"Jó-jó a 4WD, de én biztosan nem vennék egy ilyen "gyenge" mocihoz és ilyen pcsa kasznihoz. SZVSZ!!!"
szipusz2
Kb. 3000km-t hajtottam bele dec.4. óta a Wagonba, persze nem 4x4 (GLX EPS). Nekem látatlanban is az a véleményem, hogy egy full time 4WD hajtás nagyobb motort kíván ebbe a kasztniba. Azért mégiscsak 1 tonna, pár kiló híján, az 1,3-as motor pedig éppen a lehetőségek határáig szolgálja ki rendesen az autót. Ezalatt azt értem, hogy teljes személyzettel (4 és fél fő), plusz általános csomagokkal 130 felett kínzás hajtani.
Viszont a kocsit el is kell adni, nagyobb motorral meg az ára is nagyobb lenne. Tehát aki 4x4-et vesz, az valószínű nem akar majd 150-nel döngetni vele a pályán, mert úgysem fog neki sikerülni.
Gondolom, a kocsi formája, magassága, stb. erősen utal arra, hogy szélérzékeny. Végül is a fizika törvényeit be kell tartani. Igen, 40-50km/óra feletti oldalszélben ez jól érezhető. Tény és való, a Taunusban anno ezt nem éreztem. De volt ám nékem az őskorban Skodám is. Az volt ám az igazi, a Wagon a nyomába nem léphet - csak közelítgeti:-)))
Most pedig ne sértődjön meg senki. A Wagon árából egy Swift Sedan GLX is kijött volna, gazdaságosabb is, ötszemélyes, stb. Nade olyan pcsa kasztnit??? Ezzel arra céloztam, nem vagyunk egyformák.
Ettől persze a Wagonra is, a Swiftre is igaz, hogy kispénzű emberek legjobb vételi lehetősége országunkban. Már ha valaki az életben szeretne egy új autót. Az öreg Ford is megmondta...
Nem arról van szó, hogy a Toyo rossz, mert én imádtam és 50k km-t elmentem vele, de a következő választásom a Yoko-ra esett.
Persze visszasírom azokat a kerekeket, mert az új autómon Conti Eco Contact van és nincs túl sok tapadása. Télen persze téligumi van rajta.
w610, bocs nem kotekedni akarok, de mintha en ugy emlekeznek, hogy Toyo tyres matricat lattam volna a Fast and furious-ban. Sajna most nincs keznel, igy nem tudom megnezni...
A Swift 4WD-nek annyi a hátránya, hogy 10-zel kisebb a végsebessége, és rövidebbek a fokozatai.
Nem gyenge a moci hozzá, mondtam, én már egy sima jobbos kifordulásnál száraz úton érzem az összt, nem kapar a belső kerék, hanem "be tudok lőni" a sorba. Több szerelő mondta (mivel ők mindkettőt hajtják), hogy sokkal "autóbb" a hátul lévő + 60 kg miatt.
Már az autó elnevezésével is bajban van az ember. Amíg a Swiftek esetében legalább egy diszkrét "Winter" feliratot akasztott a gyártó a négykerék-meghajtású modellekre, addig a Wagon R+ esetében még ezzel sem számolhatunk. Ebből adódóan a 4x4 helyére írhattunk volna 4WD-t, AWD-t, Wintert, sőt akár Full Time 4x4-et is. Persze felesleges ezen rágódni, hiszen a lényeg az, hogy vizsgálati alanyunk nem egy "mezei" Wagon R+, hanem egy összkerék-hajtású változat. Nem könnyű egyébként ilyen autóra szert tenni, már csak azért sem, mivel a Magyar Suzuki tesztparkjában - éppen a csekély gyártási darabszám következtében - nem szerepel a tárgyalt modell, a kereskedőknél pedig csupán addig időzik a megrendelésre szállított autó, amíg rendszámot kap, illetve átesik a nullrevízió kötelezően előírt ceremóniáján. A szerencse mellénk szegődött, hiszen a sajószentpéteri Gyógyító Megelőző Intézmény éppen a napokban vehette át vadonatúj Suzukiját, amely (láss csodát!) éppen egy négykerék-hajtású minivan.
Egyeduralkodó
Az ezüstmetál Wagon R+ dolgos hétköznapjain (és hétvégéin) az ügyeletes orvost és felszereléseit juttatja el a bajbajutott, beteg emberekhez, azonban a menetpróba délelőttjén csak mi kíváncsiságunkat volt hivatott kielégíteni. Ahogyan külsőleg a legcsekélyebb jel sem utal a 4x4 meglétére, úgy az utastérben is fölöslegesen kutakodunk bármilyen kapcsoló vagy visszajelző után, ami a hajtási képletről informálna.
Kutatásra azonban nincs idő, mert máris indulunk, hiszen a képzeletbeli riasztás a várost övező domboldal egyik víkendházából érkezett, ahol forgatókönyvünk szerint sürgős segítségre szorul valaki. A motor azonnal életre kel, a sebességváltó precízen kapcsolható, a kocsiszekrény lendületesen gyorsul. Lendületesen gyorsul? Az elsőkerék-hajtású változathoz képest közel sem. Már a negyedik fokozat kihúzatásakor is érezhető az erőtartalék hiánya, ötödikben pedig egyenesen kifullad a motor. Hiába, az Ignisből áttelepült hajtáslánc felemészti az energia jelentős hányadát. Az első és a hátsó tengelyt egy, az igénybevételhez igazodó méretű kardántengely köti össze, amely lévén oldhatatlan kapcsolat, akkor is hajtja a hátsó kerekeket, ha arra elvileg semmi szükség nincs. (Nyilván egy igényesebb, viszkokuplungos megoldás úgy megdrágítaná az autót, hogy eladhatatlanná válna.) Miközben ezen töröm a fejem, le kell kanyarodnunk a főútról, s máris egy olyan szakasz következik, ahol a különleges miniautó megcsillogtathatja tudományát. Meredek emelkedőn kapaszkodunk felfelé, ahol az előző napi olvadás apró patakocskái jégbordákká fagytak, ráadásul reggelre vékony hótakaró is került a jég tetejére. A Suzukin természetesen téli abroncsok feszülnek, s úgy megy felfelé a jeges domboldalon, mintha csörlőn húznák, pedig se terepáttétel, se zárható differenciálművek nem segítik a feladat végrehajtásában. Az aprócska egyterű persze nem terepjáró, hiszen a futóműve nem alkalmas komolyabb akadályok leküzdésére, viszont próbánk során az "ügyeletes orvos" gond nélkül célba ért, ami több mint megnyugtató, a kocsi árcéduláján olvasható összeg pedig egyenesen egyeduralkodóvá avatja az összkerék-meghajtású Wagon R+-t.
Tetszett:
+ helykínálat
+ agilis motor
+ praktikus részletmegoldások
+ kapaszkodó képesség
Nem tetszett:
- viszonylag csekély teherbírás
- oldalszél-érzékenység
- komoly energiát felemésztő hajtáslánc
Konkurensek:
- nincs valódi konkurense
Sajnos nem alu, de olyan buggy szerűen van pereme. Sokkal szélesebb lett a nyomtáv, ezért irdatlan kanyarsebességet lehet vele elérni! Tapasztalatból mondom! A Yokohamák kegyetlenül tapadnak, elötte Toyo-k voltak rajta, azok sem voltak rosszak, de a Yokohamáról annyit, hogy a Fast and the furiousban is ezekkel a gumikkal nyomultak.
Sziasztok!
Most írok ide először és egyből a segítségeteket kérném. Három ajtós '99-es swift-hez keresnék hátsó légterelőt (bontott is jó) valamint alufelnit.Köszi.
GLF
Azt írja a doksi, hogy azoknál a típusoknál, amelyek csak 95-ös oktánszámú benzint szabad tankolni, van egy csőszűkítő a nyíláson, mert 95-ös alatti benzinek kútfejein nagyobb átmérőjű cső van. Az enyémen nincs csőszűkítő, belemegy a 91-es csöve is. azt hiszem az 1.3-as motortól fölfelé kell min. 95-ös a suziknál. Aztán lehet, hogy a szűkített csövű megoldás csak valamelyik nyugati országban létezik, én nem nézegettem a csöveket...
De mondom: a kocsi jobban megy és kevesebbet fogyaszt 91-esből.
Nekem egy JVC CD-s rádióm van, tipik 4x 45W árnyékban..stb. Elöl meghagytam a régi 2 ótvart, párhuzamosan kapcsolva beépítettem az első ajtók hátsó részeire a kilincs alá 2 15 centis kerek (már régóta kapaltartón meglévő) sony Xplode-ot. A kalaptartót kifaragtam úgy, hogy beleférjen 2 23 x 16-os oválka (piaci Brown, 10k az ára 1 párnak, műa membrán 4 utas...stb. :)). Szóval, szól, mint állat. Asszem nekem nem kell több, mert nem akarok megsüketülni.
A két gyári első retek helyett majd 2 műszerfalra ragasztható tweetert veszek, így aztán tényleg nem lesz rossz a hangzás.
Swift első hangszórói 100 mm-esek, és nagyon elb... helyen vannak. (az eredeti japán műszerfalasé egy fokkal jobb).
Én ezt úgy oldottam meg, hogy az ajtókárpiton a kilincs előtti domborulatot vágtam ki, pozdorjából készítettem egy homorú karikát(30mm vastagból lefaragva), amibe a hangszórót (100mm-es) beszerelve pont a domborulatra illezskedik.
Így már sokkal jobban szól az eleje.
Hátul a kalaptartó kapott két 16-os ovált, így a nagyon olcsó rendszerem (össz 50e) kiválóan szól.
Lehetne még segíteni két tweeterrel a műszerfalon...
Tere: viszont a Suzuki motorjai 95-ös benzint igényelnek! Ez benne van a leírásban is.Felesleges esetlegesen hosszútávon ezzel károsítani a motort. Valóban, 99 körül komolyabb emissziós követelményeknek megfelelő motort raktak be és ez valóban magasabb fogyasztású mint az addig gyártott moci. Nem tudtam, hogy régi swifthez hasonlítasz. Ha tudom irtam volna.
Tom0505: attól függ mennyire igényeset akarsz. Akusztikailag az autó tökéletlen arra hogy igazi hifit építs vagy csillagászati összeg a berendezés. Átlag ember berak a kalaptartóba 16 centis vagy a csomagtartóba basszládát és ennyi. Nekem sima gyári négyhangszórós rádió van, arra jó hogy menjen a rádió, időnként CD. A hangszórók úgy tudom 13 vagy 16 centisek. (mazda)
SzaboZe>>Én próbálkoztam már sokmindennel. Tankoltam már V.Power-t is, de az volt a legszarabb ennek a doboznak. Nem véletlen, hogy 91-est tankolok.
Közben hallottam egy hírt, miszerint a '99 vége óta gyártott példányok motorját valami új európai szabályzatnak (valami emissziós akármi) megfelelően átállították és ez 1 literrel emelte a fogyasztást. Lehet, hogy ezért van?
Atompyka!
Még a hangszórókat sem vettem meg, de dolgozom a projekten. Irtam a hifimagazinnak is, hátha ajánlanak vkit. De ha tudsz valakit ajánlani, megköszönném. Mi itt vettük a gépet Bp-en, de Móváron laknak a szüleim, náluk van.
Hangszórók:
Mosonmagyaróváron van a kocsi, de fel tudom hozni bp-re. Az lenne jó, ha valaki olyan profin tudná megcsinálni, mint ahogy a köv. oldalon le van írva: http://www.suzukiklub.hu/su_hifi.htm
Vagy szerintetek akárhogy beszerelve is jól szól (átlagos igénynek) ha jó a cucc? Azt irjak pl., h. elöl nem jo az akusztika alapban, de lehet vmi bélést tenni az üregbe. Érdemes elolvasni!!!