Keresés

Részletes keresés

r_tamas Creative Commons License 2019.10.28 0 2 320556

Érdekes. Nézni is rossz volt a hungárián a rollert. Nyugodtan mehet(ne) kerékárúton.

Előzmény: vrobee (320554)
attus germanicus Creative Commons License 2019.10.28 0 0 320555
vrobee Creative Commons License 2019.10.28 -1 2 320554
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.27 -1 3 320553

"Mitől nyilvánvaló?"

 

Mármint valaki olyan számára, aki az elmúlt kilenc és fél évet nem egy szatyorban töltötte? :-)

Előzmény: royal kasztni (320545)
-Smiley- Creative Commons License 2019.10.26 -2 2 320552

Vajon az a seggfej vekelali ott van még tanácsadóként, vagy tarlóssal együtt ment a levesbe? 

Előzmény: r1232 (320546)
yohshe Creative Commons License 2019.10.26 -6 0 320551

Képzelj el egy autót aminek mind a 4 kereke hiányzik.

 

A zindex hangosan hirdeti, hogy az autó kizárólag azért nem megy, mert a jobb első kereke hiányzik. És csak ezért.

Mások szerint a bal oldali kerekek hiánya okozza a gondokat.

Jókat lehet veszekedni hogy melyik kerék a ludas.

 

20forintos kérdés: miért nem megy az autó ?

 

Előzmény: vrobee (320548)
yohshe Creative Commons License 2019.10.26 -4 0 320550

Ilyen a kormány, oké, de most szorítkozzunk Budapestre. 

 

A Balázs Mór terv készítői vagy a demszky-hagyó (karácsony) korszak emberei különböznek tűlük ?

Hát marhára hasonló színvonal.

 

Nem védeni akarom kormány, hanem azt észrevetetni hogy a szar átkenegetése zajlik.

 

Budapest akkor panszkodhatna, ha

- normális fejlesztési tervekkel kopogtat a kománynál (nem történt meg)

- nem hazudozik össze a kampányban olyanokat, amiről tudja hogy nem lehet teljesíteni.

Előzmény: vrobee (320548)
vrobee Creative Commons License 2019.10.26 -1 0 320549

ja, most jöttem rá, ki vagy. régi nevek előkerülése, igaz is.

Előzmény: royal kasztni (320545)
vrobee Creative Commons License 2019.10.26 -3 19 320548

arról a kormányról beszélünk, amelyiknek a feje bejelentette, hogy a közlekedési fejlesztésekben a szakmai szempontoknál előbbrevalók a politikaiak? amelyik ezermilliárdos vasutat tervez a pusztába a megtérülés bármilyen reménye, és bármilyen komolyan vehető számítás nélkül? amelyik aszerint dönt gyorsforgalmi utak építéséről ill annak leállításáról, hogy épp hogyan jön ki az építő cég vezetőjével? amelyik a kormányfő szülőfalujába kb. nulla kihasználtságú kisvasutat építtet? amelyik felújításnak hazudva vesz új áron új, de ócskavas-színvonalon elkészült metrókocsikat politikai okokból? mert akkor nem értem a visszakérdezést.

Előzmény: royal kasztni (320545)
royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 -2 1 320547

Attól függ hova tesszük a referencia pontot.

Legyen a főváros részéről Dorner Lajos.... na ugye hogy nem is annyira rosszak a kormányoldaliak

 

 

Előzmény: r1232 (320546)
r1232 Creative Commons License 2019.10.26 0 4 320546
Az itt OFF 29-es vasútvonal villamosítása jó példa a szakmaiatlan döntésekre.
A szakmaiságra vonatkozó állításod kb. esélyes az év vicce díjra..
Előzmény: royal kasztni (320545)
royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 -8 1 320545

Mitől nyilvánvaló?

 

Nagyrészt vacak projektek voltak. A Balázs Mór agyszüleményeire én sem adtam volna pénzt.

A kormány részéről jó döntés volt nem támogatni.

Előzmény: vrobee (320544)
vrobee Creative Commons License 2019.10.26 -2 3 320544

Egy másik olvasat hogy a kormányzatban szakemberek ülnek akik nem adnak pénzt 0,8 - 1  BCR projektekre.

ja, csak ez mondjuk nyilvánvalóan téves.

Előzmény: royal kasztni (320540)
toto92 Creative Commons License 2019.10.26 0 1 320543
Mennyivel jobb, mikor azért nem valósul meg valami mert feljebb valaki dacból sztornózza...
Előzmény: royal kasztni (320541)
V63 022 Creative Commons License 2019.10.26 -2 5 320542

Pontosan az önkormányzatoknak köszönhetően lett egy csomó állami nagyberuházás olyan drága (és ßar), amilyen. Pl. M0 nyomvonala, M7 viadukt stb. Nagyon nem kéne, hogy még ennél is több beleszólásuk legyen.

Előzmény: royal kasztni (320541)
royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 -3 6 320541

> közvetlen EU-s forrásokat az önkormányzatok részére. 

 

Ekkor érkezne el a szeged-hódmező féle tram projektek cunamija

Semmi értelme, de a nagyravágyó polgármestereknek jól jön a kampányba.

 

A közlek fejlesztés regionális feladat.

Ha budaörs, érd, pvörösvár magának fejleszt akkor az maga a káosz.

Előzmény: 18-09 (320538)
royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 -4 1 320540

Egy másik olvasat hogy a kormányzatban szakemberek ülnek akik nem adnak pénzt 0,8 - 1  BCR projektekre.

 

Magyarul, ha főváros hülyeséget akar, akkor ne hisztizzen hogy nem kap rá pénzt.

 

Előzmény: vrobee (320534)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.26 -1 4 320539

Én azt szeretném ha nem azon menne a verseny hogy ki tudja elenni a másik elől a tortát, hanem nagyobb tortát sūtünk. Közben itt dobálóznak 3200 milliárdos közútfejlesztéssel a következő évekre, állami pénzből,.mert az valami beidegződés a politikusoknak hogy a szavazók boldogsága egyenesen arányos az átadott autópályák hosszával.

Előzmény: royal kasztni (320536)
18-09 Creative Commons License 2019.10.26 -1 6 320538

Pénz, pénz.... a lengyelek sem véletlenül akarnak közvetlen EU-s forrásokat az önkormányzatok részére. 

 

A drága jó régi-új lengyel kormány osztogatásának hála, ugyanis több milliárd - számítások szerint bővben 500 milliárddal kevesebből gazdálkodhatnak - zlotyival vágták meg a helyi önkormányzatokat. A 26 éven aluliak részben teljesen SZJA mentesek lettek, míg az SZJA 18-ról 17%-ra csökkent, de a munkaadókank jelentős többletköltsége van, így az önkormányzati cégeknek is.

 

Namármost............. Olsztyn be is dobta a törölközőt, nem építi meg egyelőe a 2. villamosvonalat, pedig arra 85%-os EU-s támogatás van. Varsó egymaga esik el évi ~70 milliárd forintnyi zlotyitól emiatt az intézkedés miatt. Ott is megy a töprengés hogyan tovább. 

18-09 Creative Commons License 2019.10.26 0 1 320537

Szerinted mindkét beruházás fog menni az állam nélkül? Előbbi több tíz, utóbbi több száz milliárd... 

Előzmény: royal kasztni (320532)
royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 0 0 320536

Nagy valószínűséggel így fog történni.

De semmi vész, a fejlesztési pénzek majd mennek a MÁV-hoz vagy az országos közlek hálózatra.

Előzmény: Lovrin (320535)
Lovrin Creative Commons License 2019.10.26 0 4 320535

Megindul valami: előző projektek kukázása, majd újak kidolgozása a következő 5 évben amik ugyanúgy a kukában landolhatnak - és addig sem épül semmi.

Előzmény: royal kasztni (320532)
vrobee Creative Commons License 2019.10.26 -3 8 320534

Amikor süt a dilettantizmus

Vicces ezt olvasni az elmúlt évek történéseinek ismeretében. Mondjuk hogy mekkora vagyonnal és hatáskörrel ment bele a fővárosi vezetés az első két ciklusba, és mekkorával jött ki. Persze ennek a történetnek van egy olyan olvasata is, hogy a főváros tökmindegy, mit csinál, a kormányzati akarat a meghatározó - nem tudom, hogy ez az olvasat jobb vagy rosszabb...

Előzmény: royal kasztni (320531)
gorcher Creative Commons License 2019.10.26 0 0 320533
royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 -7 1 320532

Öröm az ürömben, hogy a Bp mobilitás program elhibázott fejlesztései kukába kerülnek.

A kopaszira (Garancsi) tervezett villamos  és a M2G is kuka.

 

Viszont a szegedi felüljáró és az M4 hosszabítás két jó projekt.

Ezek puszta véletlenségből Zuglóra esnek. :-)

Ennek köszönhetően (és véletlenül sem a szakmának) talán megindul valami.

 

 

royal kasztni Creative Commons License 2019.10.26 -2 1 320531

Szó nincs szubjektivitásról.

Amikor süt a dilettantizmus és felbukkanak a "régi nevek" akkor nem nehéz jósolni.

Előzmény: ghosty9 (320526)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.25 -1 1 320530

Szívesen ..................................:-))

 

Egy nagyobb cég éves statisztika zsebkönyve, hasonlított a Magyar statisztika zsebkönyv formátumához.

Általában 135x95 mm-es könyvekről volt, legtöbbször 120-200 oldal táblázat és kicsike magyarázó szöveg tartozott hozzájuk.

 

Az adott nagyobb cégről, :

 - legyen az ipari nagyvállalat, például Ganz-Mávag,

 - közlekedési társaság, MÁV, BKV, Volán Tröszt,

 - egészen az iparági szövetségekig, például autójavítók, vagy ÁFÉSZ-k, Kisipar, stb.

 

Az adott cégről az alapadatokon :

 - létszám,

 - termelési érték,

 - árbevétel,

 - költségek

felül, igen részletező gazdasági táblázat gyűjteményt tartalmazott.

 

Például,

 - kocsi km,

 - menetrendi km,

 - járműállomány (soxor tíous bontásban),

 - beruházások igen részletezetten, idősoros rendszerben,

 - műszaki-gazdasági mutatók,

 - fajlagosok,

 - humán adatok..............ezek is részletezve,

 - stb.

 

Mindez több mint 100 db táblázatban, évente, cégenként.

BKV-ról is.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A mostani nyilvános mérleg beszámolókat úgy helyezném el, hogy az előző évtizedekben az adott cégről nyilvános adatok kb. 8-10%-a.

 

 

Előzmény: 18-09 (320529)
18-09 Creative Commons License 2019.10.25 0 0 320529

Segíts :)

Előzmény: trizs77 (320528)
trizs77 Creative Commons License 2019.10.25 -1 1 320528

Tudod mi a különbség egy éves statisztikai zsebkönyv és a konszolidált mérleg között ?

 

Tényleg tudod ?

 

 

Előzmény: 18-09 (320525)
ghosty9 Creative Commons License 2019.10.25 0 5 320527

"Szerintem kétezertizes évek elejétől pár évvel ezelőttig a BKV nem volt alulfinanszírozott: tételesen megkapta az indokolt működési költségeket, és különböző csatornákon járműfejlesztésre és infra-rekonstrukcióra is jutott."

 

Ez terminológiai kérdés szerintem (és lehet, hogy elsőre nem fogalmaztam teljesen pontosan). Ha nincs olyan forrás, amely tervezhetően fedezi az értékvesztés/amortizáció/rekonstrukció/etc. költségeit (és mondjuk az, hogy egy metróvonalat negyvenévente felújítanak, az adott kor elvárásai szerint, az szerintem nem fejlesztés), akkor az szerintem alulfinanszírozottság, még ha van is mindig miből kifizetni a gázolajat meg a munkabéreket.

Előzmény: vrobee (320521)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!