Ostoba egy játék! A barátod nagy szerencséje, hogy az érmét összelapította a kerék. Az is megeshet, hogy kipördül a kerék alól, és mint egy puskagolyó, szó szerint lelövi.
Igazítsatok ki, legyetek szívesek, hogy az M63-as generátor-röptetésből (legalább) két esetben fordult elő - a próbapadot leszámítva. A legendák szerint az egyik a Déliben történt, álló mozdonynál; a másik meg - állítólag - menetközben a 81-es vonalon egy nemzetközi gyorssal. Üdv!
Ezen a linken: More Arcs 'n Sparks! a negyedik sort érdemes nézni és rendesen elolvasni. A végén erre utal: http://en.wikipedia.org/wiki/BLEVE Több száz gallon túlhevült olaj válik permetté. Innen már csak egy lépésre vagyunk a vákuumbombától: http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel-air_explosive
Üdv! Egyetértek veled! Akkorát azért nem repülne egy trafó! Ellentétben egy motorral!
Egy tanárom mesélte hogy a régi Ganz Villamossági Műveknél, amíg dolgoztak aktívan egy motor próbáján, az elszabadult, és a környék piacán kötött ki, a kedves vásárlók és kofák legnagyobb örömére! A pontos történetet nem tudom, de ez volt a lényege! De a magyar vasútnál a legtöbbet emlegetett ilyesmi az M63.004-es gép generátora amely menet közben repült el!
A mozdony trafóval olyan gubanc lehet, hogy az olajszigetelésben a nagy villamos térerő miatt az olajban lévő szennyeződések vonalba rendeződnek, ezzel növelik az áthúzás veszélyét.
Mesélték, hogy a Ganzban új trafó első olajjal feltöltése és az első feszültség rákapcsolás előtt a trafót fakalapáccsal ütötték, hogy a feltöltés közben az olajba került légbuborékok felszálljanak. Mégis megesett, hogy a feszültség rákapcsoláskor a trafó "felrobbant". Azt nem tudom, hogy ez mivel járt, nem hiszem, hogy szétrepült volna, de lehet, hogy látványos fény- és hangjelenség volt.
A trafóolaj minőségét figyeli a Buchholz-relé, tényleg, mit kell csinálni, ha kigyullad ennek a lámpája a Szili műszerfalán?
Az erfurti fth-ban 1992,aug.14..De ilyen "forditos jaratok" evente egyszer mindig megismetlödtek.A segelykocsisok mar behunyt szemmel kihoztak öket. Valakimindig elfelejtette a kezifeket behuzni. A fekhenger oldott es kis lejtö van /meg ma is / a fordito fele. Az öltözöablakbol fenykepeztem. Mindig voltnalamfenykepezö. sose lehetett tudni.........mikor jön arrafele egy gözmozdony.
Fogalmam sincs, de viszont láttam már videón zárlatos 400 kV-os trafót! Kicsit megrepedt körbe, olaj elfolyt, aztán elégett a menet benne.
Szerintem elvileg robbanni nem tudna! De csak tipp ilyenről még nem hallottam! De teljesen más mondjuk egy országos alaphálózat egyik alállomásán dolgozó nagytrafó, mint egy mozdonyé!
Egy transzformátor csak úgy nem robbanhat fel. Egy halom villamos és egyéb védelem dolga sok probléma hatását csökkenteni. Ha valamely furmány kapcsán mégsem dolgoznának, akkor viszont igen látványos égés lesz az egész eredménye... Nézd meg Vácon az alállomáson a B vontatási trafó betonalapját.
Nem tudom melyikre gondolsz,de a Bitterfeld-inel igy volt. Mielött a 01-es felrobbant, meg Lipcseben kilagyitottak egy 03-ast.Hetvegen több idöm lesz es elküldöm az egesz törtenetet.
Ha már így a robbanások szóba kerültek, én már régebben meg szerettem volna kérdezni, hogy volt-e példa már olyan balesetre, amelyben villamos mozdony (V43 vagy V46) főtrafója pukkant el... Csak mert a mestereim riogattak azzal, hogya ez megtörténik, akkor egy újabb ember áll Föld-körüli pályára...