[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] látjátok én milyen rendes vagyok itt nem sok minden tud átjutni a gumi alatt. igaz ilyen terhelt helyzet nem sokszor adódik:-)
Persze hogy nincs a sedanon, mert bizonyos hajlásszög felett kellett. A kerék és az autó hátsó pontja közt, valami ilyen jogszabály volt. Az I gen sedanon volt, mert ismerősnek leszakadt többször is :)
:) Nekem 30 körül van a vez szij. Gondolom ilyenkor bizonyos más alkatrészeket is cserélnek a szervíz során azért van konkrét szervizidő intervallumhoz kötve. Laikus vagyok nemtom, gondolom ilyen olyan csavar meghúzás, csapágy stb. Japán autónál nem kell félni idő előtti haláltól. Ha 5e lenne én sem haboznék. A szervizben még nem hallottak vezérműszij szakadásról. (mazda) Nem azért mert marketing, ennél jobb viszonyban vagyunk :) Előélet: természetesen idős emberé az autó.... Szóval marketing, de nem tűnik lelakottnak, van állapotfelmérő és szivesen elviszik az autoklubhoz állapotfelmérésre. (ezt mi kérdeztük megteszik-e, ha álljuk a költségét) Ja egyébként 1.570m az ára. Sajnos előéletet nem nagyon tudunk kideríteni mivel kereskedésben van. Biztosítós ismerős se nagyon leledzik.
SF: Egyáltalán nem kötelező. Én is remegtem egy darabig, mert a régebbi autómon az első járdázás után lehullott.
miért ezek nem elsőkerék meghajtásuak? szerintem igen, nem igen tudok hátsókerék meghajtású suzukiról (persze itt kivételt képez a terepjáró, de itt azt nem tárgyaljuk)
Vezszij: En nem kockaztatom az auto (es a motorja) epseget 5 eft-ert. Uez igaz az olajra, levszurore, fekekre, gumira, stb. Ld. Astra, Bravo problemai.
Sarfogo: Egyaltalan nem kotelezo? Vagy csak a bizonyos felteteleknek megfeleloeknel nem? (nem mintha utamban lenne, rajta is fogom hagyni)
BX_thomas: gondoltam, szivesen atszallnal egy jo $uzukiba...;)
Uj sedan: Ilyen fiatal autonal az altalanos allapoton kivul nem nagyon tudsz mit nezni. Tenlyleges futott km kideritese (kormany, gumik, pedalok, valto, ules), tores (festett elemek, cserelt elemek stb) illetve eloelet (ceges/privat/lizinges/stb), ha tulajtol veszi, megnezni a hasznalat modjat, illetve kideriteni az eladas (valos) okat (eloelet). Nem art a biztositoknal ismeros. Motor/alvazszam egyeztetes.
OFF: engem is szivat a forum rendesen. :(
Vezérműszij: a gyári cserék úgy vannak előírva hogy biztosan elmenjen addig az alkatrész. Nem baj ha korábban cserélteted, de szerintem felesleges. Nekem 90e a csere intervallum, most van 84 a gépben a szerelő mondta, nyugodtan hagyjam fenn 90-ig, felesleges cserélni korábban. Szerintem egy ilyen szij minimum a másfélszeresét kibirja a névlegesnek.
Más. Az új generáción a szintelen indexbura teljesen compatible a sárgával? Mert akkor veszek faternak.
Még más: fater most szeretne venni egy 99.01 sedant. Mit nézzünk rajta, mire köll odafigyelni ennél a tipusnál? (32e km, GX 1.6)
Tegnap este 11 óta most először enged hozzászólni ez a köcsögláda.
Szóval:
1. Szgk-ra nem kötelező a sárfogó gumi.
2. Ezek szerint a Suzuki gyár úgy ahogy van, köcsög?
3. Nekem (bowdenes váltónál) 40000 környékén nagy nehezen végre kettes szinkront cseréltek.
Egy 89-es 316i-m volt. Szerettem, de már 180e km volt benne. Kezdett rohadni, ezt-azt cserélni is kellett volna. Sajnos a BMW szervíz sem a legolcsóbb és akkor az alk.-ről nem is szóltam.
Amúgy 2hete van Suzukim. Tegnap este beültem a régi e30-amba, mert még megvan. Hát gyerekek...Ég és föld. 2hét alatt annyira elszoktam, hogy úgy éreztem, mintha tankot vezetnék. Nehéz kormány, kuplunk, gáz stb. Pedig nagyon szerettem, de min 10l-t evett városban és akkor finom voltam.
A Suzuki eszik most 7.5-t és messze finomabb mint a bömösöm. Azért néha fáj a szívem... :-(
ugy tudom amire gyárilag raknak arra kell. és nem fog leállni méricskélni a rendőrbácsi hanem ha észreveszi akkor már karcolja is a papirra a büntetést. ez egy sima igazoltatásnál tapasztalható. persze nem mindig ilyen körülményesek a rendörök.
Bar a sajat autom nem Suzuki, a ceges viszont 1.6 sedan, igy vannak tapasztalataim...
Megosztom veletek a kovetkezot:
batran ajanlom a Good Year -Ultra Grip- teligumijat (175/R14), mely az elmult 2 het havas idoszakat remekul teljesitette. Nem tudom egyeb markakon hogy szuperal, de a sedannal karoltve kellemeset autoztunk a havas, jeges, latyakos uton.
"1. megbüntet érte a rendör" - van ra egy szabaly, ami megadja, melyikre kell es melyikre nem. Szerinted leall a rendor az ut szelen mericskelni a centiket meg a szogeket?
"2. összekoszolod más autóját" - teljes mertekig jogos.
Hozzatennek egy harmadikat:
3. Nagy sebessegnel a teged utolero/elozo nem lat at a keltett vizfuggonyon. Te se latsz hatra rendesen.
Egyebkent valszeg olcsobb, biztositas, tankolas, alkatresz tekinteteben. Nekem is volt e30am, nagyon szerettem is, de korabol adodoan eleg nehez volt tokeletes allapotban tartani.
szerintem köcsögség levenni a hátsó sárfogó gumit!!!
1. megbüntet érte a rendör
2. összekoszolod más autóját. (lehet hogy ez titeket nem érdekel, de amikor lemosod az autót és mész egy hátsó sárfogó nélküli autó után akkor szépen terit. sárfogó gumival is terit de nem annyira)
"szipusz2: Előtte e30-am volt :-)"
hogy jutottál idáig? egy komoly választ várok!(olcsobb?)
Elsosorban a topicinditonak, de ugy altalaban is:
- Bpesti+autopalyas, napi hasznalat mellett meg a 10 ekm is sok az olajnak (10w40), en most terek at a 9000-es olajcsere es a ~7-8000-es levegoszuro csere intervallumokra (folduton megyek vele napi 2 km-t).
- Tank nekem is "cuppan", allitolag normalis.
- Ablakmoso nekem is folyik. :(
- "E" jelzesnel (skala also vege) meg ~7-10 l lehet benne, kb 30-32 litert tudok ilyenkor tankolni.
- Valtoolajcsere ~65 ekm-nel (6. ev), az olaj tiszta, lehetett volna meg hasznalni.
- Szijat erdemes ~4-5 evente cserelni, fuggetlenul a megtett km-tol, de en 50-60e-nel tobbet egyik autoval se engednek egy szijjal. Nekem 5 ev es 50 ekm korul esett ki (meg mehetett volna ~ 10 e-t, de mar picit repedezett volt).
- Valakinek valto problema? (2-es, 3-as szinkron)?
- aki nem ismeri: suzuki@primlista.hu (levlista).
Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de nekem azon kívül, hogy szinte mindenki lenézi nincsen bajom vele. Egyszerűen csak ismerni kell a korlátait. De aztok bizonyítottan nem olyan szűkek, mint azt a legtöbb "hozzáértő" állítja, még ha az jobban is esne nekik.
Múltkor egy Thalia-s mutogatta, hogy az övében 500l-es csomitartó van. Meg kellett mutatni Neki, hogy azon a lőrésen át nem lehet akkora cuccot beletenni, mint a Suzuki-ba, pedig annak sem túl nagy a csomagtartónyílása. Aztán megmutiztam Neki, milyen a pakolható 490l az R21-ben. :)
Kezdetben én is fújtam rá, de már az első napoktól kezdve kellemesen csalódom benne. S be kell valljam kellemes visszaülni bele, olyan kis közvetlen. :)
Literben nem tudom, de az első Suzymban aránylag sok volt még, a következőben 3 l-rel kevesebb (csak 37 literes a tankja, mint hónapokkal később kiderült).
na először is 1 kérdés: nektek ha a benzinszint-jelző E-n van akkor mennyi van még a tankba?
nekünk ált 7-8 lityi olyankor még benne marad.
másodszor, nem tudom miért fikázzák annyira, hogy papírvékony a lemez stb.
a mi szuzinkba kb. 2 éve elég rendesen beleszálltak, a Váci úton, mi álltunk a zebra előtt
amikor egyszercsak 1 másik szuzi olyan 60-70 tájékán fékezés nélkül belénkszállt.
mivel az utolsó pillanatban megpróbálta elrántani a kormányt, így a főleg a jobb oldala, tört össze, de szerintem elég jól bírta, mert csak a pótkerékig nyómódott be a hátsó rész (csomagtartó csak a zár miatt horpadt be a kulcs környékén) ezen kívül még a jobb hátsó ajtó
mögötti elem deformálódott el. szerintem ez ilyen méretű ütközésnél elég jó teljesítmény.
mondjuk a javítás hagyott maga után kívánni valót, de ez már nem az autó hibája....