Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2013.02.26 0 0 11859

Jó sokáig elmolyoltak vele, a cikk az 1929 októberi számban van. És látszólag gyártásban is volt, van fotó tucatnyi exportra váró tengelyről, de azokat nem szkenneltem be.

Előzmény: manta66 (11858)
manta66 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 11858

Ja kérem, miért akar keresni, aki egy képet nem tud normálisan megnézni másodikra sem....?

:-)))

 

1938-ban szabadalmaztatott szerkezetről van szó.

Az volt a cél vele, hogy a meglévő (siklócsapágyas) teherkocsi forgóvázakba, azok módosítása nélkül gördülőcsapágyas kerékpárokat lehessen szerelni.

Itt a szabadalom:

http://www.freepatentsonline.com/2115989.pdf

 

Lényegében a siklócsapágyas belső tengelyre szerelték fel a külső csőtengelyt, ami görgős-csapágyon forgott a belső tg körül.

 

Gondolom, nem véletlenül nem terjedt el túlságosan...

Ennyi energiával módosíthatták volna a tengelyágyakat is.

Elég átmeneti/ tűzoltó/ kísérleti próbálkozásnak tűnik.

Mindenesetre nagyon érdekes.

Köszi, hogy betetted.

:-)

 

A jó öreg kétsoros hordógörgős szabadalma 1949-ből:

http://www.freepatentsonline.com/2486123.pdf

 

 

Előzmény: RhB (11857)
RhB Creative Commons License 2013.02.26 0 0 11857

Ne is a Baldwinnál keresd, hanem - ahogy a képalákból is kiderül - az American Steel Foundries-nél. A "Baldwin Locomotives" a kiadvány neve, ahol a cikk szerepelt.

Előzmény: manta66 (11855)
rocos Creative Commons License 2013.02.26 0 0 11856

Szia!

 

Igazából a számító gépem,nem látja a fényképező gépet,így ez a gond,ezért nem tudok képet feltölteni,többes esetben(sem a gépre,sem ide),de még küzdök a problémával,lehet,hogy megúszom egy új kábel árával:-).

Előzmény: manta66 (11843)
manta66 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 11855

Így hogy Baldwin gördülőcsapágyas egység nincs esélyem.

 

De találtam egész sok könyvet:-)

http://www.rgusrail.com/manuals.html

Előzmény: RhB (11854)
RhB Creative Commons License 2013.02.26 0 0 11854

Nem találtam spéci nevet, csak Roller bearing unit-nak emlegeti.

Előzmény: manta66 (11852)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11853

Nem emlékszem, hogy nevet említett volna, de majd otthon megnézem.

Előzmény: manta66 (11852)
manta66 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11852

Nem ismerem a korát, de ahogy én olvasom, annak örülnek, hogy tengelyirányú erőket is át tud adni a szerkezet.

 

Ezt csőtengely nélkül is meg tudták oldani.

A kétirányú erők felvételére készült csapágyak (radiax) nem új dolgok.

 

Teccccik.

Lehet keresgélni!

:-)

Mi ennek a konstrukciónak a neve?

Előzmény: RhB (11849)
hmsoft Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11851

Kétségtelen, ugyanakkor a régi siklócsapágyas megoldásoknál a tengelycsapon lévő vállon keresztül adódtak át az oldalirányú erők, a hengergörgőseknél a görgők homlokfelületén, és így tovább. Persze hogy jópofa dolog kihasználni a kúpgörgős csapágy "ékhatását", de attól még, hogy a legutóbbi években nagyon divatba jött, előtte hosszú évtizedekig megvoltak nélküle és használták a kétsoros henger- vagy hordógörgős megoldásokat. Tehát itt inkább valami más kéne hogy munkáljon a háttérben, akár a lentebb már említett szabadalmi kérdés is.

 

hm

Előzmény: RhB (11849)
manta66 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11850

Ezen semmi.

De a birka nem a linket nézi, hanem a képet...

:-)

 

Előzmény: RhB (11848)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11849

...csak ez egy picivel régebbi. :-)

Előzmény: hmsoft (11847)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11848

Mi ezen a homályos?

 

http://img.index.hu/imgfrm/7/1/9/4/IMG_0010967194.jpg

 

nagyítani is tudod...

 

Ja, csak a "hülye angolok, angol hülyék"... :-)))

Előzmény: manta66 (11846)
hmsoft Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11847

A csapágy kúpgörgős, vagyis fel tud venni oldalirányú erőt, és fel is vesz az ábra szerinti esetben. Így a bal tengelyvégről az oldalirányú erő átadódik a csapágyra, onnan a csőtengelyre, onnan a szemközti keréktárcsára, majd a nyomkarimán át a sínre. De hasonló helyzetben ugyanez történik egy mai CTBU (szintén kúpgörgős) csapágyas kerékpárral, csak nem ott benn a keréktárcsa belsejében, és nem kell hozzá csőtengely.

 

hm

Előzmény: RhB (11845)
manta66 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11846

Sajnos homályos a felirat a képen, nem tudom elolvasni.

 

De valami oka biztos van.

A jenkik nem hülyék. :-)

 

Előzmény: RhB (11845)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11845

Ja, és az ábrából nem lehet következtetni? Ott valami szekrény billenés esetén fellépő erőkről (is) van szó...

Előzmény: manta66 (11841)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11844

Nem tudom, miért ilyen, talán a cikkben leírják. Viszont mivel ezt még magyarul sem érteném - amit ti írtatok itt ilyenekről, azt sem értettem :-) - ezért meg sem próbáltam elolvasni. :-)))

Előzmény: manta66 (11841)
manta66 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11843

Mi a gond?

Általában a "kép eltöltés", "kiválasztás" után a "Beillesztés" gomb szokott lemaradni.

Előzmény: rocos (11842)
rocos Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11842

Tiszteletem!

 

Próbáltam,de nem sikerült képet ide varázsolnom a kérdéses kocsijaimról,de nem adtam fel. A lényeg addig is,hogy a Fruit Express kocsi sárga,mint a Magnum szettben lévők,a Great Northern pedig világoz zöld. Képet próbálok berakni,csak valamiért nehézkes a számomra.

manta66 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11841

Fölösleges túlbonyolítása egy olyan egyszerű szerkezetnek, mint a vasúti kerékpár.

A tengely áll, és körülötte forog egy csapágyazott csőtengely amihez a kerekeket rögzítették.

 

A csőtengelynek elég izmosnak kell lennie ahoz, hogy megtartsa a kerekeket  a tengelyirányú erőkkel szemben,

Szóval, hogy ne "törjenek ki" váltókon és egyéb oldalirányú terhelésekkor.

 

A középső tengely szinte csak azért van, hogy felfogassa az egészet a foróvázkeretre, és legyen mi körül forognia a csapágynak. Jóval vékonyabb is, mint rendesen.

 

Nem lehet, hogy ez is valami szabadalom körüli kínlódás eredménye, mint sok minden a technikatörténetben?

 

Előzmény: RhB (11839)
hmsoft Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11840

Tehát a kerékpár továbbra is "önbeállóképes" marad, viszont meg lehet spórolni a tengelyvégeknél a csapágytokot, és helyettesíteni lehet egy csapágyazás nélküli, merev rögzítéssel a forgóvázkereten - már ha a forgóváz központi rugózású. De ... miért is jó ez? :)

 

hm

Előzmény: RhB (11837)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11839

(Nagy)apáink már csak ilyenek voltak. :-)))

 

Tényleg annyira zűrös? Én ehhez sem értek. :-)

Előzmény: manta66 (11838)
manta66 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11838

Te, ez nagyon beteg!

:-)

Előzmény: RhB (11837)
RhB Creative Commons License 2013.02.25 0 0 11837

A minap tettem be pár "roller bearing"-es képet a gőzös topikba, hátha itt is érdekel valakit. Egy fotó kedvcsinálásnak:

 

 

 

 

...és a link:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123990534&t=9036868

 

 

Persze lehurrogták, hogy ilyet a hülye is tud. :-)))

 

crash__override Creative Commons License 2013.02.24 0 0 11836

A Resicára gondolsz? Olyan képed szerintem neked nem volt... :)

Előzmény: manhattani (11835)
manhattani Creative Commons License 2013.02.24 0 0 11835

Na, ezt benéztem, nem tudtam róla, jogos.

 

De ez a Galloping Goose az Alaska Railroad 500 mérföldnyi pályáján futott, ami normál nyomtávolságú.

 

Crash, ha már itt vagy: hogy áll az épülő modell gőzmozdonyod? Tudod, amelyikhez minden gőzös fényképem kérted, nagy felbontásban?  :*))

Előzmény: crash__override (11834)
crash__override Creative Commons License 2013.02.24 0 0 11834

Ott pedig nem volt keskeny nyomtávú pálya.

 

A White Pass & Yukon Route igen híres, Alaszkában van, és keskeny nyomtávú. http://en.wikipedia.org/wiki/White_Pass_and_Yukon_Route

Előzmény: manhattani (11833)
manhattani Creative Commons License 2013.02.24 0 0 11833

Ha szabad ide nem forgóvázasat is :-))

 

Na, itt a bizonyíték, hogy volt normál nyomtávú Galloping Goose. Alaszkában az amerikai hadsereg működtette.

 

 

Ott pedig nem volt keskeny nyomtávú pálya.

Az amerikai hadsereg felvétele, USA SC 337850, az America's Fighting Railroads könyvből.

hmsoft Creative Commons License 2013.02.23 0 0 11832

Még egy kis adalék ahhoz a caboose-forgóvázhoz. Nézzük csak a kinagyított képrészletet - na nem a hölgy fenekét, hanem a forgóvázat. Van kötvas, van ágyvezetéknek tűnő dolog az ágytok két oldalán, pedig nem ágyvezeték. Az ágytok mereven támaszkodik a forgóváz hossztartó lenyúló ütközőjére. Az "alany" egyébként az offtopic L-2057 gőzmozdony szerkocsijának a futóműve. (Megnéztem egy másik, nosztalgiaüzemben lévő, szintén aránylag magasabb pályaszámúét, és ugyanilyen. A prototípusé másfajta, de kötve hiszem, hogy az eredeti futómű van alatta.)

hm

hmsoft Creative Commons License 2013.02.22 0 0 11831

De úgy látom, érdekes forgóvázakat csináltak

 

Hű, de merész...

 

hm

Előzmény: manta66 (11829)
RhB Creative Commons License 2013.02.22 0 0 11830

Ha jól nem látom, még nem kérdezted meg. :-)

Előzmény: CanGuru (11804)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!