A blogjaim az elmúlt években eléggé átláthatatlanná váltak, ezért most kicsit átrendszereztem őket, s elkezdtem a Riga Delta történetét is dokumentálni (a bal oldali menüsorban a "Riga Delta" pontra kattintva).
A Delta egyébként tegnap beindult, még a Rigás Csabi-féle tuning hengerrel. Most kezdek hozzá a membránossá alakításhoz, meg a plusz felömlő kialakításához.
Az uzemanyag srtabilizalot soha nem hasznaltam , ezt most tanultam t toled ugy hpgy ,szukseges nekem is . A benzin hogy meg romlik azt tapasztaltam mar regen is szemellykocsinal egy ev alas utn negyutemu letere alig akart be indulni
100-as benzint tankolok minden olyan gépbe, amit kevesebbszer használok, tehát ritkábban, mint egyhavonta. Ezekbe még üzemanyag stabilizáló adalék is megy, így sokat kibír. Talán egy évnél többet is. Addigra pedig mindig kap friss keveréket. A 95-öst nem szeretem sokáig benne hagyni a motorokban, még stabilizáló adalékkal sem. De azok is kibírják a téli leállást, igaz utoljára már ezekre is rátankolom a 100-asat a szezon végén.
Ma probaltam egy kereket szalonkepes allapotba hozni , hasznaltam hozza l Wd 40 et Cif et Coca Cola t kromtisztitot de ahol egyszer mar nincs krom bevonat ott nem segit egyik sem .
Ezek az etanolos benzinek biztos több szennyeződés feloldanak, de elpárolognak, és utána ugyanúgy rozsdálni kezd a szabad lemezfelület. Ha kombináljuk a kettőt az lehet a legjobb megoldás. Ha nem kerül vissza a helyére egyből a tank jobb a gázolajos átöblítés a végén, mint feltölteni a tartályt.
Egyébként érdekesek ezek a szennyeződések, mert a romlott keverék után maradt iszapot a víz jobban oldja, mint a benzin. Az iszap alatt levő rozsdára viszont a benzin jobb oldószer.
Emlited a benzinnel valo oblitest , gondolkodoba ejtettel jo otlet mert kulonosen a fizika tisztitaskor le vallt szenyezodesek amenyiben a vizes oblitessel nem jottek ki a benzin nagyobb eselyel moshatja ki mint a gazolaj .
Még ezekben a napokban jól lehet tankot mosni, de hideg, szeles időben már nem szeret az ember vizezni:) A gázolajos öblítést majd kipróbálom, én keverékkel szoktam átlötykölni, majd csurig töltöm egy másik, friss keverékkel.
Tőlem kb 35 km-re lakik az illető. Ha fontos, valamelyik hétvégi délutánon el tudok gurulni oda megnézni a szükséges alkatrészeket. Még lehet én is találok valami nekem valót...
Ma jo ido leven elovettem a delta tankjat ami belul kisse rozsdas , e celbol elso fazisban szarazon tettem bele 12 / 24 . es zuzott kavicsot ezzel kicsit att forgatva es razva az igen eles kavics megcsiszolta a rozsdat , utana e zuzalekot a boseges rozsdaporral egyutt ki ontottem , majd ment bele a vizben mar elore feloldott citromsav , ezt benne marad 48 orara majd a felmaratott rozsdaval egyutt ki ontesre kerul , es harmadik. fazisban ujra a zuzalek es a meg le nem valt de fel lazult rozsdat igy mar szepen le csiszolja . Majd egy alapos vizes oblites utan de meg a teljes ki szaradas elott meg egy egy oblites de mar gazolaj al hogy ne tudjon egy ideig vissza rozsdalni .
Sajnos nem tudtam menni ,mint emlitettem is csaladi program kereteben el kellet mennem Szombathely re .
De most hogy serult torott az ujjam nem probalkozhatok a motorozassal ,egy honapig .
Viszont ami kesik nem mulik ugy hogy elek a lehetoseggel .ez a k 60 as karburator jol szolgal mas motoron is , hat csak tudtak ezek az Orosz szakik . / egyebkent is Orosz technikakkal epult fel az orszag .
A Katona motorjaert megyek a napokban hogy ne kerulgessed mar .
A takarolemezt hogy mondod , hat latom is hogy vannak akik egy egy rozsdas vasbol szeretnenek meggazdagodni
Feri, nem jöttél a hétvégén a Komárért. Pedig ha jöttél volna, kipróbálhattad volna a Mustang-Tomos-Babetta motort, mert vasárnap menetkész lett. Már egy ideje a porlasztóval bajlódom, nem akart tökéletesen működni a Mustang karburátorral - végül úgy oldottam meg, hogy lecseréltem egy k60-asra. Így most már jó, már csak szépítgetni kell, a tankot meg a sárvédőket újrafesteni. Meg szükségem lenne egy bal oldali Babetta takarólemezre, mert a mostani elhasználódott - - néztem, hogy mennyiért árulnak ilyen lemezt a Jófogáson, és azóta cserélgetem a borogatást a fejemen.
Nem reg beszegettunk a moped gumikrol , hogy a Deltara mi is kellene valami jobb , meg itt a rulezen is elhangzott hogy Riga gumi meretben nincs nsgy valasztek . A viszonylag elerheto aron levo Fortune most sehol nincs , Latok most egy Szlovenia ban gyartott Mitas t 250 / 16 meretben Dunafoldvaron a ViCZAI KFT kinalataban . Az ara sajnos kozel van a Nemet gumi hoz , hat nem tudom hogy milyen lehet minosegben . Meg hat a mintazata nem olyan Riga s .
A jofogason RIga alkatreszeket kinal ,,valaki ,, egy fel asztalnyit viszonylag olcson , esetlegesen vigyazzatok vele .Egyik kollegammal kozosen szuksegunk lett volna ezekre , telefonos elerhetoseget nem tett fel ,ennek ellenere en ki kerestem , csak harmadszorra vette fel a telefont , kertem postazza el , erre mindenfele nevetseges indokokra hivatkozva elalt az eladasi szandekatol . Lehet hogy ezek az alkatreszek esetleg valojaban , ... ......... ?