Sziasztok En is Ceedre varok (1,6D) :) Ami a teligumit illeti, a kereskedesben nekem azt mondtak, hogy mindig nyari gumival jon, meg vissza is kerdeztem, hogy biztos igy van-e... L
Tegnap én is, erdei szerpentinen vágtam a kanyart, aztán mégiscsak jöttek szemből. Na, azt a manővert láttad volna, fékezéssel, kanyarodással, kormány elrántással. Valahol valamelyik kerék kicsit csikorgott, nem mentemm túl gyorsan, de farolás nélkül, mint a sínen. .. Szóval jó találmány az ESP, megéri. Este nedves úton hazafelé is kísérleetztem vele, persze ésszel, mert mindennek vannak határai. Nem jött utánam senki. :)
Nos szép napot mindenkinek, én elmentem Egerbe, Szépasszonyvölgybe kicsit gurgulázni. Holnap autóhifi verseny lesz, amtibácsival fotózunk.
Ez így van, igazad van. Ez a tartozás mindenképpen fennáll, akármilyen konstruncióban vesszük az autót. Vagy eseménykor, vagy már a vásárláskor elbukhatja a tulaj.
A tegnap volt szerencsém észlelni az ESP működését. Városban, egy elég éles jobbra kanyarodást, viszonylag nagyobb sebeséggel vettembe (amelynél a Lanosom ingott volna nagyon), sikerült is, mintha sínen ment volna az 1,4-es, de éreztem, ahogy rángat nagyot vagy kétszer a bal hátsó kerék, ahogy befékezhetett automatikusan. Persze a kormányt kell rendesen szorítani, hogy tudja a gép, merre kell mennie. Ha nincs ESP, lehet a járdaszegélyt megkóstoltam volna kifaroláskor, mivel szűk volt a hely - habár akkor nem mentem volna más kocsival ilyen vadul. Most már értem, miért is ajánlják szakértők - főleg kezdő vezetőknek - az ESpPvel szerelt autókat, mivel életet menthet!! És ezzel a hülyéskedést, próbálkozásokat be is fejeztem.
Szerintem ezt igy nem lehet kiszámolni...jó is lett volna a vizsgáimon,ha én ezt így levezetem a tanároknak :))) A régi tankönyvemből vettem ezt az 1000km-t (lehet ez még a 15W40-es olajakra vonatkozik):)) De azt nem hiszem hogy egy lada minden felújítás nélkül elment 200 000 km-t... azt 105 000Km nél minimum gyűrűzni kellett!!! Tudom miről beszélek autószereleő a család,és ebbe a lada témába igen aktivan részvett./rally/
Ezzel alapvetően egyetértek, mert célszerű is, egyetlen dolgot kivéve, amikor még a futamidő elején járva valami miatt (pl. totálkár, lopás) a bank lezárja a hitelt és követeli egyösszegben az aktuális Ft árfolyam buktájával számolt tartozást + a tőke arányában a hitellezárási dijat. Na ez nagy tartozásnál elég durva tud lenni. Kivéve, ha a ft a hitelfelvételhez képest nincs rosszabb árfolyamon.
Én a befektetési résszel foglalkozom ( nem reklámból írom) Az eredmények magukért beszélnek. De hát az átlag ember fordítva van bekötve, és kergeti a pénzt (magát) élete végéig. Pedig csak egy kicsit gondolkodni kellene. Nem olyan nehéz.
Na, jóccakát! Ma is jót autóztam. Lurdy beszerelte az ablakemelő modulomat is. Hulla jó!
Sírógörcsöt tudok kapni, mikor emberek tárgyakba realizálják a pénzüket. (Magam véleménye)
A hitelek, ha jól olvasom, akkor 4-5% -on ketyegnek. Okos ember minimális önerővel vesz tárgyakat, olcsó, hosszú hitelere persze. A pénzét pedig befektetheti,(mert ugye az autó veszteség) manapság legalább a dupláját ki lehet belőle hozni, mint a hitel kamata. ( Nem akciós Banki kamatra gondoltam:), van megoldás, de nem reklám célból írom)
Nos tehát: így van pénzed is, meg tárgyad is. (autó, ház.. stb) Ha ez éppen autó, akkor ugye tény, hogy mindenképpen veszítesz rajta. Akkor is, ha nagy az önrészed (attól sírok:), akkor is, ha minimális, nagy, olcsó hitellel. Így is, úgy is.
Tehát: ha vesztesz, akkor veszíts, fizesd be a különbözetet, mikor eladod a kocsit, és még mindíg tartozol, tehát esetleg rá kell fizetned MAJD, mert a törlesztés nem elég netán.
Erdmény: addig is van pénzed, és van autód is ( a lóvé befektetve, nem elkölteni!) A pénzed szaporodik, és nem kell idegeskedni, hogy miből fizess, ha egy szűk hónapod van, vagy valami nagy gáz van.
Hangsúlyozom, mielőtt vita lenne belőle, ez a magán véleményem, én így csinálom, remekül működik. Nem a reklám kedvéért írtam ezt most ide, csak hátha segít valakinek a gondolkodásban. Gyakori autó cserénél kevésbé működik.
Minden nap pl autóval járok dolgozni, 200 munkanap*2 (reggel és este) hidegindítás= 400 000 km. Különben 100 km-t szoktak mondani, de ez sem igaz, mert akkor 40 000/év, 5 év alatt ez 200 000 km, + amennyit megyünk. Ugye hogy nem kopik annyit?
Anno kollégám WC-re is autóval ment, semmi baja nem lett közel 200 000 km felújítás nélkül 16 évesen adta el a Zsigulit. 200*2*16*100km=640 000+ a megtett 200 000 km. Vagy egyhuzamban a Zsiga elment volna ennyit ??
Erről ennyit.
Én 0 fokig max az öv bekötése, kb 10 s, 0 de inkább nagyobb hidegben max 1 perc járatás, benzines. 2000 körül, kis gáz.
Sopron se jobb,mint irtam!Nekem is 6ról le megy hétvégén,még ha tolom is néha neki!lLe is ment 5,8-ra majd fel 5.9-re egyhét alatt fel,sporolva!Országuton 4-4,5L 100 tempó!
Ha már a THM-nél tartunk, akkor most mondok valamit.
Gödöllőn 0-5% a THM és ez valós, de a visszafizetésnél mégsem a THM számít igazán.
Mielőtt májusban megrendeltem a kocsit több helyen is jártam. Gödöllőn 1,17%-os THM-et ajánlottak bár ennek ellenére nem ott rendeltem meg az autót, mert máshol jobb havi részletet ajánlottak és elvileg (ha jól alakul az árfolyam) "csak" 180 000 Ft-ot fogok ráfizetni a kocsira mire lejár a futamidő.
A THM egyébként nekem most 6% körül van, ja és még valami, mind a kamaton, mind a THM-en finomított az értékesítő amikor rákérdeztem, hogy hogyan lehetne ebből még lefaragni.