Igen, a fonódón is elég a 86-os korábbi követése, ugye? Csúcsban azért a 62 is tele van, a 3-as is és a busz is, mégis átlagban néhány perces sűrítésről beszéltem. De bőven lenne új belépő is, aki eddig másképp utazott.
"amennyiben a 32-es az Erzsébet Királynénál visszafordul Angyalföld felé, a Nagy Lajoson maradó villamosok, minden fajta bővítés nélkül átveszik szerepét.
Úgy, hogy a villamosokon még zsúfoltság se lesz."
Ez csúcson kívül még igaz is lehet, de csúcsidőben (legalábbis bizonyos időszakaiban) biztos nem. Utaslemaradás valóban nem lenne, de lennének olyan indulások, amikor már a zsúfoltság szintje meghaladná azt a mértéket, amire nyugodt szívvel azt lehet mondani, hogy tessék elviselni, ez így elfogadható. Bele kell kalkulálni, hogy tökéletes egyenletesség soha nem lesz, és ha egy villamos 1-2 percet késik, akkor is legyenek elfogadható körülmények.
- a 32-es szerepét nem igazán tudná ma átvenni a villamos a mai formában, legfeljebb a busz megkurtítása után az útvonalon megmaradó utasokat (értsd: akik nem szoknak át más útvonalra az átszálláskényszer beiktatásával, pl. M3+M2, 1+7E ...)
- a férőhelyeket nézve 62-esen van hely bőven, de a 3-as a Bosnyáktól már elég zsúfolt tud lenni, az utast meg nem vigasztalja, ha "átlagosan" felfér a villamosra...
Akár 50 perccel hosszabb menetidővel is közlekedhetnek a vonatok a Budapest-Cegléd vonalon
- közölte hétfőn reggel Kavalecz Imre, a MÁVINFORM sajtóügyeletese az MTI-vel.
A kivitelező a Városliget elágazás és Kőbánya teher közötti pályafelújítást nem fejezte be időben, emiatt azon a szakaszon csak egy vágányon közlekednek a vonatok.
A vonatfeltorlódások és nagyobb késések elkerülése érdekében a ceglédi és a lajosmizsei vonalról érkező elővárosi, helyi személyvonatok csak Kőbánya-Kispestig közlekednek és onnan fordulnak vissza.
A távolsági zónázó, a szegedi, a nyíregyházi és a záhonyi InterCity vonatok a Nyugati pályaudvarig közlekednek, és onnan indulnak vissza, Kőbánya-alsó megállóhelyen is megállnak.
További késések esetén vonatkimaradásokkal is számolni lehet, derül ki a közleményből. A késés 30-40, esetenként 50 perc is lehet.
A vágányzári munkát várhatóan reggel nyolc órakor fejezhetik be.
........."..............Amúgy mivel a Nagy Lajoson sűrűbb követés lenne szükséges a kieső 32-es miatt, simán belefér, hogy a 3-as és 62-es mellett legyen egy harmadik viszonylat is....."
Nem.
Nem kell harmadik viszonylat.
Sőt.
Még sűrűbb követés se kell a 62-62A viszonylatnak.
Maximum hétvégén is járnia kell(ene).
A Nagy Lajos Király útján (hétköznap) most olyan villamos kapacitás van biztosítva, hogy amennyiben a 32-es az Erzsébet Királynénál visszafordul Angyalföld felé, a Nagy Lajoson maradó villamosok, minden fajta bővítés nélkül átveszik szerepét.
Onnan, hogy ismerem ezt a tengelyt.
Angyalföld felől az M1 nem célpont, ott a 105-ös. Hiába áll a dugóban, a 32-es is áll, emellett messze is áll meg a földalattitól. Ellenirányból pedig ott a 3-as villamos, a Kassai tértől pedig a 74A a földalattihoz.
A 62-es utasforgalma az Erzsébet királyné útján csekély, ma is csak azért megy erre, mert a Mexikóira nem fér be több indulás. Keveseknek persze jól jön, az Örs is népszerű célpont, de amúgy se teljes üzemidős a vonal jelenleg (a betéttel együtt értve beszélek 62-esről) és amikor üzemel is teljesen mellékirány. Az Örs kapcsolat akár másképp is megadható innen, a keresztirányú kapcsolat nagyon csekély. Értsd: például az Erzsébet királyné után a Miskolci-Gvadányin is végigmehet busz az Örs felé. Amúgy mivel a Nagy Lajoson sűrűbb követés lenne szükséges a kieső 32-es miatt, simán belefér, hogy a 3-as és 62-es mellett legyen egy harmadik viszonylat is, csak hamar elég zűrzavarossá válhatna a követés. Ez akkor lenne követhető, ha az M1 a Kassai teret legalább eléri, így a Mexikói út is hasonló mellékirány lenne, így mehetne az egy Mexikói, egy Béke tér, egy Rákospalota, egy Béke tér sorrend az Örs felől. De ezen tényleg kár vitázni, a villamos sokkal hasznosabb lenne Angyalföld felé átvezetve, mivel többszörös utasforgalmat vinne, mint a 62-es az Erzsébet királyné útján.
A 69-es is sűríthető kompenzálva a kieső 62-eseket, de akár onnan is lehet igény Angyalföld-Óbuda felé is, nem csak az Örs felé. Így ritkább nem lenne, csak több irányban lenne kapcsolata a térségnek. A kétkirály persze úgy kellene megépüljön, hogy mindenhonnan mindenhova legyen kapcsolat, a gyorsítás miatt a peronok pedig mindig a kereszteződés után kellenének legyenek. Így minden csak egyszer állna meg és bárhonnan jönne, adott irányban csak egy peron lenne, ahol minden viszonylat megáll.
A Szegedi út térségéből a belváros (oda megy az 1-es metró) eléréséhez sokkal jobb választás a 14-es villamos plusz (vagy) a hármas metró mintsem kerülni a Mexikói út felé. Plusz az M1 felé ott a 105-ös busz is.
A MÁV-telepre már most is csak azért megy a 62-es, mert a Mexikói úton nem fér el. Villamosonként csúcsidőben akár kéttucatnyi utas is összejöhet, ők köszönik szépen elférnek a 69-esen is.
,,Egy korábbi konfliktus vezetett szombaton odáig, hogy két trolibusz vezetője egymásnak menjen a 70-es troli fordulójánál a végállomáson. Az egyikük elővett egy viperát, mire a másik kést rántott."
A közösségi közlekedés akkor maradhat versenyképes, ha az A-ból B-be történő gyors, minőségi eljutás mellett - vagy akár helyett -, minőségi szórakozást is biztosít az utasok részére. Az oroszországi Tyumeny városában a 73-as buszjárat vezetőjének nem tetszett a mellette haladó 68-as járat vezetőjének a tevékenysége. Ezért a következő lámpánál elévágott, kiszállt, és verekedni kezdett a 68-as sofőrjével. A buszos cég azonnal kirúgta az illetőt. Megjegyzem, az utasok szeme láttára ezelőtt tavaly novemberben verekedtek a buszvezetők Tyumenyben: akkor a vita tárgya az volt, hogy egyik mellett nem fért el a másik a megállóban.
Hányan utaznak a 32-essel a kisföldalattihoz? Kitesz 1%-ot?
A többi meg úgy hülyeség, ahogy van. Át kell szállni a 62-esről a Béke térre? Eddig is át kellett, csak buszra. Át kell szállni a 3-asról a Mexikóira? És ki utazik a Gubacsitól a Mexikói útig végig a járművezetőkön kívül? Kőbányától pedig ott a 62. Azt megértetted, hogy a 62 a Mexikóira menne? Nem úgy tűnik...
Van - e olyan technológia, ami a zúzott köves pályát alkalmassá tenné buszok közlekedésére? Gondolok itt pl a STRAIL rendszerre, hogy az tartósan elbírná-e a buszt? Ilyen megoldás jó lenne a Szilágyi Erzsébet fasorban, vagy a 3-as vonalán, esetleg a Hungáriára is a mentők számára.
Azt értem, hogy az új szakaszon külön sávja lenne, de ha átépülne a Nagy Lajos 2x2-re az új felüljáróval egyidőben, a busz akkor se lenne jobb, mivel a közös szakaszon marad a rohangálós "melyik jön előbb" játék. Nem mellesleg nagyon kevés előnye lenne annak, hogy két lépcsőben lépjünk meg valamit, amire 20 éve lenne igény. A 32-es alapvetően Kőbánya-Angyalföld viszonylat volt, ami a mai napig hiányzó kapcsolat. Átszállással persze adott, de nem ugyanaz. Amíg volt 132-es gyors, az Élesarokig/tól egész sokan voltak a buszon és ezen utasok nem azért vártak ezt, mert busz, hanem mert a villamos nem ment oda/nem onnan jött, ahová/ahonnan ők.
Én egész jól ismerem ezt a tengelyt, így egyáltalán nem értem miért erőltetnéd a buszt. Ahhoz, hogy a villamos menjen át az új felüljárón egyáltalán nem kell se M1-hosszabbítás (lásd: 62-62A mehet a Mexikóira kibővített üzemidővel) se más. Annak annyi előnye lenne, hogy a trolik is módosíthatók, 74A kuka, 82 akár Csáktornya, de nekem a 72-82 összekötése jobban tetszene, de akár mindkettő megléphető lenne. Ha a földalatti még tovább épülne és lefedné a lakótelepet, szintén lenne min változtatni, 74 akár elmehetne a 77-es Öv utcai körére is. De a villamosokhoz nem sok köze van.
Ha a Róbert/Lehel átépül és a lakótelep nem akar közeli villamost, akkor mehet a 3-as kerülve, ezen nem múlik. A 32-es kimaradó részén valami körjáratként fordulna, akár a 26-os is jó erre. Win-win. Az viszont, hogy busszal játsszadozzunk egy olyan új infrán, ahol kapásból nagyobb utasforgalom lenne és kapásból tele lenne a villamos (ha nem a Béke térről indul), az eleve rossz elgondolás. Hamar építhetnéd át és újra le kellene zárnod, na ez lenne a bukás.
1. Ha azt akarod, hogy a busz a villamoshoz hasonlóan zavarmentes legyen, akkor pontosan ugyanakkora lesz a helyigénye, mint a villamosnak.
2. Az átfedő szakaszon - Erzsébet Királyné--Örs - is meg kell oldani a busz zavarmentességét, ami a teljes hosszon az infra kiépítését vagy a meglévő teljes átépítését igényli.
Ahogy igényelte volna a 103 és a 86 esetében is. Amint le lett írva a fonódó kapcsán is rengetegszer, meg itt is, néhánnyal lejjebb a 32-es kapcsán - és amint sokadszorra is ignorálod ezt az apróságot