tudom,hogy sehol nincs ezért vett nálam NKR is pedig ő a lángnál dolgozik...
2 beszállító közül tudok választani mikor hol van de sajnos most 2 hónapja leadott rendelésem nem jön és már csak 1 komplett van polcon betét van mindig több
Mertr még leonelnél csincs utángyártott. A Lángnál sincs, az Unixnál sincs, de még a Maxabónál is csak gyárit tudtak volna adni. 69000- 79000 forint között, cégtől függően.
Szép a történet. Persze lehetett gyári a kupak, fene tudja. Azért itt a Dévúúú / Chevy átmeneteknél láttam ám vicces dolgokat. Mármint amikor átadás / átvétel volt és bizony voltak beszállítói cserék. Lehet, hogy azok a kupakok az én autómra meg pont passzolnak. Vagy egy Aveo-ra (azoknak meg a termosztátját keverik össze mindenhol a Lacettiével). Minden esetre a vevőkhöz való hozzáállásuk elégtelen. De oly sok helyen ez van. :(
Megjegyzem nekem is most volt mizériám, azt hittem AC, de szerencsére nem ment tönkre. Konkrétan nincs után gyártott AC az EURO4-es Lacettihez. Csak gyári, az meg 78000.
Na otthon jött a meglepetés, mindhárom kupak megforog mindhárom tartály száján, tehát kuka, hogy tartaná a nyomást, ha meghúzni se lehet. Sebaj, tegnap voltunk Pesten, vittük a három kupakot. Asszony bement, hogy egy hete vettük, mindhárom kuka, elforognak a meneten. Ááá, az nem létezik, hoz egy vadiúj tartályt, rátekerték, szorul. Oké, de nekünk nem új a tartály, viszont a régi rendesen szorul, tehát a kupak a szar. Hozott egy bontott tartályt, egyik szorult, másik körbeforgott. Erre azt mondja, hogy ki vannak bontva, tehát vásároljuk le. Jó, hogy ki van bontva, neylonban kellett volna feltekerni? Nem kérünk levásárlást, mindenünk van. De nem igaz, hogy egy pollenszűrő, semmi se kell, dede, higgye el, most lett mindhárom rendesen leszervizelve, minek pakolásszak bármit is, amikor épp most állunk el egyszerződéstől, és a fiogyasztóvédelmi törvény nem ismeri a levásárlás fogalmát? Erre azzal jött, hogy tudja ő, mi az igazság, biztosan találtunk olcsóbbat ennél. Meg hogy ez gyári, ott a szám. Hagyjuk már, az, hogy ott egy szám, az nem azt jelenti, hogy gyári, az max referenciaszám... A vétel előtt kerestem, akkor nem tudtam olcsóbbat találni? Meg akkor 3X 200Ft-ért furikázok Pesten, meg itt verem a nyálam, és a bontott tartályon is csak véletlenül fordul meg? Na, hívjuk fel a webboltos kollégát. A párom a saját telefonjáról felhívja, beszélnek, erre a boltos beleugatott a beszélgetésbe, hogy kipróbálták, és mindhárom kupak hibátlan. Asszony mondja, ne szóljon bele, és főleg, ne hazudozzon... A kolléga mondta, hogy adja át a boltosnak a telefont, a boltos csak mondja, hogy ő tudja, mi az igazi ok, találtunk olcsóbban kupakot, ezért hoztuk vissza.. Végül a kollégának fennhangon elmondta, hogy ide többet ne jöjjünk, ott szervizeltessük a Lacettinket, ahol karjuk, és alkatrészt se ad. Erre csak annyi volt a válasz, hogy nem is vennénk itt semmit, egy hete azt mondta AC pumpára, hogy a gyári 78, az utángyártott 48, a bontott 25, erre vettem helyben 5514Ft-ért az új pumpát. Nagy duzzogva kiszámolta a pénzt, és visszaadta. Asszony a "soha viszont nem látásra" hagyta el az üzletet...
A vicc, tényleg nem találtunk máshol kupakot, 3 db hibátlan, új kell, ami tuti jó, most is keresek. Ez egy barom, én nem ajánlom senkinek.
Elgondolkodtam, hogy a következő műszaki alkalmával vonóhorgot rakatok fel a kombi lacsira. A jelenleg kereskedelmi forgalomban kapható típusspecifikus horgok közül esetleg van olyan amit különösen ajánlanátok, vagy óva intenétek tőle? Felőlem lehet fix, vagy levehető, mind1, nem tudom milyenek vannak. A lényeg, hogy ne kelljen miatta kivágni a lökhárítóból. Szerencsére eddig a neten csak olyan képet láttam ezekről, ahol a lökös alá nyúlik. :)
Hú. Hát én a környéken nem tudok szerelőt. Ellenben egy nagyon jó keszthelyi barátom Kaposvárra hordta az autóját 10 évig (még akkor is, amikor Ausztriába költöztek). Mégpedig az itt is jelenlévő sebike05 topiktárshoz.
Annak nagyobb az esélye, a radiátor vacakolásnál elvileg nem engedné felmelegíteni sem, de a szerelődmajd megállapítja.
Arra a környékre szerintem fogsz kapni tippet, hogy kihez érdemes vinni, ha a szerelőd nem bír vele, én nem tudok tippet adni sajnos.
A csomagtartóba ugyanolyan szofita kell (36mm emlékezetem szerint), csavarhúzóval óvatosan ki lehet feszíteni a műanyagot és.rögtön látni fogod a foglalatot. Arra ügyelj, ahogy ki és be szereled ne érjen a foglalat a fémhez.
Köszönöm a válaszod, hamarosan el is viszem a szerelőhöz. Szerencsére pár éve találtam egy rendkívül megbízható, kedvező áron dolgozó és lekiismeretes műhelyt, nagyon ritka felénk ez...amúgy Nagykanizsa és Keszthely viszonylatban vagyok érdekelt.
Ha nem a radiátor okozza a fűtés ingadozását, akkor lehet a szenzor, amit captainb társunk is említett?
Az izzókkal kapcsolatban: a csomagtartóban van a bibi, mert ott nincsen izzóm, csak a foglalat...oda keresnék valami megoldást:)
Igen, sajnos akkor is ezt csinálja, ha hot-ra állítom. Én is a szenzor hibájára gondoltam elsőre, úgy néz ki, lesz egy utam a szerelőhöz, de akkor legalább a féket is megnézetem vele egyúttal.
Jól gondolod, a műszaki állapota sem volt rózsás... Jómagam sem vagyok ugyan autószerelő, de az elmúlt 3,5 évben rengeteg dolgot megcsináltattam már rajta, igyekszem minden szempontból a legjobbat/legtöbbet megadni neki, mert bőségesen megszolgálja:)
Elképzelhető, hogy a fűtőradiátor nincs a helyzet magaslatán.. Nem csak a fék szokott ilyen hangot kiadni, de ha betét csikorog, akkor cserélendő. TRW (Cotec) betét jó választás, árban és minőségben is.
Sehol sincs leállító relé gyárilag, (igen, még a landinál sincs, az már kérdés, hogy egy 300Ft-os relét nem nagy cucc beépíteni) több okból sem, egyrészt biztonsági szempontból, ha visszavált pl egy előzés közben, (mikor máskor, pont ekkor nyomsz egy kövéret, és leesik a reduktorban a gáznyomás) ott meg nem fér bele, hogy még 2 másodpercig köhög, meg rángat, mire felnyomja a pumpa a gázolajat, közben meg jön szembe a kamion, másrészt az átfolyó benzin saccra 20 éve minden autónál hűti magát a pumpát, és az injektorsort. Szerintem szimplán annyi történik, hogy a gázos autósok nagy része vagy alig tart benzint az autóban, hiszen amúgyis gázzal megy, és mivel az ac pumpát is a benne átfolyó benzin hűti, sokszor elégtelen a hűtés, főleg a pár liter benzinnel, kanyarban. Elég 1-2 év, meg napi 5-6 ilyen kanyarban üresen futás, és megvan a baj anélkül is. A másik része sok benzint tart a tankban, nem ürül rendszeresen, és szépen belerohad.
Egyébként épp 2 napja cseréltem az egyik Lacettiben ac pumpát, megvolt egy fél óra alatt, az ára meg kemény 5514Ft volt, a benzines üzemhez képest ennyi spórolás akár naponta is előfordul, tehát ha csak egy évet bírna, akkor is belefér.
Hőfok szabályozás: ha a digit klímát hot-ra állítod, akkor is hideget fúj? Amúgy a belső tér hőmérsékletszenzorának hibája lehetséges, rosszul érzékeli a hőt.
Izzó: nekem kombi van, abban sofita az izzó hátul. Ha a könyve közelében leszek, megmondom mi való oda, de szerintem ugyanaz.
Fék: leírásod alapján a fékbetét van elkopva - szerintem 50000 km pont elég az elsőknek. Felteszem, ha az autó belsejére nem sokat adott, akkor a műszaki állapotára is minimálisan.
Szeretnék Tőletek tanácsot, véleményt kérni pár dologban.
Adott egy 2005. 12. havi 1.6-os Lacetti sedan. Pár idegesítő problémával állt elő nemrég:)
A legkellemetlenebb a hideg idő közeledtével a fűtés. Ha a légkondi bekapcsolásával páramentesítek (anélkül kb. lehetetlen...), az utasteret is kellően felfűti percek alatt. Szinte "forróság" van, de aztán eltelik úgy 20-25 perc, és gyakorlatilag megszűnik a fűtés, csak nagyon langyos levegő jön ki a rostélyokon. Akár be van kapcsolva a légkondi, akár nincs. Akár 25 C°-ra van állítva, akár 31-re. Ha nincsen, akkor talán még egy fokkal rosszabb a helyzet...És persze a párásodás is vissza-visszajön, mert a megfúvás ereje is lecsökken. Digitális klímám van.
Sajnos az autó előző tulajdonosa sokat nem törődött az autó belsejével, így egy-két dolog hiányzik vagy hibásan működik. Ilyen a csomagtér világítása is. A csatlakozója megvan, de semmilyen izzó nincsen benne, ami éjszaka kicsit zavaró. Ti melyik izzót használjátok?
Az utolsó hiba pedig: pár napja enyhe súrlódó, nyikorgó fémes hang jön a bal első kerék felől. Menet közben, főleg jobbra kanyarodást követően jelentkezik, de enyhe fékezésre megszűnik. Lehetséges, hogy a fékbetétek járják a végnapjaikat és a kopásjelző sír? A tárcsa még elég jó állapotú, a hétvégén megnéztem. Az elmúlt ~50.000 km alatt (mióta nálam van) nem volt cserélve sem a betét, sem a tárcsa. (A fékhatás jó, fékfolyadék-csere kb. 2 hónapja volt.) Nálatok melyik márka vált be?
Ha tudtok segíteni a fentiekben, azt nagyon megkösözönném, hálás lennék érte.
Megj.: az autó eddig 268.000 km-t tett meg, tehát nem egy pályakezdő:)
Rendesen beépített, pl. Landi Renzo rendszernél van egy relé, ami leállítja az AC pumpát gázüzem esetén. Az általad leírt hibáról gázüzemű autók esetén hallottunk már. Ott sem rendszeres, csak előfordul. Igaz olyankor a csatlakozó is elporlad.
Hogy miért? Nincs infó. Kémia, a beledöglő benzin, esetleg a kiszáradó műanyag?
Az ac pumpa folyamatosan megy, a visszafolyó àgon ami nem kell, visszajut a tankba. Az acpumpa kb 120-150 liternyi benzint tol àt a csövön, ha jàr a motor, ebből az injektorokon keresztül max 10% tàvozik. Mit szâmít a benzincsőnek az, hogy gàzüzemű az autó?