbáltam,hogy fentiek segítenek e ennél a vàltónàl.
Szia. Van 2 váltóm, az egyiken gyári az öntvény, a másikon hegesztett. Mindkettő öntvény jó. Amúgy szinkronhibásak.
A gyári öntvényes az eredeti váltóm, a másikat bontottan vettem, az volt egyszer felújítva, akkor hegesztették meg.
Namost, a gyári váltómhoz ragaszkodok, mert abban van egy jó alkatrész, ami a többiben nincs. Még a jelenlegi "harmadik" váltómban sem. Nevezetesen a 4H mechanikája (nem tudom az alkatrész pontos nevét). És az a tervem, hogy azt az alkatrészt valahogy még felhasználom, mert zavar, hogy kidobja a 4H-t. Szóval, igen, van egy váltóm, aminek tudnád használni az alu öntvényét.
Szia Johnnybàcsi!Van még esetleg rossz vàltód és ha igen eladó? Az enyémen is olyan a jel mint amit felraktàl,csak repedt a perem mentén,erre kéne egy cseredarab.
Köszönöm előre is a mérést amit kiszedtem tàrcsàt 8 mm és még egy mm a szegecsig.
Nem tudom mitől volt kemény a pedàl,szerkezet csapàgy rendben ,bowden jó, a bevezetés elég vacakul volt összetàkolva,oda esztergàltatok majd valami perselyt a felhegesztett alàtét helyett.
A vàltóval kapcsolatban igazad van,kéne egy működésképtelen jó aluhàzzal.Egy brezonstift van a harangon szerintem azt belekalapàltàk mint az éket,annak a szélétől repedt két irànyba.
Esetleg van egy rossz vàltó valakinek eladó ép aluhàzzal? Koràbbi kommenteket olvasva a vàltó oldalàn olyan jel van ami korando gyàrtmànyra utal.
Van egy vadi új kuplung tárcsám, holnap lemérem a vastagságát. Azt javaslom, hogy ne hegeszd a váltó harangot, inkább cseréld ki az öntvény házat! Nézd meg, hogy milyen az öntvényen a jel, abból meg lehet állapítani, hogy még Isuzu vagy már Ssangyong váltó. Isuzu a jobb váltó, de ebből nincs öntvény. Ha Ssangyong, akkor Johnnybácsi abból nagyhatalom! Neki vannak olyan váltói, amelyeknek a háza jó!
Sziasztok!Váltó szétszereléshez tudtok tanàcsot adni?Esetleg robbantott àbra vagy rajz nincs valakinek? A kuplungharangot kellene meghegesztetnem,de úgy tűnik ahhoz legalàbb a fél vältót szét kell szednem. !Z A kuplung tàrcsa 8 mm vastag, a szegecsig egy mm van még. Lehet tudni a gyàri vastagsàgàt? Köszönöm előre is. Üdv.
Köszönöm a válaszokat.Ma levettem a vàltót,a kuplungra màr nem volt időm,de elsőre semmi extràt nem làttam rajta.Olyan kemény volt pedig a pedàl,nem gondoltam,hogy a tànyérrugó egészben van.Az alu kuplunghàz viszont a perem mellett vagy 10 centit repedt,hogy legyen màra is új tennivaló.üdv.
Hàt nekem sem ígérték hamar,sablonokat kell mindkét oldalhoz csinàlni,talàn idén készen lesznek.Aztàn ha jó lesz vàllalok sàrvédő gyàrtàst.Első kardànnal kapcsolatban van tapasztalat? Olyan kevés és kopott a hosszanti borda,mintha fronthajtàssal tették volna meg azt a 150ezret
Nem olyan rossz az az üvegszálas poliészter. Amerikában komplett kasznikat is gyártanak CJ7-hez.
Van egy barátom Tatán, aki ilyeneket ken. Nagyon profi, csak végtelenül hosszú idő, mire sorra kerül az ember! 2 évig tartott, mire elkészítette a motoromhoz az oldaldobozokat. Igaz, volt benne egy kis csavar, mert a kipufogó helyét ki kellett alakítani a doboz sarkán át.
Sziasztok, köszönöm a befogadàst és a vàlaszokat!Én az első sàrvédőket le szeretném gyàrtatni üvegszálas poliészter ből.Tudom nem annyira stílusos,még csak a doblemez nélkül vàllaltàk,viszont nem fog rozsdàsodni.Màr én is gondoltam rà,hogy hozzá kéne fogni a küszöb cseréjéhez,le is van màr hajtogatta,de a hàtsó ívek is cserélendők , a hàtsó doblemez merevitője elfogyasztotta az üléspad alatti részt, szóv van mit hegesztgetni.
Egyéb ként motorikusan egész jó,amiket koràbbi kommentekben olvasók azok közül sok ismerős màr nekem is.A hàtsórugóhimbàim elég furàn àlltak, kiszerelés utàn egy14 és köracélt próbàlam àttolni a rugóbakokon,hàt a két bak a közelében sem volt az egytengelyűségnek.Gondolom lesznek meglepetések de hamàr elkezdtem àtfésülöm.
A hátsó rugóköteg nálam is 6 lapos, ebből kettő ér végig és a legkisebb lehet olyan 30 cm hosszú. Nekem rövid Korandóm van, nem érzem erősnek ezeket a rugó kötegeket. Az igazság az, hogy már nem gyáriak, emelést csináltattam egy pár éve. Akkor az összeset Wrangler rugókötegre cseréltem, azokat íveltettem. A rugó kovács nem egy az egyben tette be a Wrangler rugókat, hanem szét szedte és a és kombinálta a szintén szétszedett korando rugóköteg lapjaival. A rugó kovács bizonyos határok között igény szerint tudja laprugóknál beállítani a keménységet a lapok számának és hosszának a variálásával. Nagyjából 100.000 Ft. körüli volt egy ilyen mutatvány akkoriban.
A főtengely hátsó végén szimmering van, egyszer majd nekem is cserélni kell, mert egyelőre enyhén, de átengedi a motorolajat.
Lakatost 4 évig kerestem, aztán feladtam. Magam fogok nekikezdeni. Sikerült szereznem bontott CJ7-es első sárvédőket doblemezzel. Azt látom, hogy a jeep sokkal vastagabb és valószínűleg jobb anyagból gyártotta a kasznit. (Az alváznál meg pont fordítva, a Korando a jobb.) A többi elem meg elég egyszerű, azok legyártásával remélem meg tudok birkózni. KO 36-os 0,8-as rozsdamentes lemezből tervezem a gyártást.
Szia. Hát bátor projektbe vágtál, kívánom, hogy sikerüljön. A kuplunghoz annyit tudok mondani, hogy Isuzu Trooper I. kuplungra van szükséged, amit vagy bontóból, vagy újat ebayről tudsz beszerezni. Van benne egy kis rizikó, hogy stimmel-e, függően attól, hogy ssangyongék épp miből rakták össze az autódat.
A rugót nem tudom, nekem nem gyári, de simán told be a Patik Rugóhoz, ők csodát művelnek vele.
A kasztni az kemény dió, Machiness kolléga többet tud erről.
Tisztelt Korando kedvelők! Szeretnék csatlakozni a fórumhoz.Kilenc éve van egy K6 unk, és mostanra megérett egy teljes felújitàsra.Kocsi szétszedve, a karosszéria homokfúvàs utàn vàrja a lakatot.Sajnos akivel koràbbban megegyeztek egyre tolja a kezdést, úgyhogy keresgélnek.Ha van ötlet BP környékén szívesen veszem.
Közben az alvàzat és tartozékait igyekszem felújítani,úgy tűnik van rà időm míg a karosszériával újra talàlkozhat.
Szeretném kérdezni,hogy kuplung szettet hol tudok beszerezni,illetve,hogy a főtengely hàtsó vége szimmeringes vagy egyéb módon tömített?
Ahàtsó laprugók hatlaposak szerintem elég túlméretezettek, hozzá való lengéscsillapítókkal.