Elsősorban arra kell figyelni, hogy meg ne vásárold. A PSA-BMW közösen alkotta meg ezt a" találtgyereket". Folyamatos kokszosodás jellemzi és gyújtótrafó hibák. Rosszul sikerült darab. Nagyon csodálkozom, hogy a PSA ennyi ideig hagyta életben a járműveiben. A javítás BMW árakon történik és elég sűrűn. A Népítéletben is olvashatsz róla. Az 508-ban pedig úgy viselkedik, mint a Székely gyerek, aki nagyobbat akart fingani mint az apja és besz@rt.
Gondolkodom egy 2012-es 508 SW vásárlásán 1.6 THP benzin motorral. Segítségeteket szeretném kérni, hogy mire kell oda figyelni az autó megtekintésekor, illetve mennyire problémás ez a motor. Akinek esetleg van ilyen mi a tapasztalat.
Három fogaskerekes szabályzó van elől. A központi szabályozza az utastérbe áramló levegőt a fűtőradiátor felől hideg-meleg keverék, illetve zárja le ha belső keringetésre kapcsolod. Jobb és bal oldalon is van szabályzó. Kis motorok tekergetik a lamella fogaskerekét. Több autógyár is lehetőséget ad alapbeállításra bizonyos gombok egyidejű megnyomásakor. Meg kell nézni, hogy itt van-e ilyen. Az általános jelenség az, hogy ezek a kis műanyag fogaskerekek elkopnak jellemzően egy adott helyen, ahol a legtöbbet használod 22-25 fok. Itt pedig megáll a szabályzás. Márkaszerviz le tudja kérdezni a komfort elektronikát. Kiírja, hogy melyik szabályzó halt be. A baj az, hogy ezek az egységek aranyból, vagy platinából készülnek, az árukat tekintve legalábbis. A másik baj az elhelyezkedésük Általában műszerfal ki-be. Mondjuk nekem a Passat-al van tapasztalatom. Azoknál már 80.000 km-nél kezdenek kattogni a lamellák. És 60.000 Ft egy szabályzó ára. A munkadíj pedig kb 6 óra. Nézesd meg szervizben.
Fűtésbox-ra keress rá, ez lenne akkor a hivatalos neve, gondolom itt történik meg a megfelelő hőm. levegő bekeverése zónánként. Nem tudom ezt javítgatják-e vagy kompletten cserélik és kész.
Az a légkeverő lesz akkor, ami beállítja a megfelelő hőmérsékletű levegőt, ilyen tárcsás valami (nem láttam csak szerelőtől tudom) és azok tudnak beállni összeakadni vagy ilyesmi. Nekem egy SAAB ban volt ilyen meghibásodásom nyáron, az egyik oldalon hideg jött a vezető oldalon meg langyos, klíma mellett, valami 120eFt volt ez az alkatrész, plusz a két napos szervíz munka díj mert ehhez a teljes műszerfalat ki kell venni az autóból.
Üzem meleg motornál, megálltam és alapjáraton duruzsolt a motor. Most jöttem rá, hogy a jobb oldal egyáltalán nem fűt. Maximumra vettem a ventillátort és a bal oldal enyhén meleg, viszont a jobb oldal hideg. Na ez mi lehet?
Ha ez így van akkor logikusan gondolkodva, valamiért nem "megy föl" a melegvíz a fűtőradiátorba csak akkor ha a nagyobb fordulat miatt megnő a nyomás a víztérben. Ami biztos, hogy a pollenszűrőnek ehhez nincs köze mert a pollenszűrő nem hűti a levegőt csak gátolja a beáramlást, sőt ellenkezőleg ha eltömdött a rajta átpréselt levegő inkább melegebb is lehet (kis mértékben persze). A légkeverő sem lehet mert az fordulatszámtól függetlenül keveri be az utastérbe a levegőt, ergo ha hibás akkor sosem fűtene. Meg kell keresni az okát miért nem megy alacsony víz hőmérsékeleten-nyomáson a melegvíz a radiátorba, túl sok oka nem lehet, de mivel nem vagyok autószerelő, én azt keresném meg, hogy mi az, ami ezt meg tudja akadályozni vagy szabályozni ha van ilyen. Még olyan is lehet valahol a víztér picit defektes és alapjáraton nem épül fel olyan nyomás ami a fűtéshez szükséges, nálam 508GT (2011) alapjáraton kb 3-5perc és langyos a levegő, műszerek még meg sem mozdulnak már fűt.
Sziasztok! Adott egy 2013-as 508-as. Az RT6-os naviját frissítettem pár hónapja, de közölték, hogy butított verziós navi egység van benne, így nem fog magyarul beszélni és pár beállítás se lesz elérhető. Ebben tudtok segíteni, valaki cserélt már ilyet?
A Bluehdi legjobb próbája, ha papírzsebkendővel beletörölsz a kipufogó csőbe, ha hófehéren veszed ki a zsebkendőt az autónak sok baja nem lehet. Az enyém még 200 ezer km után is patyolat tiszta, nulla szennyeződés.
Két dologra tudok gondolni hirtelen: az egyik, hogy a hideg/meleg terelőlapát nem működik valami miatt. (sok típusnál ez el szokott törni a hajtó motornál)
A másik, hogy a radiátor mégis el van tömődve. Nagyon sokszor találkoztam olyannal, hogy a kimenő/bemenő cső meleg, mégsem fűt mert a radiátor 90%-a el van dugulva. A víz megfordul ugyan benne, de csak nagyon kis részen. Ha van lehetőség valahol benyúlni kézzel és az alját megfogva ha forrónak érzed, akkor valóban nincsen eldugulva.
Volt olyan autó, ahol állítólag korábban már cseréltek radiátort, mégsem fűtött. Mivel más hibát nem találtam, tesztelésből betettem egy új radiátort a motortérbe a fűtéscsövekre, hogy érezzem forró-e a radiátor az újjal. Az volt. Végül kicseréltem és hibátlan fűtés lett benne. :-)
Az ajtókereten levő belső gumitömítés leánykori nevén kédergumi, egy U profi. Ami a keret élére csúszik rá. Drótszállal van erősítve. A vége pedig ahol összeér kis gumidugó, zárja. Itt nincs ragasztás. Utángyártott az mindenhez jó, meg semmihez sem. Gyári a korrekt megoldás.!!! Egyszerűen belekapaszkodsz és lerángatod, aztán gumikalapáccsal vissza kell ütögetni.