Azon kívül valóban lényeges, hogy a 70 milliós E6-os dízel busz
Nagyon örülhetne Budapest, ha 70 milliós E6-os szóló dízel buszt vehetett volna legutóbb. A Conectók 330-as euró árfolyam mellett bruttó 112 millió forintba kerülnek. 0 km-es, új, Törökországban gyártott szóló E6-os dízel autóbusz.
Az viszont lényeges és Lovrin olvtárs az elébb helyesen mutatott rá, hogy a közlekedés körében megszólaló helyettes és nem helyettes államtitkárok egymás után tesznek, nem egészen átgondolt, egymással nem egyeztetett sületlen nyilatkozatokat.
Ő ugyan ezt vasúti nyilatkozatokra értette de városi buszokkal kapcsolatos megszólalások se érettebbek.
Itt is a 2030-ra csak elektromos busz les városi forgalomban kitétel HELYETT, el tudtam volna olyat képzelni, hogy 2030-tól csak elektromos lehet a városi új autóbusz.
Különbség.
Azon kívül valóban lényeges, hogy a 70 milliós E6-os dízel busz helyett a 140 milliós E-buszt erőltetik, holott a dízelre sincs pénz.
Átgondolatlanság.
Szeretnek nagyot mondani, de annyira lusták, hogy a titkárukkal kiszámoltassák mennyibe kerül az amit mondanak.
Én zavart érzek az erőben, mintha a MÁV két ellentétes lobbicsoportja küzdene.
Egyfelől, aláírják a Stadlerrel a most-aztán-tényleg-lehívjuk-az-opciót-ha-lesz-pénz szerződést, amivel nincsenek sokkal beljebb mert az opció eddig is erről szólt, de azért látványosan írták róla a győzelmi jelentéseket a sajtónak, és nagyon felpörgött a KISS kampány.
Az állam semmit sem nyilatkozott róla, hogy megadja-e az ehhez szükséges ~100 milliárd Ft-ot.
Erre most azonnal hasonló nagyságrendű pénzt akarnak keríteni mozdonyvásárlásra, csak hogy minden IC+ kocsira jusson külön mozdony.
Az év eleji MÁV diasorokban még 40 további 200 részes motorvonat (~Flirt) beszerzése szerepelt (vidéki városok elővárosi közlekedése, jórészt 80/100/120 vonalak), meg 20 hibrid (Balaton?).
És ne feledjük hogy közben hamarosan el akarják indítani a HÉV-járműtendert is, hasonló súlycsoportban.
Ha új mozdonyokat vesznek, akkor a Taurus nem jöhet szóba, mert ha jól tudom Taurus már nincs. A Vectron az utódja. Traxx-ból is már van újabb, szóval ha Traxx-ok lesznek, akkor sem az ami jelenleg van a MÁV-nak.
Legkevésbé pont a nemzetközi közlekedésre (is) alkalmas mozdonyokra van szükség.
Szerintem ma már nem szabad nemzetközi szolgálatra alkalmatlan mozdonyt venn.
A motorvonatok terjedésével sokat változhat a bevetési területük, és még ezt leszámítva is nehéz évtizedekre előre látni, hogy hol lesz rájuk szükség.
Nem akkora felár, a többáramneműség, hogy 40+ évre előre lekorlátozzuk az üzemeltetést a határokon belülre, megnehezítsük a későbbi esetleges értékesítést vagy bérbeadást stb..
Az elővárosi vasúti közlekedésben az ingavonatokat és a motorvonatokat preferálják ugye ?
Akkor ezek nem az elővárosba kerülnének ?
.....".....
Már folynak a tárgyalások a MÁV-Start Zrt. és a kormány között 115 új mozdony vásárlásának lehetséges finanszírozási konstrukciójáról - írja a Világgazdaság.
Jelenleg 462 villamos- és 371 dízelmozdony, továbbá hét bérelt mozdony tartozik a MÁV-Start vontatási állományába, ez a társaság közlése szerint elég a közszolgáltatási kötelezettségek teljesítéséhez. A villanymozdonyok átlagosan 39,9, a dízelek 40,2 évesek. Mivel a MÁV-Start idősebb mozdonyai elavultak, a következő időszakban fokozatosan ki kell vonni őket a forgalomból.
Az új mozdonyok beszerzése a fiatalítás mellett a járműpark egységesítéséhez is hozzájárul majd....."
115 új mozdony az kb. 450 milliárd (!) kemény, királyi magyar forint.
Inkább a 150-es vonali projekt teszi aktuálissá a vonal rendbetételét, mert ott akarják kerülő útiránynak használni.
Szerintem a választás szempontjából irreleváns, mert Szegeden nagyon kevés embert érint a vonal ügye, akiknek fontos lenne azok inkább határon túl élnek.