Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Kifúj valahol a turbó nyomásmérő csővezetéke ? Így nehéz megsaccolni mi lehet....
Netán a turbó légbeszívó környékén tömörtelen a rendszer, és a fülke sem teljesen zárt és valahol behallatszik a levegő ? Kurva nehéz egy videóból tippelni...
Nem, figyeld meg, amikor alapjáratról 800-ra pörög fel a dízelmotor, (0 - x, ha jól emlékszem) akkor nem hallani a nyávogást. Amikor viszont már áramot vesznek fel a TC-k, akkor hallani. De arányosnak tűnik a dízelmotor fordulatszámával.
Megnéztem az említett videót, tényleg van egy sajátos visító hangja ami a motor fordulatszámával arányosan változik, viszont a sebességtől független (ellentétben azzal ahogy a kolléga említette) . Szóval nem a TC hangjára gondolt szerintem.
A youtube-on van egy 1perces video kiengedi a feket,es elindul gepmenetben,nezd meg es rajossz,egy sipolo odanemillo hangot hallani amit egyik puposon sem hallottam még!
Nem az volt a kerdes hogy milyen motor van a puposban mert azt tudom en is!Hanem arra lennek kivancsi hogy mi az a nyuszito mellekhang amit kiad foleg a vezetoallason hallani de egy kicsit kivulrol is a 209-es rol van szo termeszetesen!Az a baj hogy rontja a hangjat kellemetlen!
Nem is napi fordaban gondoltam,hanem vagy csak hetvegente mint a 17-es svedacel abbol is csak vagy szombat vagy vasarnap,vagy pedig csak neha alkalomszeruen!😉
Sajnos osszesegeben a 209-es nekem csalodas,akkor mar inkabb a 224-es vagy a 235-os,azoknak sokkal szebb a hangjuk!Remelem egyszer meg megerjuk hogy megyunk SALGOTARJABA vagy a 224-es,vagy a 235-ossel es par by vagy bhv-val,es nem schlieren kocsikkal!😉😉
Nem tudjátok véletlenul hogy mi lehet az a furcsa zugo-búgo hang a 209-es vezetoállásán menet kozben?A sebesseg fuggvényében erosodik vagy gyengul a hang ,csak a vezetoallason hallani,elég kellemetlen hang!Ha valaki tudja irja meg,elore is koszi a választ!😉
Nem tudom, mi számít neked dinamikusnak, de egy ~700kW-os mozdonytól hat kocsival új korában sem kellett csodát várni.
Hat kocsinak már egy csörgő (az ideális, nem a mostani) is visszanéz, vagy mondjuk oké, elcibálja százig, de dinamizmusról azért ne itt beszéljünk!
Úgymond - szerintem - dinamikusnak nevezhetően egy 1100kW (nem 6-700!) körül teljesítő hajtóművel rendelkező kb. száz km/h-ra áttétélezett gép kettő, max. három kocsit mozgat.
Nem rossz a 209-es,de én azt éreztem a Tapolcai útnál hogy nem elég dinamikus az indulásoknál a gyorsítás,porog a motor de mintha nem lenne vonóero,teljesitmény,vagy lehet hogy sok volt neki a 6kocsi is!?Egy biztos ez a púpos már nem igazán személyvonatra való,azon sem csodálkoztam volna ha fekve marad a hangja is olyan furcsa volt nemvolt olyan igazi púpos hangja,de azert osszesegeben nem rossz!!😉
Mert amit Tapolcán művelt elég gyenge volt füleimnek. :)
De jó volt hallani ismét púpos hangot, 2005 óta nem hallottam hangjukat, mondjuk Ajkán akkora szerelvényeket húztak hogy állandóan maximális fordulatot használták a vezérek. :)