Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

marcsello1 Creative Commons License 2015.08.26 0 0 158275

Felülröl mire kicseréltem, úgy nézett ki az alkarom mint egy rossz drogosnak, még most is csupa seb:( De nyaraláskor nem volt más lehetőségem meg kellett csinálni. 

Előzmény: romesz (158274)
romesz Creative Commons License 2015.08.26 0 0 158274

Ez a cso nekem is eldurrant egyszer es nem tudtam kicserelni, nagyon pocsek helyen van sajnos.

Előzmény: marcsello1 (158272)
romesz Creative Commons License 2015.08.26 0 0 158273

Az utolso jo amcsi vas kb 1972 korul volt. Azota nem csinaltak elfogadhato autot.

Akkor mar inkabb egy japan gepet veszek :)

 

De nagyon nincs kedvem auto cserere sem, nagyon szeretem az E36-ost.

Erdekes, hogy evvel miota megvettem mindig tortent valami kellemetlensegem. A masik az 4.5 evvel oregebb es minden gond nelkul megy.

Előzmény: fetitaco (158270)
marcsello1 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158272

Sziasztok, kicsit több mint két hete kirándulás előtt írtam, hogy a 0-on leragadtam egy vízcső miatt. Ime:

,Rutinosak ránézésre tudják, hogy ez hol van :) Hengerfej végén a tűzfalnál van egy csonk, arra csatlakozik, és a fűtéscsapra megy, de az alsó cső, azaz felülről nem látszik és hozzá sem lehet férni igazán:( Igazából flexibilis hosszabbító nélkül neki sem érdemes állni a cserének:( Persze a nyaralásra nem vittem magammal, ezért szoptam kicsit majd vettem, hogy fel tudjam tenni.
Tanulság minden vízcsövet cserélni kell nem csak elöl:( Szerencsére a csere után már nem volt gond ment tovább a nyaralás. Csak volt ez a 42eFt os vízcső csere :)

 

marcsello1 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158271

Ez jól hangzik, várjuk a a további infókat!

Előzmény: novothauto (158266)
fetitaco Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158270

Veszel végre egy igazi régi amcsi vasat :)

Előzmény: romesz (158269)
romesz Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158269

Egy hete elmentem a szerelomhoz a verdaval.

 

Kicserelte az egyik gyujtotekercset a harmas hengeren, mas minden rendben volt a geppel.

 

Aztan gyorsan lenyomtam 500km-t aznap.

 

Masnap beul az asszony a kocsiba es jelenti, hogy nagyon fustol. Megneztem es hatalmas feher fustgomolyagban volt a kocsi hatulja, szinte latni sem lehetett hatulrol milyen auto.

 

Egybol hengerfej tomitesre gyanakodtam, de mondtam neki, az uzletbe nyugodtan mehet vele.

 

Masnap reggel viszont mar semmi felho nem volt es minden normalisnak nezki.

Azota is megy vele kb 20km-t minden nap. En pedig szorgalmasan nezem a vizet es bizony mindig hianyzik belole egy keves.

 

Nem nagy mennyiseg, de eleg arra, hogy jelezze az OBC is. Kicsit bosszant, mert egy eve lett a hengerfej hegesztve es ugy latszik, most a tomites atereszt valahol.

De ha bepipulok akkor eladom a jarganyt es veszek egy ujabbat.

gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158268

Én majdnem biztos vagyok benne, hogy falsot szív (izé: farcsot). Ha még nem volt cserélve, akkor a légtömegmérő és a fojtószelep közötti szarrá repedezett gumicsőnél kezdeném a vizsgálódást. Ha ez rendben, akkor ebből a gumicsőből az alapjárati motorba menővel folytatnám.

Előzmény: mikicsek1 (158263)
novothauto Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158267

Üzemanyagnyomás, fallslevegő, légtömegmérő, bármi lehet, el kell kezdeni mérni.

Előzmény: mikicsek1 (158263)
novothauto Creative Commons License 2015.08.25 0 1 158266

Hello!

 

Nagy szívósor ügy. Nyilvánvaló, hogy a kisebb keresztmetszetű szívócsatornához

tartozó légtömegmérőt szinte lehetetlen hozzáilleszteni, hogy tökéletesen működjön.

Ezért arra gondoltam, hogy MAP szenzorral kísérletezek, a szívócsővákuum független

a keresztmetszettől.

 

Kerestem egy Bosch szenzort, aminek a karakterisztikája jó lehet...blöffre.

 

 

Bekötöttem a fékszervo helyére, 5 voltot adtam neki a fojtópotiról, testet meg a légtömegmérő

steckeréből. A légtömeg jelvezetékre beadtam a MAP szenzor jelet.

 

Ezt a párhuzamos tesztet még a régi szívósorral csináltam, pirossal kiemelve az alapjárati légtömeg

jelfeszültség.

 

 

MAP szenzorral 5 század különbség ugyanebben az üzemben, ami elméletileg és gyakorlatilag is

elhanyagolható.

 

 

Érdekes módon alulról is jól húz, fönt sem rossz, talán nekem ez lesz a megoldás. Fékszervo nélkül

nem nagyon toltam 100 fölé.

 

Keresek majd neki egy fix helyet, utána tesztelem. Teljesítmény, fogyasztás, emisszió, stb...

 

 

mikicsek1 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158265

Azt lehúztuk alapjáraton semmi változás nem volt!

Előzmény: Gracioso (158264)
Gracioso Creative Commons License 2015.08.25 0 1 158264

Nekem lambdaszonda csinált anno ilyet.

Előzmény: mikicsek1 (158263)
mikicsek1 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158263

Sziasztok!

 

Egy bmw e36 320i kocsimmal van olyan problémám hogy melegen megtorpan megállásnál néha le is fullad(hidegen ezt nem csinálja)!A gázon állva majdnem leesik nullára a fordulat majd a következő pillanatban felpörög 2500-3000 körüli fordulatra!A vákumcsövek ki vannak cserélve a benzin szivattyú működik bár elég hangos(alapjáraton hallatszik az utastérben)néha viszont elhalkul!A légtömegmérőt ellenőriztük a gyertyák rendben vannak és a gyújtótrafók sem melegszenek!Az alapjárati motorra gyanakszunk vagy a benzinszivattyúra!Mivel olyan mintha nem kapna benzint utána meg mintha eldúsítaná (ezért pörög föl!)!

 

Ha egyéb ötlet felmerülne előre is köszönöm a segítséget!

bucsher Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158262

Masszív szerpentin alján töltsd fel maxig, akkor a tetejéig elmegy kopogás nélkül.

Előzmény: misterfox (158257)
fetitaco Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158261

Vagy 10w-40 vagy nagyon hajtósan 10w-60.

Előzmény: misterfox (158259)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158260

Például: 

Fuchs titan supersyn 5w40

Motul x-cess 8100 5w40

Liqui Moly leichtlauf hc7 5w40

Mobil super 3000 x1 5w40

Előzmény: misterfox (158259)
misterfox Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158259

mit javasolnál helyette?

Előzmény: fetitaco (158258)
fetitaco Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158258

5w-30? A hajam égnek áll... :-)

Előzmény: misterfox (158257)
misterfox Creative Commons License 2015.08.25 0 0 158257

Olaj témához hozzászólva, m52 vanos masszív szerpentin után alapjáraton iszonyat kopog, hidrotőkeszerű, mintha nem lenne rendes kenése. Normál tempó után nincs ilyen. Az olaj castrol edge 5w30, és hörpint is belőle. Olaj a hibás?

mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158256

Oké akkor rossz helyre címeztem, talán gyikhuszárnak kellett volna. A pd emelő himba görgős ezért nem jellemző hogy elkopna. A szelepemelés közvetlen és hidrotőkés, ez szokott pusztulni

 

Előzmény: SLX-350 (158255)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158255

" ... Ezt részben tudnám cáfolni. Nem a pd elem bütyök pusztul, hanem a szelepemelő bütyök! ... "

 

Nem tudom mit kívánsz cáfolni, én nem emeltem ki egyetlen alkatrészt sem (a motoron belül).

Előzmény: mica-r (158254)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158254

Ezt részben tudnám cáfolni. 

Nem a pd elem bütyök pusztul, hanem a szelepemelő bütyök!

Előzmény: SLX-350 (158253)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158253

" ... nem mindegy, hogy egy négyütemű wartburg szelepet (inkább annak a rugóját), vagy mondjuk egy PD elemet nyomogat. ... "

 

Nem véletlenül pusztultak a PD TDI-k ha nem megfelelő olajjal hajtották őket.

Előzmény: gyikhuszar (158252)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158252

Annyira nem csak a nyomaték gyilkol, hogy szerintem pont leszarja a vezérműtengely, hogy mekkora nyomaték forgatja, bár nem vagyok benne biztos... Gondolom a bütykök terhelése is inkább az általuk mozgatott egyéb alkatrészektől függ, mert nem mindegy, hogy egy négyütemű wartburg szelepet (inkább annak a rugóját), vagy mondjuk egy PD elemet nyomogat.

Előzmény: SLX-350 (158248)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158251

Én abból indultam ki, hogy hozzáértő ember kezében és utcai használatban van az autó. Nem hinném hogy egy megfelelő 5W-50 nem látja el jól a kenést (minden évszakban).

Előzmény: SLX-350 (158246)
mica-r Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158250

Ebből jött a kérdés szerintem: "a nagy dieseleknél brutális nyomaték szabadul rá a fő-és vezérmű tengelyre"

Ez valamennyire nekem is furcsa, nem gondolnám hogy a benzines vez tengely kevesebbet kap, pl a szelepvezérlés benzinesnél valószínűleg jobban terhelt (de laikus vagyok!).

Előzmény: SLX-350 (158248)
fetitaco Creative Commons License 2015.08.22 0 1 158249

Gondolom akkor ezért van fémből hogy bírja.

Előzmény: SLX-350 (158248)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158248

" ... Egyébként a vezérműtengelyre milyen brutális nyomaték szabadul rá? ... "

 

Nem (csak) a nyomaték gyilkol, a vezérműtengely bütykein esetenként 10 tonna/cm2 felületi terhelés jelentkezhet.

Előzmény: gyikhuszar (158247)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158247

https://www.motul.com/hu/hu/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f%5Brange%5D=25&f%5Bviscosity%5D=34

Csak úgy hirtelen...

Egyébként a vezérműtengelyre milyen brutális nyomaték szabadul rá?

Előzmény: véel (158231)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 158246

" ... Abban a motorban nincs szerintem szélsőséges olajterhelés. ... "

 

A motor és a benne lévő olaj terhelése szvsz nem mindig jár "kéz a kézben". Egyetlen motor (ezen belül elsősorban a vezérműlánc és környéke) sem nagyon szereti ha rendszeresen üveghangon forgatják, ez az olajnak nem jelent komoly kihívást.

Előzmény: mica-r (158244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!