Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2019.09.16 0 1 320048

Kíváncsi lennék a véleményedre!

 

Kell foglalkozni ezzel a 2×30 perccel?

 

Ha igen, akkor hogyan oldanád meg a problémát?

Előzmény: trizs77 (320046)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.16 0 1 320047
Igen, a fonódón is elég a 86-os korábbi követése, ugye? Csúcsban azért a 62 is tele van, a 3-as is és a busz is, mégis átlagban néhány perces sűrítésről beszéltem. De bőven lenne új belépő is, aki eddig másképp utazott.
Előzmény: trizs77 (320046)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.16 -1 0 320046

Így van ahogy írod.

 

A napi kb. 20 órás üzemidőben valószínűleg lenne 2x30 perc ami hasonló lenne.

 

 

Előzmény: gabor144 (320045)
gabor144 Creative Commons License 2019.09.16 -1 3 320045

 

"amennyiben a 32-es az Erzsébet Királynénál visszafordul Angyalföld felé, a Nagy Lajoson maradó villamosok, minden fajta bővítés nélkül átveszik szerepét.

Úgy, hogy a villamosokon még zsúfoltság se lesz."

 

Ez csúcson kívül még igaz is lehet, de csúcsidőben (legalábbis bizonyos időszakaiban) biztos nem. Utaslemaradás valóban nem lenne, de lennének olyan indulások, amikor már a zsúfoltság szintje meghaladná azt a mértéket, amire nyugodt szívvel azt lehet mondani, hogy tessék elviselni, ez így elfogadható. Bele kell kalkulálni, hogy tökéletes egyenletesség soha nem lesz, és ha egy villamos 1-2 percet késik, akkor is legyenek elfogadható körülmények.

Előzmény: trizs77 (320040)
vrobee Creative Commons License 2019.09.16 -2 3 320044

Hmm.

- a 32-es szerepét nem igazán tudná ma átvenni a villamos a mai formában, legfeljebb a busz megkurtítása után az útvonalon megmaradó utasokat (értsd: akik nem szoknak át más útvonalra az átszálláskényszer beiktatásával, pl. M3+M2, 1+7E ...)

- a férőhelyeket nézve 62-esen van hely bőven, de a 3-as a Bosnyáktól már elég zsúfolt tud lenni, az utast meg nem vigasztalja, ha "átlagosan" felfér a villamosra...

Előzmény: trizs77 (320040)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 320043

Most írta Trizs, hogy síncsiszoló dolgozott.

Szép fényes lett, nem? Mi a gond?

;-)

Előzmény: LoviGabi (320042)
LoviGabi Creative Commons License 2019.09.16 0 0 320042

Az aláverés """minősége""" Zuglóban (ma reggeli friss kép a netről):

Előzmény: trizs77 (320041)
trizs77 Creative Commons License 2019.09.16 0 0 320041

Akár 50 perccel hosszabb menetidővel is közlekedhetnek a vonatok a Budapest-Cegléd vonalon

 

- közölte hétfőn reggel Kavalecz Imre, a MÁVINFORM sajtóügyeletese az MTI-vel.

 

 

A kivitelező a Városliget elágazás és Kőbánya teher közötti pályafelújítást nem fejezte be időben, emiatt azon a szakaszon csak egy vágányon közlekednek a vonatok.

 

A vonatfeltorlódások és nagyobb késések elkerülése érdekében a ceglédi és a lajosmizsei vonalról érkező elővárosi, helyi személyvonatok csak Kőbánya-Kispestig közlekednek és onnan fordulnak vissza.

 

A távolsági zónázó, a szegedi, a nyíregyházi és a záhonyi InterCity vonatok a Nyugati pályaudvarig közlekednek, és onnan indulnak vissza, Kőbánya-alsó megállóhelyen is megállnak.

 

További késések esetén vonatkimaradásokkal is számolni lehet, derül ki a közleményből. A késés 30-40, esetenként 50 perc is lehet.

 

A vágányzári munkát várhatóan reggel nyolc órakor fejezhetik be.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Éjjel fél egykor (itt az ablakom alatt) Zuglóban, még javában zajongott valamilyen síncsiszoló (szikrázott az éjszakában) meg aláverő gép.

trizs77 Creative Commons License 2019.09.16 -2 2 320040

Többé-kevésbé egyetértek.

 

De !

 

Ezzel nem :

........."..............Amúgy mivel a Nagy Lajoson sűrűbb követés lenne szükséges a kieső 32-es miatt, simán belefér, hogy a 3-as és 62-es mellett legyen egy harmadik viszonylat is....."

 

Nem.

Nem kell harmadik viszonylat.

Sőt.

 

Még sűrűbb követés se kell a 62-62A viszonylatnak.

Maximum hétvégén is járnia kell(ene).

 

A Nagy Lajos Király útján (hétköznap) most olyan villamos kapacitás van biztosítva, hogy amennyiben a 32-es az Erzsébet Királynénál visszafordul Angyalföld felé, a Nagy Lajoson maradó villamosok, minden fajta bővítés nélkül átveszik szerepét.

Úgy, hogy a villamosokon még zsúfoltság se lesz.

 

 

 

Előzmény: Közlekedésguru (320039)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.15 0 8 320039
Onnan, hogy ismerem ezt a tengelyt. Angyalföld felől az M1 nem célpont, ott a 105-ös. Hiába áll a dugóban, a 32-es is áll, emellett messze is áll meg a földalattitól. Ellenirányból pedig ott a 3-as villamos, a Kassai tértől pedig a 74A a földalattihoz. A 62-es utasforgalma az Erzsébet királyné útján csekély, ma is csak azért megy erre, mert a Mexikóira nem fér be több indulás. Keveseknek persze jól jön, az Örs is népszerű célpont, de amúgy se teljes üzemidős a vonal jelenleg (a betéttel együtt értve beszélek 62-esről) és amikor üzemel is teljesen mellékirány. Az Örs kapcsolat akár másképp is megadható innen, a keresztirányú kapcsolat nagyon csekély. Értsd: például az Erzsébet királyné után a Miskolci-Gvadányin is végigmehet busz az Örs felé. Amúgy mivel a Nagy Lajoson sűrűbb követés lenne szükséges a kieső 32-es miatt, simán belefér, hogy a 3-as és 62-es mellett legyen egy harmadik viszonylat is, csak hamar elég zűrzavarossá válhatna a követés. Ez akkor lenne követhető, ha az M1 a Kassai teret legalább eléri, így a Mexikói út is hasonló mellékirány lenne, így mehetne az egy Mexikói, egy Béke tér, egy Rákospalota, egy Béke tér sorrend az Örs felől. De ezen tényleg kár vitázni, a villamos sokkal hasznosabb lenne Angyalföld felé átvezetve, mivel többszörös utasforgalmat vinne, mint a 62-es az Erzsébet királyné útján. A 69-es is sűríthető kompenzálva a kieső 62-eseket, de akár onnan is lehet igény Angyalföld-Óbuda felé is, nem csak az Örs felé. Így ritkább nem lenne, csak több irányban lenne kapcsolata a térségnek. A kétkirály persze úgy kellene megépüljön, hogy mindenhonnan mindenhova legyen kapcsolat, a gyorsítás miatt a peronok pedig mindig a kereszteződés után kellenének legyenek. Így minden csak egyszer állna meg és bárhonnan jönne, adott irányban csak egy peron lenne, ahol minden viszonylat megáll.
Előzmény: yohshe (320032)
toto92 Creative Commons License 2019.09.15 0 4 320038
A Szegedi út térségéből a belváros (oda megy az 1-es metró) eléréséhez sokkal jobb választás a 14-es villamos plusz (vagy) a hármas metró mintsem kerülni a Mexikói út felé. Plusz az M1 felé ott a 105-ös busz is.
Előzmény: yohshe (320036)
toto92 Creative Commons License 2019.09.15 -1 1 320037
Az megvan ugye, hogy a csúcsidei kapacitás a mérvadó?
Előzmény: yohshe (320035)
yohshe Creative Commons License 2019.09.15 -4 0 320036

Furcsa hogy az indoklásotok szerint:

MÁV telepiek nem akarnak az NLK ra menni (62), de az M1 hez nagyon. (by toto)

Ellenben a szegedi útról szinte csak a NKL-ra akarnak, és az M1 fika. (by Közlekguru)

 

Különös.

Tudom nem illik észrevenni, de valahogy mindig úgy, hogy a béke téri prodzsekt alátámasztást nyerjen.

 

 

Előzmény: toto92 (320034)
yohshe Creative Commons License 2019.09.15 -1 0 320035

3_as:  https://bkv-jaratok.altalanos.info/jarat_day.php?r=3030&d=0&a=20190909

 

A javarészt 10 perc, csúcsidőben 6-7-8perc.

 

Nem az a kapacitás, ami villamos vonal építésre kényszerít.

 

 

Előzmény: toto92 (320034)
toto92 Creative Commons License 2019.09.15 0 1 320034
A MÁV-telepre már most is csak azért megy a 62-es, mert a Mexikói úton nem fér el. Villamosonként csúcsidőben akár kéttucatnyi utas is összejöhet, ők köszönik szépen elférnek a 69-esen is.

A 3-as meg nem tízpercenként jár.
Előzmény: yohshe (320032)
yohshe Creative Commons License 2019.09.15 -2 1 320033

Egy beruházás megítélése általában 3 faktor függvénye.

 

A - Hasznok, előnyük.

B - Okozott hátrányok, károk

C - beruházás költsége.

 

Ez rém egyszerű közhely, de sokaknak mégsem megy.

Villamos mániás körökben nem jutnak tovább az A -nál, és ideges értetlenkedéssel fogadják ha valaki B-ről és C-ről beszél.

Mert aki B és C emleget az kiátkozandó kimoderálandó.

yohshe Creative Commons License 2019.09.15 -3 0 320032

Jogos a kritika, összekevertem 62 - 69.

 

Újraértelmeztve a posztodat:  a máv teleptől vonsz el kapacitást ? Akkor ott keletkezik utas sérelem.

Akárhogy rakosgatod a vonalakat, M1 nélkül mindig lesz egy zóna ahol megszívják. És ez a méylbe redukálja a béke téri összekötés hasznosságát.

 

Honnan veszed hogy a 32-es  1% megy az M1 felé ?  Az M1 ennél vonzóbb célpont.

 

A 3-as 10 percenként jár.

Egy 10 percenként járó villamos vonalnak eleve nincs létjogosultsága.

Csak szt mutatja hogy buszforgalom van, amire feleslegesen rátettek egy költséges villamost.

Előzmény: Közlekedésguru (320029)
tirisztoros szaggató Creative Commons License 2019.09.15 0 0 320031

Van ilyen itthon is:

 

,,Egy korábbi konfliktus vezetett szombaton odáig, hogy két trolibusz vezetője egymásnak menjen a 70-es troli fordulójánál a végállomáson. Az egyikük elővett egy viperát, mire a másik kést rántott."

 

https://index.hu/belfold/budapest/2018/05/08/bkv_trolibuszvezeto_verekedes_erzsebet_kiralyne/

Előzmény: hmsoft (320030)
hmsoft Creative Commons License 2019.09.15 0 1 320030

A közösségi közlekedés akkor maradhat versenyképes, ha az A-ból B-be történő gyors, minőségi eljutás mellett - vagy akár helyett -, minőségi szórakozást is biztosít az utasok részére. Az oroszországi Tyumeny városában a 73-as buszjárat vezetőjének nem tetszett a mellette haladó 68-as járat vezetőjének a tevékenysége. Ezért a következő lámpánál elévágott, kiszállt, és verekedni kezdett a 68-as sofőrjével. A buszos cég azonnal kirúgta az illetőt. Megjegyzem, az utasok szeme láttára ezelőtt tavaly novemberben verekedtek a buszvezetők Tyumenyben: akkor a vita tárgya az volt, hogy egyik mellett nem fért el a másik a megállóban.

hm

Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.15 0 8 320029
Hányan utaznak a 32-essel a kisföldalattihoz? Kitesz 1%-ot?

A többi meg úgy hülyeség, ahogy van. Át kell szállni a 62-esről a Béke térre? Eddig is át kellett, csak buszra. Át kell szállni a 3-asról a Mexikóira? És ki utazik a Gubacsitól a Mexikói útig végig a járművezetőkön kívül? Kőbányától pedig ott a 62. Azt megértetted, hogy a 62 a Mexikóira menne? Nem úgy tűnik...
Előzmény: yohshe (320026)
Grgabácsi Creative Commons License 2019.09.15 0 0 320028

Nincs

Előzmény: -Smiley- (320027)
-Smiley- Creative Commons License 2019.09.15 -3 1 320027

Van - e olyan technológia, ami a zúzott köves pályát alkalmassá tenné buszok közlekedésére? Gondolok itt pl a STRAIL rendszerre, hogy az tartósan elbírná-e a buszt?  Ilyen megoldás jó lenne a Szilágyi Erzsébet fasorban, vagy a 3-as vonalán, esetleg a Hungáriára is a mentők számára. 

Előzmény: vrobee (320019)
yohshe Creative Commons License 2019.09.14 -11 0 320026

A M1 hosszabítás nélküli verzió hibája rendszerszinten jelentkezik.

 

1.) A 32 busz --> M1 mexikói út vezetés hátránya:

  - átszállási kényszer 32 -  az Őrs felé (az NLK-n)

 

2.) M1 hosszabítás nélküli villamos hátránya

- átszállási kényszer V62 - Béke tér

- átszállási kényszer V3 - Mexikói út

- A mexikói út - NLK megnőtt várakozási idő (mert a 3-as kiesik)

- átszállási kényszer Árpád - Béke tér régióból (32-es lefedetlen területe)  a villamosra

 

 

Az 1) - 2) pontokat összevetve: semmi haszna.

Sok milliárd elherdálása után annyi változik, hogy más csoport jár rosszul.

 

 

 

 

Előzmény: Közlekedésguru (320021)
attus germanicus Creative Commons License 2019.09.14 0 2 320025

Ez Németországban eltartott volna egy évig... Az U4 egy szakaszának felújítása Bécsben:

https://youtu.be/9jFSRrV26cY

Aron_son Creative Commons License 2019.09.14 0 1 320024

(A fák takarásában lévő sárga épület segített tájolni.)

Előzmény: Aron_son (320023)
Aron_son Creative Commons License 2019.09.14 0 1 320023

A Jégkert körúti sarkától, szemben keresztbe megy a Csalogány utca (balra Batthyány tér, jobbra SzKt).

Előzmény: sz_b (320022)
sz_b Creative Commons License 2019.09.14 0 0 320022

Válaszolok a saját kérdésemre. Ezt a látványtervet találtam egy II.ker. Önkormányzat kiadványban. Most így elsőre nem értem, hogy honnan nézve van ez?

Előzmény: sz_b (319916)
Közlekedésguru Creative Commons License 2019.09.13 0 6 320021
Azt értem, hogy az új szakaszon külön sávja lenne, de ha átépülne a Nagy Lajos 2x2-re az új felüljáróval egyidőben, a busz akkor se lenne jobb, mivel a közös szakaszon marad a rohangálós "melyik jön előbb" játék. Nem mellesleg nagyon kevés előnye lenne annak, hogy két lépcsőben lépjünk meg valamit, amire 20 éve lenne igény. A 32-es alapvetően Kőbánya-Angyalföld viszonylat volt, ami a mai napig hiányzó kapcsolat. Átszállással persze adott, de nem ugyanaz. Amíg volt 132-es gyors, az Élesarokig/tól egész sokan voltak a buszon és ezen utasok nem azért vártak ezt, mert busz, hanem mert a villamos nem ment oda/nem onnan jött, ahová/ahonnan ők.

Én egész jól ismerem ezt a tengelyt, így egyáltalán nem értem miért erőltetnéd a buszt. Ahhoz, hogy a villamos menjen át az új felüljárón egyáltalán nem kell se M1-hosszabbítás (lásd: 62-62A mehet a Mexikóira kibővített üzemidővel) se más. Annak annyi előnye lenne, hogy a trolik is módosíthatók, 74A kuka, 82 akár Csáktornya, de nekem a 72-82 összekötése jobban tetszene, de akár mindkettő megléphető lenne. Ha a földalatti még tovább épülne és lefedné a lakótelepet, szintén lenne min változtatni, 74 akár elmehetne a 77-es Öv utcai körére is. De a villamosokhoz nem sok köze van.

Ha a Róbert/Lehel átépül és a lakótelep nem akar közeli villamost, akkor mehet a 3-as kerülve, ezen nem múlik. A 32-es kimaradó részén valami körjáratként fordulna, akár a 26-os is jó erre. Win-win. Az viszont, hogy busszal játsszadozzunk egy olyan új infrán, ahol kapásból nagyobb utasforgalom lenne és kapásból tele lenne a villamos (ha nem a Béke térről indul), az eleve rossz elgondolás. Hamar építhetnéd át és újra le kellene zárnod, na ez lenne a bukás.
Előzmény: yohshe (320017)
toto92 Creative Commons License 2019.09.13 -3 7 320020
Galamb és a sakkozás...
vrobee Creative Commons License 2019.09.13 0 5 320019

1. Ha azt akarod, hogy a busz a villamoshoz hasonlóan zavarmentes legyen, akkor pontosan ugyanakkora lesz a helyigénye, mint a villamosnak.

2. Az átfedő szakaszon - Erzsébet Királyné--Örs - is meg kell oldani a busz zavarmentességét, ami a teljes hosszon az infra kiépítését vagy a meglévő teljes átépítését igényli.

Ahogy igényelte volna a 103 és a 86 esetében is. Amint le lett írva a fonódó kapcsán is rengetegszer, meg itt is, néhánnyal lejjebb a 32-es kapcsán - és amint sokadszorra is ignorálod ezt az apróságot

Előzmény: yohshe (320017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!