Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2013.11.01 0 0 20917

Jó képek! ;-)

Előzmény: Sinbicajos (20916)
Sinbicajos Creative Commons License 2013.11.01 0 0 20916

Dunaújváros kkikötő, kiágazás:

Dunaújváros felöl a túlsó oldal:

A vágány vége a túloldalon:

A nyomvonal:

A kágatás/becsatlakozás Szalkszentmártonnál. Jobbra a gazban a védősonka váltója:

Előzmény: eMPet (20915)
eMPet Creative Commons License 2013.10.31 0 0 20915

Köszi, mert itt még nem voltam, csak térképen. :-)

Előzmény: Sinbicajos (20914)
Sinbicajos Creative Commons License 2013.10.31 0 0 20914

2005.09.24. Dunaújváros, Dunapart:

Szalkszentmárton, Petőfi Tsz:

A dunaparttól idáig is találtunk vágánydarabokat, innentől meg volt a pálya:

Előzmény: eMPet (20912)
eMPet Creative Commons License 2013.10.31 0 0 20913

Egy Clint Eastwood western film címét idézném: "Nincs bocsánat", mert nincs rá szükség. Én sem születésem óta kapásból tudok mindent, pláne ilyen utánakutatós témákban.

:-)

Előzmény: Ambzso (20910)
eMPet Creative Commons License 2013.10.31 0 0 20912

Igen, ezért írtam a 151L jelű iparvágányt, ez ment (megy?) a partra.

 

Szalkszentmártonra keresve, nagyítva és görgetve mindkét Duna-parton jelölve van az iparvágány.

 

http://tajertektar.hu/hu/

 

Előzmény: Törölt nick (20909)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.30 0 0 20911

11 Győr-Veszprém külső-Alsóörs (1967)

11a Veszprém Külsó-Veszprém (1967)

77 Drégelypalánk-Parassapuszta-Sahy (1948) "A forgalom szünetel"

1951 esben már nincs benen a 77 es vonal, csak a Drégelypalánk állomásnál a csatlakozó mező számként.

Előzmény: Ambzso (20902)
Ambzso Creative Commons License 2013.10.30 0 0 20910

Szalkit.jó oké leesett hogy az csak egy megrendezett volt...

 

Bocsánat

Előzmény: eMPet (20907)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.30 0 0 20909

Szalkszentmárton-Dunaújváros......

Így nincs értelmezve, mert közötte folyik a Duna. Mindkét oldalról vezetett a partig egy-egy vágány, mert katonáék pontonhíddal gyakorlatoztak az átjutás és az elvtársak dicséretének érdekében.

 

Van egy Szalkszentmárton Petőfi Tsz 5 km iparvágány.....

 

Ez vezethetett a Dunapartra..

Előzmény: eMPet (20907)
Bz-Ps Creative Commons License 2013.10.29 0 0 20908

Üdv!

Ezt láttátok már?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Nlx7HFCnHGg

 

Köszönet a videó készítőjének, hogy közzétette!

 

eMPet Creative Commons License 2013.10.29 0 0 20907

A #20905-ben ajánlott térképgyűjteményt ajánlom én is. Látszik, hogy az évek során többször is változott a számozás, ott viszont a megszűnés évének ismeretében kiválasztható az utolsó verzió.

 

Az iparvágányok:

 

1bm: Andor utcai vontató-iaprvágány

93: Miskolc- Diósgyőr

1cm: Soroksár-Szemeretelep ,Nagy- Kis Burma

20p: Ajka-Felsőcsinger

20o: Ajka-Padragkút

 

Szalkszentmárton-Dunaújváros......

Így nincs értelmezve, mert közötte folyik a Duna. Mindkét oldalról vezetett a partig egy-egy vágány, mert katonáék pontonhíddal gyakorlatoztak az átjutás és az elvtársak dicséretének érdekében.

42L: Dunaújváros–Dunaújváros kikötő: ebből ágazott ki a partra a vonal.

151L: Szalkszentmárton–Petőfi TSZ: itt meg csak erről tudok.

Előzmény: Ambzso (20902)
Lovrin Creative Commons License 2013.10.28 0 0 20906

A vasútállomások.hu vonalszámozási rendszere az oldal saját belső használatára való. Megpróbál igazodni egyfelől a magyar számozáshoz, másfelől a szomszédos országok vonalszámozásához, harmadrészt a viszonylatok megválasztásánál a történelmi hűséghez, de ez csak kompromisszumokkal-kényszermegoldásokkal sikerül.

Előzmény: M.T. (20904)
Divrotcé Creative Commons License 2013.10.28 0 0 20905

Ezt inkább ne. Házi használatra jó, de azért ne tekintsük valósnak.

 

Itt azért már van ez meg az:

https://sites.google.com/site/ballalaszlo/menetrenditérképek2

Előzmény: M.T. (20904)
M.T. Creative Commons License 2013.10.28 0 0 20904

Talán ez is segít:

 

www.vasutallomasok.hu/vonalak.php

Előzmény: Ambzso (20902)
Kéri Petya Creative Commons License 2013.10.28 0 0 20903

Köszönöm, egyelőre elég ennyi... ha egyszer eljutok még arrafelé az életben, felkészülök előtte...!

Előzmény: erdőszéli (20888)
Ambzso Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20902

Veszprém- Alsóörs

Drégelypalánk -Sahy

Zeg-Rédics - Csáktornya

 

Illetve igaz ez már csak Szolgálati menetrendkönyves lesz:

 

Andor utcai vontató-iaprvágány

Miskolc- Diósgyőr

Nagy- Kis Burma

Csingervölgy

Szalkszentmárton-Dunaújváros......

 

 

 

Előzmény: eMPet (20895)
Ambzso Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20901

Köszönöm...

 

Ha mondok még vonalat megtudnád nekem nézni?

 

Köszenettel mégegyszer

Előzmény: eMPet (20895)
krikori Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20900

Csütörtöki vagy pénteki Magyar Nemzetben volt cikk a balatonfenyvesi kisvasútról. Van perspektíva a csisztapusztai vonal felélesztésében, de pénz nincs, de majd talán valakik valamikor pályáznak voalamire, stb... röviden és tömören a lényege.

Előzmény: XIII. LEGIO (20898)
labcin12 Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20899

Lessz e valaha ebböl még valamikor müködö vonal?

Előzmény: XIII. LEGIO (20898)
XIII. LEGIO Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20898

Csisztapuszta, fürdő, kiágazó vonal, végállomás, idén, októberben, képek:

Előzmény: XIII. LEGIO (20897)
XIII. LEGIO Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20897

Képek hamarosan!

 

Hozzáteszem még, hogy a folyamat ma még, talán visszafordítható lenne! Mind a fürdőhely elérhetősége, és talán jövőbeni prosperitása, de mind a kisvasút jövője szempontjából.

 

Áll a vonat... de a vonal is...

Még nem loptak el sokat, még pótolható, a hiba kijavítható...

És akkor már nem lesz elveszett vonal e pályán, nem lesz elveszett vágány...

 

 

XIII. LEGIO Creative Commons License 2013.10.27 0 0 20896

Sziasztok! Októberben jártam Csisztapusztán. Volt alkalmam szemrevételezni az egykor szebb napokat és működőképpességet megélt kisvasút végállomását is. Jóllehet van külön kisvasút fórum is, de úgy gondolom, amit írok, nem off-topic, azaz itt (is) helyénvaló, legfőképp itt, hiszen valljuk be, jelenleg a vonal elveszettnek tekinthető, de hozzátenném, nem tekintendő! 

 

Hisz amíg áll a vonal, s a csisztai fürdő működik, talán van remény e kötött pályás közlekedés visszaállítására is, valamilyen módon. Különös tekintettel arra, hogy - kiként megtudtam - a csisztai fürdőhöz közösségi közlekedés (azaz busz, vonat, stb... bár hogy mi lenne még... ) révén nem lehet eljutni!!! 

 

Következtetés: ott a kisvasút!

 

Ennek fényében mégis meglepő cikkek jelennek meg, sajnos! 

Elkergették a fenyvesi kisvasút engedély nélküli jótevőit

Egy csapat lelkes hajtányos rendbe tette az elhanyagolt fenyvesi kisvasutat, de úgy tűnik, kárba veszett a munkájuk. Tovább »

forrás: velvet.hu

eMPet Creative Commons License 2013.10.26 0 0 20895

Nem lista, hanem első olvasatra a 1978/1979-es menetrendből:

Celldömölk-Fertőszentmiklós: 9-es, mint ma a Fertő-Pomogy része. Franciavágás-Móricháza: 506

 

Ebben az évben pl. a mai 14-es (Csorna-Pápa) 13-as volt, a 13-as (Ttb-Pápa) pedig 12-es, Oroszlány meg a 12a. A 29-es 31-es volt, a 26-os alsó szakasza (Bsztgy-Kh-Tp) 33a és 33. A 65-ös 42-es,  a 6-os (Bicske-szfv) 36 és így tovább. Tehát a ma még üzemelő vonalak számozása is változott az idők során.

 

1973/1974-es menetrendből:

Celldömölk-Fertőszentmiklós: 9-es.

Cegléd-Hantháza: 141

Hetényegyháza-Kerekegyháza: 143

Cegléd-Vezseny kisvasút: 311

Zalabér-Balatonszentgyörgy: 27, mert a Hajmáskér-Lepsény-Dombóvár a 49-es úgy, ahogy egynek is épült.

Zalabér-Sárvár: 28

Sárvár-Hegyfalu-Bük-Répcevis: 14

Szombathely-Rum: 19.

Kapuvár környéki GV: 350a és 350b.

Zirc-Dudar: 11a.

Mór-Pusztavám: 34, ekkor a mai 5-ös 35-ös számmal futott.

Lepsény-Mátyásdomb: 355

Dombóvár környéki GV: 358, 359

Somogyszob-Barcs: 58

Középrigóc-Kaposmérő: 55

Kaposvár-Szigetvár: 54

Pécs-Harkány-Beremend: 63 (Beremenden volt a Barcs-Középrigóc-Harkány vonalnak a vége is)

Solt-Dunaföldvár híddal együtt: 151a.

Szeged környéki GV: 314, 314a.

Mezőtúr-Túrkeve: 124

Mezőhegyes-Battonya-Lökősháza körüli GV: 355, 388a, 388c, 392, 356

Debrecen-Nyírbéltek: 330

Nagykálló-Nyíradony 113. Érdekes, mert ekkor a Nyíregyháza-Mátészalka a 112-es, legutóbb ugye meg pont fordítva volt és van ma a 113-as.

Baktalórántháza-Kisvárda: 116 (ekkor a Nyíregyháza-Vásárosnamény a 115-ös volt, a tiborszállási a 118-as, zajtai a 117-es)

Sátoraljaújhelyi GV: 334, 333, a nyírvidéki a 331, 332.

A többi fent (78/79) felsorolt ugyan az.

Előzmény: Ambzso (20894)
Ambzso Creative Commons License 2013.10.24 0 0 20894

Urak!

 

Van valakinek olyan lsitája ahol a  még üzembe lévő, de mostanra már megszüntetett vasútvonalak utolsó érvényes vonalszámozása van?

 

Pl. Cell- Fertőszentmiklós

Cegléd-Hantháza..stb...

Nyírség IC Creative Commons License 2013.10.23 0 0 20893

Egészen biztosan nem, az messze odébb van. 

 

Nem értem, a google maps linket miért nem alakította térképpé, de mindegy. Akkor marad az analóg módszer:

 

 

Valami tanya / majorság / egyéb épületek vannak a szomszédságban. 

 

Előzmény: Törölt nick (20890)
Vonatguru Creative Commons License 2013.10.22 0 0 20892

Hali! Itt a harmadik, győri iparvágánybejárós rész, most az elfeledett GYSEV Rába parti vágányok nyomait kerestük. Minden kiegészítést, képet elfogadunk! :)

http://vasutfotozasgyor.blog.hu/2013/10/22/gyori_iparvaganyok_jelene_2013-ban_298

Zolas Creative Commons License 2013.10.22 0 0 20891

A képen biztosan nem az van - legalábbis, amit nálam nyit a link.. Ha kicsit elgörgeted Tarcal irányába, pont jön egy villanygépes vonat.

Előzmény: Törölt nick (20890)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.22 0 0 20890

A Bodrogkeresztúr közelében levő deltavágány?

Előzmény: Nyírség IC (20889)
Nyírség IC Creative Commons License 2013.10.22 0 0 20889

Szerintetek ez itt, a tokaji hegy dél lábánál, egy elveszett vágány?

 

https://maps.google.hu/maps?ll=48.10506,21.368601&spn=0.006254,0.009645&t=h&z=17

erdőszéli Creative Commons License 2013.10.21 0 0 20888

cca. 5 km hosszú, 600 mm-es kőszállító kisvasút volt, mely a celkai kőbányába vezetett. az első világháború előtt épült, államosítás után a tulajdonosa az é.m.-i kőbánya vállalat volt. a magasrakodó és létesítményei 1968-ban épültek át a jelen állapotnak megfelelően.  a zúzómű és a mozdonyszín fent volt a kőbányánál. az irodaépület és a mozdonyszín most is áll (illetve pár évvel ezelőtt jártam ott).

 

a kőrakodótól függetlenül a mai mh-nél is volt iparvágány kiágazás.

 

ha bővebben is érdekel, keress meg mailban.

Előzmény: Kéri Petya (20887)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!