Tanulmányaimból arra emlékszem, hogy 630 kVA feletti teljesítményű trafókon kötelező tartozék. A kis csap arra szolgál, hogy az összegyűlt gázokból mintát lehessen venni.
Ezzel kapcsolatban eszembe jutott valami. Egyszer találkoztam egy ügyirattal, aminek az irattár által kitöltött borítólapján a következő cím szerepelt: 1944. augusztus 20-án (a dátumban nem vagyok biztos) Szajol állomáson többen meghaltak és megrémültek. Ezek után kíváncsian olvastam bele az iratba, mert nem tudtam, mitől rémültek meg Szajol állomáson? Kiderült, hogy ekkor bombatámadás érte a vasutat, és az ügyirat eredetileg a "...többen meghaltak és megsérültek" címet viselte, de aki indexelte azt, az utolsó szót kicsit félre olvasta! :))
A bombázás mióta minősül balesetnek? Még csak azt se mondhatnók, hogy véletlenül eltévedtek, hiszen a vasúti szállítás megbénítása stratégiai jelentőségű.
Én valahogy a "kigyullad a jelzőlámpa" mondatra nem egyből arra asszociálok hogy ég a berebdezés. Ez valahogy hasonlít a piros kontra vörös begyepesedett vasutas baromságra.
Amilyen sűrűn én járok villanygépen...az éjjel még attól is megijedtem, hogy légsürítő indulásakor felvillant a SÜ lámpa. Persze menet közben nem hallottam, hogy az indul :D
Valamint trafóolajhűtő-elem cserélésekor papírforma szerint jelez a Bucholz. De ha ezt beírják az üzemnaplóba, akkor a tisztelt kollegát nem veri le a víz.
A "Magyarország MOZDONYAI" album 186. oldalán van egy kép az Écs megállóhelynél 2000. június 14-én történt ütközésről. Mi történt ott pontosan? Miért? Aki többet tud róla, kérem, ossza meg velünk. Fáradozását előre is köszönöm!
Végre valaki tényleg leírhatná már, hogy mi is volt ott Morgón- Állítólag én is ott voltam, de semmire nem emlékszem. nyunyuka még dalt is költött, de soha senki nem írta le, hogy valójában mit is csinált Albertus... no meg én.
Szóval, coming out, ahogy művelt homokosok mondanák vagy továbbra is titkolóztok?
Én nem értek ugyan hozzá annyira, de "...ha kigyullad..." az a lámpa a vezetőasztalban, amiben nincs sok könnyen gyúló anyag, én már kivülről szemlélném.
A Buchholz-relé egy rettentően egyszerű szerkezet, és nem képes "az apró buborékok" észlelésére. Két pingpong-labda, meg szintkapcsoló(k), kb. ennyi az egész. Mégis valamit tudhat, hisz a tauruszon is van. Sőt, a legtöbb transzformátor védelmi rendszerének része. A V43-ason, van egy reteszelőreléje, ami kikapcsolja, és tiltja a főmegszakítót. Egyébként magából a Buchholz reléből egy kis csap segítségével ki tudod eregetni a levegőt, azaz megfigyelhető, hogy a gázképződés folyamatos-e.