Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.11.10 0 0 5622
OFF Nem így kell bekopogni egy szakmai (nem politikai!) topikba. Nácizásra ott a PoliDili. Az úgy is csak arra való. :/ Egyébként meg az idézett hsz senki másnál nem vágta ki a főmeget. Kellemes további olvasást! Ezt csak azért írom, mert ez az egyik legbékésebb topik, s jó lenne, ha az is maradna. ON
Előzmény: alkotasu (5620)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.11.10 0 0 5621
Csak dokumentum jellegel:

V46 031
Előzmény: varjan01 (5611)
alkotasu Creative Commons License 2007.11.10 0 0 5620
Nem szoktam a fórumon civakodni másokkal, de ez a hozzászólás most még nálam is kiverte a biztosítékot.

"Mai értékítéleteink szerint Szent István fix tömeggyilkos volt" Ez a mondat önmagáért beszél, szerzője saját magáról állít ki bizonyítványt. Én a helyében inkább bölcsen hallgattam volna, vagy többet ezen a néven nem mernék hozzászólni szégyenemben. Nem vagyok történelemtanár, ezért részletekbe nem bocsátkozom, de Szent István a legrosszabb esetben is csak egy hatalmi harc (később győztes) résztvevője volt. Voltak az országban belharcok, de ez a legnagyobb rosszindulattal sem nevezhető tömeggyilkosságnak!

"Nem lehet későbbi kor eszményei szerint megítélni egy régebbi kor tetteit." Ha ezt a gondolatot vesszük alapul, akkor nem ítélhetnénk el a nácikat sem, mondván akkor az egy olyan bolond időszak volt!!! Igenis el kell ítélnünk a náci rendszert, a kommunista rendszert, amelyek teret engedtek a gazságoknak; a gazságok egyik szelíd megnyilvánulási formája pedig hazudozás, a valóságok eltakarása.

Az is ostobaság, hogy "1960-1970-1980-ban a katonai ügyeket a közfelfogás titkosként kezelte." Nem a közfelfogás! A kommunista rendszer haszonélvezői, akik a kényelmetlen dolgokat takargatni akarták. Ezeket az embereket védi a kedves monor-21?!

Nem tudom, hogy monor-21 akkor is normális dolognak tartaná-e a tények elferdítését, ha ő lett volna a mozdonyvezető, és mondjuk "csak" összeégetten túlélte volna a balesetet, és nyilatkozóképes lenne...

Az utolsó mondat: "Ma sem." Ez igaz, de kis cinizmus tűnik ki belőle. Mintha ez normális lenne... Én j.r.c-vel értek egyet.
Előzmény: monor-21 (5404)
Fahya Creative Commons License 2007.11.10 0 0 5619
Előzmény: ROCOman (5617)
Jacquemin Creative Commons License 2007.11.10 0 0 5618

Nem Magyarországon történt.

http://www.youtube.com/watch?v=npzJSE62Iy8

ROCOman Creative Commons License 2007.11.10 0 0 5617
Üdv Mindenkinek!

Gyalogot fogott (copyright by Vendégsín) a vonat Ferihegynél. Az egysoros szerint külföldi volt. Forrás: Echo TV.
M.VIII Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5616
Kemény....
Előzmény: Frankyeinstein (5615)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5615
Szakmai oktatóanyag.
A Lánglovagok fórumán linkelte be valaki, de mindenkinek ajánlom megtekintésre. Tanulságos.
http://www.youtube.com/watch?v=zRKb6Xv2jGA
GyöBzs Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5614

Na, akkor tessék visszaolvasni Albertus eredeti hsz-át...

 

Szóval a vonatba sorozott kocsik mozgásának vizsgálatakor valóban figyelembe kell venni előtte-utánna a kapcsolat okozta kényszereket. Oldalró ütközéskor a kocsi igyekszik elcibálni a többieket is a vágányról.

 

Feltételezzünk egy vonatba sorozott kocsit, ami áll és oldalról lökjük meg egy kicsit. Oldalirányú erő hatása remélhetőleg nem akkor nagy, hogy letörje a nyomkarimát, keletkezik azonban valamiféle bólintó nyomaték, ami a tömegerőhöz viszonyított nagyobb aránya esetén kidöntheti oldalra a kocsit. Ez kétségbeesetten igyekszik kapaszkodni a szomszédokba, a csavarkapocs-horog kapcsolaton (és/vagy sok máson át). Oldalirányú komponens megint okozhat bólintást (amit a tömegerők csökkentenek), a függőleges komponens meg rájátszhat a bólintásra. Ez remélhetőleg előbb akasztja ki a kapcsolatot, mint borítja fel a másik járművet...

 

És valóban tehát: lényeges a tömeg, elsődlegesen a kocsi saját tömege, majd csak utána a szomszédoké, mivel nekik jóval kisebb erőtt kellene elviselniük.

Előzmény: Frankyeinstein (5610)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5613
Bocs, az 5606-os hozzászóláshoz ment.
Előzmény: varjan01 (5612)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5612
Az biztos, hogy Szolnokon a tegnapi "Réthöz" IC 45 percet késett.
Előzmény: CKD Kombinát (5608)
varjan01 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5611
Mennyire sérült a 031??
Előzmény: CKD Kombinát (5608)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5610

"milyen érzékelni azt, hogy ugyan fékezel, de a szerelvény mégis gyorsul... Mitől gyorsul? Nah, ott vannak a több szát tonnás szerelvények... "

Ugyan erre az effektusra céloztam, amikor a Keletiben bekövetkezett siklásról beszéltem. Ott volt alkalmam ezt érzékelni, bár nem tolt, hanem húzott vonatról volt szó.

Előzmény: Törölt nick (5601)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.11.09 0 0 5609
Köszönöm! (Én csak most jutottam oda, hogy utánanézzek.)
Előzmény: Bárdos Imre (5598)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5608
Nah ma délután 14:30-kor "hazahozta" a segélymenet a szöcskét, a következő összeállításban:
M44 043 + segélykocsi + V46 007 + V46 031 (sérült)
Előzmény: CKD Kombinát (5547)
Infós Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5607

OFF

 

Te!

Küldtem neked mailt az itteni címedre! ;)

 

ON

Előzmény: Törölt nick (5601)
m61019andras Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5606

Van itt egy hozzászólás, hátha tud valaki valamit.

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=73051328&t=9005494

M.VIII Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5605
Köszi!

Ákibard, neked is!
Előzmény: Bárdos Imre (5604)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5604
Egy pici észrevételem volt és azt megtettem az Indóház topikban.
Előzmény: M.VIII (5602)
M.VIII Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5602
Kedves Bárdos Imre!

Bizonyára olvastad az Indóházban a garamkövesdi balesetről szóló cikket. Esetleg tudsz valami érdemleges kiegészítést hozzáfűzni, ami netán kimaradt a történetből?
M.VIII Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5600
Hali!

OFF

Meg Mokra Gora is...(a nickedről jut eszembe)

ON
Előzmény: L45H (5597)
Siemens113 Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5599
Személyvonattal ütközött egy autó Kecskemét határában

2007. november 8., csütörtök 19:19 InfoRádió / MTI


Életveszélyes sérülésekkel szállították egy 27 éves férfit a mentők kórházba, aki autójával figyelmetlenül a vasúti sínekre hajtott, és az érkező személyvonat elütötte csütörtök este Kecskemét határában - közölte a rendőrség.

A kecskeméti férfi egy táblával jelzett vasúti átjáróban hajtott a sínekre - mondta a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője, Mihályné Bornemisza Eleonóra őrnagy.

Hozzátette: a baleset körülményeit a rendőrség vizsgálja.


http://inforadio.hu/hirek/eletmod/bulvar/hir-160386
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5598
63203 V43 2343
6205 V43 1083
Előzmény: Törölt nick (5594)
L45H Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5597
OFF
Nem kötekedésképpen, de Google Earth-ben látszódik a Nagy Fal, menj egész nyugodtan a
40°19'58.17"N
116°28'49.96"E
koordinátára...
ON
Előzmény: Albertus (5591)
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5596

Aúúúúúú......hiányoztál fizikaóráról???

 

ON

Előzmény: Albertus (5591)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.11.08 0 0 5595
Most sajnos nem, de ha érdekel, holnap megkísérlek utánanézni. OK?
Előzmény: Törölt nick (5594)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.07 0 0 5594
Gép számokról tudsz valamit?
Előzmény: Frankyeinstein (5572)
Frankyeinstein Creative Commons License 2007.11.07 0 0 5593
Ugyancsak! Isten éltessen sokáig! :-)))
Előzmény: FVV-1100 (5588)
Infós Creative Commons License 2007.11.07 0 0 5592

No igen, de attól még a mögötte levő tömeg is tolja a szekeret előre, nem csak a mozdony saját tömege, ugye?

Mint ahogy kitérőn haladó járművet sem lehet csak önmagában vizsgálni. Másképpen jár a kitérőn az első, a középső és az utolsó jármű.

Előzmény: Albertus (5591)
Albertus Creative Commons License 2007.11.07 0 0 5591
De hol vannak több száz tonnás járművek? Mert az útátjáróban nem az egész szerelvénnyel ütközik a közúti jármű, hanem csak azzal az egyl vagy két kocsival, amelyik éppen rajta tartózkodik. (Ahogy a kínai nagy fal se látható az űrből, hiszen hiába hosszú, de csak pár méter széles.)

 

Előzmény: Törölt nick (5577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!