Nem egyszerű, szét kell szedni a fél motort. Igen, túl lehet feszíteni.
Itt van leírás róla:
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=28583&sid=5b2028071cde43c16211aea05df7b32f&start=15
De a gyári berakásával is vigyázz. Sűrítési felső holtpontra kell rakni a főtengelyt, hogy ne ugorjon el a vezérlés ...
12.7V az töltésnek kevés (egy jól feltöltött akksin lehet ennyit mérni). 13.2V-nál többnek kellene lennie (alajáraton még nem gond, de fordulaton már az), fordulaton mrg 14...14.8V között, hogy töltsön is. A riasztó biztosítékkal az akksin, a többi meg gyújtásra kap áramot. Még egy kamera lesz...
A menetfény szabályos bekötésssel nem mehet a tompítottal együtt... ;)
A külön áramkört kiépítettem, arról megy a fogyasztók többsége. A GPS és a szivartöltő viszont nem. A töltőfesz. nekem csak 13,1-12,6v között van... Lehet, hogy túlterheltem és kinyírtam a generátort vagy a fesz. szabályzót? Terhelés nélkül ennyi. 4 plusz fogyasztót kötöttem be. Egy GPS t, telefont töltök, 2×9 w led ködlámpát és egy autómata láncolajozót (ez egy mágnestekercses szeleppel adagolja az olajat. Megyek szerelőhöz, de most nyaral. Addig tájékozódni szeretnék.
Nekem a beépített feszmérőm 13,7 - 14,1 V között mutat.
Egy jó tanács, hogy ne kerülj kellemetlen helyzetbe:
Ki kell építeni egy segédáramkört a Varán az utólagosan ráaggatott cuccokhoz. Ez közvetlenül kap ellátást az aksiról egy gyújtásról vezérelt relén keresztül.
Valaki + tudná írni nekem, hogy az akkun mérve mekkora a töltőfeszültsége a motorjának? 2008 as ABS verzióm van. Van rajta GPS, ködlámpa, telefontöltő, elektromos láncolajozó. Hasonló terheléssel terhelve volnék kíváncsi az eredményre, illetve terheletlenül is.
Nincs valakinek elfekvőben egy oldalsztender kiegészítő talp? Úgy tűnik,hogy a támasztó láb elgörbült,és elég nagy döntésben támaszt. Félek,hogy így tovább hajlik.
Keresgéltem a neten de ehhez valót nem találtam. Gondoltam rákérdezek ,mielőtt magam összehozok valamit.
Nekem is van hangja a vezérműláncnak. Motorféknél kb 4000-től lefelé csilingelő hang, majd alapjáraton elnémul. Ahogy olvastam a karbis VTR1000-ek és a karbis Varák automata vezérműlánc feszítője idővel elfárad, rosszabb esetben nem feszít eléggé és a lánc is átugorhat. Újabb Varákon már javítottak rajta.
Az első hengernél szokott inkább előfordulni a hiba. A VTR-eket valószínűleg általában magasabb fordulaton használják, ezért lehet, hogy náluk sűrűbben fordul elő ez a hiba. Egyébként a karbis Vara eredeti láncfeszítőjét átdolgozta a gyár.
Én már megrendeltem az új láncfeszítőket, ha megjön, nézek szelep hézagot és karbit is szinkronizálok...
Pár idevágó VTR fórum:
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=19416#p157492
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=22720#p186028
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=28583
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=34628
https://www.xrv.org.uk/forums/varadero/83980-varadero-1000-clacking-noises-2.html#/topics/83980?page=1
https://www.superhawkforum.com/forums/knowledge-base-40/warning-about-replacing-cam-chain-tensioner-8600/