Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MG-Tech Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9662

Az ESP rendszer feladata, hogy megakadályozza a jármű lesodródását arról az ívről, amit a vezető a kormánnyal kijelöl. Ehhez egy perdület-érzékelőt építettek az autóba. Az elektronika a kormány elfordítását összeveti az érzékelőtől érkező jelekkel, és amennyiben eltérést tapasztal, egy vagy több kerék fékezésével korrigálja az autó mozgását.

Tehát ilyen esetben, ha egy bucka megdobja a kocsi farát és utánna csúszni kezd, akkor gázt kell adni (első kerék hajtás miatt), és nem blokkolni, ahogy az ESP csinálja.

Előzmény: ceeee (9661)
ceeee Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9661
Gondolom, megpróbálja megtartani, hogy ne csússzon ki oldalra a fara, ugy mint ahogy a videón.   Nem?
Előzmény: dokeee (9660)
dokeee Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9660
Épp ott? Mit csinált volna, belefékez? :))
Előzmény: ceeee (9659)
ceeee Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9659
Jó, értem, de nem arról volt szó, hogy a levegőben repült az autó hátulja, hanem egy pár centis buckán megpattant a hátulja, és onnanntól csak csúszott kifelé a havon. Az eSP-nek épp ott lett volna szerepe.
Előzmény: MG-Tech (9658)
MG-Tech Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9658

Azért ne legyenek tévhiedelmeink ESP-vel kapcsolatban.

A bucka megdob akkor is, ha van ESP-d, és a kocsi farának landolásáig nincs az a "sínenjárás" amiről már többen írtatok.

A legjobb haverom ESP-t programoz és azt szokta mondani, hogy ez a fránya technika (lásd:ESP) valahogy a levegőben nem akar működni.

Előzmény: ceeee (9646)
Tettestárs Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9657
Na ügyes vagyok a link lemaradt!http://index.hu/x?d1004=http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.10.08.&329683
ceeee Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9656

Akkor on!

A cee'd bennmaradt a 2008 -as Év autója várományosi körében a legjobb hétben!

Gratula neki! /Meg magunknak  is !/

:-)

 

 

Előzmény: G4b0 (9654)
Tettestárs Creative Commons License 2007.10.08 0 0 9655
Olvastátok? Még benne vagyunk!
G4b0 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9654
Ez persze így van, csak gondoltam megosztom. De ez nem egy globális felmelegedéssel foglalkozó topic, így ne szemeteljük tele. :) 
Előzmény: KiberLovag (9653)
KiberLovag Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9653

Egyik irány sem jó... azért van az áramlás, hogy kiegyenlítse az egyenlsőtlenséget, ha ebből a szempontból nézzük...

Előzmény: G4b0 (9652)
G4b0 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9652

Na akkor:

 

Tudok róla, de nem hagyhattam ki a poént. :) Másrészt én sem akarok belemenni, de amit meg én hallottam. Miért olvad a jég? Mert melegszik a levegő átlaghőmérséklete. Ergo, a tengervizek (értsd alatta az óceánokat is) vízhőmérséklete is emelkedik, amivel együtt a párolgás is nő. Nos, több víz olvad bele, miközben több víz is párolog el. Nemrég mérték a tengerek sókoncentrációját és nemhogy hígabb lett, de még sósabb.

 

http://idojaras.origo.hu/20070824-sosabb-lett-az-atlantiocean-eszaki-resze.html

 

Ugye a természet egyensúlyra törekszik. :)

Előzmény: KiberLovag (9651)
KiberLovag Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9651

Igen, csak ne tévesszen meg... az elmélet sokkal korábbi, mint a film... felhasználták az elméletet... amúgy a klímakutatók döntő többsége ezt az elméletet támogatja... és végülis tök logikus... a Golf áramlást a tengervíz sótartalom-különbsége "hajtja" (mélységeibe ne másszunk most bele, nagyon OFF lenne...), ahogy a sarki jég olvad, a sókoncentráció változik... napjainkban ez annyit jelent, hogy lassul az áramlás (ez már mérhető)... egy bizonyos koncentráció-határértéknél leáll... na akkor lesz itt jég...

 

Két dolgon vitatkoznak a szakik:

 

- mi a kritikus koncentráció

- van-e számottevő beleszólása a civilizációnak, mert minden jel szerint a jelenség rendszeresen ismétlődik (nem lehetett volna soha jégkorszak, ha nem állna le a Golf-áramlás, márpedig már volt néhány...)

 

Üdv:

KL

:)

Előzmény: G4b0 (9649)
Doki50 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9650
Nagyon jó a videó, meggyőzően bizonyítja az ESP fontosságát.

Bármilyenjól vezet valaki, és tapasztalt,elég ha egyszer nagyot hibázik--akkor még jól jöhet az ESP!
Az is lehet, hogy soha sem lesz rá szüksége, de ki tudja előremegmondani??
Előzmény: El Robotnyk (9643)
G4b0 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9649
"Leáll a golf áramlat... egész európában jég lesz vagy holnap, vagy" The Day After Tomorrow (Holnapután) :D
Előzmény: KiberLovag (9647)
Doki50 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9648
Én is évtizedek óta vezetek, most azért választottam ESP-vel szerelt kocsit, mert a lányom is fogja vezetni az autót, ő pedig kezdő vezető!

Különben így az egész csomagot én is soknak tartottam.
Előzmény: Brian63 (9642)
KiberLovag Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9647

Én is szoktam élményautózni... EX Cee'd-el... ilyenkor annyit teszek, hogy ESP OFF... merthogy van gombja... erre fogni, tehát nem lehet... ;)

 

Más: A globális felmelegedés hatása: Leáll a golf áramlat... egész európában jég lesz vagy holnap, vagy 200 év múlva... faxa dolog az ESP... :))))))))))))))))))

Előzmény: Brian63 (9645)
ceeee Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9646

Engem egyszer a dunántúln télen baleset miatt letereltek a főútról egy havas takaríttatlan földútra, és egy derékszögű jobbkanyarban egy pici buckán megpattant az egyik hátsó kerék, és már dobta is a farát oldalra. Egyetlen szerencsém volt, hogy szemből nem jött semmi. A sebességem kb.25km/h volt..

Nem kell ahhoz határon autózni, hogy gond legyen..elég egy addig nem tapasztalt extrém körülmény..

Előzmény: Brian63 (9645)
Brian63 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9645

Klassz a videó de:

 

Azt mondja, hogy 70mph/h sebességgel fogja a kikerülést végezni. mennyi is az? 100km/h felett van. Éppeszű ember nem fog ilyen körülmények között ekkora sebességgel menni. Menj 50km/h-val. Azzal kikerülöd.

Egyértelmű, hogy segít az ESP. De ismétlem: a határon autózóknak!

 

Amúgy viszont a nyakunkon a globális felmelegedés. Ez is az ESP ellen szól... :-)

 

 

Előzmény: El Robotnyk (9643)
El Robotnyk Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9643
elnézést, hogy így külsősként belepofázok, de ajánlom ezt a videót esp témában:

http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

igazából 3,5 perctől érdekes.
Előzmény: Brian63 (9642)
Brian63 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9642

Olvasom az ESP-t támogató hozzászólásokat:

Mindenki azt mondja kell! Igen, de ennyiért? 240.000 Ft az árkülönbség. (Persze tudom, kapok még néhány számomra felejthető dolgot...)

Negyegy millió forintot nekem nem ér meg. Miért is?

26 éve vezetek. Ez alatt csak egyszer csúsztam meg kanyarban. Még az első évben egy LADÁ-val. Ifjúkori száguldozás........

Azóta benőtt a fejem lágya.

Véleményem szerint normális vezetés mellett soha nem fog aktiválódni az ESP. Ha családdal autózok (nélkülük is) esélye nincs az autónak, hogy kitörjön.

Ugyanis nem úgy megyek bele egy kanyarba, hogy ez megtörténhessen!!!!!

Arra hivatkozni, hogy váratlanul elémjön valami, pedig nem igazán valós: Tapasztalatom szerint amit nem gyakorolsz, (tehát hetente hirtelen elédkerüljön valami) azt nem is tudod megcsinálni. Tehát ha elédkerül valami (és tényleg gondolkodás nélküli cselekvésre van idő) padlófékkel és görcsösen tartott egyenes kormánnyal fogsz belemenni...

Persze, én is szeretek ökörködni kanyargós utakon,  munkaidőben, cégautóval, egyedül.

De:

Ezt csak akkor teszem ha láthatóan senki sem jöhet szembe és ilyenkor előre felkészülök a várható csúszásra. Ezért élvezetes és a minimálisra csökkentem a kockázatot. Max lecsúszok az útról, de nem egy kamion alá megyek.

Ezt az élményautózást viszont ESP-vel nem lehet megcsinálni.

 

Az ESP-nek a felelőtlen túlvállalásnál (határon autózásnál ) lehet szerepe. Legyen a kiváltó ok fiatalkori virtus, agresszivitás, hülyeség.

 

Emiatt én ESP nélkül veszem majd a kombimat.

 

u.i.: Azért ha max. 50.000Ft lenne akkor vennék :-)

 

vidi313 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9639
Ha már a felniknél tartunk, sokszor meg szoktak arról feledkezni, hogy egy pótfelni garnituránál nem csak a felfogató csavarok száma, és osztóköre a lényeg, hanem annál sokkal fontosabb a többi adat, amire sokan nem figyelnek.

Az első futómű geometriát befolyásolja maga a felni kialakítása, mivel az úgynevezett csapterpesztést a felnivel oldják meg! Tehát erre nagyon figyelni kell! Nem mindegy, hogy a felni kerékagyhoz illeszkedő felülete mennyi mm-el van eltolva a futófelület közepétől. Ennek az eltolásnak a mértéke adja a csapterpesztést. Ha ez nem a típusnak megfelelő értékű, akkor megváltozik a csapterpesztés mértéke, ezáltal a futómű geometria, és ez stabilitási problémákhoz vezet.
Előzmény: Törölt nick (9636)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9638
Szia Andrew... péntek óta 3 évet "nőttél" :-D
Előzmény: Törölt nick (9632)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9637
A biztosítást legjobb, ha modellezed magadnak: www.netrisk.hu pld.
Előre tudod, mire számítasz.

Az ESP-t, (EX) válaszd, megéri. Inkább fizesd tovább a kocsit, és nem kell fanyalogni a csere miatt rövid idő múlva. Tovább használható a jobb kocsi, a sok csere csak bukta lenne. Ez úgysem divatcikk.

A cascó pedig egy szükséges jó dolog. Pld elütsz egy, kutyát, v. róka kifejeli a klíma hűtőt a 2 hetes autóddal... nem tudod kivédeni. A Ceed cascója fajsúlyában nagyon olcsó- nem lopják, és európai az alkatrészek jelentős része.
Ellenben egy off Stilo, vagy P307-el. Tipikusan halál drága a cascójuk.
Előzmény: Törölt nick (9602)
Szotyi25 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9635
Szia.

Sajna a felni biztos nem jó! A Cee'd kerekeit 5 csavar fogja tehát a 4*100 már nem okés, bezzeg ha még mindig a riód lenne, akkor a felni tökéletes lenne számodra! Látod-látod nem kellett volna lecserélni!:-)))

Üdv.: Szotyi
Előzmény: Törölt nick (9634)
Doki50 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9633
Mostanában szerencsére ritkán fagyott le. Most pl. egy cd volt benne, azt hallgattam, majd leállítottam pár órára a kocsit.
Újraindításkor néma volt az egész audió rendszer.

Lehet, a cd-vel van a baj. De egy patentet nem találok sehol, valahová elpattant, a fedél visszahelyezésekor.
Előzmény: Törölt nick (9632)
Doki50 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9631
Ok, valószínű, hogy felkeresem a szervizt, csak ne lenne annyir amacerás az utánna járás, meg idő igényes.
Előzmény: Törölt nick (9630)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9629

Sziasztok!

Most jöttem meg Rácalmásról a tökfesziválról.

Esetleg közületek láttam ott valakit?(fekete KIA Cee'd-el)

hge1.3 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9628
Na meg is találtam.

Ebben a prosiban le van fényképezve a választék:

http://verdaautohaz.hu/dokumentumok/kisceedbrochure.pdf
Előzmény: hge1.3 (9627)
hge1.3 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9627
Én valahol már láttam a szövetmintákról képet, de nem igazán emlékszem sajna. Talán egy német prosiban. ( ez nem biztos).
Ha jól rémlik 4 fajtát láttam, a széle mindnek fekete volt, és a középső rész színe változott, de az is a szokásos fekete csíkos alapon. ( talán bézs, szürke, kék, és még valamilyen csíkokkal) és az ismert világos bőrkárpit.
Előzmény: Törölt nick (9622)
szytam Creative Commons License 2007.10.07 0 0 9626
Nekem nem fagyott még le szerencsére, viszont hosszú idő után most megint elkezdett rosszabb úton ciripelni, nyiszogni a müszerfal teteje a jobboldali bogyó felől..de valahonnan mintha beljebbről jön a hang, van valaiknek valami ötlete?
Előzmény: Doki50 (9625)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!