Van az a mondás, hogy az ördög a részletekben rejlik. Egy csomó apróságról fogod azt érezni, hogy abban az Astra jobb. És lesz egy csomó olyan is, aminek örvendezni fogsz. Kérdés, hogy ezen pro és kontra érzések végül milyen általános megelégedettséget indukálnak benned.
De hogy konkrétumokat is írjak:
A Dokker magas építésű, kicsit buszos/teherautós érzetű, de szerintem jól eltalált, kényelmes. Én egy 17 éves Octaviával váltogatom a Lodgy-t, és bizony már az Octaviába való "befekvés" a furcsább, nem pedig a Lodgy-ba való "felülés". A Lodgy sokkal tágasabb érzetű is, pedig a két kocsi szélessége és hosszúsága is kb. egyforma.
Komfort tekintetében vegyes a kép, itt jön a fenti ördögös mondás. De összességében elégedett vagyok. Azért a nagy korkülönbség jól tetten érhető, mint ahogy a márkaszínvonal is. De azért a Daciának sincs oka szégyenkezni. Olcsósága ellenére kitesz magáért, hogy ne érezze a vásárló gagyinak.
A zaj több tényezőből áll össze. Szerintem a hasonló teljesítmény/kg miatt a menetdinamika és a motorzaj hasonló lehet, a szél- és menetzaj szintén.
Vidd el az autót egy hosszabb, minél változatosabb próbakörre, így sok kérdésre meg fogod tapasztalni a választ.
Az ötlet jó lenne, de nem hiszem hogy létezik 21W-os izzó fényerejénél többet produkáló LED-es fényforrás ugyanilyen foglalattal. Max házilag lehetne ilyesmit barkácsolni.
Egyébként még az is lehetőség, hogy a tolatólámpa izzót ki kell cserélni, valami beleillő, de nagyobb fényerejű ledes "izzóra", ha ez nem okoz problémát. A Lodgynál a computer már érzékeli, hogy ha kiég valamelyik izzó?
Tolatólámpáról jut eszembe (:-)). A Lodgy kürtje direkt ilyen röhöjes hangú? Ha valakire rádudálok, azt hiszi, egy gyerek szórakozik a bicajával.
A Feliciából átmenteném a légkürtöt, csak nem tudom mennyire kell agysebésznek lenni ehhez. A kürtre hagyományosan két szál megy, aztán azokra párhuzamosan rákötöm a cuccot és kész?
Vagy esetleg a duda tipusát is be kell tanítani a kompjuternek, mint az aksit? :-)
A Feliciánál ugrottam még egy nagyot, amikor olyan helyen laktam, ahol komoly fényre volt szükség. 2 fehér ködlámpát szereltem a vonóhorog konzoljára, és egy relével bekötöttem őket úgy, hogy ha a tolató és a ködzáró egyszerre világít, akkor az is bekapcsol. Így nem kellett plusz kapcsoló, meg bonyolult vezetékezés, csak az egyik hátsó lámpánál 3 szálat megcsapoltam, és kész.
Műszakira persze mindig le kellett szerelni a lámpákat, de megérte.
Igazándiból csak a baj, hogy ha az ember megszokott már bizonyos dolgokat, akkor hiányzik. Amikor még a Trabantot nyüstöltem, nem volt tolatólámpa, és úgy is lehetett tolatni, én a féklámpát szoktam ilyen esetben használni hogy hátralássak.
Később meg barkácsoltam rá tolatólámpát, és akkor már felkerült a ködlámpa is:-)
Egyébként más Dacia modellek is vannak szimpla tolatólámpával? A Dustert már hallottam, meg most is meg lett említve. Egyébkét ahogy Garfield is mondta, megszokott az egyoldali lámpa bizonyos modelleknél, csak ugye itt még a helye is meg van:-)
Megnéztem 95 lovas az új 1,5 dci Dokker. Holnap megyek tesztvezetésre, de szerintem az 1,3 turbó benzinest fogom kipróbálni mert csak azt láttam rendszámmal a kereskedés előtt.
A garanciával kapcsolatban kérdeznék.... Mit lehet és mit nem a garancia alatt? Azt tudom, hogy pl. olajat cserélni, motort megbontani nem, De magnót cserélni? Ablakot sötétítetni? Műanyag elemet, tükröt színre fújatni lehet?
Illetve egy évben hányszor kell kötelező átvizsgálásra vinnem és mit kóstál egy ilyen?
Elakadásjelző bekapcsolása tolatáskor. Nekem a Dusternél ez volt a bevett szokás, pedig az sem volt olyan gyenge annak ellenére, hogy az is egyoldalas. Meg kamera is volt benn. De az index izzói elég erős segédfényt tudnak még biztosítani.
A Fiat127-esben egy szentjánosbogár lámpácska villódzott, nem sikerült semmi fontosat eltalálnom, persze én nem állok be éjszaka, ismeretlen helyen 10-10 centis ráhagyással, másoknak ez napi rutin a levezetett 800km után.
Egyébként nyugodtan megcsinálhatod/megcsináltathatod, semmiféle garancia vesztéssel nem jár.
A 90 LE azért ideálisabb lenne , ez is megérzi a plusz egy főt plusz tető csomagtartón a tolólétrát illetve dobozban kb 150-200 kg apróságot / összecsukható létrák , fúrógépek csavarok tömkelegét , kábeleket , szerszámokat stb /
Ezekkel felvértezve eszik városban Bp -en 6,5-7 között , külterületen 6 körül országúton 90-el 5,4 autópályán 110-114 sebességtartóval 6.2-6.5 között .Persze szél csendes időben .
Még annyit kérdeznék, hogy elegendőnek tartjátok-e az erejét. Tudom, hogy nem azfaltszaggatásra lett kitalálva, inkább arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk egy utánfutóval mennyire könnyen boldogul? Húzós emelkedőket hogy bírja? Alapból személyautónak használnám tehát nem lenne benne állandóan sok száz kiló. Azért kérdem mert találtam a neten egy 76 lóerős használtat. Nekem egy kicsit karcsúnak tűnik.
A mostani egy 2005-ös 1.4-es 90 Le Astra G Caravan, új kora óta nálam van. Megbízható, kényelmes, tágas csomagtér, csak már 264 000 km van benne. Fogyasztás: csak város kb 8 liter, országút 5.8-6 liter
Autópálya nincs közelben hál'Isten :-)
Ismerősnek van/lenne egy eladó 1.6 102 Le klímás 48.000-et futott fehér dokkere 3 M-ért. Megkímélt, szép állapotban.
Fogyasztás nem igazán számít, keveset használnánk éves szinten. Inkább legyen megbízhatóbb, több fogyasztással, minthogy alkatrészre lerobbanásra költsek.
Kérdésem, hogy miben, illetve mekkora különbség lenne az Astra után? Kényelem, komfort, zaj, menetdinamika stb. ( elviselem, ha megelőznek, kiszáguldoztam magam, nem sietek sehová :-) )
Nekem van egy régi Opel Combom- is a Dokker Van mellett valamint egy opel corsa van -om is így összetudom hasonlítani
a kis autó és a dobozos autók menettulajdonságait .
Erősen szeles időben mind a két dobozossal gépészkedni kell , olyan mint egy vitorlás hajó , de kanyarban mind a kettő stabil , szinte stabilabb mint a corsa igaz szokni kell a dobozos vezetését .Ami nagyon szembeötlő hogy szeles időben pontosan a nagy felület miatt észrevehetően gyengül a gyorsulásuk .Ma éppen az M7 -esen szembe széllel a dokker megpakolva lét személlyel átlag 5,8 l ert evett míg visszafele szélcsendes időben 114 km automata sebességtartóval átlag 4.5-5 l ugyan azzal a terheléssel igaz 90 l 1,5 dci .A combó 1,6 benyás az lazán beszippantja a 8 litert fele ennyi terheléssel .
A kis corsa 1.4 benzines az megpakolva eszik 5 litert .
Először is tudomásul kell venni, hogy ez egy kisárúszállító. Nem személy, hanem árúszállításra lett kitalálva. Csak beletettek egy hosszú padot, ennek minden előnyével és hátrányával együtt.
Normálisan, hétköznapi módon vezetve szerintem semmi baj sincs a stabilitásával(persze nem olyan mint egy "lapos" személyautó).Oldalszelet persze lehet érezni, hiszen azért nagy a felülete az autónak. Benzines verziót nem ismerem, de a dízellel én meg vagyok elégedve fogyasztásban és menetteljesítményben is.