A mostani 400-as sorozatú VK-k egyik specialitása, hogy ha valamilyen véletlen folytán van az ablakmosó tartályban folyadék, és esetleg még használod is, akkor pár másodperc múlva esernyőt kell nyitni, ugyanis a vezetőállás felső lemezei közül megindul az "égi áldás" - egyenesen rá a kapcsolósorra. Azért az ablakra is jut a folyadékból - amennyiben megvan a fúvóka, és az ablakra van irányítva...
Ó igen! Szerintem van egy szöveggyűjteményük, amiből vizsgát kell tenni egy bizonyos pozíciótól "fölfelé", abból származnak ezek a cinikus szabványmondatok. Egy verőfényes decemberi napon M44.310-en "elfelejtették" visszabarkácsolni a vezetőállást a dinamókamrától elválasztó egyik lemezt, azaz a turbo gyakorlatilag a vezetőállásról szívott, így az amúgy is hideg víztől átjárt fűtőelemnek, és a kisventillátornak esélye sem volt. Nagykabát, sapka, kesztyű, és az irgalmatlan visítás egész nap, egész éjjel. Megemlítettem az illetékes bácsinak, hogy nem lenne baj, ha azt a qrva lemezt visszapakolnák, végül is 8-10 csavar applikálása nem okozhat veszélyes mértékű túlmunkát a szegény műhelynek. (Mint később kiderült, az ügy bonyolultabb volt ennél, mert a lemez is eltűnt kézen-közön.) Az ő válasza (egy vállrándítás kíséretében) ugyanaz volt, mint az általad idézett: "Ad a vasút kabátot..." Mire megemlítettem, hogy neki is ad, úgyhogy megyek is, keresek egy féksarut, és múlt időbe teszem az irodája ablakát, mielőtt elzárnám a radiátort... Majd két hónapig jártunk a masinával az említett körülmények között.
Anno: M62-en utazva szóltunk a Mir. kollégának (Mv-ből lett ir.) ,hogy mennénk Fc-be fűtést javíttatni mert olyan hideg van a gépen,hogy a c.kannába befagyott a víz.
Válasz: "rakjátok be a géptérbe,nektek meg ad a vasút bundát"
Egyik M44-ediken az eredeti gyári ablaktörlőlapát csréjét nem sikerült eszközölni a 2005. nyarán többször feladott javítás óta, máig sem. "Minek az tartalékra?" volt a műhely kérdése. Finoman szóváteszi az ember, hogy "bocs, de 50-80km-re fekvő állomásokra, illetve pl. Sopronból Dunakeszire nem teleportálják a mozdonyt, hanem az elpattog, ugrabugrál odáig, és tök nem baj, ha esetlek átlátszóvá lehetne tenni a szélvédőt". Erre jött az univerzális válasz az univerzális, pulzuspörgető és vérnyomás ugrasztó válasz: "mit okoskodtok, a gőzösből is ki tudtak nézni!". XXI. század, 1986. óta nincs MSZ gőzvontatás. 1986-ban 9 éves voltam. Legközelebb mi a fa**t mondanak majd? Örüljek, hogy nem kell zabot adni a lovaknak?
De hasonló a helyzet fényszóróval, vezetőállásfűtéssel, illetve valóban minden egyébbel, ami nem elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a vontatójármű képes legyen bizonyos mértékű vonó- és fékezőerő kifejtésére.
1986-ban volt, 07.05-én 17,20-kor a a 107/109 számú szelvényben a 36126 sz személyvonat utolsó 5 kocsija és a vonat végén hidegen továbbított M32 2017 psz. mozdony siklott ki, előbbiek összes, utóbbi két tengellyel. az utolsó 3 kocsi oldalára is borult. 7 utas megsérült. Vonatgép M41 2131, a baleset oka vonat alatti vágánykivetődés.
Marad a gólyaláb, mert az említett típusú cipőből - szerencsére - nincs itthon. Ha lenne, akkor az asszony nem lenne már a háznál :-)
Siemens113!
Ennyire azért ne éld bele magad abba, hogy ezentúl felvállalom a "népnevelői" teendőket! :-) Ha úgy látom, hogy a kölkök testi épsége veszélyben van, vagy valami "rosszaságot" művelnek, akkor megteszem, ami tőlem telik. Ennyit, és nem többet.
Köszi szépen. :))) Szóval ne spórolj semmiképp a kürttel. Pl ma is voltak kint, ma is mások mint tegnap, több "banda" kedvenc helye ez. Ma senki még csak nem is kürtölt rájuk. :(
Egyszer egy utazó felvigyázó (akkor még ez volt a titulus) feljött hozzám "látogatóba". Szóvá tettem neki, hogy talán ha egy picit lentebb lenne a lapát, akkor kilátnék (szakadt az eső). Válasz: 1. álljak fel, akkor majd kilátok, 2. állítsam magasabbra a széket!
Az első javaslatot inkább nem kommentálom, a második elvileg működne, de akkor meg nem értem volna el az EÉVB pedálját, pedig átlagos testmagasságom van. Erről ennyit.
"Csak a biztonság sérült – baleset a svájci Lötschberg alagútban
[2007-10-22]
Két hónappal a megnyitása után megtörtént az első komolyabb baleset a Lötschberg alagútban. 2007. október 16-án hajnali 3 óra 40 perckor az alagút északi bejáratánál siklott ki egy Németországból Olaszországba tartó kamionszállító kereskedelmi tehervonat – személyi sérülés nem történt. A szerelvény mozdonyának első két tengelye siklott ki egy váltón. Az alagutat több órára teljesen le kellett zárni, csak 17 óra 30 perc után indulhatott meg a forgalom az egyik vágányon. A körülbelül 17 kamion közül kettő potenciálisan veszélyes árut szállított. A kárt mintegy fél millió frankra becsülik.
Az eset körülményei összetettek. A legtöbb újsághír „az események különleges összejátszásáról”, „technikai üzemzavarról”, illetve „váltóhibáról” beszél, ám nem megerősített információink szerint ezesetben az ETCS-hez köthető alapvető biztonsági problémáról van szó.
Az mindenesetre biztos, hogy a kisiklott tehervonat számára a spiez-i irányító vészmegállító parancsot adott ki – állítások szerint azért, hogy egy másik tehervonatnak utat biztosítson. Az is biztos, hogy a vonat ekkor éppen a hagyományos vonatbefolyásoló rendszerrel felszerelt szakaszról az ETCS 2-es szinttel felszerelt szakaszra haladt át, azaz az átmeneti szakaszban közlekedett. A legbizonytalanabb, harmadik tényező az ETCS-ben bekövetkező esetleges logikai hiba jelenléte.
Ezt támasztja alá a BLS szóvivőjének, Hans Martin Schaer-nek állítása, mely szerint sem a mozdonyvezető, sem pedig az irányító nem tehető felelőssé a balesetért. Információink szerint a logikai hiba nem más, mint egy szoftverhiba a területileg illetékes RBC központban, ami megakadályozta, hogy a megállj parancs feljusson a vonatra az üzemmódátmenet közepette.
Nem ez az egyetlen észlelt probléma az alagútban. Szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy bár immár több mint egy hónapja személyszállító vonatok is járnak az alagútban, több vészhangszóró a mai napig nem üzemel.
Reméljük, hogy mindez valóban egyedi, kivételes eset volt, és a Lötschberg talpalagút ettől fogva teljes biztonsággal fogja szolgálni az észak-déli vasúti tengely vasúti forgalmát."
Teljesen igazatok van. V 63-asból esőben is kiláttam. Most olyan rövid karokkal és lapátokal jön ki a gányoldából, hogy 20 cm magasságban töröl. V 43-asokra egykaros ablaktörő kéne, rövid karral és nagy lapáttal. (Ilyet már csináltam, amikor "miénk" volt a mozdony. Alul kb 5 cm maradt ki a törlésből.)
Csak annyit, hogy egy Dácsia beletolt egy vagy több tartálykocsival a Szöcskébe. Egyik mv. barátom hívott tegnap délután, tőle hallottam ezt, de részleteket nem tudok..
(Eszembe jutott, hogy azon az oldalon teljesen lehúzom a naprolót. De szívesen felhúztam volna egy ellenőrzést végző személynek, és megkérdeztem volna tőle, hogy "most jobb"?!)
Siemens113!
Én is elég sokszor járok arra :-)
Több olyan hely van szerte az országban, ami az unatkozó fiatalság kedvenc "játszótere". A jövő reménységei előszeretettel szórakoznak a sínszálak dekorációjával, a vonatok dobálásával, stb.
Én ezt mindig egy szépen elnyújtott kürtöléssel honorálom, de olyan is volt már, hogy szóltam a menetirányítónak. Mert valahogy nehezen veszi be a begyem az ilyen játszadozásokat, kezdve a csíkos Bhv-kon rendszeres vésznyitózgatástól az általad vázoltakig.
(Korábban írtam már, hogy pár napja Maglódi nyaralónál majdnem sikerült legalább egy tucat utast ledarálnom, mert képtelenek 4-5 mp-et várni, amíg elhalad előttük a vonat. Na olyankor töprengek el rajta, hogy megéri-e az ilyen felelőtlen emberek miatt pl. hajnalban kelni?)
1047 005-2!
Sajnos, nem teljesen világos a példád. Kikre utaltál konkrétabban, és miért pont a gép kísérése szerepelt a példában. Valahogy homályos nekem ez a társítás.
Egy kérésem lenn hozzás majd elbírálod a lehetőségét illetve kíváncsi vagyok találkoztál-e már a jelenséggel: (Igazából a másik topicba akartam írni de ide jobban kapcsolódik)
Szóval én elég gyakran járok arra és rendszeresen látom, hogy tizenéves "bandák" használják játszótárnek Maglódnál a "nagyhíd"-on a nyílt pályát. Itt van egyébként a toltésoldalban lépcső is a két kitérőnél van ez egyébként nem sokkal a végpoint után. (Biztos tudod melyik hely ez) Szóval sajnos rendszresen látom mostmár, hogy kölykök azzal töltik az idejüket, hogy itt a sínek között szaladgálnak néha félreállnak pakolásznak ezt azt a sínekre ami szerintem finoman szólva is balesetveszélyes. (arról nem beszélve hogy talán nem ott kéne "játszani" mert életveszélyes) Ma viszont tapasztaltam, hogy a kürtöt nem szeretik. Épp csak rájuk pöttyintett valaki de ez nagy felzúdulást váltott ki. A kérésem tehát az lenne - és majd eldöntöd hogy szabad e vagy sem - hogyha ott az említett részen kölyköt látsz már az ívből kijövet messziről kezdj el kürtölni és nyomd mellettük is közbetlenül végig ha lehet. Mondom ez nem valami bosszúvágy a részemről de tényleg gyakran járok arra és egyszer az egyik tuti be fog esni a vonat elé illetve talán nem kéne kárt tennijük semmiben. Nem nézem ezt túl jó szemmel. Ezzel meg hátha leszoknának róla. Egyébként természetesen leginkább délután vannak kint.
"A másik kedvencem: a gépek döntő többségén a totális közöny kategóriába tartoznak az ablaktörlők. Egy picit hosszabb lapáttal simán orvosolni lehetne a problémát, de valamiért ez már meghaladja a fenntartás képességeit."
Az E.1.-ből kapásból idézik a mv tisztítási kötelezettségét,de a vonatba sorozott (tűzveszélyes) gép kisérési kötelezettségét már nem olvasták.
Röviden: Hanyagság és ilyen esemény bármikor bekövetkezhet. (persze nem akarok belemagyarázni semmit de én nem szoktam külüönösebben biztonságban érezni magamat ezen váltókon való áthaladáskor)