Ha nem lennék egy lakásfelújítási program közepén,komolyan mondom eljöhetnél megnézni az autóm.Mert cserélni szerettem volna focus 1.6 ecoboostra vagy Ti-vtc-re 5ajtós.
Grandém 3a 2007 152000km (és ez nem sok,garantált ! )garázsba áll no rozsda rajt,szivargyujtóba garantáltan csak a fed.kamera dugója van.Hölgynek nem vagyok hölgy ,de talán a kuplunghasználat miatt csak nem bánod.Igen garantált az élmény,amit akkor lehet kihasználni,ha megfelelően felmelegedett az olajad,valamint pár percet rászánsz a visszahűtésre.
Így az eladást halasztanom kell a fontosabb dolgok miatt.
Több mint vsz a venti csatlakozója kontakhibás (jobb egyből alul egy tornász hozzáfér)
Ha szerencséd van a réz érintkezők nem melegedtek még fel (a kontakthiba miatt) annyira hogy a rugalmasságot elveszítsék, így ha tisztítod esetleg picit hajlítasz rajta akkor megszűnik a hiba.
Ha kilágyult akkor vagy cseréled az egész csatit vagy direktbe kötöd a vezetékeket (ez egyszerűbb, de ezt is el lehet rontani pl pillanatpákával,szigszalaggal a hőfokszabályzós páka és a zsugorcső helyett).
Persze ez csak az én meglátásom, tévedés jogát fenntartom.
A narancsliget utastéri szellőzés ventillátora mostanában úgy gondolja, hogy ingadozik, random emel, ejt a fordulaton. Ha manuálisan állítok neki sebességet is csinálja, bár kevésbé.
Az autó mely pontjára öntsem a benzin+gyufa párost a javítás érdekében?
Még nem vettem fel a fonalat, csak gondoltam elsírom magam első körben. Rémlik valami, hogy ennek is van ellenállása, elsőre ezt tippelném, de addig is várom, hogy valaki megszánjon és kiokosítson. :)
Mostanában megyegetek vele többet, jönnek is csőstől is a problémák! Pár hónapja egy kuplung pedál mikrokapcsolója ugye, aztán pár hete izzót kellett cserélnem (a jobb oldali továbbbra is nagy élmény a légszűrőtől :D), most meg ez! Őrület.
Hát, nekem már elég lenne a három ajtó, de csak kevés km-est vennék meg, amit nem lelek a piacon.
Ha még azt is hozzáteszem, hogy csak nem dohányzó lehetne, amibe a szivargyújtót sohasem használták, akkor olyan a világon sincs, tudom. Ja és persze, garázsbantartott hölgytulajdonostól.
Biztosan nagyobb élményt adna, mint az 1.4 8V, ami azért annyira, nem rossz ám! :)
És hogy mi a kevés? Nálam a 100e km alatti, amihez még nem nyúltak!
Kiforrott konstrukció ,csak ráaggadtak egy turbót.Én nagyon imádom.6éve van nálam.Csak azért válnék meg tőle,mert négyünknek pici a háromajtós.Nyáron van is gond a pakolással.Motorja miatt van csak meg.
A fedélzeti computer tudta mutatni az olajhőmérsékletet. Már régen meleg volt a víz (télen már bőven meleglevegőt lehelt) be amikor az olaj hőmérséklet még korántsem volt az üzemi hőfokon.
Ez azt jelentette, hogy télen -10-0 fok között kellett neki országúton kb 10 km, nyáron ez kb 7-8 km hogy elérje az üzemi hőfokot az olaj. Vagyis mondhatjuk, hogy egy átlagos (vidéki) városban szinte sohase éri el az üzemi hőmérsékletet, ha munkába/iskolába/oviba jársz vele, hacsak nem a város túlsó végére jársz.
De a tapasztalat az, hogy az átlagos üzemi hőmérséklet normál országúti (100-100) és light autópálya tempónál (110-120) között 94-96 fok között volt (-10 fok és 40 fok külső hőmérséklet esetén)
Ha nagyon megzavartam (értsd siettem) és óraszerint 170-180 között mentem tartósan, akkor nyáron 35-40 fok külső hőmérséklet esetén ez 104-108 fok volt.
De ugyanilyen sebesség mellett télen -10 fokban is ennyi volt, tehát a külső hőmérséklet különbség ami jelenesetben 50 fok volt szinte alig befolyásolta az olaj hömérsékletet (értsd internetes beírások, hogy nyáron vastagabb olajat tesznek bele).
A Toyota Yaris 1,3 esetében az ajánlás 0-20, de megengedi az 5-30-at is azzal a kitétellel, ha autópálya menetek is vannak benne. És ezeknél (off Toyota motoroknál) nem az olajfogyasztás volt a kezdeti gond, hanem a magasabb viszkozitás mellett a gyűrűk kokszosodása, megszorulása és ennek folyománya lett az olajfogyasztás. Pedig a szervizek ott is jót akartak.
De persze az Toyota, itt meg Fiat fórum ezért kérdeztem a tapasztalatot.
Csak az előírtat! Az 5W-40 és a 0W-20 között óriási a különbség viszkozitásban. Még az 5W-30 sem jó. A vékony olajtól ki fog csapágyasodni a nem igazán szoros illesztésekkel készült motor. Ha a megfelelő olaj van benne, akkor így a motor kvázi kinyírhatatlan, hidegen üvegeléstől sem hal mag azonnal (már ha valaki leszarja az autót vagy tehetségtelenül vezeti). A "FIAT 9.55535" az minden Fiat motornál ugyanaz, de ami utána következik ott van a lényeg.
MAP szenzor. Nekem is most ment tönkre, ugyanezzel a tünnettel. Itt is írta valaki nemrég. Kb 150.000 km körül cserélni is kellene. Ebben 191.000 km volt és most makkant meg. Csere óta tökéletes!
1.4 8V alanynál, találkozott már valaki ilyen hibával? : Mínusz 5 alatt nem indul. Féktisztítót befújva elindul, de tartani kell gázpedállal 2-3 ezres fordulaton amíg melegszik, különben leáll egyből. A vízhőfok jelző azt mutatja, hogy 60-70 fokos a víz, amint el tudom indítani a motort. Lényegében nem dúsít hidegen, azt hiszi meleg a motor. Vízhőfok szenzort cseréltem, a csatija jó, a rá csatlakozó vezeték is jónak tűnik. 0 és mínusz 1-2 fokban szépen elindul és ejti a fordulatot, a vízhőfok visszajelző sem mutat ekkor hülyeséget. Ilyenkor, ha mozgatom a vízhőfok szenzor csatlakozójánál a vezetéket, nem jön elő a hiba, nem hagy ki a motor járása.