Egyszer Máthé Krisztina ezt a dolgot feldolgozta a TV2 Forró nyomon című műsorában. A filmből tömören az derült ki, hogy nem bizonyított az, hogy még éltek-e a katonák, amikor a sinekre kerültek. A nyomozás vezetője szerint nem önszántukból feküdtek a sinekre. Az is kiderült, hogy nem kényelmes a sinekre feküdni, főleg úgy, hogy a szerencsétlennek nyakát az egyik sínszálon volt /te sem feküdnél úgy le a sinnre, hogy a nyakad van az egyik sínszálon/. Amúgyis szolgálatszegés lett volna nekik ez az elalvósdi. Nem bizonyított, de arra gyanakodnak most is, hogy akkoriban a Magyar-Jugoszláv határon csempészet folyt, és a csempészek így tették el a láb alól a hatőröket.
Átfutottam nagyjából a topikot, de nem találtam ehez kapcsolódó dolgot. Nem sokat tudok az esetről, újságban olvastam. Azthiszem a 80-as években történt Kelebiánál.
2 határőr éjjeli szolgálatra volt beosztva, hideg volt.(pontos dátumra nem emlékszem) A lényeg az, hogy állítólag a kövek melegét akarták kihasználni, ezért ráfeküdtek a töltésre. A vonat pont jött, valamelyik M62 volt a gázoló gép.
Valószínű nagy vízhiány lehetet és közel tudott menni a tűztoltó vonat ilyenkor veszi igénybe a Katasztrófavédelem. Mivel látszik mozgás még időben értek oda.
A Bz felújítás egy hülye szabály miatt beruházásnak minősül. Erre (idén) nincs pénz. A celliek rájöttek, hogy ha csinálnak egy töréstesztet, akkor viszon baleseti sérüléses javításnak fog minősülni az ismételt forgalomképes állapotba hozás (erre van pénz) és ismét lessz 8 felújított bézéjük.
Jó kérdés, hogy mi történt...találgatásokba meg nem akarok kezdeni. Amúgy 8 Bz mellék sérült meg, de a képen csak 7 van, mivel a 8. az sínen maradt, de annak is két ablaka betörött.
Még annyit a filmmel kapcsolatban, hogy a 204-en dolgozó is nyilatkozó mozdonyvezető nem Ganz András, hanem Gazda András barátom volt. Sajnos tavaly decemberben Őt is eltemettük. :((