Keresés

Részletes keresés

bambi942 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19398

Az a 4-6cm szigetelést  szerintem nem érdemes feltenni.az semmi,még a 38-as falhoz is.

Előzmény: Törölt nick (19397)
Petya79 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19396

Én még mindig nem értem, hogy milyen problémáról van szó.

 

A 2.5.3. menüpont a vízkőképződést hivatott csökkenteni úgy, hogy a HMV NTC által mért, beállított hőfok felett az égő kikapcsol.

Ez alapból 67 °C feletti hőmérséklet, vagy a kazánon beállított hőfok +4°C.

Előzmény: szzs04 (19375)
bossery Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19395

Akkor ha jól értem a vízszintes gipszkarton felett (kvázi a padláson nincs semmi szigetelés), csak fent a tetősík van szigetelve? 

Előzmény: Péter Gulyás (19389)
Péter Steckl Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19394

50c előremenőnél 40 c a visszatérőm.

Előzmény: Ahkuma (19368)
anett2015 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19393

Bocs, most látom, hogy te is ugyanezt írtad, elsőre nem tűnt fel. :) Majd valaki hozzáértő biztos cáfol vagy megerősíti az elméletet.

Előzmény: anett2015 (19392)
anett2015 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19392

Ez nem azzal van összefüggésben, hogy fent jön be a víz, lent meg ki, és ott hidegebb, merthogy hőleadás azért van út közben, nem? Én megmértem most, nekünk is hidegebb az alja, de csak olyan 8-10 fok eltérés van.

Előzmény: Péter Gulyás (19391)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19391

Még egy kérdés: az miért van h a radiátorok alja nem olyan meleg mint a teteje? Nem levegős.

 

Má leadta a hőt a tetjén és hidegebb víz jut oda? Nem hideg, csak nincs olyan meleg mint a teteje.

 

Előzmény: bossery (19385)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19390

Ja még a rétegrend, tehát az üveggyapot felett a vízszintes részen levegő, tehát nincs kitöltve teljesen, majd a cserépléc, szarufák alatt van egy fekete durva anyagú fólia.

 

Nem tudom h az milyen fólia. Valszeg páraáteresztő, ugyanis ha záró lenne akkor nem tudna kimenni a pára

Előzmény: Péter Gulyás (19389)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19389

Így vettük a házat.

 

Úgy néz ki a rétegrend, hogy gipszkarton, hőtükör fólia, 15 cm üveggyapot

 

A vízszintes rész kb 24 m2, sajna nem tudom h hogy találkozik, mert már ott is ferde a tetősik, csak a gipszkartont csinálták meg vízszintesre.

Előzmény: bossery (19385)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19388

Nem, mivel az isocell 0,036 hőátbocsátási tényezővel rendlekezik, míg ami nekünk van URSA üveggyapot az még csak 0,044-es.

 

Tehát ugyanolyan vastagságban már az ISOCELL több meleget visszatartana.

Előzmény: joevagyok68 (19387)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19387

"Tuti sokat segítene."

Ugyan olyan vastagságban, pont ugyan annyit segítene !

Előzmény: Péter Gulyás (19384)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19386

"de ha nincs teljesen kitöltve akkor a befújható szigetelés lehet még megoldás."

 

Csak akkor , HA a cserép alatt páraÁTeresztő fólia van !

DE ha nincs "kitöltve", akkor valószínű azért nincs kitöltve teljes keresztmetszetében, mert nem páraÁTeresztő a fólia a cserép alatt !

Tehát... ? :-)

Előzmény: bossery (19385)
bossery Creative Commons License 2016.01.25 -1 0 19385

A ferderészre bontás nélkül valóban nem lehet utólag tenni gyapotot, de ha nincs teljesen kitöltve akkor a befújható szigetelés lehet még megoldás. Ahhoz nem kell megbontani a kartont. A vízszintes padlásod kb hány nm, ha felmész a szigetelés hogy van lerakva, hogyan találkozik a ferde résszel? A szigetelés alatt van párazáró fólia a karton és a szigetelés között? Te építetted vagy így vetted a házat?

Előzmény: Péter Gulyás (19383)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19384

Illetve gondolkodom még az ISOCELL szigetelésen.

 

Felülről megbontják a tetőt, kőzetgyapot ki, és a helyére megy az isocell.

 

Tuti sokat segítene.

Előzmény: Péter Gulyás (19383)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19383

Sajnos a ferde síkra nem tudok már tenni, mert ugye gipszkartonnal le van zárva.

 

Van egy kis padlásfeljáró, a közlekedőben ahol vízszintes a "mennyezet". Max oda tudnék tenni. De a szobáknál már ferde a tetősík.

 

Az jelentene valamit szted?

 

Előzmény: bossery (19382)
bossery Creative Commons License 2016.01.25 -1 0 19382

23.5 fokra belőtt fűtésnél ne csodálkozz, hogy napi 11-15 m3 gázt kér...Tudod 1°C fok emelés a termosztáton minimum 6-8%-kal több fogyasztás.

Ráadásul, ha fent naponta 10-szer is bekapcsol, akkor egyértelmű, hogy kevés fent a szigetelés. Ha megoldható, akkor teríts le még min. 10cm üveggyapotot a födémre, de 15-20cm jobb lenne, ezáltal kisebb lesz a hőveszteség, kevesebb lesz a fogyasztás. 

Előzmény: Péter Gulyás (19380)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19381

Nálunk egész nap 23.5 van met kisgyerkőc van. Dec 28án olvastam a gázórát, akkor volt 2010, mai nap 2306.

 

28 nap alatt 296 m3.

Előzmény: bossery (19379)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19380

16 ablakunk van, azok elveleg 1.1gáztöltésűek.

 

Fenti részben 6 db 90x120 as , 1 db 60x90 és 1 db 90x90 esablak. Lentiben 4 db 90 180as 1 db 90x150 1db 90x120 1db 90x60 és 1 db 90x220 ajtó.

 

Az alsó szinten napi 1szer kér fűtést a termosztát, úgy van beprogramozva hogy 04:30-22:30 23.5 fok majd 22:30-04:30 22.5 fok. 04:30kor bekapcsol, fűt kb reggel 8 -9 ig, és nem kapcsol be többet a kazán.

 

Fenti rész gyorsabban hűl, napi 8-10 szer is bekapcsol, ugyanúgy van beprogramozva.

 

 

Előzmény: bossery (19373)
bossery Creative Commons License 2016.01.25 -1 0 19379

Sajnos nem elég jó, tulajdonképpen pénzkidobás volt az 5cm rá, mert a 10-es anyagárban alig pár száz ft/nm-rel kerül többe, munkadíja meg ugyanannyi... Nálam ferderészen van 25, plafonban 35cm.... és még -5 fokban is sokszor 6-7 órán át tartja a termosztát a beálíltott 21.5 fokos napközbeni hőmérsékletet. Igaz az észak-nyugati oldalon lévő hálónk picit hűvösebb, ott 21 fok van ilyenkor, de én így szeretem.

Én tulajdonképpen semmit nem állítottam el a kazánon, tök alapbeállításban üzemel, 58 fokra van maximálva az előremenő, a tároló pedig 52 fokra van belőve. Mostani gázfogyasztásom 230m3 volt ( ebben benne van a 2 hetes iskolai téliszünet is), ez 25e ft, szerintem nem sok fűtéssel, melegvízzel, főzéssel egy 5 fős (három gyerek) háztartásban. 

Előzmény: Törölt nick (19374)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19378

Hali, nincs semmi nyílás, de a tetőn sztem kevés a szigetelés.

Előzmény: Törölt nick (19372)
mosodas Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19377

A szigetelésnélküliséggel túloztam picit. A 38+5 cm eps igazából még elég energia pazarló. A spóroláshoz kevés, komfortra már jóval jobb lehet. A tető 15 is ugyan ez.

Vissza a kazánhoz. Keress laposabb görbét. Alacsonyabb lesz az előre menő, tovább működik a kazán, kevesebb lesz a fogyasztás, jobb a komfort. Persze azért fűtse ki a házat.

Előzmény: Péter Gulyás (19370)
kondi+ Creative Commons License 2016.01.25 0 1 19376

Szia!

A termosztátot beállítom 22re, a kazán evvel a beállítással nem tudja elérni ezt a hő fokot, tehát állandóan üzemel tartva a 20,6-7-8at. A külső hőmérséklettől függ. -10ben lemegy a belső hőmérséklet 20 fokra,amikor kint hidegebb volt reggelre lement19,8ra. Ilyenkor feltettem az előremenőt 50 fokra,fel fűtöttem a lakást 21 fokra, majd vissza 39 előre menő. Kb 40 perc az 1-1,2cfok emelés. Indulásnál 13as fogyasztás majd szépen vissza modulál,de ha így hagyom eléri a beállított hőfokot,kikapcsol. Újra indulásnál az összes víz ki hűl a radiátorokban, szerintem gazdaságosabb melegen tartani mint ismét felfűteni. Lakásodhoz megfelelő görbét választasz lehet menne ez automatában is,ha van külső érzékelőd.Jó ez a kazán de tényleg nem lehet 1-2 nap alatt beállítani. Ki kel tapasztalni a lakás hő igényét.

Radiátorok: 3db 200as,4db 100as dupla soros.

Előzmény: szzs04 (19367)
szzs04 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19375

Nem tudom, szerintem jó a gyári beállítás (0), többet én se tudok ezzel kapcsolatban, csak amit a kézikönyv ír, hogy T=67 foknál kapcsolja le az égőt, ami nem tudom nálad miért aktiválódik.

Minden esetben így viselkedik, amikor megy a fűtés?

 

Előzmény: Rendo84 (19371)
bossery Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19373

Nem fog sokkal lejjebb menni a fogyasztásod, mert a 38-as falad 5-ös EPS-sel nem valami sok, a 15cm sem a födémben. Na meg hány ablakod van, milyen a tájolású a ház, stb, stb...Sok mindentől függ a fogyasztás.
Nálam 7.5-8m3 fogy naponta 58 fokos előremenővel, itt még kondenzál a kazán, kellemes a hőérzet, 22 fok van a házban, 160nm. 30-as ytong +10cm EPS, 25 cm kőzetgyapot a tetősíkban.

Előzmény: Péter Gulyás (19370)
Rendo84 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19371

Fűtés és HMV is 45°C-ra van állítva.

Végső soron akkor nekem melyiket célszerű beállítani szerinted?

Előzmény: szzs04 (19354)
Péter Gulyás Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19370

Hali,

 

Nem szigetelés nélküli, újépítésű 5cm szigeteléssel 38as téglafal tető alatt 15cm kőzetgyapot.

 

110 m2 napi 13-15 m3 fogyott, 47 és 50 fokos előremenővel.

 

Most 43 fokos előremenővel 10-11m3. Gondolo még ezen is lehet alakítani, mert nekünk nem hiszem h jól állították be a kazánt.

 

Szomszédban a 114 m2 re fogy 6-7 m3 gáz, Nekik 40 fokon van az előremenő.

 

És nem 1 gyertyalánggal akarom kifúteni, olvass vissza kérlek, leírtam, hogy radiátor és padlófűtés is van.

 

Joevagyok írta h szerinte sok ez a gázfogyasztás, és próbálommegkersni a hiba okát.

Előzmény: mosodas (19365)
Ahkuma Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19369

Hmm, nekünk 23 fok a nappali és 20,5 fok az éjjeli hőmérséklet. Hasonló szigetelésű házban, 1,5-szeresen túlméretezett radiátorokkal a Sensys+külső érzékelő mellett auto módban a reggeli felfűtés kb. 70-75 fokos vízzel indulva olyan 50-60 percig tartott (közben folyamatosan vette vissza az előremenőt)... ennek megfelelően tehát elég hosszú idő adódna ilyen langyos vízzel szerintem.

Előzmény: szzs04 (19367)
Ahkuma Creative Commons License 2016.01.25 0 1 19368

Szerintem elsőként, ami alap:

 

224-Hőmérséklet szabályozás: 1 (jelen van)

421-Hőfokszab. típus: 1 (berendezés On/Off)

 

És innentől akkor kezdd el használni a rendszert. Nyilván ismeretlenül nem tudom megmondani, hogy mennyire állítsd pl. a 425 (fűtés max. hőmérséklet) paramétert vagy a 237 (utókeringetés) értékét. Ahogy sokszor és sokan írták, minél alacsonyabb visszatérő hőmérsékletre és folyamatos működésre kellene törekedni úgy, hogy a komfort kellemes legyen otthon (tehát pl. hiába nincs jellemzően kondenzáció 52 fokos visszatérő felett, de ha a ház kifűtéséhez a 68 fokos előremenő víz és a hozzá kapcsolódó mondjuk 60 fokos visszatérő hőmérséklet kell, akkor szerintem a családi béke megőrzése érdekében ne áldozd be a komfortot a kondenzáció oltárán :) ). Ha megtalálod azt az értéket, ahol ezek teljesülnek és ezt nagyjából az időjárástól függően változtatod, akkor ideális-közeli állapotot érhetsz el. Szvsz. az Ariston külső hőmérséklet érzékelő kb. 10eFt-os árával nagyon jól megvalósítja az időjárásfüggő szabályozást; ebbe érdemes lehet beruházni.

 

 

 

 

Előzmény: Péter Steckl (19333)
szzs04 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19367

Szia!

 

Érdekelne, hogy egész nap egy hőfok (pl. 21 fok) van beállítva a termosztáton vagy éjszakára alacsonyabbra állítod?

Ilyen alacsony előremenővel nincs gond a felfűtéssel? (pl. éjszakai 19-ről 20.5 fokra emelkedjen)

A radiátoraid túlméretezettek?

Előzmény: kondi+ (19366)
kondi+ Creative Commons License 2016.01.25 0 0 19366

Sziasztok!

Csak most regisztráltam de a fórumot régen olvasom, és köszi nektek az "az okosoknak" a sok hozzászólás és jó válaszok alapján sikerült az aristont jól beállítani. A szerelő beállítása alapján napi 15-18m3 gáz ment el. Mondván ez így jó! A ház szigetelés nélkül,gázbeton vakolva. Az ablakok hungaroplán de régi még fakeretes,nem műanyag. 90m2 fűtök radiátorral.

A kazán most állandóan megy 39 fokon, a visszatérő 34-35. Így egész nap a -5 fokban tartja a 20,7-20,9 fokos belső hőmérsékletet. Jó a hő érzet mert a radiátorok állandóan langyosak. Így a fogyasztása a kazán szerint 3kw,de a gázóra szerint is. Óránként 0,3m3. A radiátorokon nincsenek termó fejek,csak sima csapok.A két elsőn kicsit zártam,és már jól is forog a víz.

Még 1x Köszi a sok jó tippet!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!