Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Lehet, hogy leteszem a taxis vizsgát, de még nem igazán tájékozódtam és szeretném kérdezni, hogy miből is áll ez a vizsga? (Taxisok már csak tudnak valamit mondani. :) )
"Oké, de mit tenne a tisztelt multi, ha nem lenne olcsóbb taxiscég?:-)"
Korlátozná azok körét, akik igénybevehetik a szolgáltatást, mint ahogy ez már számos más cégnél megtörtént (ld. még MTV). Tehát választható, hogy legyen egy cégnél napi 3 fuvar 300 forintért, vagy 25 fuvar 220-ért.
Aztán rájöttem, hogy csalódik 10 utas a Főtaxiban, majd utazik 6x6-ossal...miközben csalódik 10 utas a 6x6-ban és utazik Főtaxival...és ez egy körforgás...
vagy előbb utóbb összehaverkodik pár taxissal, és óra nélkül zsebbe fizetve fix áron fuvaroztatja magát. Ez a tendencia is ment egy időben ismerőseim körében.
Következő nap (tegnap) már nem voltam a Szigeten, meg azért arra kicsi lett volna az esély, hogy megint elkapjam. (Fehér Skoda Octavia, alacsony, rövid hajú faszi, kb ennyit jegyeztem meg, ezzel aztán baromira sokra mennék.)
Fix, hoyg főtaxis volt. A benzinkút végénél álltak a főtaxik egymás után, nem csak a piros-fehér kockát szoktam nézni, hanem a taxilámpát (vagy mi a franc, ami a kocsi tetején van) és az is stimmelt. Az útvonal meg méterre azonos volt tényleg, onnan a lakásomig más úton ugyan biztos lehet menni, de minek, meg én is autózom Bp-n, ha nem is ismerem úgy, mint egy taxis a várost, azért van fogalmam róla, hogy jutok haza innen-onnan. Szal kapásból szóltam volna neki, ha "kerülni" akar (aminek ugye már csak azért sincs értelme, mert hajnal 4-5 fele a szentendrei-árpád-híd-váci út vonalon nincs forgalom, lehet jönni a 2x3 sávon, a fenének bemászni mellékutcákba).
Mindegy, nem füstölgök rajta tovább, alapvetően én voltam a hülye, hogy a puffogáson kívül nem írtam fel legalább a rendszámot. Semmi bajom a főtakkeral amúgy, hosszú évek óta nagy többségükben őket hívom, ez volt az első eset, hogy átkúrásszagot éreztem.
Az lehet, de ha mondjuk valami havi több százat-ezret rendelő nagy cég egyik alkalmazottját próbálja lenyúlni, akkor az már érzékenyebben érinti a céget, nem?
Anno én is ezt hittem. Aztán rájöttem, hogy csalódik 10 utas a Főtaxiban, majd utazik 6x6-ossal...miközben csalódik 10 utas a 6x6-ban és utazik Főtaxival...és ez egy körforgás...
Hosszú távon azért ez neked mint főtaxisnak se jó... elvégre ha az utast átverték egy kockás taxiban (nem FŐTAXI-ban), akkor a lentebb vázolt sztereotípia alapján rögtön a főtaxit fogja utálni, és tőle nem rendelni... tudom nem gyakori eset ez (még), de előbb-utóbb a sok kicsi sokra megy....
Még mielőtt csogu haverom megsértődik, pontosítok: én személy szerint kizártnak tartom, hogy egy céges taxis akár száguldozással veszélyeztesse utasa életét, akár át próbáláná őt verni...
Volt annak idején CYTITAXI (nem elírás, így írva!!!) is, természetesen mi másra is hasonlító emblémával, mint a City, úgyhogy könnyen megeshet, hogy ez s Főtaxis volt... Egy ilyennel egyébként majdnem megszívtam én is, a beülés előtti utolsó pillanatban vettem észre, hogy vmi nem kóser...
Egyébként meg nem taxizom sokat, de ahhoz épp eleget, hogy tudjam, a céges taxisofőrök többsége túlzottan félti a seggét ahhoz, hogy egy ilyen stiklibe belemenjen...
A piros-fehér kockás matrica felragasztása megtévesztő. Nem feltétlenül ártó vagy rossz szándékkal. Lehet csak simán utasfogó módszer is. De. Nem ütközik ez valamiféle jogszabályba?
Ha tényleg Főtaxis volt. Múltkor láttam egy taxit. Piros-fehér kockás matrica volt rajta, de Főtaxi logo nem. Kamu kockás volt, hogy megtévesztő legyen.
Na igen, de 1000.- elltérést azért nehéz bizonyítani. Nagyobb forgalom, kicsivel eltérő útvonal, ilyesmi. Azért 1000.- különbség nem olyan nagy, nem? Nem biztos, hogy ez a konkrét eset simlis volt, vagy?