Keresés

Részletes keresés

rg7 Creative Commons License 2007.11.01 0 0 5542
Illusztráció:

Előzmény: Törölt nick (5537)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5539
Végülis parasztos módszer, de ha működött akkor legalább megoldották.
Előzmény: Törölt nick (5537)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5538
A mostani 400-as sorozatú VK-k egyik specialitása, hogy ha valamilyen véletlen folytán van az ablakmosó tartályban folyadék, és esetleg még használod is, akkor pár másodperc múlva esernyőt kell nyitni, ugyanis a vezetőállás felső lemezei közül megindul az "égi áldás" - egyenesen rá a kapcsolósorra. Azért az ablakra is jut a folyadékból - amennyiben megvan a fúvóka, és az ablakra van irányítva...
cs1014 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5536
nektek meg ad a vasút bundát

Ó igen! Szerintem van egy szöveggyűjteményük, amiből vizsgát kell tenni egy bizonyos pozíciótól "fölfelé", abból származnak ezek a cinikus szabványmondatok.
Egy verőfényes decemberi napon M44.310-en "elfelejtették" visszabarkácsolni a vezetőállást a dinamókamrától elválasztó egyik lemezt, azaz a turbo gyakorlatilag a vezetőállásról szívott, így az amúgy is hideg víztől átjárt fűtőelemnek, és a kisventillátornak esélye sem volt. Nagykabát, sapka, kesztyű, és az irgalmatlan visítás egész nap, egész éjjel.
Megemlítettem az illetékes bácsinak, hogy nem lenne baj, ha azt a qrva lemezt visszapakolnák, végül is 8-10 csavar applikálása nem okozhat veszélyes mértékű túlmunkát a szegény műhelynek. (Mint később kiderült, az ügy bonyolultabb volt ennél, mert a lemez is eltűnt kézen-közön.)
Az ő válasza (egy vállrándítás kíséretében) ugyanaz volt, mint az általad idézett: "Ad a vasút kabátot..."
Mire megemlítettem, hogy neki is ad, úgyhogy megyek is, keresek egy féksarut, és múlt időbe teszem az irodája ablakát, mielőtt elzárnám a radiátort...
Majd két hónapig jártunk a masinával az említett körülmények között.
Előzmény: bsasa (5535)
bsasa Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5535

gőzösből is ki tudtak nézni!".

 

Anno: M62-en utazva  szóltunk a Mir. kollégának (Mv-ből lett ir.) ,hogy mennénk Fc-be fűtést javíttatni mert olyan hideg van a gépen,hogy a c.kannába befagyott a víz.

Válasz: "rakjátok be a géptérbe,nektek meg ad a vasút bundát"

 

 

Előzmény: cs1014 (5534)
cs1014 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5534
Egyik M44-ediken az eredeti gyári ablaktörlőlapát csréjét nem sikerült eszközölni a 2005. nyarán többször feladott javítás óta, máig sem.
"Minek az tartalékra?" volt a műhely kérdése. Finoman szóváteszi az ember, hogy "bocs, de 50-80km-re fekvő állomásokra, illetve pl. Sopronból Dunakeszire nem teleportálják a mozdonyt, hanem az elpattog, ugrabugrál odáig, és tök nem baj, ha esetlek átlátszóvá lehetne tenni a szélvédőt".
Erre jött az univerzális válasz az univerzális, pulzuspörgető és vérnyomás ugrasztó válasz: "mit okoskodtok, a gőzösből is ki tudtak nézni!". XXI. század, 1986. óta nincs MSZ gőzvontatás. 1986-ban 9 éves voltam. Legközelebb mi a fa**t mondanak majd? Örüljek, hogy nem kell zabot adni a lovaknak?

De hasonló a helyzet fényszóróval, vezetőállásfűtéssel, illetve valóban minden egyébbel, ami nem elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a vontatójármű képes legyen bizonyos mértékű vonó- és fékezőerő kifejtésére.
Előzmény: Törölt nick (5520)
FVV-1100 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5533
???
Szavaidból azt veszem ki,hogy Te voltál a mozdonyvezető?(esetleg túl sokat gondolok???)
Előzmény: Frankyeinstein (5524)
monor-21 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5532
..Továbbá érdekelne az M61 004 balesetéről (a végzetesről minden infó)

Előre is köszi.

 

 

 

Kérd el M62 187 topictársunktól.

Előzmény: V43 1024 (5531)
V43 1024 Creative Commons License 2007.10.31 0 0 5531

Üdv

Tudja vlaki 2004.10.hóban hol, pontosan mikor, és mi történt a 1047 502-8 as Tauval?

 

Továbbá érdekelne az M61 004 balesetéről (a végzetesről minden infó)

Előre is köszi

 

Bárdos Imre Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5530
Igazán nincs mit!

Képem (még) nincs, sajnos.
Előzmény: M41-2132 (5529)
M41-2132 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5529

Hello

Kösz az adatokat.

képed esetleg nincs róla?

Előzmény: Bárdos Imre (5528)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5528
1986-ban volt, 07.05-én 17,20-kor a a 107/109 számú szelvényben a 36126 sz személyvonat utolsó 5 kocsija és a vonat végén hidegen továbbított M32 2017 psz. mozdony siklott ki, előbbiek összes, utóbbi két tengellyel. az utolsó 3 kocsi oldalára is borult. 7 utas megsérült. Vonatgép M41 2131, a baleset oka vonat alatti vágánykivetődés.
Előzmény: M41-2132 (5526)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5527
Ja. Vajon hány gépkocsit tudnának ilyen ablaktörlőkkel (ablakokkal, elérhetetlen pedállal, lámpákkal, ülésekkel stb) eladni?
Előzmény: Törölt nick (5520)
M41-2132 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5526

Sziasztok

Állítólag 1985-ben Nyíregyháza és Nagykálló között volt valami siklásos baleset,

valakinek van valami információja róla?

Hogy történt,milyen gép volt?

Mert én sehol se találtam róla infót.

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5525
Marad a gólyaláb, mert az említett típusú cipőből - szerencsére - nincs itthon. Ha lenne, akkor az asszony nem lenne már a háznál :-)

Siemens113!

Ennyire azért ne éld bele magad abba, hogy ezentúl felvállalom a "népnevelői" teendőket! :-) Ha úgy látom, hogy a kölkök testi épsége veszélyben van, vagy valami "rosszaságot" művelnek, akkor megteszem, ami tőlem telik. Ennyit, és nem többet.
Előzmény: Vendégsín (5523)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5524
Köszönjük, és külön köszönöm, mint az esemény részese!
Előzmény: dulla (5508)
Vendégsín Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5523
...de akkor meg nem értem volna el az EÉVB pedálját, pedig átlagos testmagasságom van. Erről ennyit.

Tessék gólyalábat kötni, vagy elhozni az asszony vastag talpu, un. "belvízvédelmi" cipőjét...
Előzmény: Törölt nick (5520)
Jacquemin Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5522
Ma a 974 sz. vonat gázolt Tárnoknál.
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5521
Köszi szépen. :))) Szóval ne spórolj semmiképp a kürttel. Pl ma is voltak kint, ma is mások mint tegnap, több "banda" kedvenc helye ez. Ma senki még csak nem is kürtölt rájuk. :(
Előzmény: Törölt nick (5514)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5520
Egyszer egy utazó felvigyázó (akkor még ez volt a titulus) feljött hozzám "látogatóba". Szóvá tettem neki, hogy talán ha egy picit lentebb lenne a lapát, akkor kilátnék (szakadt az eső).
Válasz:
1. álljak fel, akkor majd kilátok,
2. állítsam magasabbra a széket!

Az első javaslatot inkább nem kommentálom, a második elvileg működne, de akkor meg nem értem volna el az EÉVB pedálját, pedig átlagos testmagasságom van. Erről ennyit.
Előzmény: Álomvasút (5517)
Infós Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5519

A belső idézőjeleket elfelejtettem kicserélni, sorry..

:-(

Előzmény: Infós (5518)
Infós Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5518

Van erre megfelelő csapat:

 

"Csak a biztonság sérült – baleset a svájci Lötschberg alagútban

[2007-10-22]

Két hónappal a megnyitása után megtörtént az első komolyabb baleset a Lötschberg alagútban. 2007. október 16-án hajnali 3 óra 40 perckor az alagút északi bejáratánál siklott ki egy Németországból Olaszországba tartó kamionszállító kereskedelmi tehervonat – személyi sérülés nem történt. A szerelvény mozdonyának első két tengelye siklott ki egy váltón. Az alagutat több órára teljesen le kellett zárni, csak 17 óra 30 perc után indulhatott meg a forgalom az egyik vágányon. A körülbelül 17 kamion közül kettő potenciálisan veszélyes árut szállított. A kárt mintegy fél millió frankra becsülik.

Az eset körülményei összetettek. A legtöbb újsághír „az események különleges összejátszásáról”, „technikai üzemzavarról”, illetve „váltóhibáról” beszél, ám nem megerősített információink szerint ezesetben az ETCS-hez köthető alapvető biztonsági problémáról van szó.

Az mindenesetre biztos, hogy a kisiklott tehervonat számára a spiez-i irányító vészmegállító parancsot adott ki – állítások szerint azért, hogy egy másik tehervonatnak utat biztosítson. Az is biztos, hogy a vonat ekkor éppen a hagyományos vonatbefolyásoló rendszerrel felszerelt szakaszról az ETCS 2-es szinttel felszerelt szakaszra haladt át, azaz az átmeneti szakaszban közlekedett. A legbizonytalanabb, harmadik tényező az ETCS-ben bekövetkező esetleges logikai hiba jelenléte.

Ezt támasztja alá a BLS szóvivőjének, Hans Martin Schaer-nek állítása, mely szerint sem a mozdonyvezető, sem pedig az irányító nem tehető felelőssé a balesetért. Információink szerint a logikai hiba nem más, mint egy szoftverhiba a területileg illetékes RBC központban, ami megakadályozta, hogy a megállj parancs feljusson a vonatra az üzemmódátmenet közepette.

Nem ez az egyetlen észlelt probléma az alagútban. Szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy bár immár több mint egy hónapja személyszállító vonatok is járnak az alagútban, több vészhangszóró a mai napig nem üzemel.

Reméljük, hogy mindez valóban egyedi, kivételes eset volt, és a Lötschberg talpalagút ettől fogva teljes biztonsággal fogja szolgálni az észak-déli vasúti tengely vasúti forgalmát."

 

Forrás: http://www.etcs.hu

Előzmény: r1232 (5496)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.29 0 0 5517
Esik eső, körbejárunk...

Nem rossz. :)


Teljesen igazatok van. V 63-asból esőben is kiláttam. Most olyan rövid karokkal és lapátokal jön ki a gányoldából, hogy 20 cm magasságban töröl. V 43-asokra egykaros ablaktörő kéne, rövid karral és nagy lapáttal. (Ilyet már csináltam, amikor "miénk" volt a mozdony. Alul kb 5 cm maradt ki a törlésből.)
Előzmény: r1232 (5516)
r1232 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5516
Az E.1-ben vannak erre vonatkozó pontok. Csak be kellene tartani! Én simán körüljárnék...
Előzmény: Törölt nick (5507)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5515
Csak annyit, hogy egy Dácsia beletolt egy vagy több tartálykocsival a Szöcskébe. Egyik mv. barátom hívott tegnap délután, tőle hallottam ezt, de részleteket nem tudok..
Előzmény: Cheew (5505)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5514

Vendégsín!

 

:-)

Vagy inkább :-(((

 

(Eszembe jutott, hogy azon az oldalon teljesen lehúzom a naprolót. De szívesen felhúztam volna egy ellenőrzést végző személynek, és megkérdeztem volna tőle, hogy "most jobb"?!)

 

Siemens113!

 

Én is elég sokszor járok arra :-)

Több olyan hely van szerte az országban, ami az unatkozó fiatalság kedvenc "játszótere". A jövő reménységei előszeretettel szórakoznak a sínszálak dekorációjával, a vonatok dobálásával, stb.

Én ezt mindig egy szépen elnyújtott kürtöléssel honorálom, de olyan is volt már, hogy szóltam a menetirányítónak. Mert valahogy nehezen veszi be a begyem az ilyen játszadozásokat, kezdve a csíkos Bhv-kon rendszeres vésznyitózgatástól az általad vázoltakig.

(Korábban írtam már, hogy pár napja Maglódi nyaralónál majdnem sikerült legalább egy tucat utast ledarálnom, mert képtelenek 4-5 mp-et várni, amíg elhalad előttük a vonat. Na olyankor töprengek el rajta, hogy megéri-e az ilyen felelőtlen emberek miatt pl. hajnalban kelni?)

 

1047 005-2!

 

Sajnos, nem teljesen világos a példád. Kikre utaltál konkrétabban, és miért pont a gép kísérése szerepelt a példában. Valahogy homályos nekem ez a társítás.

Siemens113 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5513
Ez niylván egyébként elsőre kicsit viccesnek hangzik de nem véletlen írtam be s már láttam elégszer ahhoz, hogy azt mondhassam nem egyedi eset.
Előzmény: Siemens113 (5512)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5512
Egy kérésem lenn hozzás majd elbírálod a lehetőségét illetve kíváncsi vagyok találkoztál-e már a jelenséggel: (Igazából a másik topicba akartam írni de ide jobban kapcsolódik)

Szóval én elég gyakran járok arra és rendszeresen látom, hogy tizenéves "bandák" használják játszótárnek Maglódnál a "nagyhíd"-on a nyílt pályát. Itt van egyébként a toltésoldalban lépcső is a két kitérőnél van ez egyébként nem sokkal a végpoint után. (Biztos tudod melyik hely ez) Szóval sajnos rendszresen látom mostmár, hogy kölykök azzal töltik az idejüket, hogy itt a sínek között szaladgálnak néha félreállnak pakolásznak ezt azt a sínekre ami szerintem finoman szólva is balesetveszélyes. (arról nem beszélve hogy talán nem ott kéne "játszani" mert életveszélyes) Ma viszont tapasztaltam, hogy a kürtöt nem szeretik. Épp csak rájuk pöttyintett valaki de ez nagy felzúdulást váltott ki. A kérésem tehát az lenne - és majd eldöntöd hogy szabad e vagy sem - hogyha ott az említett részen kölyköt látsz már az ívből kijövet messziről kezdj el kürtölni és nyomd mellettük is közbetlenül végig ha lehet. Mondom ez nem valami bosszúvágy a részemről de tényleg gyakran járok arra és egyszer az egyik tuti be fog esni a vonat elé illetve talán nem kéne kárt tennijük semmiben. Nem nézem ezt túl jó szemmel. Ezzel meg hátha leszoknának róla. Egyébként természetesen leginkább délután vannak kint.

Várom véleményedet
Előzmény: Törölt nick (5507)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5511
"A másik kedvencem: a gépek döntő többségén a totális közöny kategóriába tartoznak az ablaktörlők. Egy picit hosszabb lapáttal simán orvosolni lehetne a problémát, de valamiért ez már meghaladja a fenntartás képességeit."

Az E.1.-ből kapásból idézik a mv tisztítási kötelezettségét,de a vonatba sorozott (tűzveszélyes) gép kisérési kötelezettségét már nem olvasták.
Előzmény: Törölt nick (5507)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.28 0 0 5510
Röviden: Hanyagság és ilyen esemény bármikor bekövetkezhet. (persze nem akarok belemagyarázni semmit de én nem szoktam külüönösebben biztonságban érezni magamat ezen váltókon való áthaladáskor)
Előzmény: dulla (5508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!