Tegnap jöttem haza Romániából. Egy hét alatt én is láttam hasonlókat! Várható volt. Csak azt nem értem, hogy arra az átjárók olyanok, hogy legyen az az ország bármely részén. 5km/h-nál nagyobb sebességnél lehetetlen átmenni rajta, mert szétrázza az embert. Gondolom a sofőr se lassan ment...
Ez még akkor is túlzás, ha valamilyen extrémen alacsony építésű autód van. Ha egy picit jobban szétnéztél volna azt is láthattad volna, hogy a legtöbb Dália sebességcsökkentés nélkül át tud haladni az útátjárókon.
Láttam olyat is, hogy 80-as(!) szakaszon átjáró előtt egy STOP tábla van csak kitéve, holott a vonalat reménytelen belátni, mert mind a 2 vége felől kanyar van. Hogy ott még nem volt baleset? Nem akarom elhine, de az tuti, hogy lesz...
Ilyen útátjárók itthon is vannak bőven. Vészmadárkodni pedig szükségtelen, ez olyan mintha azt írnád le, hogy Magyarország összes útkereszteződésében legalább egyszer lesz baleset.
Tegnap jöttem haza Romániából. Egy hét alatt én is láttam hasonlókat! Várható volt. Csak azt nem értem, hogy arra az átjárók olyanok, hogy legyen az az ország bármely részén. 5km/h-nál nagyobb sebességnél lehetetlen átmenni rajta, mert szétrázza az embert. Gondolom a sofőr se lassan ment...
Láttam olyat is, hogy 80-as(!) szakaszon átjáró előtt egy STOP tábla van csak kitéve, holott a vonalat reménytelen belátni, mert mind a 2 vége felől kanyar van. Hogy ott még nem volt baleset? Nem akarom elhine, de az tuti, hogy lesz...
Érdekes dolgok vannak ott, az biztos. De ugye nem kell annyira messzire menni, vannak nálunk is ilyen dolgok(Siófok, most Pécel, stb stb..)
És ha végre lenne egy korrekt, betartható utasítás (-rendszer), akkor már érdemes lenne számon kérni is a népeken. De addig csak a csesztetés jön le, akármit csinál az ellenőrző közeg. L. pl. naproló esete... (Szvsz számonkérni jelenleg inkább csak a szemléletet, elveket lehet, a pontok szövegét ritkábban, attól megáll a vasút. Viszont előbbi senkit nem érdekel a végrehajtásból, mert egy esemény alkalmával a pontok szövege alapján születik az ítélet. - szvsz.)
Egy utasítás pontosan annyit ér, amennyire betartható és amennyire betartják. Hozhatunk akármilyen előírást a biztonság érdekében, akkor fogja csak elérni a célját, ha az érintettek követik is...
A bizt. beres része kicsit pontatlan: Szob végponti végén dolgoztak, és nem is gondolták, hogy kábelt fognak vágni, nyilván nem erre készültek. Főleg nem arra, hogy az állomás kezdőponti végéhez csatlakozó állomásközben lesznek sötétek a térközjelzők (pontosabban egy részük).
Ezt a balesetet követő utasításmódosítás után így néz ki a forgalmi utasítás:
"Ha az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, a vonatokat állomástávolságban kell közlekedtetni.
15.37. Az önműködő térközbiztosító berendezés használhatatlan, ha:
— a menetirányváltás lehetetlen, s emiatt a vonatokat a korábban beállított menetiránnyal szemben kell közlekedtetni,
— a biztosítóberendezési szakszolgálat a vonali berendezést kikapcsolta és ezért valamennyi térközjelző sötét."
Tehát a helyszínre kell mennie a bizt. beresnek, és a jelfogók állása alapján ő már meg tudja mondani, hogy valóban mi van kint a térközben, azaz mit láthat a mozdonyvezető. Neki erről írásban nyilatkoznia kell.
A megfogalmazás azonban pongyola, csak akkor lehet áttérni az állomástávolságú közlekedésre, ha a bizt. ber. kapcsolta ki a tkz-berendezést, nem pedig önmagától lett sötét. :-(
És a fagyi visszanyal:
A Közlekedésbiztonsági Szervezet a szőnyi baleset után a következő ötlettel állt elő:
"A KBSZ Vizsgálóbizottsága azonnali intézkedést javasolva a következő, megelőző célú biztonsági ajánlást teszi a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak:
BA2007-0047-5-01 Javasolja az F.2. sz. Forgalmi Utasítás arra irányuló kiegészítését, hogy az önműködő térközjelzőkkel felszerelt pályaszakaszokon, amennyiben a teljes állomásközben lévő forgalmi helyzetről a visszajelentő fények kiértékelésével nem lehet meggyőződni, állomástávolságú közlekedésre kelljen áttérni. Az új forgalmi utasításban pedig olyan szabályozást javasol, amely indokolt esetben lehetővé teszi a forgalmi személyzet részére az állomástávolságú közlekedés bevezetését a műszaki személyzet kiérkezése előtt."
Tehát visszaállítanák a zebegényi utoléréses baleset következtében átírt utasítás előtti verziót. Biztos, hogy ennek lenne értelme? Egy újabb Zebegény után majd újra beleírják, hogy a bizt. beresnek a helyszínre kell menni, és írásba kell adnia, hogy ..., aztán megint eltörlik?
Sajnos, hogy ez a felszólítás mire vonatkozott arra nem találtam magyarázatot az idézett szöveg megírása óta sem de, hogy ez volt oda írva (talán még most is ott van) az biztos.
Ha már "lococlub", én is találtam valamit, amire - remélem - tudtok magyarázatot adni!
Konkrétan az 1375-ös Szili 1987-es balesetével kapcsolatos a kérdésem. Az említett honlapon ez áll:
"A mozdony egyes vezetőállásának (ez ütközött) hátfalára valaki a következőt írta filctollal ,,Ha valamit nem tudsz, kérdezz!"
Sajnos, a magyarázat elmaradt, én pedig nem ismerem a baleset részleteit, márpedig annak a filctollas szövegnek nyilván oka van, engem pedig érdekelne az a bizonyos ok.
Hali! Valaki tudna információt vagy képet a CÍVIS IC 2005 balesetéről mert én csak annyit tudok hogy valami sínre ráment és kisoklott ha igen megköszönném?!
15,48-kor állomásközben utolérte a Csárdás IC-t a 2144 sz. vonat és kb. 70 km/h sebességgel beleütközött. 18 személy megsérült köztük a személyvonat 31 éves mozdonyvezetője Bencsik Antal Sl VF dolgozója életveszélyesen. Ő a baleset után egy héttel belehalt sérüléseibe. A baleset előtt a blokkosok dolgoztak Szob állomáson és elvágtak egy kábelt. Ettől Nagymaros és Szob között a jelzők egy része zavarba esett. A 360 sz. Csárdás expressz már elindult Nagymarosról mikor ez történt. Odaérve az első sötét jelzőhöz utasítás szerint két percet tartózkodott, megpróbált pályatelefonon értekezni és mi-után ez nem sikerült, tovább indult. A következő jelző előtt volt, mikor a 2144 sz. vonat kb. 70 km/h sebességgel belerohant. Szob állomás telefonon közölte Nagymarossal a kábelvágást és az állomás távolságú közlekedés be-vezetését, de visszjelet nem adott a Csárdásról. A marosi szolgálattevő megírta a rendelkezést a 2144 sz. vonat számára majd elmenesztette a vonatot. A vjv. az utasításnak megfelelően fel akart szállni a mozdonyra de a moz-donyvezető intett neki, hogy ne menjen előre. Így ő maradt életben. A személyvonat egy zölddel kihaladt az állo-másról és meglépte a következő két, zöldet mutató térközjelzőt is. A harmadik térközjelzőn a pótvörös fény égett, ez a jelző már zavarban volt. Ekkor a mozdonyvezető kb 60 km/h sebességnél hátraszaladt és kiiktatta az EÉVB-t, hogy az ne vágjon le a vörös jelző meghaladásakor. A zebegényi viadukt előtt kb. 300 méterrel a jobbos ívben érte utol az IC-t. Mindkét vonat szétszakadt az IC utolsó két kocsija kisiklott és oldalra borult. Az utolsó kocsi maga alá temette a személyvonat mozdonyvezetőjét, aki kiugrott a mozdonyból. Szerencse volt, hogy a gyorsvo-nat utolsó kocsija első osztályú a személyvonat első kocsija pedig bicikliszállító volt, így utas nem nagyon volt bennük. Bencsik Antalt 09.11-én temették el Mezőtúron. Temetése 14,30-kor kezdődött. Parancskönyvi rendelet-re ebben az időpontban az összes úton lévő mozdony egy percen keresztül sípolt. A gyors az első négy kocsival továbbment a sínen maradt két kocsiját a ZSR 711 005-7 mozdonya vitte el, éjféltájban. A már vendégforgóvázon álló Bmpz kocsit a baleset miatt Szobon rekedt nosztalgia vonat 424,009 psz. gőzöse vitte fel Szobra. A helyreállításban részt vett az ÉVF közúti segélykocsija és az 1253 psz. daruja az M61 017 géppel, valamint Fc VF. M62 224 és M62 265 psz. gépe ill. a felsővezeték szerelők ún. tornyoskocsija.
Üdv.! A ma hajnali makói busz-kamion balesetről pontos infója, képe van valakinek? Bár OFF egy kicsit, de mégsem, mert a vasúti pályára zuhantak, és a forgalom állt. Köszi előre is.
A 411,261 balesetéről tudna-e valaki valami infóval szolgálni ? Van egy fotóm róla, (a kép készítője ismeretlen) amely szerint feltehetőleg belerohant egy álló teherszerelvény végébe és az utolsó 3-4 állatszállító kocsit lefordította. Vagy esetleg beletolatott az előtte levő teherszerelvény.
2003.10.08. 22:00-kor Budapest Ferencváros pu. "érkező A" vágányára bejáró 51017 sz. vonatba (V43 1167) belehúzott a VII. sz. állomási tartalék (M62 227). A tehervonat három kocsija siklott, egy oldalára borult.
2 öngyilkosságról tudok, az egyik 2007 áprilisában történt Gödöllőnél, a bejáratnál, gy ember öngyi lett a mozdony teljesen maga alá gyűrte
A másikról részletesebb infóm van, mivel a házunk előtt történt... 2005. 12.16án az egyik falusi már a busz előtt is ténfergett... aztán mikor bevásárlásból jötünk haza kaptuk a hírt hogy vki öngyilkoss lett más úton jöjjünk... az ember bemászott a félkaró sorompó sínek felöli részéhez. A vonat rádudált, de vagy az ijedsétgől, vagy direkt a sínekre ugrott. A kaller mesélte utána, hogy 10-15 éve ugyanezzel a vonattal, ugyanitt, mikor ő volt a kaller valaki öngyilkos volt. Pff.
Ja meg még egy.. olyan 2000 környékén egy sportkocsi Balatonszepezd környékén besodródott a 2 sín közé.
Egyszer Máthé Krisztina ezt a dolgot feldolgozta a TV2 Forró nyomon című műsorában. A filmből tömören az derült ki, hogy nem bizonyított az, hogy még éltek-e a katonák, amikor a sinekre kerültek. A nyomozás vezetője szerint nem önszántukból feküdtek a sinekre. Az is kiderült, hogy nem kényelmes a sinekre feküdni, főleg úgy, hogy a szerencsétlennek nyakát az egyik sínszálon volt /te sem feküdnél úgy le a sinnre, hogy a nyakad van az egyik sínszálon/. Amúgyis szolgálatszegés lett volna nekik ez az elalvósdi. Nem bizonyított, de arra gyanakodnak most is, hogy akkoriban a Magyar-Jugoszláv határon csempészet folyt, és a csempészek így tették el a láb alól a hatőröket.