-névleges teljesítmény: amivel a hangsugárzót huzamosabb ideig meghajthatod és károsodás nélkül elviseli.
Pl. 1kHz-es szinuszjellel, 100W-tal a 100W-os hangsugárzót.
-zenei (vagy pillanatnyi) teljesítmény: amit a hangsugárzó impulzusszerűen elvisel.
Pl. erős tuc-tuc esetén a tucc-ok lehet, hogy egy 100W-os rendszer esetén akár 400W-os pillanatnyi teljesítménnyel hajtják a hangsugárzót.
Megjegyzés:
Az olcsó hangszórók esetén kb. az eladhatóság miatt ráírt teljesítmény felével kell számolni. A drágábbak (pl. Magnat) esetén igaz a ráírt adat.
Soha nem a zenei teljesítménnyel kell számolni, hanem a névlegessel.
Pl. 100W-os végfokhoz nem 100W-os zenei, hanem 100W-os névleges (nominal) teljesítményű hangsugárzót kell venni.
>>ON
LADA: lehet hogy egynegyed a hátsó fékerő, de ha egy picit utánagondolsz, a suzuki súlyeloszlása is kb ilyen arányban oszlik meg (na jó nagyon durván nézve, de nem 50-50!), könnyű a segge mint állat! Ahhoz hogy állóra fékezd a kereket elég, de valóban művészet megállni nagy sebességről. Talán ha picit jobb lenne a súlyeloszlás+normálisabb futómű lenne.
Sedan 1.6
Meglett, kiprószáltam. Ami mindig megdöbbent a suzynál beesik a kuplung, féket nyomni köll mint állat. (Nekem a kuplungnak jóval erősebb az ellentartó ereje, nemtom más tipusnál még hogyvan) Megy türhetően, nyomatékossabb mint az 1.3. Azért érezni rajta az olcsóbb cuccokat, noha ez manager (full-A/C). Szerintem ideális városi célra, autópályán is lehet vele menni, de a stabilitás továbbra is gond nagy sebességnél.
Váltó ok, egy hangyafüttyinyit lehetne pontosabb. Szóval teccik, ha nem lenne autóm beleszeretek :)
Néha vezetem a céges Swifteket. Elsőre az volt a véleményem, hogy jó nagy gáz, meg kicsi fék van ebben az autóban. Szóval menni azt lehet vele, csak megállni ne kelljen...
Aztán vezettem WagonR-t, az azért kicsit más. Biztos érdekes lenne méricskélni fékerőket, de az tuti, hogy ebben (most már WagonR tulajdonos lévén) van akkora szervódob, mint az Orionban volt. Érdekes, erre is azt írták, mint a Fordéra: Bosch. Ránézésre kb. ugyanakkora és ugyanolyan belső léghűtésés tárcsa van itt is elől, de szerintem a betét kicsit nagyobb, persze nem mértem.
ha bárki azt képzelné hogy ez közösség elleni izgatás akkor javaslom hogy váltson csatornát!!!
suzuki és a fékei:
az első fék még ugyahogy rendben is van, de a hátsóval már gondok vannak, ugyan is az első fékhatásnak a negyedét tudja körül belül és ezért olyan szar a suzukinak a fékereje.
tegyük fel hogy az első 1600 N erővel fog a hátsó csak 400 N bir. Míg más kocsiknál legalább a felét eléri a hátsó dobfék.
suzuki reklám:
Értékhordozó termékek
Kreativitás - emberi tehetség, amely segít jobb életkörülményeket teremtő és igények kielégítését szolgáló termékek kifejlesztésében. A Suzuki Motor Corporation megalakulása óta mindig is az értékhordozó termékek gyártását tekintettük filozófiánk alapjának. Tisztában vagyunk az értékek idő-, ország-, és életstílus-függőségével és elszántan kitartunk a kreativitás mellett, ami biztosítja, hogy előrehaladott technológiáink és elkötelezettségünk nyomán vevőink az egész világon filozófináknak megfelelő terméket kapjanak.