tudtok valami rosszat mondani a 150 lovas tsi-ről? (2.0 crdi egyelőre nem motivál, de meggyőzhető vagyok)
a cég hál'istennek átpálfordult benzinre, nekem még 2.0 TDI van, de az újak 1.4 TSI-k. Automata vs. automata esetében kb. 0,5-1 liter a TDI fogyasztásbeli előnye, ezzel szemben a TSI a csendes, kulturált motor miatt olyan, mintha egy kategóriával jobb autóban ülnél. Érzésre valamivel jobban is megy, de valamikor régen linkeltem be Autobild-teszteket, ott mérve is verte rugalmasságban (minimálisan egyébként, ez önmagában nem lényegi szempont, nagyon hasonló a kettő).
A szíjas TSI-k kokszosodnak, 100-150 ezrenként kell nekik egy tisztítás, ennyi a "típushiba". A 160 lovas, kompresszoros 1.4 TSI-vel voltak bajok, de Skodába ilyet nem, szereltek (tudtommal jó ideje másba se).
A klímát egyébként tök felesleges ki-be kapcsolgatni, jóvanaz AUTO állásban. Már csak a bebüdösödés megelőzése miatt is.
Az azért jót tesz neked is és az autónak is (utóbbinak bebüdösödés ellen), ha megérkezés előtt 5 perccel az AC-t kinyomod, különösen ha nagyon nagy a hőmérsékletkülönbség a benti és a kinti között.
O3-ban biztos. Nem tudtam a turpisságról, csak az tűnt fel, hogy izzadok az ülésben.
Napról napra lejjebb állítottam a hőmérsékletet, végül az orrom már kezdett lefagyni, de még mindig nem stimmelt valami. Akkor esett le... Hátranyúltam, megnyitottam, és minden helyreállt.
Szerintem mi is azok leszünk. Nézegetem ~2 hete a vasakat a hahun, van pár amit el tudok képzelni. Asszony kikötötte, hogy olyat vegyünk amiből kilát hátra és tud tolatni.
Mondjuk az octavia szerintem pont nem ilyen...nem baj, majd keresek valami radarost. :-)
Komolyan segít ha a könyöklő hátulján lévő rostélyok nyitva vannak?
Én úgy gondoltam, hogy oda is megy levegő, tehát kevesebb jön elöl, ráadásul mire odaért, vissza is melegszik, míg ha az a levegő elöl jön ki, akkor még sokkal hidegebb tud lenni. A többi beállítás stimmel, bár a középsők most asszem' el vannak zárva.
A Golfom is úgy kezdte, hogy csak indításnál sziszegett (ekkor még gyengébben, de hűtött), következő nyáron meg már szinte semmi hűtés, és állandósult a sziszegő hang. A klímás kicserélt valami szelepet, szerinte az már gyárilag eresztett.
Csak röviden, mert telóról írok: a szíjas 150-es tsi-től nem kell félni, rengeteg fut belőle szerte a világon, komoly bajokról pedig nem hallani. Kokszosodás bejátszhat majd ennél is, de arra van gyógyír.
Hosszú idő után végre úgy tűnik sor kerül az autócserére. Mivel korábban volt már Skodám, úgy gondolom visszatérnénk a márkához és bevállalnánk egy 2-3 év körüli használt vasat. Most egy 120 lovas Bravo van alattam - lassan 9 éve - így nem szívesen vennék gyengébbet.
Sajnos se időm, se energiám visszaolvasni, muszáj vagyok így megkérdezni - tudtok valami rosszat mondani a 150 lovas tsi-ről? (2.0 crdi egyelőre nem motivál, de meggyőzhető vagyok) :-)
A klíma menüben az intenzív (azt hiszem ez a neve) profilra van állítva, a profil választóban is nem az ECO hanem a normál van kiválasztva. A hátsó szellőző is ki van nyitva... A szellőző beállítást normál esetben én is úgy használom, mint te, mind felfele, így nem direkten kapja az emeber a hideget. De most magamra fújattam, hogy ne gyulladjak meg, és nem fáztam...
A hűtőt lámpával átvilágítottam, és a lenti részen is szépen átjön rajta a fény, így nem hinném, hogy a koszosodás lesz a probléma. A klíma resetelős részt holnap kipróbálom.
Sziszegős hangot néha hallok, a klíma indításnál.
Még egy világrengető kérdés:
A hátsó ülésekre menő szellőzőn a vezető vagy az utas oldali beállított hőmérséklet jön?
bocs akit esetleg zavar de én a nekem helyi, alföldi hotelekben, mint Cserkeszőlő vagy Cegléd nem hiszek
Pedig szerintem a ceglédi Aquarell tökéletes :-)
Nyilván nem mérhető az egerszalóki csúcs hotelekhez (a Shirazhoz, vagy a Salirishez), sőt a Shiraz felsőtárkányi párjához (a Bambarához) sem, de ha azt nézzük, hogy az Aquarell ára negyede azoknak, akkor szerintem ár/érték arányban tökéletes.
Ráadásul gyerekkel megy a kérdező, ezért külön jó az, hogy az Aquarellben elég jó a gyerekmedence rész. Plusz, mint ahogy írták már korábban, a szállodából könnyen át lehet menni a nagy termálfürdőbe is.
O2-es Octaviáról van szó,az elektromos ablakot nem lehet felhúzni fél úton megáll és visszamegy.A másik probléma,hogy felhúzva rossz úton zörög,nyikorog. Esetleg találkozott valaki ezekkel a problémákkal,mit kellene cserélni vagy javítani? Köszönöm előre is.
Ahogy Rudolf írta, nézd meg a klíma beállítás menüt, alacsony fokozaton ilyenkor már nem tud hűteni. Nekem közepesen van, és az eddig mindig elég volt, 43 fokban is.
A hátsó szellőzőket nyitva kell tartani a jó hőérzetért, nekem teljesen lefelé néznek a rostélyok, ez a beállítás jött be. Egyszer napokig izzadtam, mert a hátsó utasok sutyiban elzárták a levegőt, csak nem szóltak. :S
Ha már a rostélyok: nálam elöl a két oldalsó teljesen az oldalablakra és felfelé van fordítva, a középsők kb. középre és teljesen felfelé. Ezt sikerült kikísérleteznem. Természetesen mindegyik teljesen nyitva van.
Rossz esetben megszorult vagy elkalibrálódott a hőmérséklet állító motorok valamelyike. Nekem a balos olyan 180e km körül behalt sűrű kattogások közepette - utána már elég random hőmérséklet volt a kocsiban. Egy kalibrációt bármikor lefuttathatsz: https://www.youtube.com/watch?v=6xnnS4cANSk (itt a szoruló középső terelőlapát is hallatszik - később ezt is orvosolták, csak a teljes műszerfalat kellett kiszedni hozzá...)
225e km van az enyémben, 2014. február végi 2.0 TDI. Semmi jele, hogy fogyna a gáz, hűt, mint újkorában.
Korábbi autóval (Golf 5) van olyan tapasztalatom, hogy kifogyott gáznál halk sziszegő hang jön a szellőzőből (a rossz hűtés mellett), olyasmi, mint amit egy régebbi hűtőszekrény produkál.
A klímát egyébként tök felesleges ki-be kapcsolgatni, jóvanaz AUTO állásban. Már csak a bebüdösödés megelőzése miatt is.
...hát a konyha tényleg jó a legtöbb helyen ahol eddig megfordultam, de valójában nem túl sok köze van a Magyar-hoz, általános kontinentális konyhák vannak. Na jó, talán kicsi magyaros beütéssel!
Azért csak a termálvízre fogni a dolgot elég túlzás. Ott van például Hévíz! Tavasszal Demjénben voltunk, már másodjára, valójában március legelső napjaiban és inkább csikorgó télnek felelt meg a dolog. Nyáron, a főszezonban Hévízre megyünk a Hotel Palace****-be, szintén másodjára. Egy éjszakával többet maradunk és olcsóbb lesz online foglalással mint Demjén volt kuponosan! A víz ott is meleg, talán annyira nem mint a demjéni, bár az annyira meleg termálvíz azért ritkaság még itt is. A konyha ott is frenetikus!
Vagy ott a Zamárdiban a Hotel Wellamarin**** közvetlenül a parton van, a hátsó bejárat a parti sétányra nyílik! Bitang jó konyha, wellness részleg stb... és főszezonban szintén egy éjszakával több kevesebbe került mint a Demjéni lazulás.
(bocs akit esetleg zavar de én a nekem helyi, alföldi hotelekben, mint Cserkeszőlő vagy Cegléd nem hiszek. Ezekre a helyekre rendszeresen járok a nyár kivételével reggel megyek délután jövök módban- Nyáron csak a Balcsi! Amikor hőség van akkor reggel beülünk a verdába és irány Zamárdi! Ott ebédelünk és este itthon alszunk! Az épített helyeken nyaranta nekem elviselhetetlen a tömeg!)
Klíma ügyben lenne kérdésem(2017 O3 kombi 2.0TDi 67e km):
Hány fokos levegőt kell neki fújnia LO állásban és MAX-ra tekert befúvással? (alalpjáraton és menet közben)
Általában automatán használom (hőmérséklet szerint klímával vagy anélkül), de az idei tavaszi melegben (??? 29°C), hiába állítom 20°C-ra, izzadok és nincsen hűvös, nem tudja lehűteni az autót... Hűvösebbet tol a kinti levegőnél, de biztosan nem 8-10°C-os levegőt nyom, érzésre kb 15-20°C. (az eddigi klímás tapasztalataimnál, más autóknál, azt mondták, hogy 8°C-ot kell tudnia, alapjáraton is, az eddigi autóim tudták is)
Holnap megmérem a reggeli hűvösben is, hogy mit tud, meg a délutáni melegben, de szerintem itt nincsen rendben valami. Az biztos, hogy a telefonom fém vázának érintésekor (rá van irányítva a levegő) nem azt érzem, hogy fagyos a telefon, hanem hogy hűvöskés.
Pár napja azt is eljátszotta, hogy automatán volt, tekergettem lefele a hőmérsékletet, mert melegünk volt, majd meguntam, gondoltam, hogy manuálisban feltekerem a légáramot, de akkor is csak lehelte a hűvöset nem fújtra le a fejemet, hiába tekertem a maximumra, és zúgott ezerrel a ventillátor. Ez a probléma másnap már nem jött elő.
Létezik, hogy elszökött belőle a gáz 1,5 év alatt? A hűtőt megnézve, az alsó szekción vannak elgörbült lemezek (gondolom kavicstól meg bogártól), de a többi autómon sokkal rosszabbul néztek ki, és mégis hűtöttek.
Van esetleg otthoni praktika amivel segíthetek rajta? Az autó garis, el is viszem a szervízbe, de ha otthon kis idő ráfordítással lehet segíteni rajta, akkor nem ülök órákat a szervízben.
A hűtőt is át szoktam mosni messziről nagynyomásúval, mikor mosom az autót.
Nagyon közel van egy cifra csoda, az egerszalóki Saliris, nagyon húúúúzós az ára szezonba. Full tele volt, amikor ott jártunk egyszer- lehet, hogy az 5o-es csoportoknak kedvezményeket adnak.
Az igazság az, hogy a meleg thermál víz elég ritka madár Közép-Kelet Európába és a külföldi túristák szeretik a jó kaját, a magyar konyha príma.
Én szoktam kupont venni és úgy megyünk kettecskén az asszonnyal. Valóban elszálltak az áraik, drágábbak voltam mint Zamárdiban közvetlenül a parton (Hotel Wellamarin****) egy legalább hasonló színvonalú hotel főszezonban!
Így kuponnal még belefér a tűréshatárba.
Amit srudolf1 kolléga ír az Demjén másik végében van, Füzesabony felől az elején, a Cascade és a barlangfürdő meg a végén. ...komolyan mondom, hogy a Dunántúl vagy akár a Balatonnál olcsóbban találsz jó hoteleket mint az ország keleti végeiben.
az a baj, hogy ez nehéz... mert sokszor csak akkor kattog, amikor már minden finom üzemmeleg. sokszor előfordul, hogy reggel, míg elviszem a gyereket suliba és visszaérek, egy hang nélkül teszi a dolgát. de ha mondjuk innen dunaharasztiból beautózom a porsche pestig, garantáltan csinálni fogja, az már elég hosszú út ehhez
szóval szélsőséges esetben elképzelhető, hogy megjavítottnak vélik, átvételnél nem is fog feltűnni semmi, csak mire hazaérek. szopatós hibák az ilyenek, elismerem, de ezért kéne a szétszedésnél kideríteniük rendesen, hogy hol a hiba, mindent aprólékosan ellenőrizve