Azt értem, hogy az új szakaszon külön sávja lenne, de ha átépülne a Nagy Lajos 2x2-re az új felüljáróval egyidőben, a busz akkor se lenne jobb, mivel a közös szakaszon marad a rohangálós "melyik jön előbb" játék. Nem mellesleg nagyon kevés előnye lenne annak, hogy két lépcsőben lépjünk meg valamit, amire 20 éve lenne igény. A 32-es alapvetően Kőbánya-Angyalföld viszonylat volt, ami a mai napig hiányzó kapcsolat. Átszállással persze adott, de nem ugyanaz. Amíg volt 132-es gyors, az Élesarokig/tól egész sokan voltak a buszon és ezen utasok nem azért vártak ezt, mert busz, hanem mert a villamos nem ment oda/nem onnan jött, ahová/ahonnan ők.
Én egész jól ismerem ezt a tengelyt, így egyáltalán nem értem miért erőltetnéd a buszt. Ahhoz, hogy a villamos menjen át az új felüljárón egyáltalán nem kell se M1-hosszabbítás (lásd: 62-62A mehet a Mexikóira kibővített üzemidővel) se más. Annak annyi előnye lenne, hogy a trolik is módosíthatók, 74A kuka, 82 akár Csáktornya, de nekem a 72-82 összekötése jobban tetszene, de akár mindkettő megléphető lenne. Ha a földalatti még tovább épülne és lefedné a lakótelepet, szintén lenne min változtatni, 74 akár elmehetne a 77-es Öv utcai körére is. De a villamosokhoz nem sok köze van.
Ha a Róbert/Lehel átépül és a lakótelep nem akar közeli villamost, akkor mehet a 3-as kerülve, ezen nem múlik. A 32-es kimaradó részén valami körjáratként fordulna, akár a 26-os is jó erre. Win-win. Az viszont, hogy busszal játsszadozzunk egy olyan új infrán, ahol kapásból nagyobb utasforgalom lenne és kapásból tele lenne a villamos (ha nem a Béke térről indul), az eleve rossz elgondolás. Hamar építhetnéd át és újra le kellene zárnod, na ez lenne a bukás.
1. Ha azt akarod, hogy a busz a villamoshoz hasonlóan zavarmentes legyen, akkor pontosan ugyanakkora lesz a helyigénye, mint a villamosnak.
2. Az átfedő szakaszon - Erzsébet Királyné--Örs - is meg kell oldani a busz zavarmentességét, ami a teljes hosszon az infra kiépítését vagy a meglévő teljes átépítését igényli.
Ahogy igényelte volna a 103 és a 86 esetében is. Amint le lett írva a fonódó kapcsán is rengetegszer, meg itt is, néhánnyal lejjebb a 32-es kapcsán - és amint sokadszorra is ignorálod ezt az apróságot
Ugyanez a műsor ment a fonódónál, hülyeség az egész, ott a 86-os, alig utaznak azon is, nem lesz utasa. Azóta ki kellett cserélni a lemezt, most az megy, hogy megbízhatatlan...
Pár dolgot pedig elegánsan átugrottál, pl azt, hogy a 32-es az útvonala kb felét a 3-as villamossal közösen teszi meg, a másik felét meg dugóban állja végig.
És értelemszerűen ha a villamost hosszabbítod meg, akkor kapsz egy integrált hálózatot Angyalföldtől nem csupán Kőbányáig, de egészen Csepelig, így minimum érdemes elgondolkodni azon, hogy a buszt kiváltsuk villamossal.
És még mindig nem tudom, hogy a béke téri hosszabbÍtással melyik társadalmi csoportok lennének alaposan megszívatva.
Igen, a 32-es menetideje csökkenne, de ez csak egy tényező. A 103-as is ugyanazon a hídon ment, ahol az 1-es villamos. A 23-as villamos meg konkrétan ugyanazokon a vágányokon.
Münchenben a DB bejelentette, hogy az S3 és S8 járatokat decemberig kiritkítja: egész nap 20 percenként közlekednek. Eddig napközben 20, csúcsidőben 10 perc volt a követés, tehát a csúcsidei sűrítőket törlik. Ezzel ezen a két viszonylaton csúcsidőben feleződik a kapacitás.
Az okok tipikusak: nincs elég üzemképes motorkocsi, az infrastruktúra pedig a folyamatos alulfinanszírozás miatt annyira leromlott, hogy a tízperces követést biztonsággal nem tudták már eddig se teljesíteni.
Általában az elemzők abból indulnak ki, hogy a tízperces követés januárban se lesz visszaállítva, csak kommunikációs okokból hirdették meg három hónapra a ritkítást.
A miniszterelnök tajtékzik és kötbérrel fenyegeti a Deutsche Bahnt, az ellenzék szerint meg a kormány felelős mindenért, mert nem biztosítja a szükséges finanszírozást.
Én azt fűzném hozzá, hogy ha megtehetem, én sem állok be csuklós busszal a kereszteződésbe, de van az a szituáció, amikor muszáj. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ha megállsz a kereszteződés előtt, akkor a szomszéd sávból átvágnak oda, ahol te várod, hogy legyen helyed. Így soha nem lesz helyed, főleg, ha a Rónáról még vannak, akik eléd balra odakanyarodnak. Pláne, hogy a mögötted állók, amikor észreveszik, hogy a második zöldre sem mozdulsz, átfurakodnak a másik sávba és beállnak eléd.