Matíz 1,8 milla körül van, 5 személyes és korszerübb a motorja (nem karbis). Alapban osztható az ülése, ugyanakkor a lóerős, mint az 1.0-ás Suzi, viszont négyhengeres 800 ccm-es motorja van, ami a KFB-nál jelent némi összegeltérést.A suzi kevesebbel is beéri a 95.ösből.A daewoo motorját és váltóját a román daewoo, az összeszerelést pedig a lengyelek csinálják.
Viszont a suzinál számolják be hanzit (trabi) 200.000 ft-al, de a kereskedő minden lehelletet felszámol költségként és nem lehet alkudni vele.
Micsoda érvek-ellenérvek
Nagyobb dilemma, mint az alekó-lada párbaj volt nálam.
Alekóm van :o)
Az alapét nem tudom, de a jobban felszerelteké osztva dönthető. Mármint a Suzié. Bocs, bevásárló kocsi (is) lesz? Ugyanis igen magasról nyílik a csomagtartója, a Matizé sokkal lentebbről. Ha sokat pakol bele néni, ez is számíthat. A Matiz 4 v. 5 személyes?
Ha szuzit vennének, melyik modell lenne leginkább megfelelő?
Hozzáteszem, hogy egy postás és egy közalkalmazott fizetésből kell a törlesztő részletet kigazdálkodni és a kocsit fenntartani.
A 175 literes csomagtér pici, melyik modellben van osztható ülés?
Tudom, tudom...
Csak kíváncsi lennék, hogy 2 kisgyermek tudatában mit ajánlanának.
Melyik biztonságosabb, kényelmesebb stb.
off
Nincs 3 hete, hogy kollégám vasmerevítőt kapott kulccsontjára, mert 1.3-as 9 hónapos swiftjével megcsúszott és a sarki ház kőkerítése "berohant" a merevített ajtaján és 4 helyen törte a bal kulccsontját.
:o(
Namármost mindez a jeges időben, téli gumival, kolléga bevallása szrt 40 km/óránál történt.
on
Bocs nem fikázni akarok, de szomorú tényt közöltem.
Ez jó:) Mivel itt az emberek 90%-nak Suzukija van szerintem egyértelmű, hogy nem a Matizt ajánlanák, különben azt vettek volna :)
Amúgy nekem bejön a Matiz forma, de azonkívül semmi nem szól a 0.8 mellett (kivéve biztosítás)
Szasztok!
Új vagyok itt, ne kövezzetek meg.
A tesómék szeretnének 1 új gépet, mert qa trabit megunták. Hosszas rábeszélés után lemondtak arról, hogy egy 30 éves bogarat vegyenek. Most 2 variáció közül szeretnének dönteni.
1. Suzuki Swift 1.0-ás
2. Daewoo Matíz 0.8-as
Mindkettőnek vannak erényei, hátrányai.
Ti melyiket vennétek és miért?
HT! Ezért írtam, hogy SZVSZ :) Mindenkinek személyreszabottak az igényei és lehetőségei. Én is vehettem volna egy fullos 2.0-ás 4WD-s GTI Galantot 150le-vel, DE 10 éves.
Most viszont van egy majdnem új autóm...
Tom
Szerintem a Wagon az 1,3-as motorral el van találva, persze én egyedül utazok benne az út kb. 80%-ban. A Tatabánya-Bp. közti részen még csak egyszer mentem vele, akkor is tele voltunk, meg trágyás volt az idő, de nem vettem észre, hogy vissza kellett volna kapcsolgatnom. A 4WD nem kérdés, de ahogy írtad is, a teljesítmény-igény többlethez az 1,3-as nem ad(hat) elég pacit.
Van ismerősöm, aki Swiftes volt (most Wagonja van), ő mondta, hogy neki a Swift kb. 5-6000 km között állt össze (fogyasztás, miegymás). Ma szerintem a Wagon 3e km után nem nagyon szeret 130 fölött menni. Bizony úgy veszem észre, hogy 140-nél erőlködik. Meg hát a fogyasztás: átlag 8-8,5. Lehet, még beleszalajtok 3 ezret és összeáll a kép, addig nem idegesítem magam.
Az viszont érdekes, hogy papíron a max. nyomatékot 4250-nél adja le, ez meg pont 130km/h.
Egyébiránt nem bántam meg a vételt, a diesel után ez egy paripa.
Én hamarosan lelépek, ha idén már jelennék meg, B.Ú.É.K. mindenkinek.
Nem tom, a WR+-nál hogy van, az enyémnek annyival rövidebbek a fokozatai a 2WD-nél, hogy gyaklag azonos a gyorsulásuk, asszem hivatalosan 1 secen belül van a diffi. A végsebje 10-zel kevesebb, ez viszont csak annyiban zavar, hogy a 140 utazómnál jobban pörög. Viszont az M1-en nem lassul ott 140-nél, 5.-ben, ahol a régi "elsőst" 120-nál vissza kellett tennem 4.- be, hogy ne lassuljon le jobban. Tény, hogy a fogyin látszik, 8,25 50Mm alatt az átlag, de a 4WD adta kipörgésmentességet szinte minden elindulásnál kihasználva, 140 pályás utazóval (4500/perc). Én is úgy vágtam bele, hogy lehet, többet nem kell ilyen, de most ott tartok, hogy ha tehetem, többet nem kell 2WD. Még annak ellenére is, hogy max. 10 nap/év, mikor ténylegesen a továbbhaladást biztosítja a 2WD-vel szemben. Ezzel biztos nem jársz úgy, mint haver, mikor 3.-ban(!) előzésnél a jégen kipörgött az elsője, és az árokban landolt.
"Jó-jó a 4WD, de én biztosan nem vennék egy ilyen "gyenge" mocihoz és ilyen pcsa kasznihoz. SZVSZ!!!"
szipusz2
Kb. 3000km-t hajtottam bele dec.4. óta a Wagonba, persze nem 4x4 (GLX EPS). Nekem látatlanban is az a véleményem, hogy egy full time 4WD hajtás nagyobb motort kíván ebbe a kasztniba. Azért mégiscsak 1 tonna, pár kiló híján, az 1,3-as motor pedig éppen a lehetőségek határáig szolgálja ki rendesen az autót. Ezalatt azt értem, hogy teljes személyzettel (4 és fél fő), plusz általános csomagokkal 130 felett kínzás hajtani.
Viszont a kocsit el is kell adni, nagyobb motorral meg az ára is nagyobb lenne. Tehát aki 4x4-et vesz, az valószínű nem akar majd 150-nel döngetni vele a pályán, mert úgysem fog neki sikerülni.
Gondolom, a kocsi formája, magassága, stb. erősen utal arra, hogy szélérzékeny. Végül is a fizika törvényeit be kell tartani. Igen, 40-50km/óra feletti oldalszélben ez jól érezhető. Tény és való, a Taunusban anno ezt nem éreztem. De volt ám nékem az őskorban Skodám is. Az volt ám az igazi, a Wagon a nyomába nem léphet - csak közelítgeti:-)))
Most pedig ne sértődjön meg senki. A Wagon árából egy Swift Sedan GLX is kijött volna, gazdaságosabb is, ötszemélyes, stb. Nade olyan pcsa kasztnit??? Ezzel arra céloztam, nem vagyunk egyformák.
Ettől persze a Wagonra is, a Swiftre is igaz, hogy kispénzű emberek legjobb vételi lehetősége országunkban. Már ha valaki az életben szeretne egy új autót. Az öreg Ford is megmondta...
Nem arról van szó, hogy a Toyo rossz, mert én imádtam és 50k km-t elmentem vele, de a következő választásom a Yoko-ra esett.
Persze visszasírom azokat a kerekeket, mert az új autómon Conti Eco Contact van és nincs túl sok tapadása. Télen persze téligumi van rajta.