Bocs, hogy így ismeretlenül írok, bár sokan más topikból más ismerhetnek.
1-1 ilyen eset a másik oldalról sem semmi. Mármint amikor a peronon állsz, jön a vonatod, dudál, kürtöl, nézel a másik irányba és azt látod, hogy egy ember a biciklijével szerencsétlenkedik az átjáróban. Hiába van tőled 4-5 méterre, tudod, hogy semmit sem tudnál már tenni. És akkor az utolsó pillanatban sikerül végre jó helyen megindítani a biciklit, és még a vonat érkezte elött feltolja a sínekről. A szerencsétlenkedést az okozta, hogy az illető valamennyire már italos volt, az átjáró szélén ment és 2szer is a peronnak tolta a biciklit, és csak 3.re sikerült feltolnia. Pedig mielött a sínekre lépett volna, a vonat, akarom mondani a mozdony, már jelzett.
Nagyon változó, hogy kit mennyire visel meg egy (több) gázolás. Megkérdeztem egy vezért, gázolt-e már, ő nevetve: "Lacikám, húszon túl vagyok!"
Ijesztő esemény akkor is kelthet félelmet, ha nem is hal meg/sérül meg komolyabban senki. Pár éve bejött egy Gigant első szélvédője, a vezér nem sérült meg komolyan, de utána (egy darabig legalábbis) nem volt képes 50-nél többel menni a Giganttal...
1. 1999-ben volt az M61 004 psz-ú Nohab balesete Badacsonytomajnál: hálistennek itt nem halt meg senki a vezér könnyebb sérülésekkel megúszta utána majd 2 hétig volt betegállományban utána kezdett csak dolgozni.Lelkileg csak jó másfél-2 év múlva tudta feldolgozni az esetet.
2.Siófok: német túristabusz kontra V43 1078 vontatta gyorsvonat,asszem 33 halott volt a mozdonyvezető azóta sem tudta kiheverni ezt az esetet le is százalékolták.
Nincs tudomásom arról hogy van-e erre valamiféle szabály(lehet hogy van) ez inkább attól függ hogy mentálisan mennyire viseli meg a vezért egy-egy gázolás,baleset stb.
Több vezér ismerősöm is átélt már gázolást vagy balesetet 1-2 hétig nem volt könnyű nekik de ez sajnos benne van a pakliban bármennyire is szomorú események ezek.
Sajnos ez egy olyan dolog ami bármikor megtörténhet egy vezérrel.
Emlékszem még jópár éve felkéreckedtem egy Csőrire Tapolcáról jövet,Balatonalmádinál kis híján elcsaptunk egy embert ugyanis nem sokkal előttünk lépett fel a peronra. Azt az érzést nem tudom egyszerűen leírni, a jeges veríték ment végig a hátamon.
Ma este a 8-ason valahol Rábapatona környékén ismét valami közúti-vasúti baleset. A vonat megint nem tudott elsőbbséget adni szegéééény autósnak... :S Állítólag a fazon könnyebb sérülésekkel megúszta.
Ma este a 2228-assal mentem hazafele Vácra, a harmadik kocsiban. Rákosrendezőn valamiért öt percre megfogtak, majd Rákospalota-Újpesten is, szóval jó 10p késést összeszedtünk. Már azt hittem, hibás a gép, de aztán Dunakesziig helytelen vágány.
Sződliget felé aztán fékezés közben egy enyhe lökés, majd egy erősebb rántással álltunk meg. Egy perccel később még mindig nem indultunk tovább, és erős fékporszag kezdett terjengeni. Aztán látom, hogy sok utas mászkál odakint, hát kinéztem az ajtón -- és formátlan fémtömeget láttam a mozdony előtt.
Jó tíz másodperc múlva fogtam fel, hogy az egy autó maradványa. Leszállva egy véres fejű alakot látok a peronon elnyúlva, jó 50m-re az útátjáró után. Actán egy autós szemtanú mondta el, mi történt: egy kocsi, benne ketten, nagy sebességgel jött, simán letörte a már lezárt fénysorompót, nem bírta bevenni a kanyart és beleszállt a szemközti beton útkorlátba. Az utas még megpróbált kiugrani a vonat előtt, de nem sikerült neki.
A hírek egy halottról tudnak, talán valami eszméletlen mázlival mégis túlélte az 50m-es repülést az utas.
üdv erről a balesetnek nincsenek képei?annak idején halottam a csattanaást de nem engedett le mammerom akkor, mondván h a szokásos vonat vs autó!olvastam v hol h az AS125 sz átjáró a legveszélyesebb Mo-n.havonta 1 biztos volt!le is zárták évekre de most megin nyitva van!
1998.04.01. Bp. Nagytétény, Növény u. v. átj. V43 1237
Téglát szállító kamiont gázolt a 4625 sz vonat az AS 125 sz átjáróban 14,25-kor. A kamion 3 részre szakadt a sofőr kiesett a kamionból és a helysz1nen meghalt. A mozdonyvezető beszaladt a géptérbe, de az ajtót már nem tudta bezárni, így néhány tégla őt is eltalálta. Gerincsérüléssel a mentő a MÁV kórházba szállította. A forgalmat Kelenföld – Érd-elág. Tárnok - vonalra terelték. 20,00-ra a felsővezetéket helyreállították és a pályát 60 km/h sebességgel járhatóvá tették.