Keresés

Részletes keresés

DJ. Bakter Creative Commons License 2019.10.05 -1 0 320283

Szerintem egy a kérdés: csípős vagy nem csípős? :))))))))9999

Előzmény: DAttis (320261)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320282

Kicsivel, még ennél is olcsóbbnak tudtam.

Előzmény: kristoof (320281)
kristoof Creative Commons License 2019.10.04 -2 1 320281

Szerintem "alkotmányos költséggel", BKK kompatibilisen nagyon maximum a szóló 80 mihály a csuklós is biztos megáll 100 alatt.

Előzmény: trizs77 (320278)
r1232 Creative Commons License 2019.10.04 -1 2 320280
Vagy nem.
Előzmény: f_k (320279)
f_k Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320279

Vectron várható....

Előzmény: DAttis (320261)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320278

Mennyibe kerül egy E6-os városi OTOKAR ?

 

 

Előzmény: 18-09 (320277)
18-09 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320277

Azon kívül valóban lényeges, hogy a 70 milliós E6-os dízel busz

Nagyon örülhetne Budapest, ha 70 milliós E6-os szóló dízel buszt vehetett volna legutóbb. A Conectók 330-as euró árfolyam mellett bruttó 112 millió forintba kerülnek. 0 km-es, új, Törökországban gyártott szóló E6-os dízel autóbusz. 

 

 

Előzmény: trizs77 (320275)
r1232 Creative Commons License 2019.10.04 -1 2 320276
Nincs zavar az erőben, a mozdony beszerzés előkészítése már régóta fut, most érhetett el oda, hogy forrást keresnek rá.
Előzmény: Lovrin (320269)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -1 7 320275

Valószínűleg egyik sem.

Ez a (hamis) megállapítás a cikk lényegéből annyi mintha valaki helytelenül írná meg egy bombázó gép pilótájának cipőnagyságát.

47-es cipőt írna, holott csak 43-t hord.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az viszont lényeges és Lovrin olvtárs az elébb helyesen mutatott rá, hogy a közlekedés körében megszólaló helyettes és nem helyettes államtitkárok egymás után tesznek, nem egészen átgondolt, egymással nem egyeztetett sületlen nyilatkozatokat.

Ő ugyan ezt vasúti nyilatkozatokra értette de városi buszokkal kapcsolatos megszólalások se érettebbek.

 

Itt is a 2030-ra csak elektromos busz les városi forgalomban kitétel HELYETT, el tudtam volna olyat képzelni, hogy 2030-tól csak elektromos lehet a városi új autóbusz.

 

Különbség.

 

Azon kívül valóban lényeges, hogy a 70 milliós E6-os dízel busz helyett a 140 milliós E-buszt erőltetik, holott a dízelre sincs pénz.

Átgondolatlanság.

 

Szeretnek nagyot mondani, de annyira lusták, hogy a titkárukkal kiszámoltassák mennyibe kerül az amit mondanak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 10+10 új városi busz 3,2 milliárdján majd egy évet vacillálnak, de ha 120-250 milliárdot kell ígérniük azt 10 perc alatt bevállalják.

 

 

 

 

Előzmény: V63 022 (320271)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -1 2 320274

Így kell csuklóssal aknára tolatni :

 

https://www.youtube.com/watch?v=9lrrY0a7tBw

 

 

V63 022 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320273

Valószínűleg ő sem tudja, csak nagyot akart mondani.

Előzmény: trizs77 (320272)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -1 1 320272

Meg kell kérdezni a cikk íróját.

 

 

Előzmény: V63 022 (320271)
V63 022 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320271

Melyik Ikarus 36 éves? Mármint közforgalomban. HB-nál nem találom.

Előzmény: trizs77 (320270)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 0 0 320270
Lovrin Creative Commons License 2019.10.04 -3 1 320269

Én zavart érzek az erőben, mintha a MÁV két ellentétes lobbicsoportja küzdene.

 

Egyfelől, aláírják a Stadlerrel a most-aztán-tényleg-lehívjuk-az-opciót-ha-lesz-pénz szerződést, amivel nincsenek sokkal beljebb mert az opció eddig is erről szólt, de azért látványosan írták róla a győzelmi jelentéseket a sajtónak, és nagyon felpörgött a KISS kampány.

 

Az állam semmit sem nyilatkozott róla, hogy megadja-e az ehhez szükséges ~100 milliárd Ft-ot.

Erre most azonnal hasonló nagyságrendű pénzt akarnak keríteni mozdonyvásárlásra, csak hogy minden IC+ kocsira jusson külön mozdony.

 

Az év eleji MÁV diasorokban még 40 további 200 részes motorvonat (~Flirt) beszerzése szerepelt (vidéki városok elővárosi közlekedése, jórészt 80/100/120 vonalak), meg 20 hibrid (Balaton?).

És ne feledjük hogy közben hamarosan el akarják indítani a HÉV-járműtendert is, hasonló súlycsoportban.

Előzmény: vrobee (320263)
Villámhetes Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320268
Előzmény: trizs77 (320266)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.04 -1 3 320267

115 új mozdony az kb. 450 milliárd (!) kemény, királyi magyar forint.

 

Ez le volt írva valahova, vagy te költötted?

 

A GYSEV a 9 Vectront kb. 11 milliárd Ft-ért vette.

https://www.origo.hu/gazdasag/20170314-gysev-siemens-konzorcium-szerzodes.html

Itt úgy becslik, hogy regiojet darabonként kb. 1,3 mrd-ért vesz Traxxokat:

http://iho.hu/hir/tizenot-traxxot-vesz-a-regiojet-190903

 

Ilyen alapon bele kell férni 160 milliárdba.

Ha nagyon sok extra opciót kérünk, akkor legyen 200.

Előzmény: trizs77 (320258)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320266

Gyártó kapacitás ?

 

 

Előzmény: Villámhetes (320265)
Villámhetes Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320265

Én nem csodálkoznék Stadler mozdonyokon.

Előzmény: DAttis (320261)
Tuning1991 Creative Commons License 2019.10.04 -1 0 320264

Ha új mozdonyokat vesznek, akkor a Taurus nem jöhet szóba, mert ha jól tudom Taurus már nincs. A Vectron az utódja. Traxx-ból is már van újabb, szóval ha Traxx-ok lesznek, akkor sem az ami jelenleg van a MÁV-nak.

Előzmény: DAttis (320261)
vrobee Creative Commons License 2019.10.04 -1 4 320263

Legkevésbé pont a nemzetközi közlekedésre (is) alkalmas mozdonyokra van szükség.

 

Szerintem ma már nem szabad nemzetközi szolgálatra alkalmatlan mozdonyt venn.

A motorvonatok terjedésével sokat változhat a bevetési területük, és még ezt leszámítva is nehéz évtizedekre előre látni, hogy hol lesz rájuk szükség.

Nem akkora felár, a többáramneműség, hogy 40+ évre előre lekorlátozzuk az üzemeltetést a határokon belülre, megnehezítsük a későbbi esetleges értékesítést vagy bérbeadást stb..

Előzmény: trizs77 (320262)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -5 0 320262

Kínai ?

 

---------------------------------------------------------------------------

 

450 milliárd sok pénz.

 

Szerintem ez egy min. 10 éves program lesz.

Legkevésbé pont a nemzetközi közlekedésre (is) alkalmas mozdonyokra van szükség.

 

 

Előzmény: DAttis (320261)
DAttis Creative Commons License 2019.10.04 0 0 320261

Vajon milyen jármű beszerzése várható?

Már meglévő típusok (Taurus vagy/és TRAXX esetleg Vectron)  jönnek szóba vagy még korszerűbbek esetleg?

Előzmény: koller andor (320260)
koller andor Creative Commons License 2019.10.04 0 0 320260
Előzmény: koller andor (320259)
koller andor Creative Commons License 2019.10.04 0 0 320259
Előzmény: trizs77 (320258)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 0 1 320258

Az elővárosi vasúti közlekedésben az ingavonatokat és a motorvonatokat preferálják ugye ?

 

Akkor ezek nem az elővárosba kerülnének ?

 

.....".....

Már folynak a tárgyalások a MÁV-Start Zrt. és a kormány között 115 új mozdony vásárlásának lehetséges finanszírozási konstrukciójáról - írja a Világgazdaság.

Jelenleg 462 villamos- és 371 dízelmozdony, továbbá hét bérelt mozdony tartozik a MÁV-Start vontatási állományába, ez a társaság közlése szerint elég a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez. A villanymozdonyok átlagosan 39,9, a dízelek 40,2 évesek. Mivel a MÁV-Start idősebb mozdonyai elavultak, a következő időszakban fokozatosan ki kell vonni őket a forgalomból.

Az új mozdonyok beszerzése a fiatalítás mellett a járműpark egységesítéséhez is hozzájárul majd....."

 

 

115 új mozdony az kb. 450 milliárd (!) kemény, királyi magyar forint.

trizs77 Creative Commons License 2019.10.04 -2 2 320257

Nézd meg a múltszázadi híres emberek születési helyét.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nem.

 

ON

Nézd meg a múltszázadi,  városi közlekedésében dolgozó emberek, járművezetők, kalauzok, szerelők, diszpécserek születési helyét.

Az fontosabb.

yohshe Creative Commons License 2019.10.03 -1 0 320256

off

Nézd meg a múltszázadi híres emberek születési helyét.

Az ország egyik szellemi centruma Koloszsvár, Nagyvárad, Nagybánya... Erdély volt.

Szeged csak akkor kapott egyetemet, amikor trianon miatt  romániából áttelepült.

 

Előzmény: hegyaljai3 (320246)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.02 0 0 320255

Inkább a 150-es vonali projekt teszi aktuálissá a vonal rendbetételét, mert ott akarják kerülő útiránynak használni.

Szerintem a választás szempontjából irreleváns, mert Szegeden nagyon kevés embert érint a vonal ügye, akiknek fontos lenne azok inkább határon túl élnek.

Előzmény: f_k (320252)
vrobee Creative Commons License 2019.10.02 0 0 320254

szerintem sem, csak messzebb van az említett vonaltól, mint 50km :)

Előzmény: hegyaljai3 (320248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!