Keresés

Részletes keresés

cs1014 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5889
Ez a tétel különösen érdekes lesz most, hogy nagyrészt a mv hatáskörébe kerül a "Figyelj!" jelzés adása/nem adása. Azaz egy újabb nyűgöt varrtak a nyakunkba.
Értelmetlennek tartom az útátjárójelzőt, nem ismerek vasutat, ahol ilyen létezik, mert minek is. Van a behatási pont jelzése (ez méltatlanul hanyagolt téma idehaza), és síposzlop, vagy hasonló. Ezt ki lehet tenni olyan helyeken is, ahol nincs átjáró, de valamiért kockázatos lehet.
Előzmény: Vendégsín (5884)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5888

kötelesek vagyunk-e segítségnyújtás címén akárcsak megérinteni egy sérültet

Szerintem ez nem kötelesség, hanem emberség kérdése.

Előzmény: cs1014 (5887)
cs1014 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5887
nem firtatták a kötelező segítségnyújtás kérdését

Nem konkrétan erre az esetre vonatkozóan, de:
A MV1 tanfolyam "elsősegélynyújtás" részén rögtön megkérdeztem a minket oktató doktornőt, hogy kötelesek vagyunk-e segítségnyújtás címén akárcsak megérinteni egy sérültet, különös tekintettel a fertőzésveszélyre.
A válasz egyértelmű nem volt, azzal megtoldva, hogy az sem segít, ha pl. a segélynyújtásra igénybevehető dolgozó nem bírja a vért, és ő is segélynyújtásra szorulóvá válik ezáltal.
Kötelességünk tájékozódni, és a hivatalos szerveket (mentő stb.) értesíteni. A többi fakultatív, bizonyos esetekben pedig kifejezetten kontraindikált (azért pár óra alatt senkiből sem lesz profi elsősegélynyújtó).
Előzmény: Vendégsín (5875)
cs1014 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5886
Vannak olyan mozdonyvezetők-gondolom nem is egy-akik a monstrumjaikat letéve átülnek mentőzni

Egyet biztosan ismerek, de ő osztrák. Nem elég neki egy cigányélet, rögtön kettő kell... :-)
Előzmény: FVV-1100 (5873)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5885

Amellett a járművek jó részén a kürt működtetés nincs regisztrálva

Sajnos a "miénken" van.:-(

másrészt a kürttel sem lehet csodát tenni, csak nagyobb zajt okozni.

Igen,ez érdekel,hogy ezt az illetékesek is hajlandóak -e tudomásul venni.

Köszönöm!

Előzmény: Vendégsín (5884)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5884

Kérdés az, hogy a jelzett esetekben (jól működő útátjáró fedező berendezés, tiltott helyen járás) hozható-e bármilyen összefüggésbe az esemény bekövetkezése és a hangjelzés esetleges (bizonyítható) hiánya.

Néha ügyvédek szoktak ilyesmit előhozni.

 

Sorompó nélküli átjáró, sorompó hiba, stb. esetén a helyzet bonyolultabb, értelemszerűen több irányú vizsgálódás, több szinten (balesetvizsgálat, rendőrség, bírói szak, szakértő) folyhat, mire egy ilyen ügy lezárul. Ezekben az esetekben is érvényesül általában, hogy nem a semmiből kerül valahova előjel nélkül a vonat. Amellett a járművek jó részén a kürt működtetés nincs regisztrálva, másrészt a kürttel sem lehet csodát tenni, csak nagyobb zajt okozni.

Előzmény: Törölt nick (5882)
FVV-1100 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5883
Értem,köszönöm!
Tehát a bekövetkezett ilyen jellegű baleseteknél nincs csesztetve a gépész!(ok,vannak extrém helyzetek,de ezek eltörpülnek az idegenhibásaktól!Jól gondolom?)
Előzmény: Vendégsín (5881)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5882
Ha bebizonyosodik,hogy az előírt hangjelzést nem adta az eset előtt,az milyen következménnyel szokott járni?
Előzmény: Vendégsín (5881)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5881

Nem tudom,hogy MÁV-éknál hogy műxik ez a dolog...

 

Nem így.

Az idegen személy tiltott helyen tartózkodása, a jól működő útátjáró biztosító berendezés esete melletti eseményeknél legfeljebb tanúként van a járművezető meghallgatva és alapvetően az érvényesül, hogy ott akkor a másik félnek nem volt semmi keresnivalója.

Előzmény: FVV-1100 (5880)
FVV-1100 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5880
Sokaknál istenigazából-szerény fővárosi tömegközlekedési cégünk politikájából kiindulva-nem is igazán maga a baleset a legfőbb ok,amiért megviseli őket a történet,hanem,ami azután van! ("főnökség" álláspontja:ha lassabban mész,nem következik be a baleset,ha jobban figyelsz,nem következik be baleset,magyarul:a "vezérkar" szerint f@rok voltál és ezért lett baleset,ezért került a médiába ismételten a cég,mondják mindezt az íróasztal mögül-sok esetben a rendőrség felmentő 6ározata ellenére!!!- olyanok,akiknek halovány fogggalmuk sincs egy vaskerekes jármű vezetéséről !Undorítóak!)


Nem tudom,hogy MÁV-éknál hogy műxik ez a dolog,de ha belegondolok,hogy minden sorompónál lelassít a vonat,mert balesetveszélyes és a "főnök" nehogy óbégasson amiatt,hogy egy gyökér belehajt a tilosba...!
Előzmény: Siemens113 (5879)
Siemens113 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5879
"És az biztos, hogy az ilyen téren szerzett élmények feldolgozása lényegesen könnyebb, ha az érintett készült, felkészült rá, és sokkal nehezebb...."

Ez teljes mértékben igaz. (megjegyzem a másik ((utas)) oldalt képviselem) De amikor először megláttam egy összeroncsolt hullát a sínek között tök véletlen (a Keletinél amit le is írtam) rám is nagyon rossz hatással volt. Pedig semmi közöm nem volt az esethez. Ma már teljesen másként kezelném én is.

Igaz szerintem ilyesmire nem lehet mindenkinek ugyanolyan felkészítést adni, mert ezt mindenki csak saját maga tuja a helyére tenni saját magának (személyiségtől függően) illetve a helyén kezelni a dolgot.
Előzmény: Vendégsín (5860)
FVV-1100 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5878
Iszom a szavaidat és komment nélkül értek egyet Veled! -)))
Előzmény: Vendégsín (5875)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5877
A lóhajú ovi. De amúgy jó főnök - meg olvassa a fórumot. (Vicc. Döntsd el, hogy melyik. :-) )
Előzmény: 1047 005-2 (5876)
1047 005-2 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5876
"Főnököm szerint sehol sem."

A hajszobrász?(vicc)
Előzmény: Vendégsín (5842)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5875

Eszembe jut a több évtizede történt eset, amikor Maklárra Füzesabonyból szóltak vissza, arról, hogy a sötétben, gépmenet, csak mozdonyvezetővel közlekedő M 43 az állomás kezdőponti oldalán, már a határban vélhetően gázolt, de a kolléga nem mert megállni.

 

Az állomás személyzete  - az 1 fő forgalmi szolgálattevő - találta meg a holttestet, majd a pályát járhatóvá a helyszínbiztosító rendőrrel mi, a személyvonat személyzete tettük, hogy ne kelljen az éjszaka jelentős részét Makláron tölteni.

 

Szerencse volt a kolléga szempontjából, hogy az elhunyt öngyilkossági szándékára azonnal került tanú, továbbá az elszenvedett sérülések alapján nyilvánvaló volt a halál azonnali beállta, így nem firtatták a kötelező segítségnyújtás kérdését.

 

Az biztos, hogy nem a fentiekre kell egy tanfolyamot alapozni, de ezekre a helyzetekre a képzés során fel kell készíteni, mert éppúgy van esély az első önálló szolgálatban történő előfordulásukra, mint arra, hogy 35 év alatt, a nyugdíjba vonulásig egyszer sem fordul elő.

 

Szerintem erről van szó, és a névjegygyártástól jó lenne tartózkodni.

Vendégsín Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5874
....
FVV-1100 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5873
Akkor a mentős menjen utcát söpörni- >utálja a vért (némelyikre ez hatványozottan NEM igaz!!!)

Akkor a hentes menjen irodai munkára ->ha vért lát,rosszul lesz!

stb.
Mindezt egy 7köznapi orvosi vizsgálattal magyarázni,kicsit emészthetetlen a számomra!

Azt meg végképp nem értem,hogy mindenféle horrorjelenetekkel tarkítsuk a mozdonyvezetők világát,pláne az oktatásét!(kövezzetek meg,ha rosszul gondolom,de egy tanfolyam-részemről-NEM erre kell,hogy épüljön!!!)

Vannak olyan mozdonyvezetők-gondolom nem is egy-akik a monstrumjaikat letéve átülnek mentőzni.Számomra mindkét hivatás előtt kalapot emelek,noha mozdonyvezető-sajnos-még nem voltam!

Ami a kérdésedre adandó választ illeti:

Olvazsd végig még1x amit leírt,ott megtalálhatod a válasz nagy részét! (elismerem,nem alaptalan,amit leírt,de AHOGY leírta,na az az emészthetetlen nekem!)


Kihagytam egy lényeges pontot:

"Minden tiszteletem a tiéd..."

-Őszíntén köszönöm,bár nem 10ta,hogy,ha ismersz,akkor honnan ismersz (leszámítva a fórumot!),mindenesetre KÖSZÖNÖM!
Előzmény: Infós (5872)
Infós Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5872

Figyu!

Minden tiszteletem a tiéd, de:

Te is láttál már eseményt (hivatalból), ő is.

Más a nézőpont.

Ez akkora baj, hogy így kell megnyilvánulni miatta?

Előzmény: FVV-1100 (5870)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5871

Sok medikus lesz rosszul első alkalommal a boncteremben.

Igen. Ahány medikussal és medikával, vagy akár csak biosz-faktossal beszéltem, mind rosszul lettek. De nem a látványtól, sem a szagtól, hanem az elviselhetetlen levegőtlenségtől és melegtől (!!). Nem én találtam ki, ők mondták.

FVV-1100 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5870
Idióta!
Előzmény: monor-21 (5833)
Infós Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5869
A www.port.hu sem tud semmit?
Előzmény: f.antal77 (5868)
f.antal77 Creative Commons License 2007.11.26 0 0 5868

Hm, erről a 2004-es esetről nem hallottam, az általam említett amerikai eset 80-as években történt.

 

Dokumentumfilmről, főleg, amit kb. 8 éve adtak a tv-ben,  meg nehéz "linket adni"...

Előzmény: cs1014 (5867)
cs1014 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5867
Ilyen van, de ez európa.
Előzmény: cs1014 (5866)
cs1014 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5866
Kerestem feszt, de semmi hasonlót nem találtam...
Előzmény: rg7 (5864)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5865
Én is, mert 1944-ben a nyilasok akartak hasonlót villamos és letartóztatott zsidók vonatkozásában, és nekik se sikerült.
Előzmény: rg7 (5864)
rg7 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5864
Szeretnék legalább egy linket, amin el lehet indulni, mert kíváncsivá tettél.
Előzmény: f.antal77 (5863)
f.antal77 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5863

Dokumentumfilm a túlélőkkel.

 

A szerelvényt két alkalommal feltartóztaták a zöldek, harmadszorra a mv mellett ülő FBI-os(?) - utasitota a mozdonyvezetőt a sinhez láncolt zöldek legázolására.

 

Az esetet pont a blokádról tudósitó hiradós kamerák előtt történt.

Előzmény: rg7 (5854)
m61-008 maki Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5862
Igen, a kép a 3270-es hsz-ben van.
Előzmény: Bárdos Imre (5851)
cs1014 Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5861
Egyetértek az általad leírtakkal, azonban az idulatokat kiváltó hozzászólás nem feltétlenül, pláne nem kizárólag arról szólt, hogy fel kellene készíteni az ilyen esetekre azokat, akiket érinthet. monor-21 egyáltalán nem azt írta, amit te, akárhányszor is olvastam át.
Előzmény: Vendégsín (5860)
Vendégsín Creative Commons License 2007.11.25 0 0 5860
Mielőtt kikelsz magadból, próbáld meg az olvasottakat értelmezni.
Tökéletesen igaz az, hogy jó néhány tevékenység során fel kell(ene) készülni olyan élményekre, amiket az átlagember általában nem él meg.
A döbbenetes, borzalmas, stb. jelzők, amik alapvetően azok számára szólnak, akik megdöbbenni, borzongani akarnak.
Azt senki sem mondja, hogy a baleseti halál szép, nem is lehet az. Látványával annak, aki találkozhat vele, vagy találkozik vele, számolnia kell. Ettől még lehet az eset megrázó, a több tucatból, amivel találkoztam, bizony néhányat ilyennek lehet minősíteni.
És az biztos, hogy az ilyen téren szerzett élmények feldolgozása lényegesen könnyebb, ha az érintett készült, felkészült rá, és sokkal nehezebb, ha az adott pillanatig azzal áltatnak valakit, hogy vele ezzel ilyen nem történhet meg.
Előzmény: alkotasu (5857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!