Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HT Creative Commons License 2001.12.29 0 0 342
"Jó-jó a 4WD, de én biztosan nem vennék egy ilyen "gyenge" mocihoz és ilyen pcsa kasznihoz. SZVSZ!!!"

szipusz2

Kb. 3000km-t hajtottam bele dec.4. óta a Wagonba, persze nem 4x4 (GLX EPS). Nekem látatlanban is az a véleményem, hogy egy full time 4WD hajtás nagyobb motort kíván ebbe a kasztniba. Azért mégiscsak 1 tonna, pár kiló híján, az 1,3-as motor pedig éppen a lehetőségek határáig szolgálja ki rendesen az autót. Ezalatt azt értem, hogy teljes személyzettel (4 és fél fő), plusz általános csomagokkal 130 felett kínzás hajtani.
Viszont a kocsit el is kell adni, nagyobb motorral meg az ára is nagyobb lenne. Tehát aki 4x4-et vesz, az valószínű nem akar majd 150-nel döngetni vele a pályán, mert úgysem fog neki sikerülni.
Gondolom, a kocsi formája, magassága, stb. erősen utal arra, hogy szélérzékeny. Végül is a fizika törvényeit be kell tartani. Igen, 40-50km/óra feletti oldalszélben ez jól érezhető. Tény és való, a Taunusban anno ezt nem éreztem. De volt ám nékem az őskorban Skodám is. Az volt ám az igazi, a Wagon a nyomába nem léphet - csak közelítgeti:-)))
Most pedig ne sértődjön meg senki. A Wagon árából egy Swift Sedan GLX is kijött volna, gazdaságosabb is, ötszemélyes, stb. Nade olyan pcsa kasztnit??? Ezzel arra céloztam, nem vagyunk egyformák.
Ettől persze a Wagonra is, a Swiftre is igaz, hogy kispénzű emberek legjobb vételi lehetősége országunkban. Már ha valaki az életben szeretne egy új autót. Az öreg Ford is megmondta...

***HT***

Előzmény: szipusz2 (336)
w610 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 341
Nem arról van szó, hogy a Toyo rossz, mert én imádtam és 50k km-t elmentem vele, de a következő választásom a Yoko-ra esett.
Persze visszasírom azokat a kerekeket, mert az új autómon Conti Eco Contact van és nincs túl sok tapadása. Télen persze téligumi van rajta.
Előzmény: szenyo12 (340)
szenyo12 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 340
A zold auton viszont Toyo van ;)

ment e-mailben a kep ;)

Előzmény: w610 (339)
w610 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 339
Nézd meg jobban a Toyota Supra-t, Yokohama van rajta. Küldtem e-mailben képet a kerékről.
Előzmény: szenyo12 (338)
szenyo12 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 338
w610, bocs nem kotekedni akarok, de mintha en ugy emlekeznek, hogy Toyo tyres matricat lattam volna a Fast and furious-ban. Sajna most nincs keznel, igy nem tudom megnezni...
Előzmény: w610 (333)
atompyka Creative Commons License 2001.12.29 0 0 337
A Swift 4WD-nek annyi a hátránya, hogy 10-zel kisebb a végsebessége, és rövidebbek a fokozatai.
Nem gyenge a moci hozzá, mondtam, én már egy sima jobbos kifordulásnál száraz úton érzem az összt, nem kapar a belső kerék, hanem "be tudok lőni" a sorba. Több szerelő mondta (mivel ők mindkettőt hajtják), hogy sokkal "autóbb" a hátul lévő + 60 kg miatt.

Tom

És a Panda 4WD?

Előzmény: szipusz2 (336)
szipusz2 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 336
Jó-jó a 4WD, de én biztosan nem vennék egy ilyen "gyenge" mocihoz és ilyen pcsa kasznihoz. SZVSZ!!!
Előzmény: atompyka (335)
atompyka Creative Commons License 2001.12.29 0 0 335
Menetpróba: Suzuki Wagon R+ 1.3 GLX 4x4

Már az autó elnevezésével is bajban van az ember. Amíg a Swiftek esetében legalább egy diszkrét "Winter" feliratot akasztott a gyártó a négykerék-meghajtású modellekre, addig a Wagon R+ esetében még ezzel sem számolhatunk. Ebből adódóan a 4x4 helyére írhattunk volna 4WD-t, AWD-t, Wintert, sőt akár Full Time 4x4-et is. Persze felesleges ezen rágódni, hiszen a lényeg az, hogy vizsgálati alanyunk nem egy "mezei" Wagon R+, hanem egy összkerék-hajtású változat. Nem könnyű egyébként ilyen autóra szert tenni, már csak azért sem, mivel a Magyar Suzuki tesztparkjában - éppen a csekély gyártási darabszám következtében - nem szerepel a tárgyalt modell, a kereskedőknél pedig csupán addig időzik a megrendelésre szállított autó, amíg rendszámot kap, illetve átesik a nullrevízió kötelezően előírt ceremóniáján. A szerencse mellénk szegődött, hiszen a sajószentpéteri Gyógyító Megelőző Intézmény éppen a napokban vehette át vadonatúj Suzukiját, amely (láss csodát!) éppen egy négykerék-hajtású minivan.
Egyeduralkodó
Az ezüstmetál Wagon R+ dolgos hétköznapjain (és hétvégéin) az ügyeletes orvost és felszereléseit juttatja el a bajbajutott, beteg emberekhez, azonban a menetpróba délelőttjén csak mi kíváncsiságunkat volt hivatott kielégíteni. Ahogyan külsőleg a legcsekélyebb jel sem utal a 4x4 meglétére, úgy az utastérben is fölöslegesen kutakodunk bármilyen kapcsoló vagy visszajelző után, ami a hajtási képletről informálna.
Kutatásra azonban nincs idő, mert máris indulunk, hiszen a képzeletbeli riasztás a várost övező domboldal egyik víkendházából érkezett, ahol forgatókönyvünk szerint sürgős segítségre szorul valaki. A motor azonnal életre kel, a sebességváltó precízen kapcsolható, a kocsiszekrény lendületesen gyorsul. Lendületesen gyorsul? Az elsőkerék-hajtású változathoz képest közel sem. Már a negyedik fokozat kihúzatásakor is érezhető az erőtartalék hiánya, ötödikben pedig egyenesen kifullad a motor. Hiába, az Ignisből áttelepült hajtáslánc felemészti az energia jelentős hányadát. Az első és a hátsó tengelyt egy, az igénybevételhez igazodó méretű kardántengely köti össze, amely lévén oldhatatlan kapcsolat, akkor is hajtja a hátsó kerekeket, ha arra elvileg semmi szükség nincs. (Nyilván egy igényesebb, viszkokuplungos megoldás úgy megdrágítaná az autót, hogy eladhatatlanná válna.) Miközben ezen töröm a fejem, le kell kanyarodnunk a főútról, s máris egy olyan szakasz következik, ahol a különleges miniautó megcsillogtathatja tudományát. Meredek emelkedőn kapaszkodunk felfelé, ahol az előző napi olvadás apró patakocskái jégbordákká fagytak, ráadásul reggelre vékony hótakaró is került a jég tetejére. A Suzukin természetesen téli abroncsok feszülnek, s úgy megy felfelé a jeges domboldalon, mintha csörlőn húznák, pedig se terepáttétel, se zárható differenciálművek nem segítik a feladat végrehajtásában. Az aprócska egyterű persze nem terepjáró, hiszen a futóműve nem alkalmas komolyabb akadályok leküzdésére, viszont próbánk során az "ügyeletes orvos" gond nélkül célba ért, ami több mint megnyugtató, a kocsi árcéduláján olvasható összeg pedig egyenesen egyeduralkodóvá avatja az összkerék-meghajtású Wagon R+-t.

Tetszett:
+ helykínálat
+ agilis motor
+ praktikus részletmegoldások
+ kapaszkodó képesség
Nem tetszett:
- viszonylag csekély teherbírás
- oldalszél-érzékenység
- komoly energiát felemésztő hajtáslánc
Konkurensek:
- nincs valódi konkurense

atompyka Creative Commons License 2001.12.29 0 0 334
SUZUKI-NISSAN ÚJ ÉS BONTOTT ALKATRÉSZEK ADÁS-VÉTELE
1181 Üllői út 347.
290-6993
20/9656-450
20/9740-717

Nyáron még léteztek...

w610 Creative Commons License 2001.12.29 0 0 333
Sajnos nem alu, de olyan buggy szerűen van pereme. Sokkal szélesebb lett a nyomtáv, ezért irdatlan kanyarsebességet lehet vele elérni! Tapasztalatból mondom! A Yokohamák kegyetlenül tapadnak, elötte Toyo-k voltak rajta, azok sem voltak rosszak, de a Yokohamáról annyit, hogy a Fast and the furiousban is ezekkel a gumikkal nyomultak.
Előzmény: atompyka (331)
atompyka Creative Commons License 2001.12.28 0 0 332
'Stét!

Eladó a 4WD-m!

Tom

atompyka Creative Commons License 2001.12.28 0 0 331
Üdv itt!

w610-é nem alu?

Tom

Előzmény: GLF (330)
GLF Creative Commons License 2001.12.28 0 0 330
Sziasztok!
Most írok ide először és egyből a segítségeteket kérném. Három ajtós '99-es swift-hez keresnék hátsó légterelőt (bontott is jó) valamint alufelnit.Köszi.
GLF
SzaboZE Creative Commons License 2001.12.28 0 0 329
És hogy sikerült alkatrészt találni?

SzaboZE

Előzmény: V6Max (328)
V6Max Creative Commons License 2001.12.28 0 0 328
Fiúk! Végülis megoldottam az alkatrészgondomat újból :))) Köszike, sziasztok!
atompyka Creative Commons License 2001.12.28 0 0 327
Szűkítő azért szokott lenni, hogy az ólmozott benzin pisztolya ne férjen be, nem?

A kalaptartó bírja a súlyt?

Tom

Előzmény: tere (326)
tere Creative Commons License 2001.12.28 0 0 326
Azt írja a doksi, hogy azoknál a típusoknál, amelyek csak 95-ös oktánszámú benzint szabad tankolni, van egy csőszűkítő a nyíláson, mert 95-ös alatti benzinek kútfejein nagyobb átmérőjű cső van. Az enyémen nincs csőszűkítő, belemegy a 91-es csöve is. azt hiszem az 1.3-as motortól fölfelé kell min. 95-ös a suziknál. Aztán lehet, hogy a szűkített csövű megoldás csak valamelyik nyugati országban létezik, én nem nézegettem a csöveket...
De mondom: a kocsi jobban megy és kevesebbet fogyaszt 91-esből.

Nekem egy JVC CD-s rádióm van, tipik 4x 45W árnyékban..stb. Elöl meghagytam a régi 2 ótvart, párhuzamosan kapcsolva beépítettem az első ajtók hátsó részeire a kilincs alá 2 15 centis kerek (már régóta kapaltartón meglévő) sony Xplode-ot. A kalaptartót kifaragtam úgy, hogy beleférjen 2 23 x 16-os oválka (piaci Brown, 10k az ára 1 párnak, műa membrán 4 utas...stb. :)). Szóval, szól, mint állat. Asszem nekem nem kell több, mert nem akarok megsüketülni.
A két gyári első retek helyett majd 2 műszerfalra ragasztható tweetert veszek, így aztán tényleg nem lesz rossz a hangzás.

w610 Creative Commons License 2001.12.28 0 0 325
Sziasztok!
Mint ex Suzukis (sajnos), lenne egy-két cuccom eladó. Swifthez toronymerevítő, krómozott, feszesség állítható. 4 db 1 collal szélesített gyári Suzuki felni, rajtuk 5000 km-t futott Yokohama A 509-es gumikkal, 175/60 R13-as méretben. Ha valakit érdekelne írjatok légyszi, árat majd megdumáljuk.
turani Creative Commons License 2001.12.28 0 0 324
Hi!

Swift első hangszórói 100 mm-esek, és nagyon elb... helyen vannak. (az eredeti japán műszerfalasé egy fokkal jobb).
Én ezt úgy oldottam meg, hogy az ajtókárpiton a kilincs előtti domborulatot vágtam ki, pozdorjából készítettem egy homorú karikát(30mm vastagból lefaragva), amibe a hangszórót (100mm-es) beszerelve pont a domborulatra illezskedik.
Így már sokkal jobban szól az eleje.
Hátul a kalaptartó kapott két 16-os ovált, így a nagyon olcsó rendszerem (össz 50e) kiválóan szól.

Lehetne még segíteni két tweeterrel a műszerfalon...

turani

Előzmény: SzaboZE (323)
SzaboZE Creative Commons License 2001.12.28 0 0 323
Hali!

Tere: viszont a Suzuki motorjai 95-ös benzint igényelnek! Ez benne van a leírásban is.Felesleges esetlegesen hosszútávon ezzel károsítani a motort. Valóban, 99 körül komolyabb emissziós követelményeknek megfelelő motort raktak be és ez valóban magasabb fogyasztású mint az addig gyártott moci. Nem tudtam, hogy régi swifthez hasonlítasz. Ha tudom irtam volna.

Tom0505: attól függ mennyire igényeset akarsz. Akusztikailag az autó tökéletlen arra hogy igazi hifit építs vagy csillagászati összeg a berendezés. Átlag ember berak a kalaptartóba 16 centis vagy a csomagtartóba basszládát és ennyi. Nekem sima gyári négyhangszórós rádió van, arra jó hogy menjen a rádió, időnként CD. A hangszórók úgy tudom 13 vagy 16 centisek. (mazda)

SzaboZE

tere Creative Commons License 2001.12.28 0 0 322
SzaboZe>>Én próbálkoztam már sokmindennel. Tankoltam már V.Power-t is, de az volt a legszarabb ennek a doboznak. Nem véletlen, hogy 91-est tankolok.
Közben hallottam egy hírt, miszerint a '99 vége óta gyártott példányok motorját valami új európai szabályzatnak (valami emissziós akármi) megfelelően átállították és ez 1 literrel emelte a fogyasztást. Lehet, hogy ezért van?
atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 321
Passz, megnézem.

Várunk!

Előzmény: tom0505 (320)
tom0505 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 320
Tom!
Előre is kösz, most mennem kell, de legkés. jövő héten itt vagyok megint.
Ha nem titok, érdekelne, kitől vettétek a kocsit.
Előzmény: atompyka (318)
tom0505 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 319
Riasztó: Megbízható műhelyt tudok ajánlani majd januárban, de konkrét tipus, ár stb. nem tudom.
Előzmény: szipusz2 (292)
atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 318
Holnap felhívom a klubvezírt, tán segít.

Tom

Ui.: Én meg Móváron vettem vmi építési vállalkozótól, onnan hoztam Pestre.

Előzmény: tom0505 (317)
tom0505 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 317
Atompyka!
Még a hangszórókat sem vettem meg, de dolgozom a projekten. Irtam a hifimagazinnak is, hátha ajánlanak vkit. De ha tudsz valakit ajánlani, megköszönném. Mi itt vettük a gépet Bp-en, de Móváron laknak a szüleim, náluk van.
Előzmény: atompyka (316)
atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 316
Sajna nem értek hozzá, keressek Neked embert a klubnál?
Amúgy az én gépem is Móvári eredetű...

Szipusz, vmikor kari alatt egy Stift oldalára döntött egy WR+-t. Keresek Neked képet, de még nem leltem. Tán Helper segít.

Tom

Előzmény: tom0505 (315)
tom0505 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 315
Atompyka! SzaboZE!

Hangszórók:
Mosonmagyaróváron van a kocsi, de fel tudom hozni bp-re. Az lenne jó, ha valaki olyan profin tudná megcsinálni, mint ahogy a köv. oldalon le van írva: http://www.suzukiklub.hu/su_hifi.htm

Vagy szerintetek akárhogy beszerelve is jól szól (átlagos igénynek) ha jó a cucc? Azt irjak pl., h. elöl nem jo az akusztika alapban, de lehet vmi bélést tenni az üregbe. Érdemes elolvasni!!!

Előzmény: atompyka (235)
szipusz2 Creative Commons License 2001.12.27 0 0 314
Miről van szó? Én nem láttam semmit!
Előzmény: atompyka (313)
atompyka Creative Commons License 2001.12.27 0 0 313
Láttátok, hogy felborította a Swift a Wagont?!
Ez ám a stabilitás!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!