Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

G.Gambino Creative Commons License 2015.08.29 0 0 158365

Kinek a pap, kinek a papné... Én például már alig várom az Alfa Romeo Giuliát... :)

Előzmény: nasszer2 (158362)
mica-r Creative Commons License 2015.08.29 0 0 158364

Unalom ellen teljesen jó

Előzmény: nasszer2 (158362)
nasszer2 Creative Commons License 2015.08.29 0 1 158363
Előzmény: nasszer2 (158362)
nasszer2 Creative Commons License 2015.08.29 0 1 158362

Értem én hogy vasfog.jó  VOVLO

 

De hogy egy olasz ipari hulldékot megvenni? a vesznek rá rendszámtáblát már az többet ér,mint ez az iparihulladék.

wolf70 Creative Commons License 2015.08.29 0 0 158361

Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni. A múlt héten vettem észre,hogy az EGR szelepen lévő csőröl (motor m43) leolvadt a műanyag csatlakozó.Vettem egy másikat,de ez sem bírta tovább egy hétnél. Eddig ilyen nem csinált.Az EGR szelep adta volna meg magát?

Előre is köszönöm a segítséget !

 

 

 

 

 

romesz Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158360

Ezert vettem en manualis tetejut :) Ott nincs ilyen gond.

Előzmény: Slami78 (158357)
nasszer2 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158359

Direkt nem akartam soha cabriót..Erre a touringban a tetókárpit "lenyit"

 

Már ott van hogy aki utazik egy kört hátul ingyen fodrászat.:(((((

 

Előzmény: micro521 (158358)
micro521 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158358

Hol akadsz el?

Előzmény: Slami78 (158357)
Slami78 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158357

Köszönöm,de sajnos az enyém nem akarja az igazságot. :(

Előzmény: romesz (158356)
romesz Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158356

 

Előzmény: Slami78 (158354)
romesz Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158355

Lehet nem lesz semmi baja, de en 20-50es olajat hasznalok :)

Előzmény: SLX-350 (158351)
Slami78 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158354

Üdv.:Vettem egy e36 cabriót aminek elektromos a ponyva teteje,jelenleg nem működik.Hogyan tudom manuálisan becsukni?Segítsetek légyszíves!

SLX-350 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158353

Az alaptörvény nem rendelkezik ugyan a kétkedéshez való jogról de tiltani még nem tiltják. :))

Előzmény: gyikhuszar (158352)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158352

Én viszont továbbra sem vagyok meggyőzve az ellenkezőjéről (emlékeztetőül: m50-m52 motorokról van szó).

Előzmény: SLX-350 (158351)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158351

Nem tartom valószínűnek hogy pl. + 30 oC-on bármi bántódása is esne akár a motornak, akár az (5W-30-as) olajnak.

Előzmény: gyikhuszar (158350)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158350

Az 5w30-at meg +10°C-ig...

Előzmény: SLX-350 (158340)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158349

Egyébként ahogy öregszem, egyre jobban el tudnék viselni egy ilyen lomha, himbálózó, hatalmas bugyborgó nagyvasat. Szépek is, kellemes a hangjuk, és kényelmesek. De még nincs itt az ideje :)

Előzmény: Törölt nick (158348)
Törölt nick Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158348

Alváz vs önhordó:

 

A LandCruiser is addig biztonságos, amíg az alvázzal egy kiskocsi találkozik, és a kisebb autó ütközési zónája emészti fel az én mozgási energiámat is. Egy magasabb autó viszont ripityára törné (pl X5), mert maga a kasztni papírból van a létra felett és nincs gyűrődési zóna.

Előzmény: romesz (158325)
novothauto Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158347

Nincs vele para, mert a légtömegmérőt ugyanúgy áram alá tudom

helyezni és bemehet az a jel a vezérlő 7-es lábra.

Viszont az csak egy korrekciós érték a légmennyiség számításhoz,

a valós levegő hőfokot a szívócső NTC-től kapja.

 

 

Előzmény: mica-r (158346)
mica-r Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158346

Erre nem emlékeztem pontosan

Előzmény: gyikhuszar (158344)
novothauto Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158345

Jól érted, megtörtént. A vezérlőből sorosan kiolvasva is látható az érték és működik vele az autó.

Kell még egy (kettőt fogok ha már...) lambdaszondát cserélnem, utána lesz értelme fogyasztást,

stb mérni.

 

 

Előzmény: gyikhuszar (158339)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158344

Az úgyis benne van a szívósorban.

Előzmény: mica-r (158343)
mica-r Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158343

....de nem biztos :)

Előzmény: mica-r (158342)
mica-r Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158342

Egy levegő hőmérő kell még hozzá szerintem

Előzmény: gyikhuszar (158339)
Ogre84 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158341

Az etanol lemosó hatásáról én is hallottam, egyik haverom E85-tel járatta az E34-ét, és állítása szerint még az olajfogyasztása is megszűnt, feltételezhetően a lekokszolódott gyűrűk felszabadítása miatt. Az égéstermékek savasságáról olvasok eltérő véleményeket. Egyesek szerint savasítja az olajat, mások szerint még E10-nél sem tapasztalható különbség a használt olaj elemzésekben.

Ez igaz, hogy a modern üzemanyagok kéntartalma már elég minimális (<10 mg/kg). Elvileg ennél rosszabbat már jó ideje nem kapni felénk. Nem tudom, az A3/B4 idejében még magasabb kéntartalom volt-e az üzemanyagokban. Itt viszont mégis 20 éves körüli autókról beszélünk, így az általad írtak alapján is maradok az LL-01 vagy régebbi specifikációknál. Olcsóbb is, és nagyobb biztonságban érzem a motorom.

 

Előzmény: SLX-350 (158337)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158340

" ... A gyári előírás meg 5w20-15w40-ig terjed. Norvégiában beletölthetjük decemberben

a 15w40-et csak azért, mert ezt is írja a gyártó? .... "

 

Korábban már leírta valaki (nem én) hogy - a minőségi követelményeknek megfelelő olajok közül - célszerű a lehető legkisebb SAE osztályú motorolajat választani (amivel még ésszerű határok közt tartható a motor olajfogyasztása).  A 15W-40-es olajokat a rendelkezésemre álló infók szerint - 15 oC felett ajánlják ehhez a motorhoz.

Mindez valószínű Norvégiára is érvényes. :)))

Előzmény: novothauto (158336)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158339

Most akkor jól értem, hogy a komplett légtömegmérőt kiváltod egy MAP szenzorral?

Előzmény: novothauto (158334)
gyikhuszar Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158338

Ha ez nem valami régi kincs, akkor szerintem egy forintot nem éri meg rákölteni.

Előzmény: misterfox (158329)
SLX-350 Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158337

" ... Mi a helyzet az etanollal? Azt olvastam, hogy az is igényli a nagyobb TBN-t. .... "

 

Az etanol a "normális" (ásványi, HC és PAO bázisú) motorolajokban elég rosszul oldódik így viszonylag kis mennyiségben az olajba jutva is erős lemosó hatást eredményez.

 

" .... Egyébként nem ellentmondásos kicsit, hogy longlife olaj, de a TBN-je alacsonyabb a régebbi specifikációknál? Nem okozhat ez idő előtti korróziót egy idősebb, kevésbé hatékony, gyakran indított autónál? .... "

 

A kisebb értékű TBN szvsz egy jó állapotú és minőségi (vagyis alacsony kéntartalmú) üzemanyaggal működő motornál semmilyen kockázatot nem jelent. Önmagában a régebbi konstrukció sem lehet gond de a kopás és az ezzel együtt járó megnövekvő mértékű átfúvás, az üzemanyaggal való feldúsulás már igen, ebben az esetben valóban célszerű a nagyobb bázisszámú (A3/B4-es) olajokat használni.

 

" ... A szabvány szerint azonos határértékeknek kell megfelelniük kopás terén, de mérési eredményeket nem találtam, így nem tudom, hogy hasonló eredményeket tud-e a két olaj. .... "

 

A kopási teszteket tapasztalatom szerint egyetlen (kenőanyag)gyártó sem teszi közzé de a rendelkezésemre álló infók szerint a jelenleg gyártott mid SAPS és low SAPS (C1, C2, C3, C4) olajok ebből a szempontból felveszik a versenyt a "hagyományos" olajokkal.

Előzmény: Ogre84 (158327)
novothauto Creative Commons License 2015.08.28 0 0 158336

Igen, csak a két sarkkör között nem mindegy, hogy hol használják az autót.

A gyári előírás meg 5w20-15w40-ig terjed. Norvégiában beletölthetjük decemberben

a 15w40-et csak azért, mert ezt is írja a gyártó?

 

Persze, hogy nem.

 

 

Előzmény: SLX-350 (158331)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!