Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Ennél sokkal egyszerűbb lesz, felbontják a közszolgáltatási szerződését valamilyen okra hivatkozva, oszt' jónapot. A Cargo itt a fogas kérdés, bár az se ér sokat, ha az osztrákokkal elmérgesedik a viszony. De feltehetőleg busás árat fognak adni érte (a költségvetési hiány terhére), így ez elkerülhető. Már ha végigmegy ez a deal, amiben nem lennék még biztos.
Ja, lehet húzogatni a cica bajszát, csakhogy a gyesevet hamar kikapják a rendszerből, aztán vonatozhat Soprontól Wulkáig, amennyit csak akar.
Ha kész lesz a müllendorfi meg az ebenfurthi delta, márpedig közel vannak, és ha a politika úgy akarja, még közelebb lesznek, úgy kikapják a ráberbánt az ostverkehrből, mint a pinty.
Deutschkreutz, Sopron, azt elviszik a nagymartonin, a többire ott lesz a régóta dédelgetett Hbf-Bruck-Neusiedl-Eisenstadt-Neufeld-Meidling-Hbf körjárat, és lehet nézegetni.
János talán időben rájön, hogy erőből Bécsben nem megy semmire, a burkusok megeszik reggelire.
Ja, mielőtt szentté avatjuk a nénit, tekintsük át a munkásságát:
- a komplett korábbi osztrák üzemrész szakmai csapatát elüldözte, feltöltötte a céget teljesen új arcokkal, amivel addig nincs is gond, amíg ők tisztában vannak azzal, hogy a vonat sínen gurul, de a nagyja ezzel nincs tisztában,
- megalakulása óta a gyesev üzemeltette az FHÉV osztrák szakaszát, ezt sikerült évszázados történet után elveszíteni,
- egy Ausztriában merőben szokatlan vezetési stílussal, agyontolt spórolással olyan személyzethiány és fluktuáció alakult ki, aminek hatása vastagon tetten érhető a bukdácsoló üzemvitelen,
- a gyesev teljesen elvesztette vegyesvállalat jellegét, teljesen izolálódott a két üzemrész, látványos, hogy az öbb talentten minden is ki van írva magyarul, amíg a Ventuson semmi sem.
És még lehet mesélni, ez csak pár sarokpont. Nem siratja senki a nénit, ami most megy körülötte, az nem róla szól, az szimpla politika, f.szméregetés.
Ez a GYSEV botrány nem annyira peres kérdés, mint inkább nagypolitikai - ugyanis érinteni látszik az 1947. évi párizsi békeszerződésünket, meg az 1955-ös osztrák államszerződést. Szóval jöhet egy diplomáciai demarche az amerikai, brit, francia fél részéről és akkor lézerjani mehet vissza a balettbe ugráni hódmezőre lóápolni.
"Egy másik megközelítés szerint azt sem bánnák, ha magyar cégek tudnának terjeszkedni a GYSEV pályaépítéseinél is, a nagyobb felhatalmazás pedig nagyobb döntési jogköröket is jelenthet."
Ez a lényeg, a többi csak süketelés. A GYSEV-et is a mávos putri szintre fogják ezek zülleszteni elég hamar, ha teljhatalamt kapnak.
Ez ahhoz hasonló, mint pl. az arcképes igazolványok érvényességének korlátozása az osztrák vonalrészeken, egyoldalúan, mindenféle lekommunikálás mellőzésével?
Hát, üsd fel a netet, és keress a kilencvenes évekből NB1-es labdarúgóedzők menesztését kísérő közleményeket, különös tekintettel a "új kihívásokat keres", az "érdemei elismerése mellett", a "további sok sikert szakmai pályafutásához" és hasonló frázisokra, azokból ollóz össze valami szépet, és nagyjából az lesz a hivatalos indoklás is.
A valós okokat meg soha a büdös életben nem fogjuk megtudni.
Azért azt is gondold hozzá, hogy hogyan kerülnek oda, meg vissza a műhelybe. Ez alapján elképzelhető, hogy a 17-es felső szakaszán is vonatban lesznek. Oda is elég a szimpla?
Amit kifelejtettél, a 17-es alsó szakaszán is szolgáltatnak, és még a 18-ason is talán? Akkor mennyi is az annyi? (Az 511 szerintem dög.)
Persze lehet pótolni a duplákat két szimplával, mint szokásos; és kitudja a 16-osra is kell-e még esetleg a dízeles...
Kell ennyi motorkocsi az alibi menetrendes Rédics és a semmibe végződő Őriszentpéter felé, főleg a 446-osból? Ezért furcsállom, hogy a kis forgalmú vonalakra kell a 124 ülőhelyes motor.