Hát ezek helyett a "Homasita-s" jellegű gagyinak ható módosítgatások helyett (bár a Renault Dusterből átvett belső légbeömlők tetszenek), pár dolog ami nem kerülne sokba de tényleges lépés volna a felhasználói élményben:
- ablakemelő kapcsolóinak egy normál emberi kar méretéhez igazított elhelyezése az első 'könyöklőben'
- a sofőr ablaknál az automata funkció időzítésének kiigazítása (ha pl. 2cm-es résre akarom nyitni az ablakot, vagy morzézgatok a kapcsolón, vagy már ilyne rövid távon aktiválja a teljes lehúzást)
- tempomat aktiváló/mód választó kapcsolójának normális helyre helyezése (vagy ezt már módosították ?)
- ablaktörlőnél a két lapát felül átfedésben dolgozzon, ne maradjon az a kis kihagyott rész, ahonnan állandóan becsorog a látómezőbe a jobb oldali lapáttal összeterelt lötyi
- a műanyag küszöbborítás elhagyása (kevesen vannak akik tényleg durván terepeznek s fiatal korában van érdemi védő hatása, annál inkább káros pár éves kortól a korróziót elősegítő hatása miatt). Amúgy meg képtelenség tisztán tartani, világos nadrág, harisnya - óvatos be-ki szállást igényel
- Amiért még fizetnék is: egy normálisan kezelhető kalaptartó/roló
+ Dacia embléma van a slusszkulcson is. Amúgy 'rönyó' emblémából sokkal több található a Dusteren, pl. üvegek, motorérben majd minden alkatérszen, stb.
Nem konkrétan írtam, de egyszer majd leszivárog a gesztusvezérlés az olcsó autókba is, ahogy idővel minden, ami valaha drága extra volt. Pl. klíma, ABS, légzsák, stb.
- új acélszürke klímavezérlő gombok. Vajon hány mérnök hány hónapi munkaórája ment bele ebbe a hatalmas nagy fejlesztésbe??
A gesztusvezérlés például. Hadonászol, és felhangosítod a rádiót, vagy kikapcsolod a tempomatot. Vagy valami egész mást csinál, amire nem is gondoltál. A BMW-nél van egy ilyen orbitális hülyeség. Kergetsz egy legyet az utastérben menet közben, vagy megtörlöd az orrodat, akkor is történik valami. Már biztos fejlesztik, hogy legyen a Daciaban is.
"Holnaptól már a friss arcú Daciák rendelhetők, év végére várhatjuk belőlük az első példányokat" - egy vacak embléma csere miatt tovább lassul a szállítás ?
"Úgynevezett tesztek akadnak, amik még jobban bevisznek az erdőbe. :D "
Igaz. S azt is írtam már, ha teljesen hiteles is a teszt, akkor sincs infóm az utána következő 2. évben milyen lesz, mennyire keményedik fel az abroncs. Tapasztalatom szerint a HídKő márka pl kiemelten romlik, ridegednek mint a fene...
Én tényleg elvagyok a gyári Continental-lal, tavasszal mocskos nagy sárban elkavartam vele, olyanban átlagmarha sose jár, a kipörgésgátlót ki kellett kapcsolni, mert teljesen elvette a teljesítményt, pörgő kerékkel azért kiszórta a sarat, ha totál offroad-ra használnám, akkor tényleg vennék valami AT-s gumit, de az meg aszfalton kurvaszar.
Ezt mindenkinek sajnos magának kell összematekozni, nem sok segítség van. Úgynevezett tesztek akadnak, amik még jobban bevisznek az erdőbe. :D Tökéletes megoldás meg nincs, kompromisszumok vannak. De hogy mondjak olyan gumit amivel nem voltam megelégedve: 1.) a D1-ekhez adott gyári (négyévszakosnak hazudott) gumik, Continental, Michelin (a mostaniakhoz nem tudom mit adnak) 2.) Yokohama Geolandar AT - ez télen vérzett el 3.) Még volt valami elhibázott nyárigumis próbálkozásom, de nem jut hirtelen eszembe mi. :)
De hirtelen elő fog állni 15 ember, akik rettenetesen elégedettek voltak a gyári gumikkal és kilenc másik, akiknek legjobb éményeik a Geolandarral voltak. Nehéz dolog ez.
Attól függ mire kell. Nekem ez volt a megfelelő kompromisszum. Télen-nyáron-úton-susnyásban. Egy gond van, hogy nem nagyon lehet mostanában beszerezni. Cooper Discoverer at3 4s.
De ha csak országúton jársz, akkor máshol az igazság. Ha meg nagyon sokat odakinn, akkor meg valami durvább M/T minta.
Valószínűleg sokan mások is, mert a szükség, a kényszer nagy Úr ám, ha el akarok jutni a célomhoz és ehhez megfelelő, (akár szélsőséges), felszerelés kell, akkor azokat használom.